"Tee se itse" tasurit
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: "Tee se itse" tasurit
...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 11:17:24 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sypillä aika per**keleen hienot tasurit, tosin meleko isot. Tämä on taas parasta A-ryhmää.
SYPillä komeata settiä. Koko kohdallaan. 
Päivää ei voi vaihtaa. Tasuria voi.
Nättejä tasureita kansa vääntää ja hieno katsella ,kun käsityö on vielä voimissaan. Onko SYP kokeillut noita isompia kevennettyjä kuhan pilkinnässä? itsellä on ollut työn alla noin 15cm kevennetty kuhahommiin ja hyppysen erilaisella uinnilla. Nyt alkaa oma setti oleen mieleinen ja aika perusvärinen. pituus 10cm ja paino 25g . seuraavaksi sit vois alkaa hiposteleen väreillä ihmis silmän mieliksi;-) ja jokusia vois laittaa myyntiinkin. Loppuviikosta pääsee Jäille kokeileen uusimpia tuotoksia. kalat kun jostain löytää niin eiköhän noilla pärjää.
- Liitteet
-
- IMG_setti.jpg (84.48 KiB) Katsottu 5614 kertaa
-
- IMG_särjet&apit.jpg (84.89 KiB) Katsottu 5614 kertaa
-
- IMG_nahkat.jpg (88.13 KiB) Katsottu 5614 kertaa
-
- IMG_hileet&papu.jpg (84.84 KiB) Katsottu 5614 kertaa
-
- IMG_hileet.jpg (84.24 KiB) Katsottu 5614 kertaa
-
- IMG_kuorre.jpg (84.42 KiB) Katsottu 5614 kertaa
-
- IMG_lila.jpg (84.37 KiB) Katsottu 5614 kertaa
Mie en pilki talvisin kuhaa, kun ei tuossa kotilutakossa niitä juurikaan ole. Kesäisin tulee pyydettyä kuhaa enemmän ja venepilkkihommissa ois noita tarkoitus kokeilla.kalarosvo kirjoitti:Nättejä tasureita kansa vääntää ja hieno katsella ,kun käsityö on vielä voimissaan. Onko SYP kokeillut noita isompia kevennettyjä kuhan pilkinnässä?
Tasurin tekoa harjoiteltu kaverin opastuksella.
Itsellä ei aikaisempaa kokemusta tasurin valmistuksesta.
Tässä eka malli, kokonaispituus 90mm ja paino tasan 12,5g.
Kevennetty siis kyseessä.
Itsellä ei aikaisempaa kokemusta tasurin valmistuksesta.
Tässä eka malli, kokonaispituus 90mm ja paino tasan 12,5g.
Kevennetty siis kyseessä.
Kkk lla todella hienoja tasureita!
Kysyisin kokeneemmilta tasurien tekijöiltä/käyttäjiltä, että miten vaikeaa tai tarkkaa on saada isompi tasuri uimaan hyvin? Olen tehnyt pieniä karvapyrstöjä, jotka saavitestien ja kalantulon perusteella uivat ihan ok. Nyt kiinnostaisi isompien, kevennettyjen teko, mutta kun en tasurien uinnista mitään tiedä.. Riittääkö jos tasuri roikkuu tasapainossa ja mittasuhteet on ok? Vai onko se millintarkkaa viilaamista?
Kysyisin kokeneemmilta tasurien tekijöiltä/käyttäjiltä, että miten vaikeaa tai tarkkaa on saada isompi tasuri uimaan hyvin? Olen tehnyt pieniä karvapyrstöjä, jotka saavitestien ja kalantulon perusteella uivat ihan ok. Nyt kiinnostaisi isompien, kevennettyjen teko, mutta kun en tasurien uinnista mitään tiedä.. Riittääkö jos tasuri roikkuu tasapainossa ja mittasuhteet on ok? Vai onko se millintarkkaa viilaamista?
Tyhjää saa pyytämättäkin, mutta kokemusta ei!
...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 11:18:04 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Holkkipolvi
- On nähnyt Tuksun aromipesän
Tänään petti etukoukku luottotasurista.En tiiä mikä siihen tuli muttei noin ikinä oo käyny.Tasurilla ei ole niin paljoa pilkitty et koukku väsyny olis ,tais koukku olla viallinen..Se on jonkun palstalaisen tekemä vielä, mutten perkeleelläkään muista et kenen
Sivuja liikaa alkaa kahlaa läpi.Meni käpy jo..
Saiskohan tuohon etukoukun turattua jotenkin uusiks? Pikku terällä reikä ja???
Janottaa nii että suu pölisöö...
Jos kalarosvo meinaa noita tasureitansa myyntiin tehdä niin olisin kiinnostunut! Jos vaikk noilla alkais kukkiasta nousee isompaa aapoa kun ovat viel toistaseks osannu väistellä tän talven 
kyllä niitä verstaalla sen verran löytyy että kukkialta nousee!
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Reikä ja karhennettu koukku epoksilla kiinni.Holkkipolvi kirjoitti:Tänään petti etukoukku luottotasurista.En tiiä mikä siihen tuli muttei noin ikinä oo käyny.Tasurilla ei ole niin paljoa pilkitty et koukku väsyny olis ,tais koukku olla viallinen..Se on jonkun palstalaisen tekemä vielä, mutten perkeleelläkään muista et kenenSivuja liikaa alkaa kahlaa läpi.Meni käpy jo..
- Holkkipolvi
- On nähnyt Tuksun aromipesän
- Piatu
- Kevennetyn keksijä
- Viesti:
Otat vaan poran kätehen
Mut muista tosiaan koukun varsi karhentaa vaikka viilalla kunnolla niin ei lähde irti liimauksesta.
Noita aina silloin tällöin tuleepi tehtyä just luottopuntareihin joko ittelle tai asiakkaille.
Mut muista tosiaan koukun varsi karhentaa vaikka viilalla kunnolla niin ei lähde irti liimauksesta.
Noita aina silloin tällöin tuleepi tehtyä just luottopuntareihin joko ittelle tai asiakkaille.
Lyijyrunkoon tuleva reikä kannattaa myös karhentaa jollain konstilla, vaikka teräslangalla ronkkimalla. Muuten koukku lähtee helposti pyörimään.
Laitoin tonne myydään osastolle (Kalarosvon kevennetyt) ne mitä on jäljellä!
-
kuhavellinkeittäjä
Tämmönen pimee kuva uudesta pikkukevennetystä.
- Liitteet
-
- kevyt.jpg (79.93 KiB) Katsottu 4421 kertaa
...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 11:18:28 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
tuomotapani
Laitatko mahakoukun suoraan tasuriin kiinni, vaiko renkaalla - kumpi parempi tapa, ja miksi ? Mikä on suositeltava koukku ?
Pieni erä tasureita pajalta ja pari uutta mallia. Teemana oli tähän erään ahvenvärit, lisäksi valmistui joitakin perusvärejä. Uudella kevennetyllä mallilla mittaa mutkasta mutkaan 106mm ja runko 70mm, väreissä sininen ja oliivi. Toinen uusi malli värissä violetti, mutkasta mutkaan 102mm ja runko 68mm. Uinnista ei hajuakaan kun ekat valmistuneet kyseessä 
Hienoja kapistuksia on ukot askaroineet, monella kivoja uusia malleja, toisilla vähän perinteisempiä. Toiset rustaa taas oikein urakallakin, mulla tää on vaan tämmöstä näppäilyä.
Mukava on aina kuitenkin katella toisten virityksiä saa itsekkin aina uutta intoa ja ideaa, kiva olisi myös välillä nähdä veteraanienkin virityksiä, ovat loistaneet poissaolollaan melkein koko talven.
Kevennetyt ovat nyt rynnineet moneen pajaan aika urakalla.
No tässäpä näitä taasen jottain raaputuksia, eli sitä semmosta semi kevennettyä jota on jo nähtykkin, harjotukset jatkuu, pikkuhiljaa alkaa jotenkin sujumaan ja tekotavat käyneet jo vähän tutuiksi.
Koukkuja olisi kiva löytää vähän erimoisia, onhan niitä mutta ovat piilossa...

Sitten sitä isoveljeä pukkaa myös, eli tuosta jonkin verran isompi kapistus, kun sekin tuntuu olevan niin hottia juttua...
Näihin kokeilin kahteen alimmaiseen vähän uutta väritystekniikkaa, tavoitteena oli saada vähän 3D:tä pintaan, keskimmäinen on ehkä lähimpänä sitä mikä oli mielessä lähtiessä, jospa ne seuraavat sitten menis paremmin, mutta tavoite olisi saada vähän kiduskannen mallia ja suomut ikäänkuin irti pinnasta. Saa nauraa. Ylin on perushile höttönen.

No näillä taidoilla mennään mitä on annettu, jotain vielä pitää askaroida keväälle, ja ihan lyijykuvia myös.
Tsemppiä kaikkille nikkari-niiloille.
Mukava on aina kuitenkin katella toisten virityksiä saa itsekkin aina uutta intoa ja ideaa, kiva olisi myös välillä nähdä veteraanienkin virityksiä, ovat loistaneet poissaolollaan melkein koko talven.
Kevennetyt ovat nyt rynnineet moneen pajaan aika urakalla.
No tässäpä näitä taasen jottain raaputuksia, eli sitä semmosta semi kevennettyä jota on jo nähtykkin, harjotukset jatkuu, pikkuhiljaa alkaa jotenkin sujumaan ja tekotavat käyneet jo vähän tutuiksi.
Koukkuja olisi kiva löytää vähän erimoisia, onhan niitä mutta ovat piilossa...

Sitten sitä isoveljeä pukkaa myös, eli tuosta jonkin verran isompi kapistus, kun sekin tuntuu olevan niin hottia juttua...
Näihin kokeilin kahteen alimmaiseen vähän uutta väritystekniikkaa, tavoitteena oli saada vähän 3D:tä pintaan, keskimmäinen on ehkä lähimpänä sitä mikä oli mielessä lähtiessä, jospa ne seuraavat sitten menis paremmin, mutta tavoite olisi saada vähän kiduskannen mallia ja suomut ikäänkuin irti pinnasta. Saa nauraa. Ylin on perushile höttönen.

No näillä taidoilla mennään mitä on annettu, jotain vielä pitää askaroida keväälle, ja ihan lyijykuvia myös.
Tsemppiä kaikkille nikkari-niiloille.
...
Viimeksi muokannut Mäkkäri, 11:18:51 19.08.2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Suurkalastaja
Onko näitä kaupan?!Suurkalastaja kirjoitti:Päeväällä taas kerran nättiä! Postia odotellessa.
Paljonko muuten on pituutta ja painoa? Erittäin hienoja.