Minulla on tosiaan ollut yhden kesän käytössä kaksi juuri noita isompaa 20l kannua, joista kirjoittelinkin tuossa ylempänä ketjussa. Ainakaan nuo eivät yhden kesän käytöllä ole onnistuneet vuotamaan ja ovat tosiaan kaasutiiviitäkin. Eivätkä ole kalliita: Kärkkäisellä 11,90pike kirjoitti: Meinasitko koittaa noita 5/10l kannuja vai tuota mustaa 20l astiaa? Tuosta isommasta kuulisin mielelläni käyttökokemuksia. Kuva ei vakuuta, jos vertaa noihin itselläni käytössä oleviin kannuihin, mutta jos tuo korkki olisi tuossa tiiviimpi.
Tuota kaatonokkaa en ole kokeillut, taisi olla Kärkkäisellä hinnoiteltu erikseen ja itse käytän mieluummin lappoa kuin alan värkkäilemään 20 litran kannun kanssa. Tynnyrimallin lapolla nuo tyhjenee luultavasti nopeammin kuin kaatonokan kanssa ähkimällä, ainakin jos on mahdollista pitää korkeuseroa kanisterin ja täyttöaukon välillä.
Öö, eikös sieltä tankista poistu ilmaa, kun sinne bensaa lisätään? Varmaan noissa (kiintotankeissa) on eroja, mutta en ainakaan itse ole onnistunut saamaan täyttöputkea tulvimaan edes huoltoasemalla tankatessa.pike kirjoitti: Superlapossa kannattaa huomioida, että monesti veneessä olevassa kiintotankissa on hyvin pieni ilmausreikä. Tällöin tankkiin ei mene riittävästi korvausilmaa tankatessa. Tämän vuoksi itse suosin tuota pienempää superlappoa, vaikka tankkaus näin kestääkin aavistuksen kauemmin.