Smart tabs-trimmilevyt
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
-
hannufox
- EX-tURKUlainen rakkauden levä, vesien Jeesus
- Viesti:
Enpä nyt muista minkä kokoiset ne oli, mut mulla on se käsitys, että ne määräytyy veneen pituuden mukaan. Tais olla kolme eri kokoa ja mulla on keskimmäinen.
Aina voi oppia uutta, varsinkin kalastuksesta
http://www.deltacafe.fi/
Siis ymmärsiks mää oikein, smartit lyhentää liukuun nousua?
Mun kiulu liikkuu liussa tarpeeks(35knotsia), mut liukuun nousu kestää ja kestää ja kaiken lisäks keula o niin pystyssä et ei nää eteen päin(yksin ku on liikkeellä).
Oiskohan smarteista hyötyä?
mun potski

Mun kiulu liikkuu liussa tarpeeks(35knotsia), mut liukuun nousu kestää ja kestää ja kaiken lisäks keula o niin pystyssä et ei nää eteen päin(yksin ku on liikkeellä).
mun potski

Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
Ihan varmasti on, mutta paremmat varmistaa!!!
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Juurikin tuollaisessa MV4600 paatis jossain yhteyres testasivat Smarttei ja tulos oli, et Smart tabseil kyseinen amme muuttui likipitäin järkeväksi veneeksi. Eli parannus tuossa venhossa selkeä.wishky kirjoitti:Siis ymmärsiks mää oikein, smartit lyhentää liukuun nousua?
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Swiddu mikä muutos... Tänään pääs kokeilee, eipä nouse keula enää pystyyn ku lähtee paikoiltaan liikkeelle. Vene nousee liukuun samantein.
Ennen kun ajoi hiljaa ni keula haki koko ajan, nyt menee suoraan hakematta.
Voin suositella trimmilevyjä, aivan loistavat.
Ennen kun ajoi hiljaa ni keula haki koko ajan, nyt menee suoraan hakematta.
Voin suositella trimmilevyjä, aivan loistavat.
Etiopiassa kaikki muu on paskaa paitsi kusi...
-
hannufox
- Viesti:
Mitenkäs on jengillä toiminut smart tabsit.
Mulla on mennyt jo kolme pumppua paskaksi
. Takuu kyllä toiminut kiitettävästi. Mutta oma harminsa siitäkin tulee ,kun noita pitää tämän tästä vaihdella. Mahtaako uisteluasento rasittaa pumppuja liikaa. Smart tabsit kuitenkin ehjänä ajaa asiansa kiitettävästi.
Mulla on mennyt jo kolme pumppua paskaksi
-
hannufox
- Viesti:
En ole sitä mitannut, mutta perstuntuma on että parikilsaa putoaa.Emppai kirjoitti:Paljon sun paatissa putoaa vauhti kun tabsit laittaa uisteluasentoon?
Mittaan tarkasti, kun olen seuraavan kerran veneellä.
Muiden hyvistä kokemuksista rohkaistuneena päätin hylätä kiinteiden trimmitasojen asentamisen ja hankin Smart Tabsit. Tilasin paketin suoraan valmistajalta, heidän nettikaupan kautta. Maksu hoitui PayPalin kautta. Kirje paketin saapumisesta paikalliseen tulliin tuli 5 pv tilauksesta. Kuitti mukanaan, verot ja tullit maksettuani paketti kainalossa hankintaa ihmettelemään.
Pakkauksessa oli vääränkokoiset levyt, mutta reklamoituani toimittajalle he lähettivät samantien oikean kokoiset levyt, jotka saapuivat kotiovelle postin jakeluautolla 4 pv kuluttua. Nyt levyt olivat oikean kokoiset ja eikun asentamaan. Asennustyö oli helppoa, ainoastaan Lamin kupera peräpeili aiheutti hämmennystä, mutta hyvin tuntuivat saranat antavan myöten ja levyt liikuivat herkästi.
Ensimmäinen koeajo on nyt takana ja mitäköhän sanoisi, levyt toimivat loistavasti. Ongelman ydin oli aikaisemmin peräpainoisen veneen keulan hakeminen uisteluvauhdissa ja nopeusrajoitusalueilla. Tämä poistui kokonaan, samoin liukuunlähtö tapahtuu todella nopeasti (tosin ongelmia ei ollut aikaisemminkaan). Vene pysyy liu'ussa vielä 2700 kierroksellla (aikaisemmin kone alas trimmattuna 3200 kierrosta). Kone ottaa samat kierrokset kuin aikaisemminkin, nopeutta en gepsin puuttumisen takia saanut mitattua. Kovassa vauhdissa (yli 4800 kierrosta) moottoritrimmillä ei saa keulaa nostettua ja muutenkin levyt pakottavat veneen pidemmälle vesilinjalle, mutta jahka saan gepsin niin tiedän vaikutuksen nopeuteen.
Kaikenkaikkiaan hintaan nähden loistava keksintö, mikäli nuo pumput kestävät käyttöä. Hintaa koko paketille tuli 190 euroa kaikkine kuluineen ja kittituubin ruuvinreikiin sosialisoin työmaalta. Aikaa meni pari tuntia ja olutta alle mäyräkoira.
Pakkauksessa oli vääränkokoiset levyt, mutta reklamoituani toimittajalle he lähettivät samantien oikean kokoiset levyt, jotka saapuivat kotiovelle postin jakeluautolla 4 pv kuluttua. Nyt levyt olivat oikean kokoiset ja eikun asentamaan. Asennustyö oli helppoa, ainoastaan Lamin kupera peräpeili aiheutti hämmennystä, mutta hyvin tuntuivat saranat antavan myöten ja levyt liikuivat herkästi.
Ensimmäinen koeajo on nyt takana ja mitäköhän sanoisi, levyt toimivat loistavasti. Ongelman ydin oli aikaisemmin peräpainoisen veneen keulan hakeminen uisteluvauhdissa ja nopeusrajoitusalueilla. Tämä poistui kokonaan, samoin liukuunlähtö tapahtuu todella nopeasti (tosin ongelmia ei ollut aikaisemminkaan). Vene pysyy liu'ussa vielä 2700 kierroksellla (aikaisemmin kone alas trimmattuna 3200 kierrosta). Kone ottaa samat kierrokset kuin aikaisemminkin, nopeutta en gepsin puuttumisen takia saanut mitattua. Kovassa vauhdissa (yli 4800 kierrosta) moottoritrimmillä ei saa keulaa nostettua ja muutenkin levyt pakottavat veneen pidemmälle vesilinjalle, mutta jahka saan gepsin niin tiedän vaikutuksen nopeuteen.
Kaikenkaikkiaan hintaan nähden loistava keksintö, mikäli nuo pumput kestävät käyttöä. Hintaa koko paketille tuli 190 euroa kaikkine kuluineen ja kittituubin ruuvinreikiin sosialisoin työmaalta. Aikaa meni pari tuntia ja olutta alle mäyräkoira.
-
Teamwerner
- Viesti:
Mielenkiintoisena lueskelin näitä juttuja, koska sama asia on mietinnän alla. Yksi vaihtoehto edelleen ovat Bennettin trimmilevyt ja toinen sitten nämä Smarttabsit.
Benneteistä olen kuullut pääosin hyvää, mutta saahan niistä sitten maksaakin.
Smarttabsit on toiminnaltaan erittäin hyvät ja ajavat juuri sen asian, johon lisäapua tarvitsen. Ainoa asia mikä hirvittää on se, että kahdella tutullani on ollut helvetisti ongelmia näiden pumppujen kanssa. Niitä on toisella mennyt kaksin kappalein ja toisella kolme. Aikaperiodi kaksi kesää.
Ja itseäni tällainen ärsyttää suunnattomasti, vaikka takuut pelaisivat kuinka hyvin. Nykypäivän kiireellä ei todellakaan ole aikaa kahta kertaa kesässä asennella uusia trimmilevyjä. Joten tämä puoli on ainoa, joka mietityttää. Ja ainahan voi saivarrella, että se on vain prosentuaalinen mahdollisuus jos huonot pumput osuvat omalle kohdalle, mutta tässä tapauksessa näitä tapauksia on aika paljon.
Mutta funtsitaan asiaa.
Benneteistä olen kuullut pääosin hyvää, mutta saahan niistä sitten maksaakin.
Smarttabsit on toiminnaltaan erittäin hyvät ja ajavat juuri sen asian, johon lisäapua tarvitsen. Ainoa asia mikä hirvittää on se, että kahdella tutullani on ollut helvetisti ongelmia näiden pumppujen kanssa. Niitä on toisella mennyt kaksin kappalein ja toisella kolme. Aikaperiodi kaksi kesää.
Ja itseäni tällainen ärsyttää suunnattomasti, vaikka takuut pelaisivat kuinka hyvin. Nykypäivän kiireellä ei todellakaan ole aikaa kahta kertaa kesässä asennella uusia trimmilevyjä. Joten tämä puoli on ainoa, joka mietityttää. Ja ainahan voi saivarrella, että se on vain prosentuaalinen mahdollisuus jos huonot pumput osuvat omalle kohdalle, mutta tässä tapauksessa näitä tapauksia on aika paljon.
Mutta funtsitaan asiaa.
Fish with Drago Boats
www.tr-products.com
www.tr-products.com
Re: Smart tabs-trimmilevyt
vieläkös porukat käyttävät smart tabseja veneissään? bellaan tekis mieli asentaa tuommoiset joten olisin kiitollinen jos kommentoisitte hieman miten nuo ovat toimineet. kumpi on kannattavampi, metallinen vai pakeliittinen?
-tco-
-tco-
- Hanski_Koo
En jaksa lukea koko topiccia läpi, mutta mitenkäs noi toimii kallistuman korjailussa..? Jotkut veneet hyvinkin herkkiä nojaamaan sivutuuleen ja oikeilla trimmilevyillä korjaaminen on lasten leikkiä, samoin kovemmassa kelissä veneen vesilinjaa saa ainakin jonkun verran yleensä säädeltyä.
Hintaa näillä lienee kaiketi parisenataa koosta riippuen ja "oikeat trimmit" taitaa saada reiluun viiteensataan ilman tinkaamista. Mutta lienee ajavat asiansa, jos pelkkä liukuunlähdön korjaus on tavoitteena.
Hintaa näillä lienee kaiketi parisenataa koosta riippuen ja "oikeat trimmit" taitaa saada reiluun viiteensataan ilman tinkaamista. Mutta lienee ajavat asiansa, jos pelkkä liukuunlähdön korjaus on tavoitteena.
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Kyllä Smartit jonkin verran vähentää tuuleen nojaamista muttei niillä sitä samoin korjailla kuin oikeilla levyillä.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
- Haukkivesku
- Viikonloppusavolainen
- Viesti:
Mulla on bilteman "sähkö" trimmin levyt veneessä
Mutta pumpun ohjaus paskana...
Saattaiskos smartin kaasujouset passata tuohon väliin?
Mutta pumpun ohjaus paskana...
Saattaiskos smartin kaasujouset passata tuohon väliin?
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
-
hannufox
- Viesti:
Re:
Tänä keväänä lähtee tabsit huitsin nevadaan.hannufox kirjoitti:Mitenkäs on jengillä toiminut smart tabsit.
Mulla on mennyt jo kolme pumppua paskaksi. Takuu kyllä toiminut kiitettävästi. Mutta oma harminsa siitäkin tulee ,kun noita pitää tämän tästä vaihdella. Mahtaako uisteluasento rasittaa pumppuja liikaa. Smart tabsit kuitenkin ehjänä ajaa asiansa kiitettävästi.
Uistelujarruina en ole niitä käyttänyt enään moneen kauteen. Silti menee pumput paskaksi lähes kerran kaudessa. Vaikka myyjä antaisi ilmaiseksi uudet, en huolisi niitä.
Kysynkin tässä samalla voiko näihin samoihin levyihin laittaa esim. sähkö pumput.