Hauen heittokalastus ja kutu
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Hauen heittokalastus ja kutu
Kiinnostaisi tietää miten on hauen saannin laita näin keväällä, onko jo liian myöhäistä yrittää haukea eli onko kutu jo alkanut vai onko vielä toivoa? Itse en ole keväisin oikeen ehtinyt haukea kokeilemaan kuin vasta kudun jälkeen mutta ehkä nyt olisi mahdollisuus... 
-
Mikey
- Herr Doktor
Ei muuta kun heti kalaan!
Itse en ole vielä päässyt koska asun vielä reilun kuukauden päivät Ruotsin länsirannikolla, mutta juuri nyt niitä mätimammoja kannattaa lähteä etsimään, kaverit ovat pistäneet raportteja jo monesta 6- 7- 8- ja jopa yhdestä yli yhdeksän kilon kalasta runsaan viikon aikana.
Muista käsitellä mammoja varovaisesti vapautuksen aikana, että pääsevät jatkamaan sukua!
Itse en ole vielä päässyt koska asun vielä reilun kuukauden päivät Ruotsin länsirannikolla, mutta juuri nyt niitä mätimammoja kannattaa lähteä etsimään, kaverit ovat pistäneet raportteja jo monesta 6- 7- 8- ja jopa yhdestä yli yhdeksän kilon kalasta runsaan viikon aikana.
Muista käsitellä mammoja varovaisesti vapautuksen aikana, että pääsevät jatkamaan sukua!
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Ei ollut vielä eilen kutenut hauet jotka saatiin Tammisaaresta. Ei kun takas vesille. Hauska reissu kaikin puolin. Oli mukava kalastella vasen käsi kipsissä ja oikean käden peukalon pää halki - nyt sattuu! Paha oli hyrrän puolaa pidellä kun koko päivän jerkkejä paiskoi, alkoi kipu mennä illasta jo sietämättömäksi.
Saku
Saku
-
Wanha Jykä
- Renfors
- Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
- Viesti:
Saku:
Lalla laa laa lalla.
Olin kuivaharjoittelemassa MASKU Sauvakävelyn Maailmanmestaruuskisoissa..
Myllylä voitti. Olin itse hyvä 1710:s Enkä mitään ollut ottanut.
Linkki:
http://www.turunsanomat.fi/verkkolehti/ ... ,1:0:0:0:0:
Åke.
Lalla laa laa lalla.
Olin kuivaharjoittelemassa MASKU Sauvakävelyn Maailmanmestaruuskisoissa..
Myllylä voitti. Olin itse hyvä 1710:s Enkä mitään ollut ottanut.
Linkki:
http://www.turunsanomat.fi/verkkolehti/ ... ,1:0:0:0:0:
Åke.
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Turguse sanoma
Åke taitaa ollakin ihan Turguse sanoma vakiotilaaja,
Tää ei sitten oo mitään kettuilua vaan ihan tsoukilla, luetko koskaan hesaria Åke? Ookko muute joskus huomannu että Turgusessa haisee pahalle? Viime kesänä piipahdin aurajoen rannassa ja tulihan se haisu todistettua... hieman kompostityyppistä aromia oli ilmassa. Okei tää oli off topic, kunhan kysyin...
ps. ihan jokella ja täysin pilkettä silmäkulmassa, en oo stadista, onneks... Epsoo on lähinnä lehmien laituumaata
Sieltä mä juntti oon!
-
Wanha Jykä
Ne on nimenomaan Tampereen TKK:n porukkaa, en tiedä miten pitkän aikaa he ovat sitä joka Vapun tienoolla käyneet tekemässä, mutta jonkun sortin perinne se siellä lienee.Miklo kirjoitti:Joo pakko kommentoida..
Eiköhän ne tamperelaiset tota kovasti yrittäneet.. Onhan TKK myös tampesterissa, eli kunnia sille kelle se kuuluu.Miksi sata teekkaria hyppi Turun torilla?
Halusivat irrottaa Suomen Turuust.
Niin syvää järveä ei olekaan etteikö siinä pintavieheellä voisi kalastaa.
-
puttikalle
- Sylttytehtailija
Sammatti, tuo tuhannen asukkaan pieni kylä sijaitsee Lohjan keskustasta noin 20km länsi-luoteeseen. Sammatin kirkon koordinaatit metriasteikolla 6694130:3324760 ja maantieteellisenä pohj. 60°19'13.5" itäinen 23°49'29.6"puttikalle kirjoitti:miten korkeella suomessa sammatin järvi?
Sammatti on käytännössä ollut sivuunkirjoittaneelle toinen koti jo vuodesta 1998
-Intohimoinen ankeriaanonkija-
Huomenna lähetään kokeilemaan joko haukea sais. Pari päivää sitten kävin kokeilemassa, mutta kovin hiljaselta tuntu. Eli täällä Kouvolan seudulla kalastelen.
Toivottavasti saan huomenna selville onko hauki kutenu jo.
Jos vaikka kevään ensimmäiset sais. Huomenna lisää tietoa!
Toivottavasti saan huomenna selville onko hauki kutenu jo.
-Shimano 2000RA-
-Abu Garcia MX130-
-Abu Garcia MX130-
-
kaksiviisi
Itse asustelen Espoossa ja muutaman kerran olen tässä kevään aikana käynyt tuubia narraamassa tuossa Espoonlahdella / Saunalahdella, mutta tapahtumat on jääneet yhteen tärppiin.
Onkos kellään ollu tapahtumia kyseisellä alueella vai ovat "maastolohet" laittaneet koko lahden boikottiin?
Jones
Onkos kellään ollu tapahtumia kyseisellä alueella vai ovat "maastolohet" laittaneet koko lahden boikottiin?
Jones
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Meikäläinenkin jo tänä keväänä istunut veneessä yhteensä ehkä noin 25 tuntia (5 reissua) ja tapahtumia yksi alle puoli kiloinen "tuubi" ja pari tärppiä, eli todella heikonlaisesti. Paikkoina tosin sisävedet mm. Puula, josta oli juuri jäät lähteneet tai lähdössä ennen reissuja ja niiden aikana. Keinoina kokeiltu pusikon ja lahtien tykitystä, uistelua pinnasta ja syvältä sekä suspia hitaaaasti uitellen eri syvyyksisissä vesissä. Ei vain tunnu mikään kelpaavan.
Kaislikot vaikuttavat myös autioilta, eikä loisketta kuulu.
No, tärkeintähän ei ole saalis, vaan paljon haukia kotiin viemisiksi
Kaislikot vaikuttavat myös autioilta, eikä loisketta kuulu.
No, tärkeintähän ei ole saalis, vaan paljon haukia kotiin viemisiksi