Ohjauskaapelin rasvaus?

Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
mossikka

Ohjauskaapelin rasvaus?

Viesti Kirjoittaja mossikka »

Huomenna tulee uus kone ja aattelin että "huoltais" vaihdon yhteydessä ohjauskaapelin. mites sen rasvan saa muuallekin kun vaan siihen loppupäähän koneen kohdalle? vai tartteeko edes saada. ja mitähän rasvaa sinne survos, vai survosko jotain muuta? :) Onko nämä kaapelit miten herkkiä esim. ruostumaan tai katkeamaan? Paljon typeriä kysymyksiä.. kaikkeen pitää varautua. Eihän ole sitä pelkoa, että vanha kaapeli ei käykkään uuteen koneeseen? luulis olevan kyllä aika pitkälle stardardoituja.
Hannesk
Kala-Hanski

Viesti Kirjoittaja Hannesk »

Mä rasvasin oman (jäykistyneen) ohjauskaapelin viime vuonna. Annoin ulkokuoren pysyä paikoillaan, irrotin vaan sisäkaapelin ohjauskellosta ja vedin sen ulos. Sitten annoin sisäkaapelille vähän kyytiä teräsharjalla ja ulkokuorelle vastaavasti paineilmaa kompuralla. Lopuksi kunnon rasvakerros koko sisäkaapelin pinnalle ja hyvä tuli!
Nyt ainut ongelma on se, että ohjauksestä tuli niin herkkä että ratti ei pysy enää asennossaan ilman että siitä pitää kiinni :lol:
stento_z

Viesti Kirjoittaja stento_z »

Mitenkähän toi rasva käyttäytyy pikku pakkasella itsellä on huonoja kokemuksia mutta voi olla väärä rasva :roll:
Vanhalla on oppimisen vaikeus
Hannesk
Kala-Hanski

Viesti Kirjoittaja Hannesk »

Juu ostohetkellä kannattaa varmistaa, ettei rasva ole kylmällä kelillä jähmettyvää mallia.
Mä laitoin ihan vaan vesivaseliinia ja hyvin pelittää.
Saimi

Viesti Kirjoittaja Saimi »

Ase öljyä
Jarziger
Jone Nikula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarziger »

Saimi kirjoitti:Ase öljyä
Höpöhöpö

Mulla oli niin jumittunut ohjauskaapeli veneessä, ettei liikkunut enää mihinkään (vene seissyt vuostolkulla ulkona, käyttämättä). Jouduin vetämään auton, köyden ja pihakoivun yhdistelmällä kaapelin pihalle putkesta, sen jälkeen rasvanpoisto/pesuaine-tavaraa kaapelille ja teräsharjaa kehiin. Kun kaapeli kerran näytti ehjältä (ei rispaantunut) ja putki oli myös putsattu aineella ja paineilmalla (liotuksen jälkeen), niin uutta vesivaseliinia täyteen ja kaapeli takaisin. Nyt toimii kuin uusi, myös pakkasella...
Me, myself and I! Kolmen vuosikymmenen kestosuosikit samassa paketissa!
jullimon

Viesti Kirjoittaja jullimon »

Legenda vai ei mutta jotkut kai täyttää tuon glykolilla?
Silmä kirkas,käsi vakaa;
Vinetto sen takaa

Team Sämpylänsyöjät
joppe
Uimaopettaja

Viesti Kirjoittaja joppe »

jullimon kirjoitti:Legenda vai ei mutta jotkut kai täyttää tuon glykolilla?
sitä minä olen käyttänyt. ei jäädy ohjaus ihan helpolla :lol:
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Oman kaapelini olen rasvaillut lähinnä Spandelta saapulta KY:llä.
Kyllä luistaa kuivemmassakin röörissä.
Jarziger
Jone Nikula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarziger »

Stickan kirjoitti:Oman kaapelini olen rasvaillut lähinnä Spandelta saapulta KY:llä.
Se on kyllä hyvää...
Me, myself and I! Kolmen vuosikymmenen kestosuosikit samassa paketissa!
Åbo_
Vantaan soppamies

Viesti Kirjoittaja Åbo_ »

Jarziger kirjoitti:
Stickan kirjoitti:Oman kaapelini olen rasvaillut lähinnä Spandelta saapulta KY:llä.
Se on kyllä hyvää...
Kaikki rasva mikä Spandeen liittyy,käytän varauksella,kummasti "lännenpojat" tykkää :wink:

-Åbo-
OOh!No

Viesti Kirjoittaja OOh!No »

Tuo glykooli juttu kyllä ei ole ihan tuulesta temmattu. Itte melkeen rekkakorjaamolla olleena tiedän, että ainakin yks puukenkä tyyppi vaati aina autonsa kytkin ja kaasuvaijeriin pelkkää glykoolia. Ei ollut ikinä ensipakkasilla korjaamolla itkemässä! Normi persveivarissa välttäis kaapelilla noi ongelmat kun sais kaapelin nousemaan ylöspäin peräkaivon jälkeen. Tosin eihän sekään siihen auta jos moottorin kääntö jäätyy :cry:
Vastaa Viestiin