Millä nautinnollisin heittää?
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tällainen äänestys ei tietenkään voi olla kovin vakavamielinen eikä "tieteellinen", jollei tarkasti rajattuja ja yksilöityjä vaihtoehtoja ole aivan pirusti. Se ei ollut tarkoitus, joten lähinnä ihmisten fiiliksiä tässä skannaan. Ei ole niin oleellista, että onko jokin yksittäinen setti vastaajan mielestä raskas vai keveä. Merkitystä kunkin mielisettiin ei ole silläkään, että montaako ehdokasta on kokeillut. Mielisetti on mieleisin, vaikka ei koskaan olisi muuta kädessään pitänyt.
Äänestää siis sen mukaan miten ko. setin itse mieltää ja kertoo sitten tekstissä mitä tarkoitti. Näitä on mielenkiintoista lukea ja tehdäkin, mutta mitään "kojokriteerit" täyttävää tiedettähän tämän ei ole tarkoituskaan olla. Lähinnä viihteestä siis on kysymys, joskin puolivakavissaan tehdystä.
Äänestää siis sen mukaan miten ko. setin itse mieltää ja kertoo sitten tekstissä mitä tarkoitti. Näitä on mielenkiintoista lukea ja tehdäkin, mutta mitään "kojokriteerit" täyttävää tiedettähän tämän ei ole tarkoituskaan olla. Lähinnä viihteestä siis on kysymys, joskin puolivakavissaan tehdystä.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Pakko peesata Hoppista, sillä erolla, että vapa puolentoistakäden Caster Duet Zoom. Kelana Abumatic 270, tai Ambassadeur 5500 (punainen ja liukulaakereilla -78 )aitohoppis kirjoitti:Abumatic 270 ja Caster 131.
Häveliäisyyssyistä olen sortunut jatkuvasti käyttämään julkisilla paikoilla kepeitä haspelivälineitä.
Ja paras keppi mitä olen käyttäny tuolla eläkkeelle siirtyneellä 5500:lla on Abun Conolon 1000, Hellbender1066C-2M 6'6''Medium Action up to 40 g.
-jouni
diipa daapa
Mulle tuo setti ois jo raskas haspeli setti...simpe kirjoitti:Itse vinssaan mieluiten tällä hetkellä kaloja kuiville simanon 2500 super etujarrullisella ja daiwa megaforce 2,1m vavalla, elikkäst kevyt haspeli. Joulun jälkeen voi olla eri juttu. :P
tällähetkellä shimanon 140cm vapa ja pieni abun kela siinä, siimana 0,10mm tuli siima.
Kyllä se riippuu missä milloinki on ja minkä näköstä kalaa hakee...
Tual tiettömän tien päässä tuulen raiskaamassa tunturissa kuakana pois jossain keskellä ei mitään hyttysten syötävänä UL-haspelisetti on mieluisin ku harria, taimenta tai rautua pyytää.
Toisaalta merellä limatuubin perassä kohtalaisen kokone hyrrä ja jäykkä vapa on hyvä.
Tual tiettömän tien päässä tuulen raiskaamassa tunturissa kuakana pois jossain keskellä ei mitään hyttysten syötävänä UL-haspelisetti on mieluisin ku harria, taimenta tai rautua pyytää.
Toisaalta merellä limatuubin perassä kohtalaisen kokone hyrrä ja jäykkä vapa on hyvä.
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Vastasin, että kevyt hyrräsetti. Sillä ei lennä pisimmälle, mutta fiilis on paras. Kaikkia paiti raskasta haspelisettiä on lähiaikoina tullut käytettyä.
Shimano Scorpion 1000 + Edge TSP 9'3". Siima tällä hetkellä turhan paksua (0.22?) PP:tä, pitäisi vaihtaa ohuempaan esim Matrix Prohon tms. Kun rikastun, vaihdan kelan Calais DC:ksi.
/T
Shimano Scorpion 1000 + Edge TSP 9'3". Siima tällä hetkellä turhan paksua (0.22?) PP:tä, pitäisi vaihtaa ohuempaan esim Matrix Prohon tms. Kun rikastun, vaihdan kelan Calais DC:ksi.
/T
Onkia - disconnecting fish
Offtopikki:Koivisto kirjoitti:Onhan se pure nautinto heittää kevyellä Alphasilla, GL3:lla ja ohuilla siimoilla 12 grammaista Truttaa. Jos vielä rikastusin, niin ostaisin jonkun ihan huippukelan ja vielä kevyemmän vavan, mutta siihen asti tyydyn näihin.
Onko Ameriikan mantereella Alphas sama kuin Sol (ei se bisse)?
Himottaa itseäkin tuo 103 vasurilla kelattava Alphas
I am the lizard king, I can do anything!
hauskin heittosetti
Moro, mun mielestä on mukavin ollut tähän mennessä heittää seuraavalla yhdistelmällä:amba mörrum sx 3600 ivcb+ berkley series one 9-jalan vapa+ 0,10mm whiplash pro siima, ja kevennettyjä+rannikkovaappuja varsinkin.
Sol ameriikassa (ei sw) ja jaappaniassa Alphas (sw), periaatteessa sama kela, muutamin eroin!Varaani kirjoitti:Offtopikki:Koivisto kirjoitti:Onhan se pure nautinto heittää kevyellä Alphasilla, GL3:lla ja ohuilla siimoilla 12 grammaista Truttaa. Jos vielä rikastusin, niin ostaisin jonkun ihan huippukelan ja vielä kevyemmän vavan, mutta siihen asti tyydyn näihin.
SHUT UP AND FISH...!!!
Kiitoksia. Elikkäs Japaniasta tuollaista sitten pitäisi tilailla...Dummy kirjoitti:Sol ameriikassa (ei sw) ja jaappaniassa Alphas (sw), periaatteessa sama kela, muutamin eroin!Varaani kirjoitti:Offtopikki:Koivisto kirjoitti:Onhan se pure nautinto heittää kevyellä Alphasilla, GL3:lla ja ohuilla siimoilla 12 grammaista Truttaa. Jos vielä rikastusin, niin ostaisin jonkun ihan huippukelan ja vielä kevyemmän vavan, mutta siihen asti tyydyn näihin.
I am the lizard king, I can do anything!
Kevyt haspelisetti, tanenheitossa käyttämäni paketti. Se vaan on niin mugava nakella...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
-
Mikey
- Herr Doktor
Paitsi jos ilman lämpötila tippuu alle +5 asteen, jolloin näpit jäätyy kelan poskeen kiinni. Calcutoilla (ja osittain myös Cardiffeilla) kun on tuo erittäin inhottava jäähdytyssysteemi sisäänrakennettuna.Hilarius kirjoitti:edge up to 120g ja calcutta 250 x 2kpl ja 10 kinttuinen vulcan-x + 300 cardiffi. Noist mä tykkään ja niil on kiva heittää.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Ehkäpä mielekkäintä heittää perhovavalla, mutta jos mietitään nautinnolisuuden kannalta, niin onhan se välillä kiva saada kalaakin.
Eli kevyeen haspeliin menee, tällä hetkellä sitä virkaa ajaa Berkleyn Signa Trout ja Shimanon 3000mgs Biomasteri, paketin yhteispaino peräti reilut 300g.
Jotain Daiwan herkkuhaspelia voisin tosin harkita korvaamaan tuota Shimanoa, kun ei jotenki istu mun kouraan. Todennäköisesti liian hieno kapistus mulle.
Eli kevyeen haspeliin menee, tällä hetkellä sitä virkaa ajaa Berkleyn Signa Trout ja Shimanon 3000mgs Biomasteri, paketin yhteispaino peräti reilut 300g.
Jotain Daiwan herkkuhaspelia voisin tosin harkita korvaamaan tuota Shimanoa, kun ei jotenki istu mun kouraan. Todennäköisesti liian hieno kapistus mulle.