tähän yksilöön laitan lakkaaSamweb kirjoitti:Laita lakan sijaan jotain öljyä. Mukavampi kädessä ja puukin tykkää
seuraavaksi appiukolle keklu ja faijalle 60v lahjaksi kanssa moraP.J.H kirjoitti:Hyvä hyvä! Nyt vaan seuraavaa tekemään.
Siitä se puukkosepän ura urkenee. Jos tarviit visakoivua, tai katajaa, niin joitain kalikoita löytyy. Joitain jalopuita myös. Wengeä, mahonkia. Voin pienen määrän lahjoittaa.JPC kirjoitti:seuraavaksi appiukolle keklu ja faijalle 60v lahjaksi kanssa moraP.J.H kirjoitti:Hyvä hyvä! Nyt vaan seuraavaa tekemään.
kiitoksiaP.J.H kirjoitti:Siitä se puukkosepän ura urkenee. Jos tarviit visakoivua, tai katajaa, niin joitain kalikoita löytyy. Joitain jalopuita myös. Wengeä, mahonkia. Voin pienen määrän lahjoittaa.JPC kirjoitti:seuraavaksi appiukolle keklu ja faijalle 60v lahjaksi kanssa moraP.J.H kirjoitti:Hyvä hyvä! Nyt vaan seuraavaa tekemään.

Vuolupuukossa varmaan hyvä teräkulma on noin 17-19 astetta. Itse suosisin ihan perinteistä hiiliterästä ja haluamasi terähän riippuu ihan millaisessa hintaluokassa/aikataululussa liikutaan. Eli kelpaako perus Lauri vai pitäisikö olla jonkun sepän tekemä. Itse kääntyisin tuohon jälkimmäiseen ja suosittelenkin kysymään tuolta http://tsyrjala.blogspot.fi/ahkumika kirjoitti:Moro sepät...
Mikä on mielestänne paras teräaihio kalastajan puukkoon..? Ei siis mikään fileerausterä, vaan yleispuukoksi kalareissuillle. Sellainen, jolla pystyy käsittelemään kalat, mutta myös vuolemaan makkaratikut ja vaikka nuotiosytykkeetkin..? Ja vaikka huuhtomaan merivedessä...
Ruostumaton vai hiiliteräs..? Terän pituus..? Terän paksuus..? Terän muoto..?Teräkulma...jos tällä merkitystä..?
Itse olen nyt tehnyt muutaman puukon, mutta "se oikea" vielä puuttuu...
Mielellään kokemukseen perustuvia, perusteltuja vastauksia kaipailisin...
Hapankaali kirjoitti:Busteri saamassa uudet silmät. Vaan kenen tekemä mahtaa olla tuo alempi?
Terä 14 cm. pitkä,3mm. leveä, kokonaispituus n.24cm.
Eipä siitä mihinkään ollut. Terässä tosiaan se murtuma, joten ei siihen kannata uhrata aikaaHapankaali kirjoitti:Terästä en mitään merkintöjä löytänyt en edes suurennuslasilla.
Röntgen katseeni taitaa olla ruostunut![]()
Ps. Saitko siitä (sivu 8) terästä mitään aikaiseksi?