Olen perusteellisen pettynyt kaakonkulman venesäilytyspalveluihin.
Vaikka kausi on alkupuolella, niin huoli on päällä jo nyt. Olisiko jollakulla a) halua vetää vene ylös korvausta vastaan b) ehdottaa pihan tai tallin nurkkaa veneen säilytykseksi Kymenlaakson alueella - ja kaikki siis korvausta vastaan?
Itsellä on sellainen mökkiranta, että siihen on vaikea isompaa venettä hilata. Ei ole myöskään traileria eikä oikein sopivaa vetoautoakaan.
Tähän topikkiin voi myös tuoda arvosteluja veneensäilysfirmoista ympäri ämpäri.
Veneen nosto ja säilytys, apua, ideoita,kokemuksia säilytyks
Alueen säännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tälle palstalle keskustelut jotka koskevat veneitä, niihin liittyviä varusteita ja kulkupelejä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
No mulle on päivänselvää, että jos luvataan jotain, niin se tehdään. Tämän pitäisi jokaisen itseään pisnismiehenä pitävän ymmärtää. Se on sama kuin kuuluisan Kanervan Ilen kohdalla, kun luotto menee, niin se menee. En mä halua yrittää kiemurrella, voi äänestää jaloillakin.joppe kirjoitti:suortti mika summasta.. mulla meni sen kaverin kanssa sukset ristiin .. mikään ihme ole kun olen vähän mulkku.. monet on kehunut.
On tämä vene ollut mökkirannassakin ja se on suunnitelma B. Aattelin hankkia Ranturin www.ranturi.fi .
En nyt tässä julkisesti halua sen kummemmin haukkua, no sanotaan että Karhulan Lökämärin ( nimi muutettu) oli luokaton säilyttäjä ja palvelu aivan trumpetista.
Taitaa ranturi sopia lähinnä järville ja lammille. Vaikea kuvitella että täällä itäisellä Suomenlahdella (jossa veden korkeusvaihtelut on kolmisen metriä) voisi tuollaista käyttää huoletta. Varsinkaan kun huomioon pitää ottaa vielä mahdolliset jäätelit jotka muotoilee raiteet uusiksi. Toki jos paikka on sopiva ja veneen saa riittävän ylös (itse laittaisin yli kahteen metriin) niin mikäs siinä.
Tuo "Lökömarin", mikäli sijaitsee Kotkan jylpyllä siinä hyväntuulentien vieressä, on kuulemma tosiaan huonohko vaihtoehto. Korela Boats ja Veleiro ainakin tarjoavat samoja palveluja Kotkassa mutta hinta voi olla kovakin.
Halvimmalla pääset kun liityt moottoriveneseuraan, hommaat laituripaikan sapokasta (talvisäilytyspaikka kuuluu vuokraan) ja parilla sadalla ernolla ostat traktorilla vedettävän satamatrailerin jonka moottoriveneseuran traktori hinaa käsittääkseni lähes ilmaiseksi talvipaikalleen.
Tuo "Lökömarin", mikäli sijaitsee Kotkan jylpyllä siinä hyväntuulentien vieressä, on kuulemma tosiaan huonohko vaihtoehto. Korela Boats ja Veleiro ainakin tarjoavat samoja palveluja Kotkassa mutta hinta voi olla kovakin.
Halvimmalla pääset kun liityt moottoriveneseuraan, hommaat laituripaikan sapokasta (talvisäilytyspaikka kuuluu vuokraan) ja parilla sadalla ernolla ostat traktorilla vedettävän satamatrailerin jonka moottoriveneseuran traktori hinaa käsittääkseni lähes ilmaiseksi talvipaikalleen.
Kiitos Ööde! Samoihihn ajatuksiin aloin itsekin tulla ranturista. Pakko kysyä tuota venekerhon vaihtoehtoa.
Kyllähän nuo meren arvaamattomuudet on jo opittu ja kantapään kautta.
Katselin oikein paikan päällä mökkirantaa ja vaikeaa on siihen mitään kätevästi laittaa. Ainakin yksi puu pitäisi rannasta poistaa ja millään ei raaskisi.
Kyllähän nuo meren arvaamattomuudet on jo opittu ja kantapään kautta.
Katselin oikein paikan päällä mökkirantaa ja vaikeaa on siihen mitään kätevästi laittaa. Ainakin yksi puu pitäisi rannasta poistaa ja millään ei raaskisi.
Nyt tuli pohjanoteeraus. Boreallas coats ( nimi muutettu) ei saanut, eivät yrittäneet venettä ylös ts jättivät täydellisesti pulaan. Ko paikka on kyllä epävirallinen luiska, mutta siitä on veneitä nostettu
Kaveri , joka venettä tuli hakemaan oli täysin pihalla. Ei uskoisi, että on yleensä alalla. Ettei vaan oplisi ollut tyypillä pari promillea!!
Onneksi veneasia on nyt kunnossa, en paljasta kyllä sijaintia. Mutta välttäkää ko firmaa, jos tunnistatte. Aivan hanurista.

Kaveri , joka venettä tuli hakemaan oli täysin pihalla. Ei uskoisi, että on yleensä alalla. Ettei vaan oplisi ollut tyypillä pari promillea!!
Onneksi veneasia on nyt kunnossa, en paljasta kyllä sijaintia. Mutta välttäkää ko firmaa, jos tunnistatte. Aivan hanurista.