Hauen perhokalastus
Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Re: Hauen perhostelua, fiiliksiä ja döfiksiä
Mun käsillä ei askarrella mitään tommosia... Mikey varmaan tietää riittääkö #8 outbound tohon #8-9 malliin?
Heitän pelkästään renkaasta, joten sen mukaan pitäis olla ominaisuudetkin. Eli nopeasti kun saa sen 15m siimaa oikaistua, niin riittää mulle. Huomasin että pidemmät onnistuu nykyiselläkin, mutta rannari tahtoo sotkea liikaa kun se on sylissä kasassa...
Heitän pelkästään renkaasta, joten sen mukaan pitäis olla ominaisuudetkin. Eli nopeasti kun saa sen 15m siimaa oikaistua, niin riittää mulle. Huomasin että pidemmät onnistuu nykyiselläkin, mutta rannari tahtoo sotkea liikaa kun se on sylissä kasassa...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Itsellä tuo Nite Catapult 8/9 ja yhtenä siimana mulla kellu outbound short #7. Mulla ainakin toimii tolla. Muistaakseni tuo outbound pitäisi ottaa luokkaa alempana kuin vapa.Samtheman kirjoitti:Mun käsillä ei askarrella mitään tommosia... Mikey varmaan tietää riittääkö #8 outbound tohon #8-9 malliin?
Jos tekee aina samaa, saa aina samoja tuloksia.
- vlasek
- Provoileva muskelipökiö
Itellä on siis juu tuo 9/10 luokituksinen catapult nite. Korjataan tässä vaiheessa semmonen seikka.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Temppu:
Mulla on nyt kans 8/9 vapa, ja #8 outbound. En siis meinannu siimaa vaihtaa, ja epäilen että toi 8/9 nite vois olla ihan soppeli? Pärjään noilla nykyisillä riittävän hyvin, ja mun vajavaisilla heittotaidoilla tolla kineticin halpiksella lentää suttu siinä kuin esim. GTfourilla tai 3zonella, joita olen kokeillu. Toi nite c. kiinnostais hyvän maineen ja kohtuullisen hinnan ansiosta.
Stanan perhokamat, 200€ vavasta muka kohtuullista. Mulla ole yhtään niin kallista vapaa tällä hetkellä...
Mulla on nyt kans 8/9 vapa, ja #8 outbound. En siis meinannu siimaa vaihtaa, ja epäilen että toi 8/9 nite vois olla ihan soppeli? Pärjään noilla nykyisillä riittävän hyvin, ja mun vajavaisilla heittotaidoilla tolla kineticin halpiksella lentää suttu siinä kuin esim. GTfourilla tai 3zonella, joita olen kokeillu. Toi nite c. kiinnostais hyvän maineen ja kohtuullisen hinnan ansiosta.
Stanan perhokamat, 200€ vavasta muka kohtuullista. Mulla ole yhtään niin kallista vapaa tällä hetkellä...
Outboundeista: ovat hivenen yliluokkaisia, mutta renkaassa se on vain plussaa kun siimaa ei tarvitse olla ulkona paljoa, jotta vapa latautuu. Itsellä vavoissa käytössä luokkaisia Outbound Shorteja. Vapoina TFO:n MiniMagnum 300-400 gr ja Guidelinen RS V2 #10 (vasta lumella heitetty). Tietty jos vapa on luokkaa 8-9 niin paha siihen on ulkopuolisena mennä sanomaan kumpi luokka Outboundissa toimii paremmin heittäjän käteen.
Mä hommasin just Visionin big daddyn 9 luokkasena ja jalkasena,
Kalastin kaupasta sai kohtuu hintaan.
Yks reissu takana ja fiilis ihan hyvä.
Viime vuos meni Nite Catapultilla, siitä katkoin 3 kärkee ja muutenkin se on ihan väsyny.
Mut hyvä vapa oli ja voisin ostaa uudestaan, nyt saa toimia kyllä vara vapana.
Siimoina ollu kolme eri Outbound shortia, mut oikeestaan interillä menny enimmäkseen.
Se menikin kaudessa ihan paskaks ja nyt uus semmonenkin alla.
Noi hinnat on kovat, mut kyl siitä fiiliksestä kun pitää isoo kalaa perhovavan päässä voi maksaakkin vähän. 8)
Kalastin kaupasta sai kohtuu hintaan.
Yks reissu takana ja fiilis ihan hyvä.
Viime vuos meni Nite Catapultilla, siitä katkoin 3 kärkee ja muutenkin se on ihan väsyny.
Mut hyvä vapa oli ja voisin ostaa uudestaan, nyt saa toimia kyllä vara vapana.
Siimoina ollu kolme eri Outbound shortia, mut oikeestaan interillä menny enimmäkseen.
Se menikin kaudessa ihan paskaks ja nyt uus semmonenkin alla.
Noi hinnat on kovat, mut kyl siitä fiiliksestä kun pitää isoo kalaa perhovavan päässä voi maksaakkin vähän. 8)
Taidan siis päätyä tohon #8/9 niteen, ja jatkaa #8 outboundilla. Jos Late suosittelee vapaa, niin pitäähän sen olla hyvä 
-
Mikey
- Herr Doktor
Sami, Outbound ja Outbound Short luokassa 8 sopii imho ajattelemaasi vapaan parhaiten. Seiskaluokka voi mennä hieman kevyeksi kyllä, varsinkin renkaasta heitettynä.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Tack ska du ha, Per Vers!
Täytyys laittaa sissokselle lappu vetämään, saa ens v-lopuks stagan...
Täytyys laittaa sissokselle lappu vetämään, saa ens v-lopuks stagan...
Jonkinmoista nettikisaa näyttäisi olevan viritteillä haukea piiskaaville: http://fantasypikeflychallenge.blogspot.com/
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Saakeli ku oli mukava veckoslutet Tokun kanssa etelämerellä. Oltiin silleen kolme päivää, perjantai, koko lauantai ja vielä tänään jotain kolme/neljä tuntia piiskomassa. Sukkahousut unohtu molemmilta pois matkasta.
Kalaa oli ja sitä saatiin myös. Rutosti syöksyjä ja ohilyöntejä ja tuntu siltä, että kala oli kaislikon sisällä. Ainakin siitä päätellen, että me ei suuremmin avomeren puolella viihdytty.
Ekan paikan pilasi Veikko Veneilijä ajamalla suoraan kelluntalinjalle. Tokua vähän asia harmitti.
Metrikalaa ei tullut vaikka toiveet olikin asetettu hatun yläpuolelle. koko reissun suurimmat kalat, 87, 90 ja 87 cm, tulivat sille, joka ei vaihtanut kertaakaan perhoa koko keikan aikana. Saatte arvata kuka se oli.....
Saatanan limat, nyt mun kellurengas haisee oikeesti pahalle.
Eestiläiset oli taas paikalla. Lahtasivat kurkkuja oikeen urakalla. ja söivÄt haukisoppaa. Hyi helevata!
Kalaa oli ja sitä saatiin myös. Rutosti syöksyjä ja ohilyöntejä ja tuntu siltä, että kala oli kaislikon sisällä. Ainakin siitä päätellen, että me ei suuremmin avomeren puolella viihdytty.
Ekan paikan pilasi Veikko Veneilijä ajamalla suoraan kelluntalinjalle. Tokua vähän asia harmitti.
Metrikalaa ei tullut vaikka toiveet olikin asetettu hatun yläpuolelle. koko reissun suurimmat kalat, 87, 90 ja 87 cm, tulivat sille, joka ei vaihtanut kertaakaan perhoa koko keikan aikana. Saatte arvata kuka se oli.....
Saatanan limat, nyt mun kellurengas haisee oikeesti pahalle.
Eestiläiset oli taas paikalla. Lahtasivat kurkkuja oikeen urakalla. ja söivÄt haukisoppaa. Hyi helevata!
Piiloteksti
Re: Hauen perhokalastus
Laitoin tän jo tuonne "Kalastusvideot" keskusteluun, mutta linkitetään nyt tännekin, että saadaan jotain eloa talven keskelle ja haukikuumetta pikku hiljaa nousuun.
Eli siis keväällä tulevan hauenpervostelu pätkän teaseria, olkaa niin hyvä:
Eli siis keväällä tulevan hauenpervostelu pätkän teaseria, olkaa niin hyvä:
Cold Reeds Flyfishing - http://vimeo.com/80663633
-
Karppikone
Nyt näyttäis tulevan pommitsetit! Tän vois varmaan jo julkasta ennen kevättä, vaik tän viikon perjantaiks ensinäytös 
- vlasek
- Provoileva muskelipökiö
Toihan vaikuttas videolta mun mieleeni.
"Jävla skogsfinnar, flytta tillbaka till mongoliet
Oli muutes hyvin kuvattu!!!
-
Karppikone
Oliks se yks jarpaasi niis sairais viiksissä eräkoira? Toi strippikori ihan pirun fiksun olonen tos renkaan kyljessä, itekkin aatellu siiliä virittää siihen. Ne sylissä olevat narut on kyl vihonviimeset. Oliks toi joku valmis vai ite tunattu viritys?
Ei nyt kuitenkaan, vaikka kieltämättä niissä on hieman samaa näköä.Karppikone kirjoitti:Oliks se yks jarpaasi niis sairais viiksissä eräkoira? Toi strippikori ihan pirun fiksun olonen tos renkaan kyljessä, itekkin aatellu siiliä virittää siihen. Ne sylissä olevat narut on kyl vihonviimeset. Oliks toi joku valmis vai ite tunattu viritys?
En tiedä tarkemmin tuosta strippikorista, ilmeisesti tunattu viritys. Tuntuu hyvin toimivan, varsinkin tuon Gospeedin kanssa piuhat on aina jossain nalkissa.
Cold Reeds Flyfishing - http://vimeo.com/80663633
-
Karppikone
Nii on fiscatissakin välillä piuhat siellä pohjan d_lenkeissä kii, sitä korii sylissä en kyl pysty pitää ahdistaa. No joo hiukan kieltämättä epärealistinen kysymys oliko koira mukana:) Veikkaan että renkaan pumpunkin rahoille sinne osotteeseen ostettais valkoviintä virosta
Yhdennäkösyys silti oli ilmiömäinen, kuvottavine viiksineen 
Hyvänoloista settiä, aletaan täälläkin olemaan svedujen kanssa samalla viivalla videoiden laadun kanssa! Siimakoriviritystä täytyy itekin vissiin koittaa tohon renkaan kylkeen...
On jännittävää odottaa, kuinka isoja kaloja sitä voikaan saada...
Onko kukaan muuten keksinyt jotain järkevää ratkaisua noille D-lenkeille tuolla pohjassa (FC4)? Mulla tarttuu kellusiimatkin sinne vähintään kerran reissussa, ja se on "hiukan" ärsyttävää. Siimakorit on testattu, eikä sovi ainakaan mulle renkaassa. Poiskaan noita lenkkejä ei haluasi ottaa. Jesari?
-
Karppikone
Jesari varmaankin irtoo. Nyt ku puheeks otin ni joku pieni kangaspala tarroilla. Pitääkin tuumailla. Mulla ainakin itellä on suurinongelma se strippikäden d-lenkki. Varmaan ainoo mihin tarttunu, joten jos sen poistais, eiks sinne siltijää 3kpl? saa niihin tarvittavan selkähihnan.
Ottaa kokonaan pois ne, siihen jää kuitenkin se "kankainen" lenkki,
sit laittaa niihin kantohihnoihin sopivat d-lenkit, joilla ne saa niihin "kangaslenkkeihin" kiinni.
sit laittaa niihin kantohihnoihin sopivat d-lenkit, joilla ne saa niihin "kangaslenkkeihin" kiinni.
-
Karppikone
Noin ku sen asian muotoilit, ni aika järkevältä kuulosti. Meempä talliin kattomaan renkulaa, saatan pari perhoakin kietasta ku mistpoolin pakettikin saapu tänää 
Ostaa perhosiiman jossa on kelluva rannari..