Jaahas, laitetaan vähän pidempää rapsaa kun tuli tehtyä tänään koko päivän mittainen reissukin. Eli noin kahdeksan maissa Kesis tuli hakemaan mua West Sidesta, josta pikainen siirtyminen kalavesille, mitä nyt koukattiin Haukivaraskin kyytiin matkan varrella.
Paikat, joissa päivän aikana oli tarkoitus vierailla, olivat suurinpiirtein selvillä, joten ei muuta kuin kamat paattiin ja menoksi. Ekaa kalaa ei tarvinnut kauan odottaa, noin 5min. kalastuksen jälkeen haukivaras ilmoitti, että nyt viedään viehettä. Parin kilon kala kävi veneen vieressä morjestamassa. Hetipian on Kesiksen vuoro, kolmosen kala. Ja sitten taas Haukivarkaan, ja Kesiksen jne. Mulle ei tärppiäkään. Olis vaan pitänyt ottaa ne perhokamat mukaan, kele, ei näillä jerkeillä mitään kalaa saa...
Jossain vaiheessa tungin aurinkoisen kelin Zamin, eli sinikromin siiman päähän, ja tämähän tuotti tulosta miltei heti. 6,1kg pulska rouva pääsi pussiin ja puntariin, jonka jälkeen takaisin uimaan. Kalaa tuli tasaisesti sieltä täältä, ei mitään hervotonta syöntiä mutta ihan mukavasti kuitenkin. Mitä nyt tuuli hieman haittasi touhua, muutama hyvänä tunnettu mesta oli itse asiassa jätettävä väliin tuulen takia.
Puolipäivän maissa laitettiin Kesiksen hankkimaan Wermacht-kypärään tuli ja grillattiin wurstit. Hyvälle maistui makkarat ja oluet linnunlaulussa ja auringonpaisteessa. Kevät on parasta aikaa!
Wursti+kalja=kevät
Ruokapiipun jälkeen jatkettiin touhua, ja kauaa ei mennyt, kun Haukivaras jo ilmoittelee, että nyt taisi iskeä vähän vauraampi rokotiili. Nå jopas, 9,8kg, 105cm mamma oli kelpuuttanut Zamin välipalaksi. Vakiosäädöt ja kala takaisin kasvamaan. Loppupäivästä vielä joku femman kala ja muutama nelonen, tästä on hyvä jatkaa kautta.
Haukivaras pahimmasta päästä.
Väreistä en osaa sanoa paljoa. Kromi, harmaa, paskasärki, pinkki, keltainen, keltatiikeri, valkoinen, sininen jnejne toimi. +20 haukea kävi veneessä päivän aikana. Huomenna jatkuu, jos Jumala suo...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.