Onneksi olkoon Mallikuhalle upeasta saaliista! Harmi, että se mörkö karkasi.
Komeita kuvia. On päässyt näköjään plutokin kalalle mukaan

Juu ja kiitos näistä posteista(muillekin postaajille), ammennan vetouistelunoviisina näistä oppia kauhakaupalla.
Itse kävin eilen taas koklaamassa vetoa, mutta loppui aika lyhyeen kun kännykästä loppui akku ja mulla karttaplotteri siinä. Sokkona vitutti sen verran vetää, että vanhana heittelymiehenä painuin rannoille. Saaliina 6 ahventa (100-400g) ja 2 haukea (1,2kg ja 3,8 kg). Isompi hauki oli upea kokemus, kun nappasi tiheästä lumpeikosta. Sai aina välillä soutaa yhdellä kädellä kalan luokse, kun takertui lumpeisiin ja aina kun pääsi luokse, niin ampui matkaan. Oli matkassa luonnollisesti vain se pienempi haavi, joten pelle karkasi kaksi kertaa haavistakin ja taas mentiin. Meni varmaan reilu vartti ennenkuin sain lopulta kalan veneeseen. Nyrkkiä päähän ja mitoille. Pituutta oli 84 cm.
Ei unohdu tuo ihan heti. Näitä hetkiä varten sitä kalastaa
Uistelupuolella oli ajatuksena lähteä joku päivä tutkailemaan tuota Pyhäsaarien ympäristöä. Vaatisi vaan aika tyynen kelin, kun potski on 3,8m ja kone 4hv. Ei tolla setillä isoille aalloille ole asiaa. Onko kellään tuosta paikasta tietoa/kokemusta? Saattaisi olla kalastuspaine pienempää, kun keskellä lätäkköä. Tossa Niittylahden penkalla kun on joskus ihan ruuhkaan asti venhoa.
Vedän aina kolmella vavalla. Kaksi sivuilla ja yksi potkurivirtaan. Kaikua, takilaa eikä plaanareita ole. Syväyksen olen hoitanut painouistimella tai sakarapainoilla.
Sivuvavoissa usein Laikon Special-viiksi, joten yhteensä 5 viehettä perässä normaalisti. Luoviminen taas puhtaasti karttaplotterin varassa. Olen hieman harkinnut pikkuplaanareiden hankintaa, lähinnä siitä ajatuksesta että kuha väistää venettä ainakin aralla tuulella ollessaan? Onko tuosta kokemusta? Tuleeko plaanareista paremmin kuhaa?
Myös kaikua olen ajatellut, osuisi uistimet paremmin, kun tuo plotteri ja kartat aina heittää. Aika paljonkin paikka paikoin. Ja löytys ne pikkukalaparvet, joiden liepeiltä kuhankin saattaisi löytää...