Tän kauden ensimmäinen pilkkireissu takana ja taas on yksi tavoite kalastuksesta täynnä. Virallisesti ensimmäinen kilon ylitys mulle luvuin 43cm ja 1080g. Aamulla oli vielä olo että jos sitä pilkkikeikkaa siirtäisi nätimmälle päivälle, mutta onneksi en skipannut tätä reissua.

Keli oli aamusta puoleenpäivään saakka heikohko, tuulta ja tuiskua riitti, mutta onneksi oli vaan asteen pakkasen puolella niin ei tarvinnut pelätä sormien palelua. Jäällä oltiin ysin maissa ja toiselta reiältä yksi parempi ahven hamusi ison nilsun mahakoukun huuleensa aamusta, muuten olikin sitten toodella hiljaista puoleenpäivään saakka. Kahdentoista jälkeen keli kirkastui ja fiilisten noustessa kalojakin alkoi kuulumaan. Kaverille yhdeltä reiältä komeat soppakalat (200-300g)hetkessä ja mulle sitten pari pikkusta viereisestä reiästä ja yks vähän
isompikin. Vähän aikaa noiden kalojen saamisen jälkeen keli tummui uudelleen ja sen jälkeen ahvenista ei ollut tietoakaan, muuten kun että siellä täällä kävi kuvaa tökkäämässä. Kaveri jaksoi vielä ahkeroida uusia reikiä hyvää tahtia, mutta mulla meni kädet hapoille jo hyvinkin aikasessa vaiheessa ja istuinkin iltapäivästä melkeimpä vanhoilla rei'illä.Viiden maissa maltettiin lopettaa tyhjän pyytäminen. Polte jäi vaan saas nähdä ehtiskö näille jäille vielä yhden reissun tekemään. Päivän kuumimmat raudat oli muuten väreissä savumuikku.

Kuvista en voi laittaa kun ruman hellapönön, koska muista otetuista kuvista selviää ottipaikka.