Gotlannista ei ole kokemuksia kaloista, kalastamisesta kylläkin.
Mutta muuten tuolla suolaisissa vesissä panostaisin enempi juurikin katkoihin kuin esimerkiksi hailiin. Hailihan toimii täällä Suomen vesillä todella hyvin, mutta ainakin itse olen saanut paremmin kalaa katkasidoksilla Ruotsin länsirannikolta ja Tanskasta kuin Haileilla tai esimerkiksi Drags Devileillä. Mickey Finn kohtalaisen pieneen koukkuun sidottuna on streamereistä antanut minulle mukavasti kalaa tuollapäin kait juurkin "katkamaisuutensa" takia, sillä pieni Finn sidottuna "alkuperäiseen" väriin on aikalailla katkan näköinen uitettaessa. Viime kevättalvena oli PPK:ssa juttu Craf Fursidoksesta joka on antanut varsinkin oranssinvärisenä mitä ilemisimmin hyvinkin kalaa juuri Gotlannissa. Voin tsekata mikä numero oli kyseessä jos tarvetta.
Gotlannissa kalastus tapahtuu rannalta ja katkat sun muutkin perhot sidon itse poikkeuksetta saltwater sinkkukoukkuihin. Kuukkeliin kun laitat hakusanaksi "Honeyshrimp" niin johan tulee osumaa.
Mutta summa summarum: Hailiin en kaikkia rahojani tuonne lännemmäs siirtyessä sijoittaisi. Vai löytyykö päinvastaisia kokemuksia?
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.