Jerkki hyrrä

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Deep kirjoitti:"Kuten kirjoitin, ei mun kela mutta varmasti jonkun muun?"

hmm.. oliko sulla kiire saada joku kela..vai? olet tossa edellä luetellut itsellesi kaikki painavat syyt, että huradoo ei ole sun kela.. tietoisesti huono valinta? :lol:
Kiirettä ei ollut, koska jouduin tilaamaan tuon Jenkeistä saakka kun sitä ei vielä saa täältä kotokonnuilta vasurina. Sain siis odotella sitä pari viikkoa kun olisin voinut vain kävellä Kalastusaittaan ja ostaa jonun kelan sieltä suoraan hyllystä. Mutta...

Halu kokeilla? Paha moittia/kritisoida laitetta ellei ole omakohtaista kokemusta siitä? Entä JOS tuo E-malli onkin todella hyvä ja mä en saa sitä koskaan tietää kun en kokeillut? Mielummin siis kokeilen ja petyn jos vaihtoehtona on kokonaan kokeilematta jättäminen. Ellei E-Curadokaan ole mun kela, niin kerron kyllä syyt siihen täällä ja joku ei-niin-kokeilunhaluinen voi tehdä mielipiteideni avulla ehkä jopa jonkinlaisen ostaa/ei ostaa-päätöksen?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Deep
kirjuri

Viesti Kirjoittaja Deep »

prkle kun sä editoit, niin mun vastaus ei enää istunut. Tee niin kuin tykkäät, mutta jos sä esmes tiedät ton daiwan olevan passeli, niin miksi et osta sitä? säästyis paljolta vaivalta ja vissiin valmiiksi suht rajusti testattu..?
Mikey
Herr Doktor

Luitko lainkaan mitä äsken kirjoitin?

Ostan kyllä sen Daiwankin, kunhan se ilmestyy kauppoihin. Miksen voisi ostella eri keloja ja hankkia niistä käyttökokemuksia?

Kirjoitin tuolla aiemmin kyllä myös tasan miten paljon sitä Daiwaa olen testannut. Mistä nyt oikein mättää Deep? Laita vaikka yv:tä jos mä olen kussut sun muroihin, ei ollut tarkoitus.

Anyways, mä lopetan tämän jauhamisen nyt tähän, ilmeisesti astun tietämättäni porukan varpaille tai jotain kun tulee niin vihaista kommenttia? :shock:
spande
Valtakunnansovittelija

Viesti Kirjoittaja spande »

Mitäs täällä perseillään ? soittelen noista onkelmista jotka osin henkisiä sille miihkali huomen. Sen jälkeen teilaan abomaisesti kaikki sämpylät paskoiks :lol: .

Nimim : kolme vuotta huoltamatta ja viat tiedossa- curadossa, pfluugerissa ja daiwassa. Ehkä myös abussa- osta siis abu :lol: :lol:
sursill
Pirkan pilaaja

Viesti Kirjoittaja sursill »

Hold your horses Mikey. :lol:
Oletko mitä mieltä tästä? Tackletour antoi hyvät arvosteluttuosta kelasta.
sakkeus
Yrjö Kakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

Mikey kirjoitti:tmu, miten kylmä tuo Luna on? Jotenkin se on sen näköinen että on samanlainen näpintappaja kuin Calcutta?

Mä olen kyllä tykästynyt sämpylöihin joten pyöreitä keloja en varmaan taida jatkossa enää hankkia ellei nyt kenelläkään satu olemaan Eon 5601:stä ylimääräisenä, sellaisen voisin poistaa varakappaleeksi. :)
Just näin Mikey....Toi Luna ei ole sun kela, koska se on normi pöyreä runkoinen ns. kylmä rulla. Mulla on tanttu hommeleissa jo useamman vuoden enkä koskaan ole ees avannut sitä....Eli näyttää kestävän useamman kauden. Sämpylöistä esim. Daiwalta löytyy ihan ok vaihtoehtoja. En kuitetkaan väitä, että nekään olisi se autuaaksi tekeviä. Nyt on vaan niin, kun itsekkin tiedät noi kelat menny tehtaasta/valmistajasta riippumatta huonoihin rulliin jotka kestää max. muutaman kauden. Tuohon on vaan kaikkien nyt totuttava. Varsinkin sämpylöiden osalta...Toki joka reissun jälkeinen huolto auttaa ja laakeri ruljanssi.

Jos nyt joku tietää Niin kertokoot mikä on täydellinen ja kestävin rulla? Ei ole mulle ainakaan vielä tullut vastaan...

Ei taida syvyyden pakistakaan sellaista löytyä?
psy1
Vähän ihastunut

Viesti Kirjoittaja psy1 »

Sori Mikey et aiheutin sulle harmaita hiuksia :lol:

Ny tää soppa meni jo niin sekavaks etten tosiaan tiä mikä pitäs ostaa, mut se nyt taitaa kuitenkin olla fakta et calcutalla pötkii todella pitkälle jos ei pelkää sormiensa palelluttamista.

Jääköön noi uudet "hipo" kelat odottamaan parempia sisuksia mua varten.
sakkeus
Yrjö Kakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

psy1 kirjoitti:Sori Mikey et aiheutin sulle harmaita hiuksia :lol:

Ny tää soppa meni jo niin sekavaks etten tosiaan tiä mikä pitäs ostaa, mut se nyt taitaa kuitenkin olla fakta et calcutalla pötkii todella pitkälle jos ei pelkää sormiensa palelluttamista.

Jääköön noi uudet "hipo" kelat odottamaan parempia sisuksia mua varten.
Juuri näin! 8)
Tikitii

Viesti Kirjoittaja Tikitii »

Pientä kommenttia Curodosta ison veden takaa!

Vesi täällä suolaista Suomeen verrattuna, siitä johtuen huolellinen huuhtelu makealla vedellä joka käytön jälkeen ja silloin tällöin öljyä.
Tähän saakka kelat toimineet niin kuin pitääkin, jos en olisi tehnyt edellä mainittuja toimenpiteitä laakerit olisivat varmasti entiset.
Pienellä huollolla pelaa varmasti sielläkin kun pelaa täällä suolaisessa vedessä!
Deep
kirjuri

Viesti Kirjoittaja Deep »

Mikey kirjoitti:Luitko lainkaan mitä äsken kirjoitin?

Ostan kyllä sen Daiwankin, kunhan se ilmestyy kauppoihin. Miksen voisi ostella eri keloja ja hankkia niistä käyttökokemuksia?

Kirjoitin tuolla aiemmin kyllä myös tasan miten paljon sitä Daiwaa olen testannut. Mistä nyt oikein mättää Deep? Laita vaikka yv:tä jos mä olen kussut sun muroihin, ei ollut tarkoitus.

Anyways, mä lopetan tämän jauhamisen nyt tähän, ilmeisesti astun tietämättäni porukan varpaille tai jotain kun tulee niin vihaista kommenttia? :shock:
emmä syö muroi.. Lähinnä toi on hiukan hassua, kun kertaat mikä sen kanssa vois mennä mäkeen ja jos valmistaja ei ole ilmoittanut (en tiedä onko, kun en ole tutkinut), että muutosta kelan ruostuviin sisätiloihin ei ole tullut, niin täysin huoltamattomana tulos on satavarma jo etukäteen? Ehkä mä en vaan henk. kohta jaksais kikkailla ja ostaisin varmemman käyttötuotteen. Ei tod. mitään "herneitä".. hyvä et se on aina perusolettamus :lol:
Nyt räntäsadetta ihmettelemään.
sportspider

Viesti Kirjoittaja sportspider »

Mikey kirjoitti: Enkä usko tosiaan minäkään että E-Curado on sen huoltovapaampi kuin edeltäjänsäkään mutta testaanpahan nyt kuitenkin. Kaupaksi nuo aina menevät ja tilalle ostan sitten vaiks sen keväällä ilmestyvän Daiwan ellen saa jostain lisää 5601 EONeita hommmattua.
Piti vaan sanomani, että Ebayssa noita EON keloja löytyy silloin tällöin jopa korkkaamattomiakin.
Tommi T
VPR

Viesti Kirjoittaja VPR »

Itse olen Jarun kanssa samoilla linjoilla, 200GTB Calcutta on yksi huoltovapaimmista "kohtuurahalla" saatavista keloista mitä on vastaan tullut. Kova huoltointo täytyy olla jos kaikki kelat jaksaa joka keikan jälkeen huoltaa, itsellä 6 tai 7 settiä aina käytössä ja siinä olis omaan mieleeni aivan liikaa vaivaa noita joka keikan jälkeen availla. Tyyliin kamat vaan nurkkaan seuraavaa viikonloppua venaamaan. Itse luokittelen Curadon hintaisen noin paljon maksavana kelana lyhykäisesti paskaksi vehkeeksi jos vaatii todellakin noin paljon huoltoa toimiakseen.
espa

Viesti Kirjoittaja espa »

sportspider kirjoitti:Piti vaan sanomani, että Ebayssa noita EON keloja löytyy silloin tällöin jopa korkkaamattomiakin.
Aika tiukassa ovat 5601 EONit eBay:ssä.
Viimeisen 1½ vuoden aikana olen saanut hommattua yhden nib:n omaan varastoon.
5601 PGS:t ovat hieman helpompi kohde.
Varaani

Viesti Kirjoittaja Varaani »

espa kirjoitti:
sportspider kirjoitti:Piti vaan sanomani, että Ebayssa noita EON keloja löytyy silloin tällöin jopa korkkaamattomiakin.
Aika tiukassa ovat 5601 EONit eBay:ssä.
Viimeisen vuoden aikana olen saanut hommattua yhden nib:n omaan varastoon.
5601 PGS:t ovat hieman helpompi kohde.
Eikös EON ja PGS ole noin niinkuin hauen kalastuksessa melkein sama vehje?
I am the lizard king, I can do anything!
Jarzi75
Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...

Viesti Kirjoittaja Jarzi75 »

Varaani kirjoitti:Eikös EON ja PGS ole noin niinkuin hauen kalastuksessa melkein sama vehje?
Lähes. Sisuskalut on kutakuinkin samat, mutta PGS:n poski on liukasta muovia. EON on mukavempi käteen kumimaisen pinnan takia...
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
espa

Viesti Kirjoittaja espa »

Läheistä sukua ovat.
Tuo oikean kämmenpohjan kosketuspinta tuossa mainittiinkin.
Sisäkuvat: EON ja PGS
Mikey
Herr Doktor

Jarzi75 kirjoitti:
Varaani kirjoitti:Eikös EON ja PGS ole noin niinkuin hauen kalastuksessa melkein sama vehje?
Lähes. Sisuskalut on kutakuinkin samat, mutta PGS:n poski on liukasta muovia. EON on mukavempi käteen kumimaisen pinnan takia...
Ja ennen kaikkea EON on lämpimämpi ja siksi se mitä himoitsen.
jrc

Viesti Kirjoittaja jrc »

VPR kirjoitti:Itse olen Jarun kanssa samoilla linjoilla, 200GTB Calcutta on yksi huoltovapaimmista "kohtuurahalla" saatavista keloista mitä on vastaan tullut. Kova huoltointo täytyy olla jos kaikki kelat jaksaa joka keikan jälkeen huoltaa, itsellä 6 tai 7 settiä aina käytössä ja siinä olis omaan mieleeni aivan liikaa vaivaa noita joka keikan jälkeen availla. Tyyliin kamat vaan nurkkaan seuraavaa viikonloppua venaamaan. Itse luokittelen Curadon hintaisen noin paljon maksavana kelana lyhykäisesti paskaksi vehkeeksi jos vaatii todellakin noin paljon huoltoa toimiakseen.
Mulla on mukana yleensä neljä settiä,joissa kaikissa Curado kiinni.Kotiin tultuani avaan jokaisen kelan päädyn,ja otan vähän puolaa esiin(että kuivuis nopeemmin)kierrän irti heittojarrun säätönupin.Annan koko hoidon kuivahtaa seuraavaan päivään,jolloin tiputan tipan öljyä näkyville laakereille(2kpl) ja öljyän ikiruuvin.Ei kauhean suuri vaiva siihen nähden että on toimiva kalusto kokoajan käytössä.Joka toinen vuosi huollan/huollatan kelan täydellisesti.
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
Hannesk
Kala-Hanski

Viesti Kirjoittaja Hannesk »

Tuossa joku linkitti näköjään Daiwan Coastal Inshore -kelan. Mulla on ollut ko. kela kohta kauden verran ykkösvavassa kovalla käytöllä.
Muovisesta ulko-olemuksesta huolimatta kela on ehkä vankinta (samalla myös riittävän tarkkaa) tekoa mihin olen toistaiseksi törmännyt.
Ainut kelassa ilmennyt vika on yhden laakerin äännähteleminen, joka johtuu sinne menneestä liasta. Laakeri ei ole ruosteessa, lika pitäisi saada sieltä vain pois.
Voin suositella lämpimästi, ja toivottavasti kela ilmestyy maahantuontiohjelmaan ensi kaudeksi.

Merkittävin ero mielestäni PGS:n ja EON:in välillä on kampi. PGS:ssä kun ei nimittäin kammen nuppien ja itse kammen välissä ole lainkaan prikkoja, jonka takia kampi "tahmaa" kelattaessa.
Ja tietenkin PSG:n akselissa on sen muotoinen, että EON:in kampi ei siihen sovi.
Tuuleta uutta enkkaasi vasta sitten, kun sinulla on lukemat tiedossa.
sursill
Pirkan pilaaja

Mitä kalastelet tuolla Daiwa C.I. kelalla?
Minua kiinnostais tuo Daiwa, ei mitään ylimääräistä härpäkettä ja pitäis kestää suht hyvin suolaa ym. (heikkoa huoltoa... :wink: ).
Hannesk
Kala-Hanski

sursill kirjoitti:Mitä kalastelet tuolla Daiwa C.I. kelalla?
Minua kiinnostais tuo Daiwa, ei mitään ylimääräistä härpäkettä ja pitäis kestää suht hyvin suolaa ym. (heikkoa huoltoa... :wink: ).
Haukea tuolla on tullut kalasteltua. Ja pääasiassa jerkkiä sillä on heitetty.
sursill
Pirkan pilaaja

Hannesk kirjoitti:
sursill kirjoitti:Mitä kalastelet tuolla Daiwa C.I. kelalla?
Haukea tuolla on tullut kalasteltua. Ja pääasiassa jerkkiä sillä on heitetty.
No perhana, nyt pitää alkaa katsomaan josko noita tulis suomeen keväällä.
Voi olla, että joutuu laittamaan tilauksen ison veden taakse kun tuolla elorannan listassa ei näkynyt.
Katsoin hintoja jenkeissä ni ei ole hinnan kiroissa, 129-149$+rahdit.
Pitää laittaa Garylle postia, että mihin hintaa se pystyisi noita myymään.
kalaton

Viesti Kirjoittaja kalaton »

Jos Sursilli innostuu noita tilaamaan, ja tulis kannattavaksi tilata samalla useampi, niin mä voisin olla kiinnostunu.
Napox

Viesti Kirjoittaja Napox »

Voisin kans innostuu tosta Daiwasta jos joku porukka tilaus saatais aikaan... :?:

Hannesk: Millaisessa kepissä sulla kiinni toi Daiwa?
-kuolema kuittaa univelat-
Hannesk
Kala-Hanski

Keppi on vaihdellut - välillä 7,6` Strike Pro Concept ja välillä Berkley Signa Pike.
Vastaa Viestiin