aave, hyvä vai huono?
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
aave, hyvä vai huono?
sanokaas mielipiteenne tästä suomalaisesta aave uistimesta.
mikä väri ja koko ovat parhaita ja onko hintansa väärtti?[/img]
mikä väri ja koko ovat parhaita ja onko hintansa väärtti?[/img]
- Liitteet
-
- värikartta suoraan osoitteesta www.aave.net
- Varit_hauki.jpg (52.79 KiB) Katsottu 6235 kertaa
tamuja
Taittoperse (hieman eri malli) ainakin mielenkiintoisesti potkiva peli oikeassa vetovauhdissa joka noukkinut useita Päijänteen ja Airiston taimenia, joten miksikös ei toimisi heiteltäessä..
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Se heitto aave toimii helvetin hyvin tampiolle ainakin kymillä kylmällä vedellä ja ei oo ollu vissiin merelläkään huono heitto peli tampiolle. 
Viimeksi muokannut Theemu, 09:08:46 26.07.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meillä on hinaushommissa toi taittoperä ollu aika loistava. Heittomallillakin on kaveri kai jonkun kalan saanut.
Aave... Ja kala on haave
Ei, hyvä laite se on.
Aave... Ja kala on haave
Ei, hyvä laite se on.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Mulla ainakin jäi paskan maku suuhun kun yksi haukiaave oli pakissa ja kävi parikertaa vedessä ja jäi pakkiin pyörimään joksikin aikaa.
Kun meinasin taas koittaa antaisko se kalaa niin lakka oli haljennut ja irronnut ja teipit melkein irti...
Kun meinasin taas koittaa antaisko se kalaa niin lakka oli haljennut ja irronnut ja teipit melkein irti...
Everyone should belive in something.
I belive I`ll have another beer.
I belive I`ll have another beer.
[quote="Matuu"]Mulla ainakin jäi paskan maku suuhun kun yksi haukiaave oli pakissa ja kävi parikertaa vedessä ja jäi pakkiin pyörimään joksikin aikaa.
Kun meinasin taas koittaa antaisko se kalaa niin lakka oli haljennut ja irronnut ja teipit melkein irti...[/quote]
Moro, hyvin on aaveet pelittäneet sekä heittokalastuksessa että vedossa ainakin meritaimenelle, tuollaisia laatuongelmia ei ole vielä ollut, joskus olen lakkaillut lisää niitä itse jos on ollut aikaa tuolllaiseen, vois olla kyllä mahdollista että tuollaisen pienen valmistajan tuotantoon joskus livahtaa maanatai kappaleitakin.Monesti nuo aaveet on kyllä pelastaneet päivän varsinkin heitellessä.
Kun meinasin taas koittaa antaisko se kalaa niin lakka oli haljennut ja irronnut ja teipit melkein irti...[/quote]
Moro, hyvin on aaveet pelittäneet sekä heittokalastuksessa että vedossa ainakin meritaimenelle, tuollaisia laatuongelmia ei ole vielä ollut, joskus olen lakkaillut lisää niitä itse jos on ollut aikaa tuolllaiseen, vois olla kyllä mahdollista että tuollaisen pienen valmistajan tuotantoon joskus livahtaa maanatai kappaleitakin.Monesti nuo aaveet on kyllä pelastaneet päivän varsinkin heitellessä.
-
Kalakaitsu
Mä taidan olla sit erittäin huono-onninen ku mulle on osunut pelkkiä maanantaikappaleita. Joka ainoa Aave, mikä pakkiin on eksynyt, on tiputtanu vähintään kuppipuolelta teipit. Jollei kaikki teipit ole ropissut pois ni suurin osa ainakin. Sen takia on jäänyt Aaveet kauppaan jo muutaman vuoden ajan vaik ihan toimiva peli onkin ollut taimenelle.
En ole varma onko noissa joku epoksilakka, mutta ylläri oli kiva, kun aaveboksiin oli eksynyt joku kumikala, joka oli sulattanut noista pirun haukiaaveista lakat sellaiseksi mössöksi.
Muuten kyllä ihan toimivia vermeitä.
Muuten kyllä ihan toimivia vermeitä.
"Pitkän aikaa vintillä palanut valo on sammutettu kustannussyistä"
Ostan/vaihdan H. Renforsin uistimia.
Ostan/vaihdan H. Renforsin uistimia.
Täältä myös puoltoääni Aaveen heittomallille, käytössä meri- ja järvikokoa.
Näyttää kivalta, suht helppo uittaa ja lentää ok.
Mulle kävi haukiaaveen kanssa joskus 10v sitten samalla tavalla kuin
Pacciolle, eli kumiankan kanssa samassa lodjussa ollessa lakka pehmeni
(eikä koskaan kovettunut uudestaan). No, tulipa opittua. Luulen, että ei ole
ainoa lakattu viehe jonka lakka menee mössöksi jigien kanssa
peuhaamisesta.
/T
Näyttää kivalta, suht helppo uittaa ja lentää ok.
Mulle kävi haukiaaveen kanssa joskus 10v sitten samalla tavalla kuin
Pacciolle, eli kumiankan kanssa samassa lodjussa ollessa lakka pehmeni
(eikä koskaan kovettunut uudestaan). No, tulipa opittua. Luulen, että ei ole
ainoa lakattu viehe jonka lakka menee mössöksi jigien kanssa
peuhaamisesta.
/T
Onkia - disconnecting fish
-
Helmiräsänen
On se hyvä. Pääsääntöisesti kalastan mereltä "tyrskytaimenta" ja 80 %:sti käytän nimenomaan Aartolahden Aave -uistimia. Perusväreinä ainakin meillä Porkkalassa päin keltainen, jossa punaiset pilkut sekä sinihopeinen, myöhemmin sitten talvisaikaan melkein valkoinenkin. Heittämiseen käytän kahta n. 24-28 gr:n kokoa, sitä pienempää/lyhyempää mallia sekä sitä pidempää....
Olen myös huomannut tuon saman, että kuppipuolelta välillä tuppaa teipit irtoamaan...noh, niitä voi hio ja maalailla mieleisekseen itsekin....
kapsu
Olen myös huomannut tuon saman, että kuppipuolelta välillä tuppaa teipit irtoamaan...noh, niitä voi hio ja maalailla mieleisekseen itsekin....
kapsu