No sielläpä...mikko81 kirjoitti:perza kirjoitti:Pitkästäaikaa voi laittaa raporttia tännekkin osioon, kun tuli päivä(8tuntia) tasuria heiluteltua.
Keli oli kyllä parempi kun hyvä eli aivan mahtava keli. Aamulla mittari kyllä näytti -15c pakkasta ja olikin 7 aikaan(ois pitäny olla vieläkin aikasemmin) olikin vähän vilu sormille.
No äkkiä kyllä ilmalämpesi kun aurinko nousi ja saikin kelluntahaalarin laksea vyötärölle ja pipo jouti kyllä pois päästä, samoin kysnikkäät. power bootsit+ villasukka yhdistelmä tuntui myös vähän hiostavan. 8)
Matalaa järveä pommitettiin neljän miehen voimin, minä ainoana kokonaan tasuria uittavana. Jäätä oli moran kierteen verran ja jään päällä lunta ja vettä ja sohjoa ja kaikkea mitä sinne ei tähän vuoden aikaan kuuluisi.![]()
Niin tuliko sitä kalaa, no minulle 11 ahventa/reilu 2kg ja muille kaikille kolmelle 15kpl/2kg mieheen.
Minulle 6 suurinta 1500g eli syömään pääsee kyllä. Vain kahdella tasurilla ongin sillin seiskalla ja omalla karvapyrstöllä. Yhden isomman karkuutin kun perhana jäi seiskan takakoukku jään reunaan. Sitä kun matalasta onkii niin jää herkästi jään reunaan koukut.Yhden isoimmista sain onnekkaasti kun tasuri jäi jään reunaan ja kala irtosi mutta kala ui ylös itsekseen reiästä. Pää kun oli jään paremmalal puolella niin potkasin vaan kalan jäälle.
Näitä kelejä lisää niin jaksaa onkia vaikka ei kaloja joka minuutti tulisikaan.
Kangasjärvellä?
E: joo eipä tuo ole ainakaan mielestä semmonen paikka mitä tarvitsisi salata. Jos joku haluaa kävästä koittamassa vähän erilaisessa paikassa niin siitä vaan.
Niin kalojen elohopea pitoisuus on siinä rajoilla viitsiikö syödä...