Hienoja puntareita kaalihäkin tapaan, missäs sitä on luurattuKaalihäkki kirjoitti:Täälläkin on saatu jo pajaa pikkuhiljaa tulille, tässäpä näitä 75 millisiä muutama...
"Tee se itse" tasurit
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: "Tee se itse" tasurit
- Sostakovits da Silva
- Ilmo Tampio Lounasheimo
Kaippa tämä tänne sopii:
tuossa eläkeläiskalakaverille pikku-ässään tehty karhusta uusi pyrstö. Pikaliimalla päällystetty sidos ja sidontalankana fluoripinkki waxed.
Pyrstö näyttää kuvassa suhteettoman isolta rajatussa kuvassa, mutta luonnossa on "maltillisen kokoinen".
tuossa eläkeläiskalakaverille pikku-ässään tehty karhusta uusi pyrstö. Pikaliimalla päällystetty sidos ja sidontalankana fluoripinkki waxed.
Pyrstö näyttää kuvassa suhteettoman isolta rajatussa kuvassa, mutta luonnossa on "maltillisen kokoinen".
- Liitteet
-
- IMGP2048.JPG (40.92 KiB) Katsottu 5413 kertaa
-
- IMGP2049.JPG (44.01 KiB) Katsottu 5413 kertaa
-
- IMGP2050.JPG (44.5 KiB) Katsottu 5413 kertaa
Wanderlei César Da Silva. Raha ei tee onnelliseksi, mutta se rauhoittaa hermoja.
Sanekin kakspuolikas näyttää syötävän hyvältä. Tosin, ei nuo kasitkaan kalpene.
Tuommoset värit tupsahti uusille malleille niskaan, pääsevät palstalaisille koeuittoon.
Kuvat on taas hienosti tumpuloitu valon kanssa.
Aika näyttää tosiaan tekeekö kapistuksella yhtään mitään vai meneekö muotti roskiin.
Kuvat on taas hienosti tumpuloitu valon kanssa.
Aika näyttää tosiaan tekeekö kapistuksella yhtään mitään vai meneekö muotti roskiin.
- Liitteet
-
- Väri1.jpg (78.83 KiB) Katsottu 4871 kertaa
-
- Väri2.jpg (75.17 KiB) Katsottu 4871 kertaa
-
- Väri3.jpg (71.84 KiB) Katsottu 4871 kertaa
-
- Väri4.jpg (78.96 KiB) Katsottu 4871 kertaa
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
- Suurkalastaja
Kylläpä on nättejä tasureita päeväällä! Ei malta odottaa että pääsee omin käsin hypistelemään! 
...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 10:53:18 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kaalihäkki
- Pelle Peloton
Mäkkärillä asiallisen olonen runko...Paljonko on mittaa? Itelläkin tuossa tuo levysiniselkä hieman uutta testiä ja sit loput wakavanhaa settiä, ja yksi kaverin runkoon tehty 10 senttinen viherselkä.
muoks. sumentaapa kuvien siirto noita kuvia,
suurennuslasia kun painaa niin näyttää hieman säädyllisemmältä. 
muoks. sumentaapa kuvien siirto noita kuvia,
- Liitteet
-
- satsi.jpg (96.67 KiB) Katsottu 4587 kertaa
-
- 10 cm.jpg (44.07 KiB) Katsottu 4587 kertaa
"Kohtuus kaikessa", sanoi hauenpoikanen kun sisareensa tukehtui.
...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 10:54:24 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On jo vierähtänyt rapeat parikymmentä vuotta siitä, kun tein viimeksi tasureita, silloin lakat ja maalit oli mitä oli ja nyt muutama kysymys nykyaineista:
Aihiot kirjasinmetallia.
- Tarttuuko Cab tuohon suoraan, entä LV-1?
- Mites maalit, maaleina mulla on vesiliukoisia värejä, DeBeerejä Createxia? (Näitä käytän vaapun teossa).
- Pitääkö aihio pohjamaalata mahd. jollakin muulla?
Koukuiksi aattelin laittaa Kamasanin kemiallisesti teroitettuja ja pyrstöksi näätää.
Laittakaapa tekijämiehet vinkkiä tulemaan, niin pääsis varmemmin vielä näillä jäillä testaamaan!!!
Aihiot kirjasinmetallia.
- Tarttuuko Cab tuohon suoraan, entä LV-1?
- Mites maalit, maaleina mulla on vesiliukoisia värejä, DeBeerejä Createxia? (Näitä käytän vaapun teossa).
- Pitääkö aihio pohjamaalata mahd. jollakin muulla?
Koukuiksi aattelin laittaa Kamasanin kemiallisesti teroitettuja ja pyrstöksi näätää.
Laittakaapa tekijämiehet vinkkiä tulemaan, niin pääsis varmemmin vielä näillä jäillä testaamaan!!!
Ei kerinny pilkille tänään, pappi istu niin kauan kahveella kun oli tuommoiset ristiäiset tasureille.
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... 8#p1019088
http://www.kalamies.com/kalastus-keskus ... 8#p1019088
-
Piikkirausku
Hienon mallinen kuva päeväällä ja komeita kuvia muutkin vääntäny.
Tässä olis parit kevennetyt, mitä oon tänä vuonna vääntänyt pituus 10,4cm ja paino n.26g.
Värit on niitä tuttuja mitä muillakin.
Tässä olis parit kevennetyt, mitä oon tänä vuonna vääntänyt pituus 10,4cm ja paino n.26g.
Värit on niitä tuttuja mitä muillakin.
- Liitteet
-
- Muikku
- 1,1.jpg (27.43 KiB) Katsottu 3947 kertaa
-
- Muikku
- 2,1.jpg (26.28 KiB) Katsottu 3947 kertaa
-
- Hilemuikku
- 3,1.jpg (26.39 KiB) Katsottu 3947 kertaa
-
- Kuore
- 4,1.jpg (26.92 KiB) Katsottu 3947 kertaa
-
- Hilekuore
- 5,1.jpg (28.3 KiB) Katsottu 3947 kertaa
-
- Tumma lampiahven
- 6,1.jpg (27.11 KiB) Katsottu 3947 kertaa
-
- Tiikeri
- 7,1.jpg (31.03 KiB) Katsottu 3947 kertaa
-
- Ryhmä
- 8.jpg (38.38 KiB) Katsottu 3947 kertaa
No aika gurmeeta on piikkirauskukin rakennellu, minun mieleen tuo folio.
Piti vielä laittaa edellisen toisintoa, kun maalailin itelle satsin ensiviikonlopulle.
jkv77 kiitokset helkkarin hyvistä folioista.
Piti vielä laittaa edellisen toisintoa, kun maalailin itelle satsin ensiviikonlopulle.
jkv77 kiitokset helkkarin hyvistä folioista.
- Liitteet
-
- Rämiäiset.jpg (83.88 KiB) Katsottu 3811 kertaa
Varmaan 50 sivua tätä ketjua lukeneena, niin kaikki linkit jotka viittaa johonkin ohjeisiin on kuollut ja kuopattu.
Jotain ahvenelle kevennettyjä 7-12cm olisi mielessä ja miksei samantien jigimuotitkin. Mikä valumateriaaliksi rengaspaino/kirjasinmetalli/xxx?
Mistä saa ostaa muottisilikonia, perälevyä, valumatskua? Paljonko tuota muottisilikoni tarvitsee?
Jotain ahvenelle kevennettyjä 7-12cm olisi mielessä ja miksei samantien jigimuotitkin. Mikä valumateriaaliksi rengaspaino/kirjasinmetalli/xxx?
Mistä saa ostaa muottisilikonia, perälevyä, valumatskua? Paljonko tuota muottisilikoni tarvitsee?
Muutama pikku kevennetty.
- Liitteet
-
- pikkufolio.jpg (97.5 KiB) Katsottu 3481 kertaa
-
- hilepikku.jpg (98.86 KiB) Katsottu 3481 kertaa
Ite olen lukenut palstan sivu sivulta läpi useita kymmenia kertoja, ottaa aikansa mutta varmaan saa kaikkiin kysymyksiin vastauksen.espi kirjoitti:Varmaan 50 sivua tätä ketjua lukeneena, niin kaikki linkit jotka viittaa johonkin ohjeisiin on kuollut ja kuopattu.
- Suurkalastaja
Muutamaa perustasuria pukkaa taas kevään koitoksiin 
- Liitteet
-
- tummat ahvenet.jpg (67.03 KiB) Katsottu 3303 kertaa
-
- perusmuikku.jpg (68.37 KiB) Katsottu 3303 kertaa
-
- vanhamuikku.jpg (63.88 KiB) Katsottu 3303 kertaa
Perzalla ja Juzzilla hienoja puntareita.
Tein vetokokeita koukuille kun niistä on sillointällöin ollut puhetta.
Kokeilin tuota Kamasanin B830 koukkua joka on tasurissa kiinni ja Mustadin kolmihaarakoukkua kokoa 12, jossa katkaistu lenkki tasuriin kiinnitystä varten.
Testauksessa käytin 1 kg levypainoja ja koukun venymää mittasin työntömitalla, jolloin oli havaittavissa milloin koukun muoto alkoi muuttumaan.
Vetokohta oli koukuissa uloin mutka.
B830 koukku kesti muotoaan muuttamatta 7kg asti jonka jälkeen lisäsin aina yhden kilon kerrallaan, jolloin koukku oikesi hiukan lisää aina 10kg saakka jolloin koukku oikesi kokonaan.
Mustadin kolmihaaralla sama testaus, lähinnä tuon katkaistun lenkin vuoksi ja siinä päästiin 5kg, jolloin koukku piti vielä muotonsa, mutta 6kg kohdalla koukku jo alkoi oikenemaan ja lopulta oikesi kokonaan tässä painossa, mutta katkaistu silmukka ei auennut tässä testissä yhtään.
Onko muut testailleet käyttämiään koukkuja ?
Tein vetokokeita koukuille kun niistä on sillointällöin ollut puhetta.
Kokeilin tuota Kamasanin B830 koukkua joka on tasurissa kiinni ja Mustadin kolmihaarakoukkua kokoa 12, jossa katkaistu lenkki tasuriin kiinnitystä varten.
Testauksessa käytin 1 kg levypainoja ja koukun venymää mittasin työntömitalla, jolloin oli havaittavissa milloin koukun muoto alkoi muuttumaan.
Vetokohta oli koukuissa uloin mutka.
B830 koukku kesti muotoaan muuttamatta 7kg asti jonka jälkeen lisäsin aina yhden kilon kerrallaan, jolloin koukku oikesi hiukan lisää aina 10kg saakka jolloin koukku oikesi kokonaan.
Mustadin kolmihaaralla sama testaus, lähinnä tuon katkaistun lenkin vuoksi ja siinä päästiin 5kg, jolloin koukku piti vielä muotonsa, mutta 6kg kohdalla koukku jo alkoi oikenemaan ja lopulta oikesi kokonaan tässä painossa, mutta katkaistu silmukka ei auennut tässä testissä yhtään.
Onko muut testailleet käyttämiään koukkuja ?
piti koittaa mite särki taipuu pilkin kylkeen

- Holkkipolvi
- On nähnyt Tuksun aromipesän
Kelkkuhan alkaa olee saitin kärki kahinoissa 
Janottaa nii että suu pölisöö...
-
superleets
onko normaali 0.45mm vetouistelu siima liian paksua ahvenen tasurointiin? ja jos on toimiiko se(ja kannataako)sitä käyttää sit hauen tasurointiin?
Alkaa olla aikas järeetä.
Kylhän tuo jollekkin "magnum"-tasurille ja hauelle on iha passelia viä.
Ehkä jokseenkin ylimitoitettua kuitenkin..
Mikä onki,- ja kenen ranteet kestää tommosta siimaa tärpissä katkeemispisteeseen asti?
Ei minun ainakaan
Kylhän tuo jollekkin "magnum"-tasurille ja hauelle on iha passelia viä.
Ehkä jokseenkin ylimitoitettua kuitenkin..
Mikä onki,- ja kenen ranteet kestää tommosta siimaa tärpissä katkeemispisteeseen asti?
Ei minun ainakaan
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
-
superleets
eli joku 0.30 olisi sopiva ahvenelle ja hauelle?