Paras omakohtainen kalaruoka on tuoreet paisteut raudut joskus kymmenisen vuotta sitten Norjassa
Hyvänä kakkosena tuoreesta vastapyydetystä tonnikalasta tehty sushi..
Ootko muuten suolaa laittanut koskaan tuohon sashimi-loheen? Käsittääkseni japskit ei ainakaan sushissa syö lohta raakana vaan suolattuna/savustettuna tms.. Itse sitä olen kyllä sushissa raakana käyttänyt.selenius kirjoitti:Norskilohi; raakana, noin vuorokausi viileässä levänneenä, vain soijaa ja wasabia. Niinku sashimina.
Kyytipoikana sinkkua skottia, jokivettä ja hyvää seuraa.
Tarjoillaan jokivarressa sopivissa määrin, mielellään viileässä kelissä ja kahluuvarusteissa.
Liian tuoreelta hyvää muttei niin hyvää... Kuten kaiken lihan, lohenkin pitää saada vetäytyä. Seuraavalla pitkällä reissulla olisi kiva tutkia sopivaa roikkoaikaa.
On muitakin hyviä muttei yksikään pääse edes lähelle... Nipponia meets Turska roks.
Tulipa testattua sama vkloppuna, tosin lohi oli pyydetty kaupan tiskistä. Mutta hyvää oli siitä huolimatta.selenius kirjoitti:Norskilohi; raakana, noin vuorokausi viileässä levänneenä, vain soijaa ja wasabia.
Kevyillä l. ohutsuolilla?Froste kirjoitti:Aijaa mä oon ollut väärin informoitu siis. Kevyillä suolilla (!) joskus syönyt lohta sushissa, osui ja upposi myös niin. Hyvää joka tapauksessa.