Rapala minnow Spoon

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Jio
Pro Scroll User
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jio »

Jykä1 kirjoitti: Mutta joo, ota sinä sähköpostilla yhteyttä, jos vielä aiot esittää valheitasi minua koskien. Olet alentunut aika alas Jio. Ehkä olet liian fanaattinen ja tosikko.
-Myönnän olevani tosikko. Lupaan olla kommentoimatta kirjoituksiasi jatkossa mutta odotan sinun erottelevan jatkossa kirjoituksissasi omat haaveesi/fiktiosi faktoista.
-Se olenko valehtelija voi jokainen lukea itse aiemmista kirjoituksistasi joita olen kommentoinut.
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Offtopic:

Jykä1: "Ehkä olet liian fanaattinen ja tosikko."

Voi huhhuh! Et sitten Jykä kelannut mikä foorumi tämä on? Ymmärtääkseni tämä palsta on kohdattu niille suomalaisille jotka ovat enemmän kalassa kuin tietokoneen edessä, tai ainakin yrittävät tähän tulokseen päästä. Toisin sanoen, tämä ON fanaatikoille kohdattu keskustelualue, ja hyvä näin.

Se mikä minua tätä viestiketjua lukiessa kävi ärsyttämään oli, että tästä(kin) palstasta on ilmeisesti vähitellen kehkeytymässä samanlainen profiilittomien teiniuho/ mätämunien päänaukomisalue kuin parista muusta jo olemassaolevasta foorumista, mikä ei todellakaan tämän threadin kohdalla ole "tosikko-fanaatikon", eli Jion syytä.

Noniin. Sainpahan purettua paineita. Ärsyttää vaan että muutama mätämuna vie kohta mielenkiinnon tälläkin laudalla pyörimiseen.

Mitä tulee alkuperäiseen threadiin myönnän mielelläni tietämättömyyteni, sillä en ole vuosiin kalastanut Minnow Spoonilla enkä tule vastedeskaan kalastamaan, joten kai minäkin lukeudun niihin naisihmisiin? Jerkkejä heittelen kylläkin mielelläni sillä se on hauskempaa, siinä tulee naisellinen puoli niin mukavasti esiin ranneliikettä tehdessä :wink:

Ja vielä offtopic: Jerkkien hinnat ovat kylläkin melko korkeat, mikä ilmeisesti viittaa korkeisiin valmistuskustannuksiin (ei kai kukaan tappiolla tuotettansa viitsi myydä, hyväntekeväisyys on kohtuu epätuottoisaa bisnestä). Mantan uinti on kyllä hinnasta riippumatta niin kaunis (naiselliselle silmälle) että suosittelen kaikkien hankkivan yhden sellaisen pakkiin, vaikka käytettynä ellei eurot muuten veny tarpeeksi.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Wanha Jykä

Viesti Kirjoittaja Wanha Jykä »

Niin ja tässä vielä näyte siitä profiilin olemassaolosta.
Niin syvää järveä ei olekaan etteikö siinä pintavieheellä voisi kalastaa.
Mikey
Herr Doktor

No jo on aikoihin eletty. Itsehän täällä haastat Jykä riitaa ja sitten lähdetään jo banneja hakemaan. :roll:

Mun tarkoitus ei todellakaan ollut hyökätä yhtä henkilöä kohtaan vaan ylipäätä tätä keskustelulautojen niin yleistä syyttely/vihoittelumeininkiä kohtaan. Mutta mikäli joku tuntee että tekstini osui, niin mikäs siinä.

Täytynee lähteä kalaan, ettei rupea vanne kiristämään liikaa päätä.
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Jykä:
"Mitä tulee profiilittomuuteen, niin profiilihan minulta löytyy, mutta en läheskään aina sitä jaksa käyttää. Löytyy nimellä Jykä, myös tässäkin ketjussa. "

Ihme juttu, ettet jaksa käyttää, mitä raskasta siinä on??

Vai että bannia ehottelet, itte alotit.
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Depaul
Captain Hook
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Depaul »

Voi veettu mitä meininkiä!?!? :shock:

Mikäs olikaan tän threadin aihe?

Otetaas poijaaaat hiekkalapparit ja ämpärit tumppuun ja lähdetään joukolla hiekkalaatikoille rauhouttumaan.

Kerrankin kun ois mahdollisuus saada uusi hyvä sivusto aikaiseksi lisäämällä ainoastaan kiinnostavia viestejä tiuhaan tahtiin niin menee taasen sotimiseksi aiheista, jotka pohjautuvat omiin mieltymyksiin. Joka veetun saitilla hirvee sota onko toinen uistin, vapa, kela jne... parempi kuin toinen tai sitten jotain muuta mukavaa.

Eikö se vaan ole niin, että toinen tykkää tyttärestä ja toinen äidistä???
Köyhää kusetetaan aina
Wanha Jykä

Viesti Kirjoittaja Wanha Jykä »

Tämä piti vielä lainata tänne:
mikey kirjoitti:Juu ei tässä mittään, hommahan toimii hyvin! Vaikken tosin ole kirjoitellut tuonne paskanjauhantapalstalle itse, niin olen kylläkin lueskellut sitä ja nauranut. Varsinkin tuo Stickanin viimeisini veto eli tee-se-itse selkäkivunehkäisijä oli hyvä. Shocked Huhhuh!

Eli mun mielestä palstan tasoa ei laske nuo huumorijutut, vaan pikemminkin liika tosikkomaisuus/toisten vihamielinen mollaaminen aiheissa kun aiheissa anonyyminä, jota esiintyy tietyillä muilla palstoilla, muttei mielestäni kovin paljon vielä täällä (koputtaa puuta).

Samoin teinix -sättäily on (toistaiseksi) loistanut täällä poissaolollaan, onneksi.
Ihmettelen vaan, että mikä on muuttanut miehen mielen?

Mutta koska tunnen vastuuni tästä hässäkästä, niin pyydän anteeksi Jiolta ja Mikeyltä siitä, että olen aiheuttanut pahaa verta teissä
Anteeksi.
Niin syvää järveä ei olekaan etteikö siinä pintavieheellä voisi kalastaa.
Mikey
Herr Doktor

Jykä kirjoitti:
Ihmettelen vaan, että mikä on muuttanut miehen mielen?
Niinpä, sitähän sopiikin ihmetellä. Ehkä juuri tällainen ärsyttävä suunsoitto johon olen nyt itsekin alentunut?

Onneksi pääsee muutaman viikon kuluttua Lapin erämaahan hermoja lepyyttämään :). Eli mun puolesta asia on loppuunpuitu.
Koivisto

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Jykä1 kirjoitti:Kalastuslehden erittäin hyvässä artikkelissa jerkkauksesta annettiin taas aikamoisen kallis kuva (karvan alle 200€ on suurimmalle osalle suomalaisia iso raha kalastukseen käytettäväksi, ja varsinkin jos kyseessä on VAIN YKSI viehetyyppi), mutta onneksi Erä-lehti on jo muutaman kerran esittänyt selkeästi toista linjaa, ja todennut jerkkausta voivan harrastaa vaivatta myös normaaleilla välineillä (näin ainakin Veikko Rinne, Erä 3-2005).

Jep jep... Taidan olla tyhmä ja hieman hullukin, kun tähän sotkeennun. Ampukaa mut...

...Mutta mutta, Mitä tuohon 200€ hintaan tulee niin se on aika paljon, mutta kyseessä oli oikeiden siihen tarkoitukseen käytettävien välineiden hankkimisesta. Toki Essolta saa umpparisetin halvemmalla, mutta se ei ole tarkoitettu tähän käyttöön. Umpparilla voi hyvin uittaa helpoimpia jerkkejä, mutta et varmasti saa sillä uimaan mm. Mantaa.

Miten niin VAIN YKSI viehetyyppi? Jerkeistä löytyy eroja siinä missä tavallisista uistimista ja voihan samoilla välineillä paiskoa myös tavallisia (hieman raskaampia) uistimia, kuten allekirjoittanut tekee.

Veikko Rinne on ihan oikeassa, ei kaikki jerkit tarvitse sen erikoisempia välineitä, mutta tuskin Veikko on väittänyt että kaikkien jerkkien uittaminen onnistuu tavallisilla hauki seteillä??

Ja viellä ihan itse aiheeseenkin. Minnow Spoon on varsin hyvä uistin mm. lapsille koska se on helppo uittaa, sillä saa kalaa ja turhat roskat ei häiritse. Ruohikko suojattu Minnow Spoon on myös kohtalaisen turvallinen muille veneessä oleville. Tyttäreni käyttää lähes ainoastaan Minnareita. Itse tykkään heitellä hieman raskaampia ja isompia vieheitä.
Topcat

Viesti Kirjoittaja Topcat »

Ittelläkin on pakin pohjalla muutama minnow spoon ruohikkoversio mutta
sinne ne on jäänyt, koska en niillä ole yhtään kalaa saanut. Joskus kalareissuilla heittelin niitä kiivasti, mutta kyllästyin tyhjän pyytämiseen ja
vaihdoi tilalle Abu Garcian ruohikko Tobyn.
Tämän uistimen kanssa pitää olla varovainen, sillä liiallinen käyttö johtaa
hauen sukupuuttoon.
puttikalle
Sylttytehtailija

Viesti Kirjoittaja puttikalle »

haa...sain tänää sinihopeisella minnarilla 870 grammasen hauen 8)
puttikalle
Sylttytehtailija

heitin minnarin vahingossa kiveen ni halkes kahtia :?
Renfors
Viesti:

Löytynyt !
Raision Haunisista 13.8-05. "leppäkalaan" seonneena.
Saa lunastaa p-kuluja vastaan. Omistajaa jos ei löydy, vien Raision Poliisilaitoksen löytötavaratoimistoon huutokaupattavaksi.
Justus

Viesti Kirjoittaja Justus »

Spooneja on pakissa useampia mutta heikosti on syönti näillä käynyt. Abun Utöllä hauki nappaa kokemuksieni mukaan parhaiten mitä tuota valikoimaa nyt on kertynyt.
JKH

Viesti Kirjoittaja JKH »

hongkongista 3kpl minnow spooneja 5e
Mokia
Operan Killisilmä

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Onkos Hongkongissa hyvätkin valikoimat vielä noita mspooneja? Siis väripuoli kiinnostaa, ettei laarissa ole 50kg kahta eri väriä?
Mokia
Operan Killisilmä

Ja eiku Honkkarin kautta siis... :D
JKH

Viesti Kirjoittaja JKH »

jeps eilen käväsin ostamassa
JKH

Viesti Kirjoittaja JKH »

suoraan honkkarista :)
Liitteet
minnow
minnow
Kuva 006.jpg (15.68 KiB) Katsottu 3587 kertaa
ricu

Viesti Kirjoittaja ricu »

10 senttisenä värissä ft, ainaki mulla toiminu.
ottix

Viesti Kirjoittaja ottix »

En ole saanut spoonilla mitään , vienyt tolkuttomasti aikaa irroitella pohjakaisloista. Surkea ruohikkouistin.

:(
Mokia
Operan Killisilmä

On kyllä "ruohoviiksi" taiteltu miten sattuu, jos Minnow Spoon jää pohjaan useasti. Oikein toimivan Minnow Spoonin voi melkeinpä heittää vaikka metsään ja kelailla takaisin, ilman että se jää kiinni.
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
mew.
No moroo

Rapala minnow Spoon

Viesti Kirjoittaja mew. »

Moroo. Tohon tartutukseen mulla on tällänen ratkaisu, ja kyllä toimiikin.
Liitteet
tuplakoukku.jpg
tuplakoukku.jpg (32.82 KiB) Katsottu 3534 kertaa
puttikalle
Sylttytehtailija

moro mew :)
oot löytäny tänne
Renfors
Viesti:

Ai juu, tervetuloa vaan muiden pöhköjen seuraan :) :) :)
Vastaa Viestiin