Kirjolohis kirjoitti:
Joop mä en vaan uskalla tilata tuolta mutta en oo ostamassa kaupastakaa ku maksaa niin paljon.. Tuolt en uskalla tilata koska jos menee rikki niin en osaa korjata vai onko se niin vaikea? Yleensä noissa bassihyrris menee vissiin noi laakerit ja ne eivät maksa paljoa, mutta onko vaikee homma aikaista kela ja vaihtaa laakerit? Joo jerkkejä ei ole vielä yhtään mutta ajattelin hommata pari.. Joten varmaan semmonen 0.20-0.25 pp siimaks jos ostan ton curadon.. Mä luulen ettei tule tota alvia koska se tulee vissiin postiin se hyrrä niin ei varmaa tule..
Bassihyrrän huoltaminen on ehkä aavistuksen verran normihyrrää työläämpää, mutta ei mikään mahdoton operaatio. Eniten huoltoa vaativat laakerit, puolanlaakerit, vaihtuu tarvittaessa ainakin mun näpräämissä merkeissä aika näppärästi.
Jos tuolta Reelfishingdealsista meinasit tilata, niin voit olla liki 100% varma että lähetyksesi jää tulliin ja saat sen lähimmästä toimipaikasta asianmukaista korvausta vastaan noutaa. Garyltä kun on tilannut sen verran moni suomalainen, ettei asia ole jäänyt tulliltakaan huomaamatta.
Ei mitenkään pahalla, mutta jos olet ostamassa ekaa heittohyrrää, niin ehkä erikoisliikkeeseen tukeutuminen ei olisi hullumpi ratkaisu. Vaikka yksittäisen kelan hinta voi tuntua liikkeessä kalliilta, saat kuitenkin suuremmalla todennäköisyydellä yhdellä ostokerralla toimivan kela+vapa+siima -kombinaation, kuin jos tekisit valinnat omin voimin ostellen kamaa sieltä täältä netistä. Ja mikäli tiukka budjetti on se seikka mikä ajaa ostamaan ulkomailta, käytettyjä settejäkään ei pidä vieroksua. Eiköhän niitä tämänkin foorumin jäsenillä ole myynnissä vino pino.