Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
pietari kirjoitti:Onko tuolla Peuhussa peli paikoille alle kahen kilsan kävely. Siis missä sitä porukkaa istuu
Ettei ihan olis hukassa, jos satuu sille laidalle tuleen
Nui paikat jotka tuossa edelläkin mainittiin, niin ihan kävelemälläkin pääsee. Kelkkauria pitkin helppo kävellä. Ei muuta kuin sekaan vaan, tänään oltiin kaverin kanssa kelkalla ja sahattiin ees taas kauempana. Kymmenen kalaa kyytiin, tasuria nakersivat. Keskipaino ei ollut huikea.
Saatan itsekin huomenna tulla kävelemällä. Jos satut samoille kulmille mustassa Wildin haalarissa olevan tyypin kanssa jolla on naskalit rinnassa ja kutosen UR kainalossa niin saa tulla jutulle.
olen oulun seudulla pilkkiä aloitteleva. tuli mentyä motonettiin 3 min sulkemisajan jälkeen, toukkia olin menossa hakemaan...
huomenna olisi tarkoitus mennä kuivasmerelle kokeilemaan ahventa. onko kellään tietoa saako miltään huoltoasemalta toukkia sunnuntaiaamusta kun on kyse. esim haapalehdon shelli, isko, koskela, pateniemi?
kiitoksia pikaisista vastauksista jo etukäteen, toivottavasti jostain löytäisin ettei pilkkireissu sen takia kaadu
Jos ei lähempää löydy niin eräkontiolla pitäis olla syöttiautomaatti Kiimingissä. Tarkempaa tietoa kyseisen rakkineen toiminnasta ei oo, tuli vain joskus huomattua, että siellä semmonen on. Osoite:Näätämöntie 10, Kiiminki. Tietenki vähän suolanen matka vain käydä toukka ostoksilla
Sunnuntai on tosiaan vähän huonopäivä saada toukkia, mutta joskus nuin käy itse kenellekin.
Tänään peuhussa kävelemällä. Matalasta kalastelin ja 50cm oli jään alla vettä kun tinttas puolihuolimattomasti 220g ahven morriin. Silppua nakkelin takaisin parisen kymmentä kappaletta. Ei ollut kaksinen syönti tänään, tai en ainakaan osunut parvien kohdalle.
Mites muilla tänään? Huomenna uudemman kerran kokeilemaan, katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. Kirkasta ilmaa ainakin lupailee.
Toukkia saa Iin Seolta, jos on sinne päin menossa. Oulusta ei taida saada sunnuntaina mistään. Suosittelen tasapainoja tai sitten normaalin pystypilkin alle väri/helmi/mätikoukkua. Ensimmäisen kalan kun saa, niin sitten sitten silmä syötiksi. Itse olen tosin jo vuosia sitten lopettanut nuo toukkahommat. Oulun merialueelta saa ahventa on tarpeeksi hyvin tasapainollakin
Taisin käydä Konnan juttusilla Peuhun edustalla. Isompaa ahventa löytyi sieltä syvempää mihin päin lähdin suunnistaan. Paras syvyys oli 2-3 metrin välillä, mutta syönti loppui kun lumipyrykin loppui. Jotain kerkesin kuitenkin saada. Ottipelinä ehkä hieman yllättäen suurin Karismax, värinä sellainen kirkas norssi. Huomenna olisi tarkoitus tehdä uusi reissu.
olen oulun seudulla pilkkiä aloitteleva. tuli mentyä motonettiin 3 min sulkemisajan jälkeen, toukkia olin menossa hakemaan...
huomenna olisi tarkoitus mennä kuivasmerelle kokeilemaan ahventa. onko kellään tietoa saako miltään huoltoasemalta toukkia sunnuntaiaamusta kun on kyse. esim haapalehdon shelli, isko, koskela, pateniemi?
kiitoksia pikaisista vastauksista jo etukäteen, toivottavasti jostain löytäisin ettei pilkkireissu sen takia kaadu
Tule hakemaan multa, ostin eilen pari purkkia punaisia. Saat ilmatteeksi jos on tarve. Toukat majailee Kaijonharjussa
Kalataitaja kirjoitti:Toukkia saa Iin Seolta, jos on sinne päin menossa. Oulusta ei taida saada sunnuntaina mistään. Suosittelen tasapainoja tai sitten normaalin pystypilkin alle väri/helmi/mätikoukkua. Ensimmäisen kalan kun saa, niin sitten sitten silmä syötiksi. Itse olen tosin jo vuosia sitten lopettanut nuo toukkahommat. Oulun merialueelta saa ahventa on tarpeeksi hyvin tasapainollakin
Taisin käydä Konnan juttusilla Peuhun edustalla. Isompaa ahventa löytyi sieltä syvempää mihin päin lähdin suunnistaan. Paras syvyys oli 2-3 metrin välillä, mutta syönti loppui kun lumipyrykin loppui. Jotain kerkesin kuitenkin saada. Ottipelinä ehkä hieman yllättäen suurin Karismax, värinä sellainen kirkas norssi. Huomenna olisi tarkoitus tehdä uusi reissu.
Noniin, nyt tuli nimimerkille kasvotkin. Huomenna kans samoille suunnille, tosin 4hlö porukalla. Tarkoitus etsiä juuri nuita 2-4m alueita. Jospa huomenna saisi usemmankin pannukarkean, saas nähdä.
Kalataitaja kirjoitti:Toukkia saa Iin Seolta, jos on sinne päin menossa. Oulusta ei taida saada sunnuntaina mistään. Suosittelen tasapainoja tai sitten normaalin pystypilkin alle väri/helmi/mätikoukkua. Ensimmäisen kalan kun saa, niin sitten sitten silmä syötiksi.
Itse tykkään pienillä parin sentin karvapyrstötasureilla aloitella pilkkimistä. Niillä tosiaan suht nopeasti yleensä saa jonkun sormen mittaisen ahvenen silmävärkeiksi, siltä varalta että jos usko tasureihin loppuu. Ja tykkään myös kalakukoista, en ylenkatso silppua ollenkaan.
Sunnuntaisin on auki toukkakaupoista Kärkkäinen ja Prismat (ainakin Linnanmaalla ollut eläviäkin toukkia, Limingantullissakin luulisi olevan), tosin joutuu sitten odottelemaan puolillepäivin aukeamista...
Kauden kolmas reissu Peuhuun tehtynä, parin kaverin ja yhden koiran kanssa. Selkeästi myös paras, parisen kymmentä ahventa lähti kotipakettiin. Kelikin muuten hyvä mutta kova tuuli hieman haittasi.
Tuli tuolla Peuhun edustalla käytyä tänään. Väkeä oli melko reippaasti, mutta aika hyvin oli porukka levittäytynyt sen kopin ympäristöön. Levypyrstötasurilla tuli kymmenkunta otettavan kokoista kalaa ja muutama pienempi. Suurimmatkin jäivät siihen 200 g tienoille, eli niitä "isoja" ei kohdalle sattunut. Melko paljon sai kairata kaljan eteen, eikä useimmista rei'istä tullut useampia kaloja. Parhaalta taisi tulla neljä putkeen.
Kumminkin alkoi taas usko herätä tuohon tasurihommaan, ja taidankin loppukevään pyhittää kyseisen lajin opettelulle. Huomattavan leppoisaa ja tasaista hommaa toukkarumbaan verrattuna.
Ei tarvinut tosiaan yksin olla Peuhussa, mutta sanoisinko että melko normaalimäärä viikonloppuhöystöillä. Kavereiden kanssa 50-70 kpl ahvenia. +100g kaloja taisi olla kymmenkunta. Isoimmat karvan verran yli 200g. Suurin osa laitettiin takaisin uiskentelmaan. Metrin vedeltä tänään eniten tapahtumia. Tasuria kävivät tökkimässä, varsinkin sini-valko-oranssia rapalaa.
Vielä se odotuttaa ennenkuin nakertaa paremmin, kelit olivat kyllä kohdillaan. Vinkka ei niinkään haitannut kun on haalarissa hyvä huppu.
Eilen aamulla olin Peuhun edessä. Omasta mielestä tosi huonosti otti ahven tasuriin vaikka minkä väristä tarjoilin. Parhaiten otti pikkuseen pystypilkkiin ketjukoukulla ja tietenkin toukka syöttinä. Kauempana ahven oli isompaa mutta syönti huonoa. Koppien lähellä söi paremmin mutta paljon pientä kalaa mutta yksi lähelle 500g lähti rannempaa. Syömäkokoisia otin matkaan reilu parikymmentä ja pienempiä aika paljon päästelin kasvamaan. Kolmas reissu oli tälle talvelle Peuhuun ja joka kerta vaikuttaa syönti vain paranevan.
Onko kukaan vielä eksynyt Ojakylänlahdelle? Joko siellä ahven ottaa pilkkiin? Entä miten Lumijoen Varjakassa?
Tänään oli Liminganlahdella selkeästi huonompi syönti kuin eilen. Aurinkoisina päivinä saattaa ahvenilla olla jo kevätsyönnin elkeitä, parhaat syöntiajat auringonnousun ja laskun aikoihin. Itse olin hankalasti noiden välissä, tulin noin 9 maissa lähdin 13 jälkeen. Tänään kiertelin vain 2-4 metrin vesiä ja siiman päässä roikkui isoja tasureita. Pieniä ahvenia tökki melkein joka reiällä, mutta ylös otettavia tuli vain muutamia.
Kaksi päivää riitti tällä erää tuolla alueella. Seuraavaksi suunta ehkä Iin Laitakariin ja Kuivaniemen Merihelmeen. Liminganlahdella sitten myöhemmin, kun isommat ahvenet suunnistavat kudun ajamina matalaan
Viikonloppu oli ja meni, lauantaina luodossa tutkimusmatkalla ja tänään uusia mestoja kartottamassa. Saaliilla ei voi kehuskella, viisi filekalaa ja joku kymmenen kappaletta silppua omalle kohalle. Sen verta hankala oli liikkua luodossa, että suosittelen varautumaan suksilla tai moottorikelkalla jos aikoo kulkea muitakin kuin vanhoja kelkka uria pitkin. Tietenkin hyvällä kunnolla ja innolla jaksaa kävelläkin kalan luo, ite en jaksanu
Tänään taas aamusta Peuhussa 3-4h, porukkaa mukavasti maanantaipäiväksi. Kaloja reilu parikymmentä, joista mukaan lähti kuusi. Mitä muiden tarinoita kuuli niin ei oikeen kuulemma ollut syönnillään.
joo itsekkin olin aamu 8:sta noin yhteen, ja ensimmäiset tärpit tuli vasta 11 jälkeen koppien tasalta.. ulompaa ei irronnut mitään vaikka siellä koitti ettii syvemmältä ja matalasta..
Miten sinne peuhuun mennään..sinnekkö ajetaan oysin majalle?vai siitäkö ohi vai miten..loma alkamassa ja vois käydä testaan paikkaa..antakaa ajo opastusta ja vaikka karttaa kehiin koska en ole koskaan ko.paikassa käynyt pilkillä..kiitos jo etukäteen..ps onko sinne jäällekkin aurattu joku tie ja mitä ne kopit on joista joku jo mainitsikin...
Sinne Oysin majalle ei saa jättää autoja parkkiin, tullee sanomista. Mut peuhuun ku ajelee nii lähtee vasemmalle tie jossa muistaakseni lukee väliniitty tai jotai. Sitä vähä matkaa ja ekasta oikeelle ja niin pitkään että oot meren jäällä..! Ne kopit on kelkallavedettäviä osa ja rakenneltu sinne paikalleen...
JA jos sellane vanhempi mies tullee kyselee euroja aurauksesta niin maksakaahan kiltisti ku harvassa on paikat mistä jäälle pääsee.
Varjakassa oltiin aamusta lähtien, oli kyllä miellyttävä kävellä pari kilometriä siihen vastapuhuriin. Kohtuu laajalla alueella kairailtiin, muutama vajaa 200g affenta ja sinttejä päälle. Kokeilin kaikkia tasarista morriin. Rannalla joku paikallinen sanoi että mittari näyttänyt 16,5 m/s.
Keli oli mitä oli, jalka uppos kävellesä sinne vesisohjomäskiin ja kalaa ei oikeen löytynyt/ei syönyt. Mieleenpainuva reissu taas
seagulbuster kirjoitti:olikohan kettää tänään kovassatuulessa pilkillä ? näytti vesikin hieman kohonevan ett oiskohan tuo kala ollut syönnillään, hiljasemman päivän jälkee ?
Peuhussa oltiin. Tuntui syönti paranevan kun tuuli yltyi, muuten aika hiljasta. Harmi kun kaverilla piti lähteä kouluun kolmeksi niin ei voitu olla pitempään.
Perjantaina pitää lähteä taas ja tällä kertaa aikasemmin.
tännää ojakylällä.. kaksin saatii kaverin kanssa olla. kohtuu nätti oli liikkua, kun lunta oli enään noin 20 cm jäällä. kalaa ei löytynyt. Huomenna peuhuun.
Mitkä on viimepäivien kuulumiset peuhusta ? onko ollut syöntiä ja vieläkö matalikko antaa kalaa, kun viimeksi tuntu pilkkijät olevan koppien rannanpuolella järkiään..