Pilkkikengät
Alueen säännöt
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kaikki onginnasta sekä talvi- ja kesäpilkinnästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Pilkkivaatteet, pilkkikengät
Kamik saappaat
Oliko maaliskuuta kun tänne kirjoittelin pilkkisaappaista. Ostin ne Kamik 40 malliset. Eilen huomasin että varsi edestä nilkan kohdalta rikki. Se on vaan murtunut siitä. Kuinkas se nyt suu pannaan. Lähetin jo myyjälle palautetta. Onko niillä mitään takuuta. Mielestäni merkkisaappaan ja noinkin hintavan pitäisi nyt muutama talvi kestää jäällä kävelyä.
Ystävältä murtui pohjat poikki Poverbuutseista. Vähän käytetyt kengät.
Ystävältä murtui pohjat poikki Poverbuutseista. Vähän käytetyt kengät.
Kaikki muu on turhaa paitsi purjehtiminen
Hyvää iltaa
Itsellä ollut käytössä kamikin kengät nyt toista talvea... Eikä ainakaan vielä oo valittamista. Edelliset kengät oli saman valmistajan ja kesti jotakuinkin 8v, viimeisen vuoden aikana ilmestyi tuohon nilkan kohdalle toi edellä mainittu välämä!! Paljon tulee pilkillä kyllä potkuteltua, mut uudet on ainakin toistaseks kestäny.... Seuraavat talvet näyttää kuinka käy..?
Parempi olis kllä kestää ovat senverran kalliit kengät, ja jos ei kestä ni valmistajalle
Itsellä ollut käytössä kamikin kengät nyt toista talvea... Eikä ainakaan vielä oo valittamista. Edelliset kengät oli saman valmistajan ja kesti jotakuinkin 8v, viimeisen vuoden aikana ilmestyi tuohon nilkan kohdalle toi edellä mainittu välämä!! Paljon tulee pilkillä kyllä potkuteltua, mut uudet on ainakin toistaseks kestäny.... Seuraavat talvet näyttää kuinka käy..?
Parempi olis kllä kestää ovat senverran kalliit kengät, ja jos ei kestä ni valmistajalle
Työ haittaa harrastusta!Vai oliko se toisinpäin??
Kamik takuu
Minulle sanottiin myyjäliikkeestä että kamikilla vuoden takuu, mutta pitäisi olla kuitti tallessa
Enpä tuota arvannu talteen laittaa
Kaikki muu on turhaa paitsi purjehtiminen
Re: Kamik takuu
Jo on taas kauppiaita.... Otas yhteyttä maahantuojaan (www.OPM.fi) ja kysäse josko ne auttaisivat.ainomaria kirjoitti:Minulle sanottiin myyjäliikkeestä että kamikilla vuoden takuu, mutta pitäisi olla kuitti tallessaEnpä tuota arvannu talteen laittaa
Re: Pilkkikengät
Power Bootsit ovat olleet minulla monta vuotta(4) ja tyhmyyttäni en niitä vaihtanut vasta kun nyt Muck Bootseihin. Powerit olivat minulle siksi huonot, että niiden varsi on liian ohut minun pohkeilleni, --> puristaa, jolloin veri ei pääse kiertämään jolloin automaattisesti alkaa jalkoja paleleen. Suonenveto tuli myös usein pitkän pilkkipäivän jälkeen kotona saappaita irrottaessa. Nyt siis MuckBootsit joista nyt sanon vain että kevyet, hyvät kävellä ja ei purista paksumpaakaan pohjetta.
Muck Bootsit ollut jo jokusen vuoden. Plussaa keveys sekä joustava varsi(mahtuu haalarin lahje kengaän sisään.) Ainut mikä noissa karhentaa ovat meikeläisen jaloilla mitattuna melko kylmät jos vähänkään pakkasta. En tiedä onko vika sukkavalinnoissa: perus puuvillaurheilusukka alla ja päällä villasukka. Melkolailla kylmä vaan villasukasta huolimatta on.
Pitäisikö ostaa jotkut kalliimmat tekniset sukat vai tyytyä toteamaan että varpaissa vika? Kenkien kyveys kyllä olluna sen verta tärkeä ominaisuus jotta tuskimpa noita muun merkkisiin vaihdan.
Aiheeseen vielä liittyen. Oli joskus halvemmat Kamikin Huntterit ja ne vasta vilposet olivatkin. Onneksi menivät hajoamaan vuoden käytön jälkeen jotta sai ostaa paremmat tilalle. Varren kumi rupesi hiushalkeilemaan ja halkeamista veti vedet sisälle....
Muck-bootseihin nimenomaan pelkkä tekninen sukka pelkästään jalkaan. Jos tennissukan laitat, kyllä tuntuu viileiltä koko ajan. Olen kokeillut myös pelkällä villasukalla ja oli ihan ok. Tuolla yhdellä ohuella sukalla ollut tosi hyvä vielä -15 asteessa, sen kylmemmällä ei tule juuri pilkittyä. Kyllä jalat voi vielä viileältä tuntua tuolla teknisellä sukallakin, mutta ei tunnetta voi paleluksi sanoa.
-
Mikko_-Procyon-
- Ich Liebe HH
Re: Kamik takuu
Kuluttaja-asiamiehen mukaan asia ei mene noin. Siihen riittää joku muukin todiste, käsittääkseni tiliote, josta näkyy osto-pvm ja maksusuoritus + liikkeen oma kirjanpito ko. ajanhetkeltä riittää todisteeksi. Kuitti olisi helpoin tapa todistaa tuotteen ostohetki ja paikka tietenkin. Tämän lisäksi kuitin myynti-pvm vetoaminen ei vapauta valmistajaa vielä vastuusta. Tuotteella on odotettu käyttöikä, jonka ajan sen tulee kestää virheettömästi. Kova käyttö (ammattikäytössä pitäminen) ja väärinkäytös (esim. ei käytetä suositeltuja suoja-aineita jne) vapauttavat tästä virhevastuusta ja mahdollinen haitta on asiakkaan itse kärsittävä.ainomaria kirjoitti:Minulle sanottiin myyjäliikkeestä että kamikilla vuoden takuu, mutta pitäisi olla kuitti tallessaEnpä tuota arvannu talteen laittaa
Propilkki 2 - jo 10 vuotta virtuaalipilkintää. www.kalassa.net/propilkki2
Nyt kun tarkemmin muistelen ja tarkistin nuo sukat. Alussukat ovatkin tämän vuoden olleet villaiset ja päällä "mummon villasukat". Liekkö tosiaan sitten teknisen sukkien ostoreissu vai eikä villa-alussukkien pitäisi ajaa saman asian? Vilu on jaloissa kyllä edelleen.
Aikaisemmin oli tosiian nuo tennarisukat alla ja eivät taida olla hyvät kuten Mrponu neuvoi.
Näin pakkaskelillä jalassa talvikkaan nahkasaappaat, on suht kevyet ja todella lämpimät. Vesikelillä sit kumpparit.
Power bootsit pitää olla vähintään sen yhden numeron/koon normaalia isompi. parikin numeroa ei ole pahitteeksi. Itsekkin olin ennen aika herkästi varpaista palelevaa tyyppiä, mutta powereilla tuo haitta hävis miltei kokonaan. Huono puoli että powerit kestää tasan 2 talvea ja sitten lahoavat. Eli noin 100 reissua. Alla mulla on pelkkä villasukka.M.Jussila kirjoitti:Power Bootsit ovat olleet minulla monta vuotta(4) ja tyhmyyttäni en niitä vaihtanut vasta kun nyt Muck Bootseihin. Powerit olivat minulle siksi huonot, että niiden varsi on liian ohut minun pohkeilleni, --> puristaa, jolloin veri ei pääse kiertämään jolloin automaattisesti alkaa jalkoja paleleen. Suonenveto tuli myös usein pitkän pilkkipäivän jälkeen kotona saappaita irrottaessa. Nyt siis MuckBootsit joista nyt sanon vain että kevyet, hyvät kävellä ja ei purista paksumpaakaan pohjetta.
Eilen mulla oli alla Muck Bootsit ja tekniset sukat ('Falke TK1' tms.) : pakkasta aamulla 20 astetta, ja jalat pysyivät lämpimänä koko päivän. Ennen käytin Nokian irtohuopasaappaita, ensituntuman perusteella Muck Bootsit hakkaa ne lähes kaikessa 6-0, kestävyys jää sitten nähtäväksi... Jalan koko on 44 ja saappaan 46.Lah kirjoitti:Nyt kun tarkemmin muistelen ja tarkistin nuo sukat. Alussukat ovatkin tämän vuoden olleet villaiset ja päällä "mummon villasukat". Liekkö tosiaan sitten teknisen sukkien ostoreissu vai eikä villa-alussukkien pitäisi ajaa saman asian? Vilu on jaloissa kyllä edelleen.Aikaisemmin oli tosiian nuo tennarisukat alla ja eivät taida olla hyvät kuten Mrponu neuvoi.
Tarttis pilkkisaappaat päivittää ja huomasin, että eRän numerossa 11/2009 oli saapastesti. Testissä oli mm. parit Safarin saappaat. Hong Kongista löytyi noita saappaita jonkinlaisella alennuksella, ja nyt kaivattaisiin kokemuksia Termo+ - ja Termo Polar -saappaista. Istuvuus tuntui omaan jalkaan sopivalta ja pikatestillä sopivan kevyeltä. Olisiko näistä saappaista mihinkään vai pitäiskö suosilla katsella muita saappaita ?
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Eero Tauru: TPS - SaiPa pelin tiimellyksessä.
Viime kevättalvena ostin nuo Safarin Polarit, siis ne jotka ovat irtovuorilla. Vielä noista ei ole löytynyt mitään moittimista. Aluksi saappaan materiaali epäilytti, koska se tuntuu jotenkin heikolta, mutta ainakin vielä ovat kestäneet. Oikein lämpimätkin ovat, viime viikolla tarkenin hyvin -25 kelissä, kun kaverin jalat meinasi paleltua Power Bootsissa. Safarissa olen käyttänyt vain yhtä teknistä sukkaa.
Alkoi v*t*tt**n empiminen noitten saappaitten kanssa, ja lampsin aikasemmin päivällä paikalliseen liikkeeseen testaileen saappaita. Aiemmissa kokeiluissa ei tuo Power oikeen sopinut jalkaa varresta, mutta Muck:n Tay Sport sopi jalkaan kuin isä äitiin. Pikainen neuvottelu myyjän kanssa, ja saappaat kassan kautta kotia.jurppe kirjoitti: Eilen mulla oli alla Muck Bootsit ja tekniset sukat ('Falke TK1' tms.) : pakkasta aamulla 20 astetta, ja jalat pysyivät lämpimänä koko päivän. Ennen käytin Nokian irtohuopasaappaita, ensituntuman perusteella Muck Bootsit hakkaa ne lähes kaikessa 6-0, kestävyys jää sitten nähtäväksi... Jalan koko on 44 ja saappaan 46.
Pikainen testi ½h:n lumitöissä -22:ssa, ja ei moitteen sijaa löytynyt. Perussukalla tarkeni kivasti, ja saappaan varsi on sopivan napakka mutta ei kuitenkaan purista. Jospa sitä pääsis kohta pilkille.
"Ikäviä ihmisiä nuo turkulaiset, eivät antaneet Paulin taikakaulimen puhua."
Itsellä ollut nuo Thermot käytössä 2 talvea (kolmas nyt menossa). Pilkkireissuja oon tehnyt nollakelistä -> -27 asteeseen asti kyseiset kengät jalassa (reissuja sellanen 20/talvi). Kertaakaan ei ole varpaita vielä palellut. Teknistä sukkaa oon käyttänyt kengissä. Minkäännäköisiä halkeamia ei oo vielä esiintynyt. Mielestäni erittäin hyvä saapas vaihtoehto ainakin näin kilpapilkkijän näkökulmasta. Erittäin kevyt kävellä.RedRave kirjoitti:Tarttis pilkkisaappaat päivittää ja huomasin, että eRän numerossa 11/2009 oli saapastesti. Testissä oli mm. parit Safarin saappaat. Hong Kongista löytyi noita saappaita jonkinlaisella alennuksella, ja nyt kaivattaisiin kokemuksia Termo+ - ja Termo Polar -saappaista. Istuvuus tuntui omaan jalkaan sopivalta ja pikatestillä sopivan kevyeltä. Olisiko näistä saappaista mihinkään vai pitäiskö suosilla katsella muita saappaita ?
Enpä ole parempia talvikenkiä,kun muckbootsit ovat.Mukavat kävellä eikä varpaita ole vielä palellut.Huomattavasti mukavammat,kuin powerbootsit..
Kamikin kaikkien kenkien teko pitäs kieltää
-40 on ihan paskat eipä kestänyt aktiivi käytössä puoltavuotta ku murtu molempien nilkkojen kohdalta puhki. Jalat aina jäässä. Seuraavaksi MuckBootit
-Pyytämättä jääneet kalat jäävät saamatta-
Mulle kävi sama homma,ostin muckkit pari vuotta sitten ja ovat hintansa arvoiset,suosittelen.
jos on jaloistaan yhtään enempi hikoileva kuten minä niin nämä muckit sun muut saapasmallit ei pelaa sitten yhtään hengittävät ku kala kuivalla maalla . tästä syystä itsellä bowerit jotka o pari nro isommat ja ei purista pohkeista yhtään joten kosteus nousee teknistä sukkaa myöten pihalle ja ei jää kenkiin kylmettämään jalkaa . nyt samat kengät jo 3 vuotta eikä ole kestävyydn kanssa ongelmia , lähes päivittäin käyttökenkinä ja useita kymmeniä reissuja vuodessa pilkillä jalassa
Paino on voimaa ja Ylipaino on Ylivoimaa
Hieno hommaProGuide kirjoitti:Kamikin kaikkien kenkien teko pitäs kieltää-40 on ihan paskat eipä kestänyt aktiivi käytössä puoltavuotta ku murtu molempien nilkkojen kohdalta puhki. Jalat aina jäässä. Seuraavaksi MuckBootit
Sama vika täälläkin. Samoilla powereilla menossa nyt kuudes talvi.J.a.M kirjoitti:jos on jaloistaan yhtään enempi hikoileva
Kantapäiden kohdalta on jo vuori kulunu, mut yhdellä teknisellä sukalla on silti pärjänny hyvin vielä -20° pakkasilla.
Perkele, täällähän on lunta muniin asti ja välillä polviinkin.
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku
ite ostin syksyllä termo+
alkuun hirvitti materiaali et kestääkö pakkasta.
nyt takana n.30-40reissua.
kokemukseni
+halpa hinta(tarjouksessa n50e)
+hirmu keveät(kaupassa annoin laatikon emännälle(
),luuli pitkään kantavansa tyhjää laatikkoo
.
eli ovat kyllä tosi kevyet kävellä
+pakkasta oli n.27astetta kun kävin pahimmillaan.
ei palellu varpaita(tekninen ja villasukka)
enpä tässä negatiivistä keksi muuta kuin toisen kengän vuori meinas ruveta purkautumaan yläosasta.emäntä vetäs koneella molemmat hyviin saumoihin.
minä ainakin suosittelen näitä.
en kyllä tiedä montako vuotta kestää mutta jos huhtikuuhun kestää niin ostan ens vuonna samanlaiset
alkuun hirvitti materiaali et kestääkö pakkasta.
nyt takana n.30-40reissua.
kokemukseni
+halpa hinta(tarjouksessa n50e)
+hirmu keveät(kaupassa annoin laatikon emännälle(
eli ovat kyllä tosi kevyet kävellä
+pakkasta oli n.27astetta kun kävin pahimmillaan.
ei palellu varpaita(tekninen ja villasukka)
enpä tässä negatiivistä keksi muuta kuin toisen kengän vuori meinas ruveta purkautumaan yläosasta.emäntä vetäs koneella molemmat hyviin saumoihin.
minä ainakin suosittelen näitä.
en kyllä tiedä montako vuotta kestää mutta jos huhtikuuhun kestää niin ostan ens vuonna samanlaiset
Nuoret pitävät itseään kyllin viisaina, aivan kuten juopuneet pitävät itseään tarpeeksi selvinä.