Svanisträsket
Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
- Kalataitaja
- Kalataitaja
Minkälainen tuo taimenen syöttionki viritys on? Ois puruvedeltä tiedossa yks taimenpaikka niin vois kokeilla alkutalvesta jos jäitä nyt sattuu tänä talvena ees tuleman prkl...
"Ihmiset aina moittivat olosuhteita ja ympäristöä. Minä en usko olosuhteisiin. Pystyvät ihmiset tässä maailmassa ovat niitä, jotka etsivät toiminnalleen oikeita olosuhteita, mutta elleivät löydä, tekevät ne" (Shaw)
Tuolla sivulla selvitetty; http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=275qwerty_88 kirjoitti:Minkälainen tuo taimenen syöttionki viritys on? Ois puruvedeltä tiedossa yks taimenpaikka niin vois kokeilla alkutalvesta jos jäitä nyt sattuu tänä talvena ees tuleman prkl...
Käynks mä usein täällä? mulko
- Vilttiketju
- HUUTO: Edvard Munch
- hopeatukka
- Saitanivan sieni-insinööri
On ne köllyköitä! 
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
-
Sir Thomas
- Kalataitaja
Kiitos Kalataitajalle infosta, kohtalaisen hyvää vauhtia on kala kasvanut, jos oletetaan että istutusikä on se pari vuotta. Onko Svaniksen ahvenien suomuja/operculumeja vielä tutkittu?
Hyvin muuten tukee tuon linkissä olevan tutkimuksen tulokset sitä mitä Svaniksen taimenien pyynnistä ja ottiajoista ollaan käytännössä oltu havaitsevinamme.
Hyvin muuten tukee tuon linkissä olevan tutkimuksen tulokset sitä mitä Svaniksen taimenien pyynnistä ja ottiajoista ollaan käytännössä oltu havaitsevinamme.
Käynks mä usein täällä? mulko
- Holkkipolvi
- On nähnyt Tuksun aromipesän
- Vilttiketju
- HUUTO: Edvard Munch
Olipa taas mielenkiintoista lukea Sillin rapsaa. Mekin kävimme tuolla seudulla alkuviikosta. Eka päivä räntäsateessa muutama tunti pilkkien antoi yhden alle kilon taimenen pieneltä istarijärveltä. Toisena päivänä kahlailin Sandträskin lumessa, mutta raudut oli hukassa. Yksi kirjo ja Sillin kevennettyyn napannut hyvän kokoinen ahven pelastivat päivän. Myönnän, että en kyllä juuri jaksanut lumessa kalaja etsimässä kahlailla. Tuolla seuduilla muuten riittää nuita jalojakin kaloja omaavia järviä. Minun mielestäni positiivistä on myös useimmilla järvillä oleva sääntö: yksi vapa per lupa.
Perus kirren onginta "taktiikka", Noin suunnilleen itse ongin kirjolohta jos lätkillä/tasurilla yritän. Reikä väli vaan ei ole 30metriä kun muuten ei sais yhteen jonoon kuin muutaman reiän(yleensä kirre lammet vähän pieniä)Ongin tuolla pääosin 1-4 metriä jään alta riippumatta siitä paljonko vettä on alla. Aamulla teen jokusia reikiä n.30m välein valitsemalleni alueelle ja kiertelen niitä esim. 3m mittaisella siimalla koko päivän
Hienoja kaloja kyllä kuvissa!
Kiitos Sillille raudunpilkkitaktisista neuvoista, täytyy kokeilla seuraavalla Sverigen reissulla. Taisin yrittää rautua liian syvältä
No, niin pieni ettei strategisia mittoja viitsi tänne laittaa... Mutta minun saamakseni iso - alle kiloinen kuitenkin. Sandträskin säännöissä on hyvää mielestäni tuo siimarajoitus, ettei täällä Suomessa joskus näkyviä kymmenen ootto-ongen ryppäitä pääse syntymään. Minullekin kävisi tuo mahdollisuus yhdestä ootto-ongesta ja yhdestä aktiiviongesta. Onneksi kuitenkin vaimo oli mukana, jolloin hänen luvalla minulla oli välillä myös ootto-onki pyynnissä, tosin ilman tapahtumia.Mikä oli Ari hyvän kokoinen ahven?
-
Temppaelmeri