Toimiva pikkuplaanari raskaille etäpainoille?

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Bodomnight

Toimiva pikkuplaanari raskaille etäpainoille?

Viesti Kirjoittaja Bodomnight »

Mitä pikkuplaanaria suosittelette isoilla (yli 100 grammaa) etäpainoilla uisteltaessa?
Tarkoitus on siis vetää raskaampaa kalustoa syvissä vesissä.
Itselläni ei ole käytännössä minkäänlaista kokemusta pikkuplaanareista. Olisin kiitollinen vastauksista, koska ei ole liikaa rahaa ja vielä vähemmän aikaa kokeilla sopivinta mallia juuri tähän uistelutyyliin.
"Vettä kelalle!!!!!!!!!" (Quint, Jaws)
pike
J. Edgar Hoover

Viesti Kirjoittaja pike »

Käytönnössä kaikki laadukkaat plaanarit jaksavat hinata vielä tuota painoa. Ratkaisevampaa on vetovauhti sekä vaaput, joita tuolla painojen perässä hinaat. Jättivaaput/taimentikut muodostavat erillaiset rasitukset. Laukaisimen valinnassa kannattaa myös olla tarkkana.

Itse olen noilla Reelmasterin kelkoilla hinannut 200gr painoja sekä taimentikkuja n. 4km/h vauhdilla ongelmitta. Aallokossa joutuu toki laukaisimen säätämään aika tiukalle.

http://www.kalastus.com/keskustelu/mess ... 1211739431
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Mun mielipide on, että paras pikku-laineri on Plootun Houkutinlevittäjä. Norppamallia kovin kehuvat, mut mun mielest Plootun tekele on paras, noillakin painoilla. Mulla käytössä tuota sivun alareunan vanhaa mallia, muttei uusi sen huonompi ole.

Houkutinlevittäjä yms...
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
tupe
ebayn myhäilevä thutri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tupe »

Porkkalan levittäjä on kyllä hyvä plaanari, ollut muutamia käytössä ja edelleenkin jokunen. Tuntuu, että kaikki plaanarit on nykyisin aika suolaisen hintaisia ja sen takia on tehty lankut ite tän ohjeen mukaisesti: http://www.kolumbus.fi/tiaska/plaanari.html
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

pike kirjoitti:Itse olen noilla Reelmasterin kelkoilla hinannut 200gr painoja sekä taimentikkuja n. 4km/h vauhdilla ongelmitta. Aallokossa joutuu toki laukaisimen säätämään aika tiukalle.

http://www.kalastus.com/keskustelu/mess ... 1211739431
Tuli hommattua, asiallisen tuntuiset pelit näin käsituntumalla, huomenna hinaukseen.
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Testattu ja ihan pätevän oloisia. Ekat omat pikkuplanut joten en nyt lähde vertailemaan mitään mutta ihan näppärän oloiset.
abboreman

Viesti Kirjoittaja abboreman »

Jep, ihan komeaa tasoa noi reelmasterin. Millä saan korjattua keulimisen vai johtuuko liian lyhyellä siimalla uitetusta vieheestä?
arskatehtaalla
circumcisioa vailla

Viesti Kirjoittaja arskatehtaalla »

abo kirjoitti:Mun mielipide on, että paras pikku-laineri on Plootun Houkutinlevittäjä. Norppamallia kovin kehuvat, mut mun mielest Plootun tekele on paras, noillakin painoilla. Mulla käytössä tuota sivun alareunan vanhaa mallia, muttei uusi sen huonompi ole.

Houkutinlevittäjä yms...
Yhdyn edelliseen!
VaKa

Viesti Kirjoittaja VaKa »

Itselläni myös käytössä saman tyyppiset plaanarit kuin nuo Rellmasterit,kestävät hyvin sen +100gr,vievät hyvin sivulle ja kulkevat tasaisesti.Samaa en voi sanoa vihreistä Nordiceista.
Kalastaja yksinäinen syksyisessä säässä,venhossaan vain pieni ahven juomunäkki päässä. -Jaakko Teppo-
Vastaa Viestiin