Noniin projekti taas edennyt hieman eteenpäin.
Viimeviikolla tuli hiottua veneen vielä hiomatta olleet kohdat ja paklattua tarvittavat kohdat.
samalla pulpettia hieman modifioitu ja poisteltu veneestä ylimääräisiä härpäkkeitä.
Kaiuttimille reikiä porailtu ym.
Hionnan ja paklauksen valmistuessa oli maalauksen aika. Ennenmaalausta suoritin huolellisen pesun veneen kaikille pinnoille rasvan ym. paskan poistajalla, jonka jälkeen seurasi inhottavan paljon aikaa vievä teippaus/peittäminen.
Päätin maalata veneen ruiskulla niinkun tässä keskustelussa aikaisemmin jo keskusteltiin. Ensimmäinen kerros jäi kylläkin ainoaksi ruiskukerroksesksi. Ruisku räki niin helvetisti, että jälki oli melkoisen paakkusta.
En tiedä oliko vika maalarissa, vehkeissä vai työskentelytavassa, mutta päädyin jatkamaan maalaamista mohairilla. kerroksia ulkopinnalle tuli yhteensä kolme. yksi ruisku + kaksi telaa.
Telalla levittäessä jälki parani huomattavasti. Lisä haasteen tekemiselle teki myös tuuli joka puhalsi paskaa puista tuoreelle maalipinnalle. No onneksi sain nekin hyvin lopuksi pois.
Vene sai vielä kylkeensä harmaan raidan, katolleen uuden targan, lyhdyn ja keulakaiteen, jotka jo ovat kiinni.
Vielä pitäisi sähköjen kanssa säätää, myrkkymaali vetäistä, takilakiinnittää ja penkit verhoilla ennnen vesille pääsyä.
Maalaukseen ja nykyiseen ulkoasuun olen ainakin itse kovin tyytyväinen kun vertaa mitä vene oli silloin kun se syksyllä minulle saapui!
Ainiin sisätilat maalaan vielä kanssa kertaalleen!