Vesiohenteiset maalit

Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Juutalainen

Re: Vesiohenteiset maalit

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

tkj kirjoitti:Comartit vaatii ilmeisesti enemmän testailua, mutta ainakaan sininen väri ei vakuuttanut vaan ruiskunsumu oli todella epämääräinen.
Oletteko muuten aina välilakannut vesivärien kanssa? Oma suomukuvio ainakin levahti ihan päin hel...
Kuten sanottu niin osa niistä comarteista on hankalia. Vaativat useita ohuita kerroksia ja kuivumista välissä. Ei kestä hermo yleensä sitä. Esim. keltaiset ja mustat on hyviä. Valkoinen parasta mitä itsellä on tullut vastaan. Omistamani kuultovärit myös hyviä.

Jos asettaa tyllin varovaisesti oon pärjäilly ilman välilakkojakin. Nykyään tulee kuitenkin pelattua varman päälle ja välilakkailtua.
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

No joo nyt on useempaa testattu ja ihan hyvin pelittää suurin osa. Setin sininen ja punainen oli ihmeellisiä, tulivat ruutasta erittäin harvana sumuna eikä meinannu edes selkää saada peittoon paksullakaan kerroksella, jäi pieniä valkeita reikiä minne maali ei edes ollut osunut.

Jostain pitäis haalia tuo helmiäispullo, mutta ei viittis tuolta postikuluryöväriltäkään tilata.
Juutalainen

Viesti Kirjoittaja Juutalainen »

Decoväristä on ainakin saanut hyvää helmiäistä. Saattavat nekin kyllä postikuluilla ryöstää.
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

Decovärillä on vaan pikkasen nihkeet nuo sivut, mutta toimituskulut on kyllä kaukana tuosta 13€ riistosta.
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

Onko kukaan sattunut testaamaan auto-airia tai auto-bornea?
jui55i

Viesti Kirjoittaja jui55i »

tarkotatko auto-air color vesiohenteisia kynäruiskumaaleja?? olin joskus automaalaamossa töyssäoppimassa ja yks äijä maalas yhteen moottoripyörään niillä maalaiella paakalloja ja liekkejä ja sitte ku oli valmis ni veti päälle 1K eli ykskomponentti lakan päälle.. eli jos vaan niitä maaleja tarkotat ni pitäs käydä vissii esim cabin kans..
jui55i

Viesti Kirjoittaja jui55i »

Piatu kirjoitti:Vippa votkaa auttaa moneen vesivärin onkelmaan ja jos ei auta niin voi kiskoa lopun hetulaan niin ainakin o hauskempaa. :lol:

ei ole tuulesta temmattu tuo piatun kommentti! bbg:n vesiohenteisia maaleja ohennetaan alkoholipitoisella ohentimella :D en sitte tiiä kyllä et kuin pienen tipan sitä uskaltaa esim johonki createxin pulloon lirauttaa :D
kalikka

Viesti Kirjoittaja kalikka »

mie kävin automaalaamosta parinlitran pönikän lirujen ohenninta ja niissä on alkomahoolia seassa ja toiminu ihan kivasti,lisäksi olen tuupannu tipan fairia perään.
kuulto väreihin ainoastaa fairia tippa(suttaan createxilla) :lipilipi:
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

Nyt olis auto airia ja auto bornea jos vaikka viikonloppuna kerkeis kokeilla miten pelaa.
Mites ton perus createxin fluorit, auto airin fluorit ei myyntipuheiden mukaan kestä pitkään aurinkoa.
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

Ärkkele pärkkele, metallic hopean auto-airin veti ainakin cabillä hirveelle rutulle autsz
Saatoin tosin olla hivenen hätänen lakkauksen kanssa, kun tottunu noihin liuotinmaaleihin :oops:
AktiiviOnkija

Viesti Kirjoittaja AktiiviOnkija »

Käämö kirjoitti:Kukaan testannut noita saman liikkeen 3d liner kohovärejä ruiskun kanssa?
http://www.cchobby.fi/kohovarit/
Näyttäis olevan halpaa kuin saippua ja sävyjäkin löytyy helmiäisistä fluoriväreihin :shock:

Onko kellään edelleenkään kokemusta noista? Olisin erittäin kiinnostunut.

itse olen vasta alkaja ja ensimmäiset vaapun maalaukset alkaa vasta ens vuoden alussa niin en viitti ottaa maaleja kokeiluun saati ainakaan kommentoida kokemuksiani täällä. :mitaviddua:
AktiiviOnkija

Viesti Kirjoittaja AktiiviOnkija »

tkj kirjoitti:Onkos tohon jotain kikkaa ettei sekunnin välein kuivus tollanen mälli neulankärkeen?
Olen kuullut vinkin tuohon ongelmaan --> ota joku kippo, kuppi, astia, lasi, pönttö, ...ja laita siihen vettä pohjalle ja pidä ruiskua nokka edellä siellä sen aikaa kun et ruiskua käytä, jolloin pää ei pääse kuivumaan! :idea:
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

Heitetääs vielä sellanen createxin ja cabin käyttäjille, että käytättekö mitä lakassa ohenteena, kun omassa käytössä ei ainakaan metallivärit kestäny asetoni ohennettua cäbsyä.
Nilsuilija

Viesti Kirjoittaja Nilsuilija »

tkj kirjoitti:Heitetääs vielä sellanen createxin ja cabin käyttäjille, että käytättekö mitä lakassa ohenteena, kun omassa käytössä ei ainakaan metallivärit kestäny asetoni ohennettua cäbsyä.
Varsinkin Createxeillä on taipumusta kiehua jos ensimmäisen lakkauksen suorittaa ohennettuun Cabiin (ohenteena minulla asetoni). Kiehumista ei ainakaan maittavasti tapahdu, kun antaa vieheiden kuivua väh, tunti maalauksen jälkeen ja dibbaa ekan kaston ohentamattomaan (eli siihen tavaraan mita purkissa ostaessa on) Cabiin. Sikäli jännä juttu, että viime vuonna kevääseen asti onnistui lakkaaminen ohennettuunkin Cabiin, mutta sen jälkeen käytännössä kaikki värit halkeilivat enemmän tai vähemmän :shock: . Ei voi ymmärtää mikä muuttui, mutta tosiaan tuo ohentamattomaan tavaraan eka kasto toimii hyvin :roll:
"Puuttuvan taidon korvaa rautainen itseluottamus"
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

Kiitti vinkistä, ohentamaton ei ainakaan heti dippauksen jälkeen vetäny alumiiniväriä kurtulle. Candy ja transparent ei sitten taas ole moksistaa ohennetusta. Pitää jossain välissä tehdä vielä tinnerillä ohennettu lakka jos vaikka tuo kurttaus johtuisikin lakan liian nopeasta kuivumisesta.
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

Testasin tinnerillä jatkettua cabiä, ensimmäinen testi ei ainakaan vetäny maaleja rullalle.
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

Dodii ruvetaas taas vähän hätyyttelemään... Kenelläkään mulla kokemusta Auto-Airin maaleista ja nimenomaan metallic väreistä? Pitäis löytää sopiva lakka noille ilman, että vetää rutulle ja lakan pitäisi olla ohutta tai ainakin ohennettavissa ilman reagoinnin riskiä.
Tähän mennessä tullut kokeiltua cabiä eri muodoissa, tinneri/asetoni ohennettuna ja raakana, ohentamaton toimii joten kuten mutta on liian paksua.
Jollain jos tosiaan olis jotain vihiä niin olis aika hienoa, ei viittis ruveta kuitenkaan ihan sokkona testailemaan monia lakkoja.
kalikka

Viesti Kirjoittaja kalikka »

minkäs valmistajan tenua tkj käytit,kun ittellä oli packemin tenulla ohennettu cäpi niin
tahto kurtata siitä huolimatta eikö kuggaan osaa
miekii olen tuon ekan kerroksen lutrannu raakaa cäpiin,mutta viimeeks ostettu 3L pönössä
lakka oli jokseennii paksua(hommattu suoraan tehtaalta viime kevväänä)
kaston jälkeen saa ootella kotvasen enneku valuminen loppuu ja jälki ei paljon naurata :byääääh: :mailahteri: joten ohentaa pitäs.
katotaa onko seuraava satsi samanlaista tahnaa. pitäs tulla parin päivän sisällä pari
pönöä uutta ja ehtaa.
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

Packemin tinneriä ja asetonia on tullu käytettyä täälläkin. Tosiaan tuo raaka on sen verran paksua, että vaapun paino/ koko kasvaa jo aika lailla jota ainakaan minä en tahdo.
Kesällä siirryn kuitenkin takaisin liuotinmaaleihin, mutta olisi ihan kiva saada talvellakin jotain tehtyä.

EDIT: Mitähän tuo tuumais ohenne kasista vaikka tuskin sekään sen ihmeellisempää, tiedä häntä, on vaan aika rasvasen hintasta ostaa useempia litroja.
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

Sattu silmään vinkki createxin ohennukseen, vettä ja akryylipohjaista lattiavahaa. Onkos kukaan testannu moista cocktailia vai liekkö tommosta vahaa edes suomen markkinoilla?
Käämö

Viesti Kirjoittaja Käämö »

tkj kirjoitti:Sattu silmään vinkki createxin ohennukseen, vettä ja akryylipohjaista lattiavahaa. Onkos kukaan testannu moista cocktailia vai liekkö tommosta vahaa edes suomen markkinoilla?
Tänään kävin pirkkalan Bauhaussista hakemassa pullollisen Kiillon lattiavahaa :mrgreen:
Voi veljet, että on ihana maalata noita createxeja tuon käsittelyn jälkeen olen daivaassa
Pearlized silveriin laitoin n.4-5ml vettä ja 1-2ml tuota akryylivahaa - Tuo hopea on ollut kyllä painajaismaisin maali mitä olen maalannut, mutta kyllä nyt toimii!!!
Tulee ruiskusta kuin silkkinauha!

Teen saman käsittelyn kaikille pulloille jos lakkauksen kanssa ei tapahdu mitään dramaattista
tkj

Viesti Kirjoittaja tkj »

No perhana, kerrankii sitten löyty hyödyllinenkin vinkki. :D
Käämö

Katoin kans juutuubista tommosen vinkkivideon:
http://www.youtube.com/watch?v=zZrmNjQYcdg
Käämö

Ensilakkaus "vahamaaleilla" maalattuun vaappuun suoritettu - toistaiseksi ei ongelmia :pliis:
Aika kyytiä saa noita Createxeja ohentaa, että alkaa toimimaan halutusti.
Tosin jos ohennus menee yli 25% niin alkaa tuleen kuulemma kiinnipysymis ongelmia :shock:

Voi olla tosin vikaa nykyisessä ruiskukokoonpanossa (halpis Yama/Iwata hp-a hybridi)
Saas nähdä miten toimii Dagr:in kanssa olen daivaassa
Testailua testailua...
JouniKuha

Viesti Kirjoittaja JouniKuha »

Käämö kirjoitti:Ensilakkaus "vahamaaleilla" maalattuun vaappuun suoritettu - toistaiseksi ei ongelmia :pliis:
Aika kyytiä saa noita Createxeja ohentaa, että alkaa toimimaan halutusti.
Tosin jos ohennus menee yli 25% niin alkaa tuleen kuulemma kiinnipysymis ongelmia :shock:

Voi olla tosin vikaa nykyisessä ruiskukokoonpanossa (halpis Yama/Iwata hp-a hybridi)
Saas nähdä miten toimii Dagr:in kanssa olen daivaassa
Testailua testailua...

Mitä lakkaa käytit? Itellä ollut enemmän ja vieläkin enemmän ongelmia
tuon lakkauksen kanssa vesiväreillä(createx ja automaali plöröö käytössä).
tosin aihiot on mulla muovisia.... eikö kuggaan osaa
Mary-Ann is dead
Reborn through hate...
Vastaa Viestiin