Lohensoutu

Alueen säännöt
Soutu- ja vetouisteluun keskittyvä palsta.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Laiska
Kapteeni Koukku, nuorempi yrittäjä

Viesti Kirjoittaja Laiska »

Jokinen kirjoitti:
Laiska kirjoitti:Hieno reissu oli, pakamukasta saatiin ne kaks kalaa samaan laskuun ja aikaisemmin Pellon korkeudelta yks.
Laiska, saitteko ne lohet matkan ajaksi mahtumaan kylmään? Ettekös käyneet silloin Pakamukkasta tullessanne Lempeässä aamusella ja siinä nuotiolla lohien paloittelua suunniteltiin?
Jaa, tekös siellä olittekin? Käytiin joo lempeässä aamusta. Leikattiin siltä aamuselta kalalta pää ja pyrstö pois niin saatiin mahtumaan laukkuun.
Laukussa oli pieni moottori ja muutama kylmäkalle sekä sen seiskan jäiset fileet.

Ihan kohtuullisesti säilyivät, tosin ei mikään suositeltava konsti. Suoraan ajettiin, ettei fileet sulais.
"Asioilla on tapana järjestyä"
Jokinen

Viesti Kirjoittaja Jokinen »

...
Liitteet
Lemp-elokuu.jpg
Lemp-elokuu.jpg (48.6 KiB) Katsottu 3041 kertaa
Viimeksi muokannut Jokinen, 10:31:49 07.12.2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Laiska

Aika vähissä näytti olevan, kai se alkaa jo tollasesta virtaamasta aika vaikeaa olla..
JIV

Viesti Kirjoittaja JIV »

Joo kyllä oli rohki vesi vähissä väylälä viime kesänä. Eikä kyllä voinu kalojen määrällä kehua. Joku aina jonku jostaki sai. Itte istuin soutuhommissa tuommoset 400 tuntia suurinpiirtein viime kesänä ja jonku kalan sain. Sieltä sai kalan joko hullun tuurila tai kovala uurastamisella. Mutta jovain soli ainaki rohki mukavaa hommaa.
Kaikkea täytyy kokeilla ainaki kerran elämässä, paitsi hauen syömistä!
Samtheman
Pippelsman

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Mitä toi sano??? ( :lol: :lol: )

Joo, mäkin olin Lappeassa "hyvään aikaan". Parvia meni pari, mutta kaloja sai vaan ne, jotka osu nousuparven keskelle. Mä en, tapani mukaan. Pari hassua pintaa näin... 5:ssä vuorokaudessa soudin kai 60 tuntia vähintään...
Lohi, ens kesänä lähdetään kattomaan wattuileeko wäylä meille tosissaan? Ei pitäis olla hyvä vuosi ja me liikkeellä... Lopputulos on aika selvä.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
JIV

Viesti Kirjoittaja JIV »

Joo mutta ei sitä saa jos ei yritä. Pyytää pittää vaikkei aina niin saiskaan. Ja kyllä sitä aina jotaki saapi ko jaksaa sielä joela olla.
Emppai
Käsijuusto

Viesti Kirjoittaja Emppai »

Ens kesänä väylälle, se on varma. Ajankohta ihan kalojen mukaan!!
Calcutta

Viesti Kirjoittaja Calcutta »

Kossuis olen,mutta mennään matkikselle punttaamaan ja soudetaan Pellos! Kesäkuun 18. Hot spot! Ja puntausta ja todellakin soutua matkiksen alla paikallisen gurun kanssa :roll: Voi vittu, mitä onkaan jo suunniteltu 8)
Chef
Vaasan Setä Tuomo

Viesti Kirjoittaja Chef »

Calcutta kirjoitti:Kossuis olen,mutta mennään matkikselle punttaamaan ja soudetaan Pellos! Kesäkuun 18. Hot spot! Ja puntausta ja todellakin soutua matkiksen alla paikallisen gurun kanssa :roll: Voi vittu, mitä onkaan jo suunniteltu 8)

Kevyesti kärpänen puraassu, saas nähä mihin mittoohin moinen kiusaus teikäläisellä kasvaa... :?
Tuleehan se sieltä ko vähä potkii...
Lohi
Tatin hakkaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lohi »

Ens vuonna naamasuvannolle. Sieltä pääse sitte pudottelemaan ympäri ämpäri.

Sen oon päättäny, että sillä vaapulla millä tulee "jos tulee" eka väylän lohi. Pääsee tauluun kehyksiin :D
Kaima

Viesti Kirjoittaja Kaima »

Lohi kirjoitti:Ens vuonna naamasuvannolle. Sieltä pääse sitte pudottelemaan ympäri ämpäri.

Sen oon päättäny, että sillä vaapulla millä tulee "jos tulee" eka väylän lohi. Pääsee tauluun kehyksiin :D
Tuu rouhii mun pakkeja niin pääset kehysten tekoon :wink:
-Jos sanani syön niin mörökölli minut vieköön-
Lohi
Tatin hakkaaja
Viesti:

Kaima kirjoitti:
Lohi kirjoitti:Ens vuonna naamasuvannolle. Sieltä pääse sitte pudottelemaan ympäri ämpäri.

Tuu rouhii mun palleja niin pääset kehysten tekoon :wink:
Hyi saatana :evil: Mieluummin oon saamatta lohta väylältä!
Emppai
Käsijuusto

Viesti Kirjoittaja Emppai »

[quote="Lohi"]Ens vuonna naamasuvannolle. Sieltä pääse sitte pudottelemaan ympäri ämpäri.

Sen oon päättäny, että sillä vaapulla millä tulee "jos tulee" eka väylän lohi. Pääsee tauluun kehyksiin :D[/quote

Naamaa kans miettinyt. Ois kyl heleketin mukavaa jos osuis samaan aikaan noille mestoille!
Kaima

Viesti Kirjoittaja Kaima »

Lohi kirjoitti:
Kaima kirjoitti:

Tuu rouhii mun palleja niin pääset kehysten tekoon :wink:
Hyi saatana :evil: Mieluummin oon saamatta lohta väylältä!
Nirso hetero :shock:
-Jos sanani syön niin mörökölli minut vieköön-
Calcutta

Viesti Kirjoittaja Calcutta »

Helvetti! Soudin jo lohta viime yönä unissani! Sitte jokin vieressä räpläsi ja sain lopuksi punalihaista! Vitutti kun en nähny unta loppuun :wink:
Aatsi69
pikku känniäinen

Viesti Kirjoittaja Aatsi69 »

Kalapietu kirjoitti:
Samtheman kirjoitti:Mitä toi sano??? ( :lol: :lol: )

Joo, mäkin olin Lappeassa "hyvään aikaan". Parvia meni pari, mutta kaloja sai vaan ne, jotka osu nousuparven keskelle. Mä en, tapani mukaan. Pari hassua pintaa näin... 5:ssä vuorokaudessa soudin kai 60 tuntia vähintään...
Lohi, ens kesänä lähdetään kattomaan wattuileeko wäylä meille tosissaan? Ei pitäis olla hyvä vuosi ja me liikkeellä... Lopputulos on aika selvä.
Jussina Pelloon taas. Mökki alustavasti jo varattuna.Vähintään viikko taas kädet rakoilla.
Eihän tälle mitään enää voi. :oops:
Onneksi on paikallisten kanssa tutustuttu niin ei tartte maksaa hillittömiä vene/moottori vuokria.
Siis veekoo:lta vuokraat :wink: :lol:
Puukala...ainoa oikea haukipeli....
putkiperhot
www.apple.com/haukionkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja putkiperhot »

Tuskinpa Pellossa veekoon kannattaa veneitä vuokrailla.
Mutta on siellä Sussin lisäksi muitakin epärehellisiä.
Ja täysin tunareita kalastuskuntia kuten Matkisella ja Lappeassa.
Siinä lisää paikallisia roistoja seuraavassa Kalevan jutussa.

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=601839
Kaikkien sydämmessä asuu pieni hopeinen omena.
putkiperhot
Viesti:

Tuossa vielä suoraan Kalevasta ilman muutoksia:

Valvojien haaviin ennätysmäärä kalastusrikkomuksia Tornionjoella

Kalastusta valvovat viranomaiset kirjasivat menneenä kesänä Tornionjoen alueelta ennätysmäärän rikkomuksia. Rikkomuksia kertyi 28 kappaletta, kun aikaisempina vuosina normaalimäärä on ollut 4-5, kertoo ylikonstaapeli Pekka Pyykönen Tornion poliisista.
Kiellettyihin kalastustapoihin syyllistyvät jäävät Pyykösen arvion mukaan jokialueella kiinni jopa 80 prosenttisesti.

Vaikka rikkomuksia, juttuja ja takavarikkoja kirjattiin jokialueelta aikaisempia vuosia enemmän, ei se valvojien mielestä kuitenkaan tarkoita sitä, että kalastustavat olisivat huonontuneet tai kalastajien moraali olisi heikentynyt.

Havaittujen rikkomusten määrän nousu johtuukin pääosin eri viranomaisten valvontayhteistyön lisääntymisestä ja tehostumisesta, sekä ihmisten lisääntyneestä ilmoitusaktiivisuudesta.

Jokialueen rikkomukset olivat muun muassa luvattomia lohenlippouksia ajajuoksun lippopaikoilla. Suomen puoleisella Matkakoskella käytettiin kiellettyä painoa kalastuksessa. Täysrauhoituksen aikana harrastettiin luvattomia verkottamisia ja uistattamisia.

Ylitornion alueella kalastettiin alkukesästä kieltoaikana kulkuverkoilla.

Pellon ja Kolarin alueella syyllistyttiin lukuisiin kiellettyihin kalastustapoihin kuten odotusuistimilla kalastamisiin ja tavattiinpa vielä niin kutsutulla harrilaudallakin kalastava. Myös lohta yritettiin pyytää lohenpyyntiin tarkoitetuilla verkoilla.

Yhteensä jokialueelta viranomaiset kirjasivat lähemmäs kolmekymmentä juttua ja takavarikoivat useita pyyntivälineitä.

Valvontaviranomaiset toivovatkin, että viranomaisvalvonnan lisäksi myös jokialueen osakas- ja kalastuskunnat molemmin puolin rajaa osallistuisivat valvontaan ja ohjaisivat kalastusta omilla alueillaan, sekä puuttuisivat tietoonsa tulleisiin ja havaitsemiinsa rikkomuksiin nykyistä enemmän.

Tornion ja Kemin merialueelta kirjattiin ainoastaan Kemin alueelta yksi laiton verkkopyydys.

Tornionjoen kalastussäännön alueella eli Suomen merialuella sekä Suomen ja Ruotsin yhteisellä jokialue kalastusta valvovat poliisi, raja- ja merivartiosto, Lapin TE-keskus ja Ruotsin tulli.

Kaleva
veekoo
Hoppiksen herra numero 49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Voi ko joku valvois merialueellakin, ees jonku verran.
Saattas silloin olla meiläki lohta joessa...
Ei se niin mene ettei se jotenki mene. Paitti hoppiksen kansa.
putkiperhot
Viesti:

Kyllä me se retku saadaan Stadissa kiinni.Odota vaan kun ne yrittää Manskulla vetää venettä.Saa Retku yllätyksen.
putkiperhot
Viesti:

...
Viimeksi muokannut putkiperhot, 09:45:31 04.10.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JIV

Viesti Kirjoittaja JIV »

Joo kyllä se meripyynti vihonviiminen homma väylän lohele niinkö veekooki puhelee.
Lohi
Tatin hakkaaja
Viesti:

Saisko putkis selvennystä noihin sun ympäripyöreisiin kommentteihin :? ?

Kuka on tehnyt, ja mitä on tehnyt?
Laiska

Olettekos muuten huomannut jotain merkitystä vaapun värillä ja saatavan kalan uros/naaraspuolisuudella? Me kun uitettiin reissullamme ns. räikeitä värejä ja niihin tuli kaks kirkasta naaraslohta. Samaan aikaan muutama sata metriä alempaa olivat saaneet yli 15kg kojamon pikimustaan vaappuun.

Jotenkin tuli sellainen fiilis, että kojamo vaatii ns. ruman värin ottaakseen kiinni. Kokemuksia tällaisesta?
sampukka
Mr. Valkosipulipuristin

Viesti Kirjoittaja sampukka »

Laiska kirjoitti:Olettekos muuten huomannut jotain merkitystä vaapun värillä ja saatavan kalan uros/naaraspuolisuudella? Me kun uitettiin reissullamme ns. räikeitä värejä ja niihin tuli kaks kirkasta naaraslohta. Samaan aikaan muutama sata metriä alempaa olivat saaneet yli 15kg kojamon pikimustaan vaappuun.

Jotenkin tuli sellainen fiilis, että kojamo vaatii ns. ruman värin ottaakseen kiinni. Kokemuksia tällaisesta?
En oo huomannu eroa vaapun väreillä lohen sukupuoleen.
"Kaikkia" värejä tulee uiteltua.
Narttuja ollaan kyllä enemmän saatu mutta kaikilla värillä.
Vai onko meiän käyttämät vaappu merkit vaan niinku narttuja varte :?:

T: Sami
Vastaa Viestiin