Tee-Se-Itse värikoukut!
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: Tee-Se-Itse värikoukut!
Ite oo vetäny styrofoamsuikaleeseen uria koukuille ja laittanut koko suikaleen keskelta kiinni porakoneen istukkaan. Sitten teippasin porakoneen katkaisijan siihen kohtaan, jossa kone pyörii todella hitaasti. Sitten vain akku irti aina kun haluaa pysäyttää koneen niin ei tarvii teippiä irrotella
Ite porakoneen oon laittanu pöydän reunalle 
Kylmä karaistaa, Siperia opettaa
diskopallon pyörittäjän moorrotista saa kympillä hyvän pyörittäjänPapu kirjoitti:Mistäs ootta käyttäny telineinä koukuille värikoukkuja tehtäessä?
Ite yritän tässä styroksilla+putkenpätkällä, mutta tuntuu jotenkin
liian huteralta. Tosi vankka sais olla.
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Tai autohajottamolta pyyhkijän moottori ja siihenhän käy mikä tahansa 12v virtalähde.
Siis nyt on kyse siitä alustasta (lauta, styroksi, mitä nyt onkaan) mihin koukut kiinnitetään.
Käsin tykkään pyöritellä, mutta mitä koukkujen kiinnitysalustoja porukat käyttää värikoukuissa? Tossa kokeilin styrofoam palaa, siihen pienet reijät neulalla ja niihin reikiin painelin topsipuikkopätkät. Näiden päihin kun koukut laittaa, niin tulee ihan ok tukevat, mutta ei mun mielestä riittävän tukevat. Tosi vmäistä kun koukut heiluu alustassaan liimausvaiheessa.
Käsin tykkään pyöritellä, mutta mitä koukkujen kiinnitysalustoja porukat käyttää värikoukuissa? Tossa kokeilin styrofoam palaa, siihen pienet reijät neulalla ja niihin reikiin painelin topsipuikkopätkät. Näiden päihin kun koukut laittaa, niin tulee ihan ok tukevat, mutta ei mun mielestä riittävän tukevat. Tosi vmäistä kun koukut heiluu alustassaan liimausvaiheessa.
Mulla on käytössä ihan vaan laudanpätkä 300mm/100mm/10mm ja painan puukolla siihen kolot mihin koukut laitan. Pitää vaan kattoa että tulee mahdollisimman suorat. Ja hyvä puoli tossa puukolla tehdyssä reiässä on että teen #6-14 koukut samoilla palikoilla. Tommosessa laudan pätkässä mulla on joku about 80 kolosta. Papu onkin tainnu nähdä joskus tämmösen täydessä toiminnassa 
Kyllä vaan tän virityksen oon nähnyPaNuCCi- kirjoitti:Mulla on käytössä ihan vaan laudanpätkä 300mm/100mm/10mm ja painan puukolla siihen kolot mihin koukut laitan. Pitää vaan kattoa että tulee mahdollisimman suorat. Ja hyvä puoli tossa puukolla tehdyssä reiässä on että teen #6-14 koukut samoilla palikoilla. Tommosessa laudan pätkässä mulla on joku about 80 kolosta. Papu onkin tainnu nähdä joskus tämmösen täydessä toiminnassa
Kyllä ne melko tukevasti siihen saa, että ei ainakaan mulla ole sen kanssa ollut ongelmia. Joskus yksittäiset koukut vähän heiluu, mutta kun painaa ne tarpeeks syvälle, niin ei pitäs tuottaa päänvaivaa.
Muutama hassunvärinen koukku tasureiden alle. Koukut ei ole mitään priimaa, ainakin kovassa käytössä väri tuppaa häviämään yhden talven aikana. Kalat onneksi pysyy kiinni

Ihanko tosi noista värikoukuista häviää väri ajan mittaan? Vaikee uskoo, kun värit
on suojassa lasinkovan liiman sisällä. Kai se on uskottava kun useempi näin on
väittäny.
on suojassa lasinkovan liiman sisällä. Kai se on uskottava kun useempi näin on
väittäny.
Omassa viestissäni tarkoitin tuon koukun pinnoitetta.
Liimapallukan värit haalistuvat vuosien saatossa, ei kai ne kaudessa tai parissa katoa. Mulla on reilu 20v. vanhoja koukkuja jotka on ihan käyttökunnossa vielä. Joitain sellaisiakin on toki jossa väri on muuttunut huomattavasti ja lyhyessä ajassa, johtunee varmaan käytetystä liimasta.
Liimapallukan värit haalistuvat vuosien saatossa, ei kai ne kaudessa tai parissa katoa. Mulla on reilu 20v. vanhoja koukkuja jotka on ihan käyttökunnossa vielä. Joitain sellaisiakin on toki jossa väri on muuttunut huomattavasti ja lyhyessä ajassa, johtunee varmaan käytetystä liimasta.
krissen koukut on molemmat sen värisiä että ainakin kirkasvetisessä järvessä menee pikkupilkin alla kisoissa mini ahvenelle! voin luvata jättisaalista esim. mallakselta! ruotsalaiset tekee helvetin hyviä pilkkejä!
Sata vapaa vedossa!
tässä on oma "kisarasia". koukut tehty ennen vuotta 97..
huomenna katsomaan josko vielä kelpaisivat..

huomenna katsomaan josko vielä kelpaisivat..

Sata vapaa vedossa!
-
Pastori silli
Missäs porukka noita koukkuja tekee? Itse mieli tekisi aloittaa opettelemaan, mutta ainut paikka missä voin tehdä on pieni kaksio, jossa omaa rauhallista paikkaa ei oikeen ole. Kuinkas vahvasti tuo epoksi "tuoksuu" ettei vaan rouva laittais ulkoruokintaan kun noita alkais tekemään. Onhan tuota joskus tullut haisteltua, mutta siitä on niin paljon aikaa ettei muista.
Entä onkos jotain hajutonta epoksin korvaavaa liimaa mitä vois käyttää, kun on myös tollanen 7kk tyttö tuolla samaisessa huushollissa pyörimässä?
Entä onkos jotain hajutonta epoksin korvaavaa liimaa mitä vois käyttää, kun on myös tollanen 7kk tyttö tuolla samaisessa huushollissa pyörimässä?
tee vaikka wc;ssä 
Ei noissa nyt niin pahat hajut ole, esim araldit ja motonetin halpisliima ovat lähes hajuttomia. Kerran olen kyllä kokeillu jotain kiinalaista epoksia ja oli sen verran vahva käry ettei pystyny käyttämään.
-
Pastori silli
Mäkkäri kirjoitti:tee vaikka wc;ssä
no siellä taas on niin paha käry muusta syystä, ettei siellä pysty tekemään!
Mitäs koukkua krisse käytti värikoukuissaan? Ja sit kaikille yhteinen kysymys mitä mieltä linkin koukusta värikoukku koukuksi ? Näyttäisi olevan vähän pidempi varsinen.......
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=870
http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=870
-
kalakalle83
- kännissä muokkaaja
on juu hieman pidempi varsi mutta älä osta,täysin paskoja koukkuja mitä itellä oli joskus testattavana.
ei tuu mitään mutta kannattaa seurata http://www.huuto.net/hakutulos/sellernro/664393
Nuo sanxit on vähän epätasalaatuisia!
Joskus ostin niitä ja oli koukun mutkatkin erikokoisia ja erilailla käännettyjä!?!
Joskus ostin niitä ja oli koukun mutkatkin erikokoisia ja erilailla käännettyjä!?!
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Nyt heitit pahan kysymyksen, enpä tuota muista merkkiä enää. Joku mulle tuntematon merkki minimanin kalastusosastolta. Koukku kyllä kestää vääntöä mutta sininen väri häviää kovassa käytössä nopeasti.Jape kirjoitti:Mitäs koukkua krisse käytti värikoukuissaan?
-
Pastori silli
Dodi... nyt on sitten teko vehkeet hommattu ja pari iltaa reenattu, pitää vielä löytää muutama väri mitkä puuttuu niin eiköhän se tästä. Tuotoksia ei tosin vielä voi ilmoille laittaa, kun on tapahtunut ns. amatööri ongelmia, mutta eiköhän tämä tästä. 
reenailua ehkä se jälki viel joskus paranee 
- Liitteet
-
- koukut.jpg (45.98 KiB) Katsottu 6943 kertaa
hyvältähän nuo näyttää 
--
Viimeksi muokannut Jolle, 14:19:44 20.07.2022. Yhteensä muokattu 1 kertaa.