Jerkkivapa?
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
kaupassa tuota hetkuttelin ja en oikein lämmennyt, käyttökokemuksia ei ole. melko kanki ja muutenkin vastenmielisen oloinen kepukka. viehesuosituksesta en ole aivan varma oliko juuri tuon painoluokan vapa kyseessä.öräwä kirjoitti:Berkley Lightning Rod yksiosainen jerkkivapa, viehesuositus 80-100 g
Onkos kokemuksia tuasta vavasta? Pittääkö kalat kiinni ja löytyykö tuntumaa?
Onko jäykkä ku pili häissä vai taipuisa?
Kannattaisiko tuohon vapaan uhrata 45€?
Olin haistavinani jonkinlaista herneenpalkoa nenässä asian tiimoilta... Älkääs nyt, pojat, vuodattako verta, armeijassahan sitä vasta opetetaankin.
Mutta asiahan. Pitkän jerkkikepin hyödyt ovat mulle kovasti tuntemattomat.
Aikanaan uraa aloittelin järeällä 8-koipisella, hommasta ei tullut käytännössä yhtään mitään. Keittiöjakkaralla seisten voisin kuvitella luonnistuvan, se vaan ei nyt ihan ensimmäinen lisävaruste venhossa ole. Eikä kelissä ihan kauhean turvaisakaan. Ylipäätään lisäkorokkeet korvaan ennemmin normaalimittaisella kepukalla kuin Valittujen Palojen tieokirjasarjalla kenkien alla.
Eroa saman järeysluokan, mutta täysin eri hintaluokan vavoissa en myöskään juuri ole havainnut. Esim Kineticin ja Shakespearen duunarimalleilla homma sujuu vähintään yhtä mainiosti kuin reilusti satosen rajan ylittävillä karahkoilla.
Mielipiteitä yleensä on vakiomäärä toimijoihin nähden, eli kaikilla omat tuntemuksensa.
No, alkavan jääkauden ajan rannetta reenataan nelikielisellä, keväällä taasen iskussa!
Mutta asiahan. Pitkän jerkkikepin hyödyt ovat mulle kovasti tuntemattomat.
Aikanaan uraa aloittelin järeällä 8-koipisella, hommasta ei tullut käytännössä yhtään mitään. Keittiöjakkaralla seisten voisin kuvitella luonnistuvan, se vaan ei nyt ihan ensimmäinen lisävaruste venhossa ole. Eikä kelissä ihan kauhean turvaisakaan. Ylipäätään lisäkorokkeet korvaan ennemmin normaalimittaisella kepukalla kuin Valittujen Palojen tieokirjasarjalla kenkien alla.
Eroa saman järeysluokan, mutta täysin eri hintaluokan vavoissa en myöskään juuri ole havainnut. Esim Kineticin ja Shakespearen duunarimalleilla homma sujuu vähintään yhtä mainiosti kuin reilusti satosen rajan ylittävillä karahkoilla.
Mielipiteitä yleensä on vakiomäärä toimijoihin nähden, eli kaikilla omat tuntemuksensa.
No, alkavan jääkauden ajan rannetta reenataan nelikielisellä, keväällä taasen iskussa!
On Nii Hikiki
Nyt on ihan pakko kysyä että mitähän toi "MP" tuossa tarkoittaa?? En tiedä vavasta yhtikäs mitään, mutta jos tuo on enne....Sepalus kirjoitti:Onko kellään kokemuksia DAM:n Effzett Jerk Spin MP 56-112g/MP hyrrävavasta?
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Juu saattaapi jonniivverran karsia mahdollista ostajakuntaa suloisen Suomemme markkinoilla...jones kirjoitti:Nyt on ihan pakko kysyä että mitähän toi "MP" tuossa tarkoittaa?? En tiedä vavasta yhtikäs mitään, mutta jos tuo on enne....Sepalus kirjoitti:Onko kellään kokemuksia DAM:n Effzett Jerk Spin MP 56-112g/MP hyrrävavasta?
Sokea urheilija ei tervettä päivää näe.
- Rankaisija
Viimeksi muokannut Rankaisija, 12:24:17 04.12.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla toi up to 110g Contest. Kevyt vapa verrattuna Edgeihin mitä mulla myös on. Ite heittelen sillä Busat, Pigit yms. Aikalailla 90g taitaa olla rajana mihin asti käytän tota, sitten vaihtuu Edgeen.jussit kirjoitti:Aikaisemmin oli jo juttua strike pro contest 6,6 -150g vavasta, mutta
onkos kellään kokemuksia contest 6,6 -110g vavasta.
Millä viehepainoilla toimii miellyttävästi ?
Olis tarkotus hommata kevyemmäksi jerkkivavaksi.
-
Mikey
- Herr Doktor
Missä tilanteessa Edge meni poikki? Ja mistä kohtaa? Ihan itsekseen vai vaikutitko jotenkin vavan tuhoutumiseen? Kiinnostaa ihan sen takia, että harvemmin kuulee jerkkikeppien menneen poikki kalastustilanteessa ja haluaisinkin tietää mitä joutuu tekemään jotta jerkkivavan saa poikki.Sepalus kirjoitti:Mulla meni Edge poikki viikonloppuna ja taidan kokeilla seuraavaksi 110g ja 150g Contest vapoja.. Käyttökökemuksia ei ole ennestään kummastakaan vavasta.
Itse olen rikkonut jätesäkin verran perhovapoja luokkien 5-10 välillä, muutaman jigikepin, televapoja, muutaman 8-10 jalkaisen haukivavan ja kait jotain tanttuvapojakin ul-vapoja toki unohtamatta. Mutta jerkkikeppi puuttuu vielä CV:stä...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
- Samthefisherman
"Missä tilanteessa Edge meni poikki? Ja mistä kohtaa? Ihan itsekseen vai vaikutitko jotenkin vavan tuhoutumiseen? Kiinnostaa ihan sen takia, että harvemmin kuulee jerkkikeppien menneen poikki kalastustilanteessa ja haluaisinkin tietää mitä joutuu tekemään jotta jerkkivavan saa poikki.
Itse olen rikkonut jätesäkin verran perhovapoja luokkien 5-10 välillä, muutaman jigikepin, televapoja, muutaman 8-10 jalkaisen haukivavan ja kait jotain tanttuvapojakin ul-vapoja toki unohtamatta. Mutta jerkkikeppi puuttuu vielä CV:stä..."
Helppo homma, vaatii vain "vähän" lihaa luiden ympärille. RST Premium Medium paukahti kolmeen osaan raivoisassa kaislatärpissä. Salmon RTX tai jotain sinne päin...meni nätisti heitossa päreiksi.
Itse olen rikkonut jätesäkin verran perhovapoja luokkien 5-10 välillä, muutaman jigikepin, televapoja, muutaman 8-10 jalkaisen haukivavan ja kait jotain tanttuvapojakin ul-vapoja toki unohtamatta. Mutta jerkkikeppi puuttuu vielä CV:stä..."
Helppo homma, vaatii vain "vähän" lihaa luiden ympärille. RST Premium Medium paukahti kolmeen osaan raivoisassa kaislatärpissä. Salmon RTX tai jotain sinne päin...meni nätisti heitossa päreiksi.