Omavalmiste uistimet
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Re: Omavalmiste uistimet
Pelimies, kaikin kommentein ja uistimen uinnein 
Vuorovetten Prinssi, parjattu rantarunkkari
Lippakyhäilyjä.
Pitäs vissii noit lehtii hommaa ni ei joka vibraxii tarvis pilkkoo
No enpä mä niit käyttäiskää.

Pitäs vissii noit lehtii hommaa ni ei joka vibraxii tarvis pilkkoo
No enpä mä niit käyttäiskää.

Mä pilkoin kans yhden vibraxin... 
- Liitteet
-
- Spinneri (Copy).jpg (53.47 KiB) Katsottu 5601 kertaa

Palautetaas vähä tätä tasoa alemmas, niin muutkin uskaltaa lisäillä jatkossa
Paskaahan niistä tuli taas mutta ei se mitään. Onneksi kalat eivät ole niin yksityiskohtien perään
http://www.erajorma.com kalastus kuvat, artikkeleita, omia uistimia ja riistakamera kuvia.
Nätti onJking kirjoitti:Kakkeli väriä...
Omalta pajalta piiitkästä aikaa jotain näytille tännekin, nyt olis sitä isompaa koristetta luvassa. Painoa kikottimella kaikkineen n. 85 grammaa, eli lentää aika jouhevasti. Näissä ylälätkä on kymppikokoa, alempana "vain" #7. Näissä on vetovastus aika ruhtinaallinen, luulis että kalakin herää kun tällasella kyntää vierestä

- Suurkalastaja
Nättejä henkareita!! Onko lurepartsin osia? Itse tuli laitettua muutamat käyttämättömät kalajigit palasiksi ja kokeiltua ensimmäisiä hybridejä värkkäillä...
Saas nähdä miten pysyy perät kiinni,onko toimivia ideoita kondomin kiinnitykseen pulikan perään? 
- Liitteet
-
- Hybridit (Copy).jpg (48.55 KiB) Katsottu 4978 kertaa
ons sulla jollaa liimallakii vai miten? ite tos tein pari real eelistä vastaavaa versiota ja taivuttelin runkolangan päähän ihan perus jigiruuvin...ja ihan kivast o kestänyjpk75 kirjoitti:Nättejä henkareita!! Onko lurepartsin osia? Itse tuli laitettua muutamat käyttämättömät kalajigit palasiksi ja kokeiltua ensimmäisiä hybridejä värkkäillä...Saas nähdä miten pysyy perät kiinni,onko toimivia ideoita kondomin kiinnitykseen pulikan perään?
tos viel kuvat 30cm "eeli" rakennus vaiheest, valmiit o 100km päässä ni ei ny o kuvaa... toisen tein 20cm eelist FT värissä

Joo...pikiksellä tinttasin ja yhdessä on ihan perus ruuvi apuna. Täytyykin askarrella paskarrella seuraaviin tollaset ruuvit...
hujauta vielä siihen ruuvin keskelle suora lanka, avittaa oikeaan kohtaan häntään ruuvaamisessa huomattavasti.jpk75 kirjoitti:Joo...pikiksellä tinttasin ja yhdessä on ihan perus ruuvi apuna. Täytyykin askarrella paskarrella seuraaviin tollaset ruuvit...
Kiitti vinkeistä! Toteutetaan... 
Jotaa pikkuvaaputtimia.
Huomaa et oli pienes pierus ku lankoi liimaili

Minejäki tuli satsi myyntiin tehtyä ku edelliset meni aika äkkiä.
Ei vaa o koukkuja ni ilman ei kehtaa laittaa

Huomaa et oli pienes pierus ku lankoi liimaili

Minejäki tuli satsi myyntiin tehtyä ku edelliset meni aika äkkiä.
Ei vaa o koukkuja ni ilman ei kehtaa laittaa

Mulla kiinnostas alkaa tekemään uistimia itse, ja myös korjailemaan nykyisiä kun ovat sen verran arvokkaita ettei hirveä nakata roskiin hajottua.
Mitä kamppeita tarvitsee että pääsee alkuun?
Ainaskin terävä puukko, saha, parit erilaiset pihdit, hiomapaperia. Noilla pääsee jo työkalujen osalta aika pitkälletea kirjoitti:Mulla kiinnostas alkaa tekemään uistimia itse, ja myös korjailemaan nykyisiä kun ovat sen verran arvokkaita ettei hirveä nakata roskiin hajottua.
Sitten tietysti materiaalit mistä niitä killuttimia rupee värkkäämään ja runkolankaa. Esim. http://www.vaapputarvike.fi löytyy tarviketta joka lähtöön.
Ja tietysti runsaasti kärsivällisyyttä ja hyvästä mielikuvituksesta on kanssa apua
-
lordofgreed
Itse olen käyttänyt melko paljon hiomatyynyä raakamuotoilussa...tea kirjoitti:Mulla kiinnostas alkaa tekemään uistimia itse, ja myös korjailemaan nykyisiä kun ovat sen verran arvokkaita ettei hirveä nakata roskiin hajottua.
Pihtien laadussa ei kannata tinkiä!stoub kirjoitti:Ainaskin terävä puukko, saha, parit erilaiset pihdit, hiomapaperia. Noilla pääsee jo työkalujen osalta aika pitkälle:
Ja ettei ihan OT, tuossa pari tutulle luovutettua tekelettä Puruvedelle. Perusväritystä ja liikaa koukkuja, juujuu...
- Meetvursti
- Viesti:
Mukavasti oli edellisellä sivulla erimallin vekotinta sakki väsänny..
lordofgreedillä varma setti kans tossa, nokkalenkki kertoo et jokaisessa on erillainen uinti
edit: tarkemmin ku kattoo ni muoto vähä hämää, vetopiste on suht sama kaikissa..
Suht hektinen aika tää juhannus omalla pajalla.. ei oo paljo tullu kuvailtua vaaputtimii, mut tossa muutama väkästys..
Kaverin mukaan Tenolle muutama haastaja "kusipäähippiäiselle" josta ei valitettavasti saa kuvaa ennen, ku se roikkuu +15kg lohen suupielessä

Mittatilaus hommeleita.. Kuulemma toimiva väri..

lordofgreedillä varma setti kans tossa, nokkalenkki kertoo et jokaisessa on erillainen uinti
edit: tarkemmin ku kattoo ni muoto vähä hämää, vetopiste on suht sama kaikissa..
Suht hektinen aika tää juhannus omalla pajalla.. ei oo paljo tullu kuvailtua vaaputtimii, mut tossa muutama väkästys..
Kaverin mukaan Tenolle muutama haastaja "kusipäähippiäiselle" josta ei valitettavasti saa kuvaa ennen, ku se roikkuu +15kg lohen suupielessä

Mittatilaus hommeleita.. Kuulemma toimiva väri..

Suurkalastaja kirjoitti:Aijai, pikeboy latas todella nätin setin esille!![]()
Tattista vaan! Näihin oon osat hankkinu lurepartsonline.comista, runkomalli on omajpk75 kirjoitti:Nättejä henkareita!! Onko lurepartsin osia?
Mites sieltä on toimitukset sujunu? Ei vissiin ongelmia...tekis kanssa mieli tilata noita henkaritarvikkeita...
40-kappaleen setti tuli tehtyä 60-millistä lohelle ja tanelle...
- Liitteet
-
- image.jpg (66.57 KiB) Katsottu 5143 kertaa
Kuin myös hyvät juhannukset kaikille...
Kaverikuvaa ja yksittäin

..Yksittäiskuvia lisää galleriassa
Kaverikuvaa ja yksittäin

..Yksittäiskuvia lisää galleriassa