Vetohyrriä...
Vetohyrriä...
Ens kesänä olisi tarkoitus uusia vetohyrräkalusto, kertokaapas vähän plussia ja miinuksia käyttämistänne vetohyrristä ja niistäkin mitkä sormienne läpi ovat "kulkeneet".
Lähinnä taimenta, haukea ja kuhaa tulee hinattua.
Välillä olis kiva hinata jotain vähän kevyempääkin, joten puola sais olla suht herkäksi "säädettävissä".
Lähinnä taimenta, haukea ja kuhaa tulee hinattua.
Välillä olis kiva hinata jotain vähän kevyempääkin, joten puola sais olla suht herkäksi "säädettävissä".
Mulla on soudussa ollu tän vuoden käytössä uusina 1x 7500c3 ja 2x Okuma Convector. Kaikkiin tyytyväinen, Okumien jarru ansaitsee erityismaininnan. Sekä + että - -puolella. Loistava jarru, jonka säätö on liian herkkä.
Muuten noi on pelannu just niinku pitääkin, eka huolto varmaan keväällä 2008, koska noita on käytetty vain makeassa vedessä ja säilytetty lämpimässä...
Muuten noi on pelannu just niinku pitääkin, eka huolto varmaan keväällä 2008, koska noita on käytetty vain makeassa vedessä ja säilytetty lämpimässä...
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003
Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
6000 sarjan ambat, herkkyyttä löytyy mutta pieni kampi, ei voimaa.
Seven, ei ole herkkä, mutta voimaa on. Pikku vaapulle hidas saada siimaa ulos.
Sitten erikoisuus vai mikä lie 7000 C4 LD, herkkyyttä löytyy vaikka kuinka paljon. Jarrun säätö vivulla, ei tähtipyörällä ja voimaa on. Mielestäni parasta mitä olen kokeillut, varsinkin tuo jarrun säätö. Käytän myös heittelyssä raskaammilla lusikoilla. 11ft vavan kanssa heittopituudet "kohtuullisia".
Seven, ei ole herkkä, mutta voimaa on. Pikku vaapulle hidas saada siimaa ulos.
Sitten erikoisuus vai mikä lie 7000 C4 LD, herkkyyttä löytyy vaikka kuinka paljon. Jarrun säätö vivulla, ei tähtipyörällä ja voimaa on. Mielestäni parasta mitä olen kokeillut, varsinkin tuo jarrun säätö. Käytän myös heittelyssä raskaammilla lusikoilla. 11ft vavan kanssa heittopituudet "kohtuullisia".
Lähetäämpä kattomaan mikä unohtu kotia
Okuman Convector CV 30L-keloja oli kymmenen kappaletta käytössä tämän kesän. Kaiken kaikkiaan niistä jäi positiivinen kuva. Puolaa hyvin ja vääntöä riittää.
Samthemanin kanssa samoilla linjoilla tuosta jarrusta, helkkarin hyvä jarru, mutta säätö on liian herkkä, esim. tilanteessa jossa targalla on kymmenen vapaa kerrallaan, niin herkästi yhtä vapaa nostaessa tönäisee toista ja kelan jarru pyörähtää joko löysälle tai tiukalle.
Myös 2006-mallin "isohko" kammennuppi ja kampi itsessään saa plussat ja miinukset. Siitä saa pirun hyvän otteen, mutta pidemmän päälle kelausliike, joka siis lähtee hartioista, saattaa käydä rasittamaan. Isosta koosta on myös harmia sillon kun sulloo kymmenen vapa/kela-settiä farmariauton takakonttiin, meinaa nimittäin loppua tila kesken.
Yhteenvetona: Pidin keloista kovasti ja luultavasti ostan samanlaiset.
Samthemanin kanssa samoilla linjoilla tuosta jarrusta, helkkarin hyvä jarru, mutta säätö on liian herkkä, esim. tilanteessa jossa targalla on kymmenen vapaa kerrallaan, niin herkästi yhtä vapaa nostaessa tönäisee toista ja kelan jarru pyörähtää joko löysälle tai tiukalle.
Myös 2006-mallin "isohko" kammennuppi ja kampi itsessään saa plussat ja miinukset. Siitä saa pirun hyvän otteen, mutta pidemmän päälle kelausliike, joka siis lähtee hartioista, saattaa käydä rasittamaan. Isosta koosta on myös harmia sillon kun sulloo kymmenen vapa/kela-settiä farmariauton takakonttiin, meinaa nimittäin loppua tila kesken.
Yhteenvetona: Pidin keloista kovasti ja luultavasti ostan samanlaiset.
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia.
---
LimaMaster 2011
---
LimaMaster 2011
Mä diggasin tosta kammesta. Mulla on esim. 6-tonnisten döörien kammet lipsunu kädestä monesti. Pahassakin paikassa. Okuman kampi ei lipsu, pysyy kädessä kuin "tatti"
- styranki
- - Jyrkkä sellainen
6000 sarjaan on saatavissa luokkaa 7000 olevia kampia( ei aivan identtinen ). Kuulemma Voimaa rupee sitten löytymään. Mulle näitä kaupiteltiin Hämeenlinnan kalastuspisteessä. Hp muistaakseni 20-30€ kpl.Anár kirjoitti:6000 sarjan ambat, herkkyyttä löytyy mutta pieni kampi, ei voimaa.
Ite oon tykänny shakerpierun Summiteista ja Pennin mag tuned 10:stä. Tiiä sit vaikka uuden kammen ansiosta tykästyisin 6000 ampoihinkin...
Styranki
Siis ne on noita collection-sarjan tai big game- keloja. Silti se muovikampi saattaa lipsua. Okumassa on obaut skreban kokoinen kumiknööli kampena, siinä pitää ote!
- JiiHoo
- HaggiMatti tahtoo naista, heh
Abo sanoi seveneistä aika hyvin ja hyvä lisäys olisekin, että pikku-uistin pitää lypsää sillä pihalle.
Convector/Catalinat on niin kuin pojat puhuu.
Pennin 320GTi t kestää vaikka ydinsodan. Hinnakas.
Shimanon tritonit, ihan jees, mutta paljon herkempi jarrunsäätö vielä, kuin Okumoissa.
C4LD, muuten kohtuullinen, mutta alkuversioissa ainakin oli mahdollisuus hätäisesti vipuun koskiessa vapauttaa puola.
7000 jarru on aika nykivä, verrattuna muihin.
Itellä käytössä pääsääntöisesti 7000, 7000C4LD, 7000 Syncro, 6500 Syncro ja 320GTi. Ai niin yksi Corsairikin....
6500 Syncrot on ainakin soutuhommiin parhaat, mitä mulla on ollut.
Convector/Catalinat on niin kuin pojat puhuu.
Pennin 320GTi t kestää vaikka ydinsodan. Hinnakas.
Shimanon tritonit, ihan jees, mutta paljon herkempi jarrunsäätö vielä, kuin Okumoissa.
C4LD, muuten kohtuullinen, mutta alkuversioissa ainakin oli mahdollisuus hätäisesti vipuun koskiessa vapauttaa puola.
7000 jarru on aika nykivä, verrattuna muihin.
Itellä käytössä pääsääntöisesti 7000, 7000C4LD, 7000 Syncro, 6500 Syncro ja 320GTi. Ai niin yksi Corsairikin....
6500 Syncrot on ainakin soutuhommiin parhaat, mitä mulla on ollut.
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
Joo kyllä saa taivaalta sataa vaseliinia että siitä kammesta ote lipsuu. 8)Samtheman kirjoitti:Okumassa on obaut skreban kokoinen kumiknööli kampena, siinä pitää ote!
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia.
---
LimaMaster 2011
---
LimaMaster 2011
- silli
- Multimediatäkyonkija
- Viesti:
Myin viime syksynä nipun 310 ja 320 Pennejä pois loputettuani uistelun. 310 tykkäsin enemmän, koska oli kevyempi ja herkempi.
320 siimanohjain tökki aina toiseen reunaan jos vetoa ei ollut riittävästi, eli käsin joutui siiman laskun alussa avittelemaan. Kovasti kun jaksoi öljytä niin kela pysyi hieman mukavampana käyttää.
Saattaa noissa tietysti olla erilaisia yksilöitäkin.. Mm. yhdessä 310 kampi pyöri heti ostettaessa taaksepäin aivan valtoimenaan, jotain sieltä puuttui.
320 riittää paremmin momenttia kammeta isompaakin saalista paattiin ja siimaa mahtuu jo riittävästi. Mutta jos uistelukeloja alle 10kg saaliille olisin hakemassa niin 310 Penni ajaa varmasti asiansa eikä ole herkkä kovemmallekaan käsittelylle.
320 siimanohjain tökki aina toiseen reunaan jos vetoa ei ollut riittävästi, eli käsin joutui siiman laskun alussa avittelemaan. Kovasti kun jaksoi öljytä niin kela pysyi hieman mukavampana käyttää.
Saattaa noissa tietysti olla erilaisia yksilöitäkin.. Mm. yhdessä 310 kampi pyöri heti ostettaessa taaksepäin aivan valtoimenaan, jotain sieltä puuttui.
320 riittää paremmin momenttia kammeta isompaakin saalista paattiin ja siimaa mahtuu jo riittävästi. Mutta jos uistelukeloja alle 10kg saaliille olisin hakemassa niin 310 Penni ajaa varmasti asiansa eikä ole herkkä kovemmallekaan käsittelylle.
Ne on ilosia ne alle kiloset.
Hyvin on mulla ainakin Pennit toiminu, itellä takiloissa 4 kpl 310 ja loppuläjä 320. Itse tykkään enemmän tosta isommasta, jotenkin jämptimmän tuntunen. Vanhimmat on nyt jotai 10 vuotiaita, olleet niin merellä ja järvellä ja laiska kun olen niin enpä ole pahemmin rasvaillut yms. "turhaa". Hyvin toimii.
Niin ja joo, ei tartte ainakaan nois mun kelois siimaa lypsää, ihan ok toimii.
Niin ja joo, ei tartte ainakaan nois mun kelois siimaa lypsää, ihan ok toimii.
Tässä talven aikana olisi tarkoitus hommata ensimmäinen hyrräkelani joka soveltuu uisteluun ja mahdollisesti heittelyyn. Käytettykkin kelpaa. Minkäslaista suosittelette? Uistelen pääasiassa kuhaa täällä sisävesillä enkä mitään hirveän järeitä vehkeitä tarvitse. Itse olen kallistunut tuon 6000 Ambassadeurin puoleen. 
Onko kenelläkään vielä kokemuksia PENN 220GTO?
Speksit vaikuttaisi varsin hyviltä ja hintakaan ei vielä paha about samoissa 6000 döörin kanssa. Alkaisin kyllä vakavasti miettimään mieluummin tuota 220GTO:ta, kuin 6000 dööriä.
EDIT: tuolla vetouistelu.com:in puolella oli ollut keskustelua aiheesta. Nuo onkin kaukoidän ihmeitä ja laatuongelmia on ollut. Eli ei kannattane ropojaan noihin uhrata jos ei ala parempia kokemuksia kuulumaan. PENNeistä 310/320 taitaa olla 'ne' vaihtoehdot ja laatu maksaa...
Speksit vaikuttaisi varsin hyviltä ja hintakaan ei vielä paha about samoissa 6000 döörin kanssa. Alkaisin kyllä vakavasti miettimään mieluummin tuota 220GTO:ta, kuin 6000 dööriä.
EDIT: tuolla vetouistelu.com:in puolella oli ollut keskustelua aiheesta. Nuo onkin kaukoidän ihmeitä ja laatuongelmia on ollut. Eli ei kannattane ropojaan noihin uhrata jos ei ala parempia kokemuksia kuulumaan. PENNeistä 310/320 taitaa olla 'ne' vaihtoehdot ja laatu maksaa...
Tieto lisää tuskaa ja kuitu paskaa
Ongelmia niissä on kuulema ollut, itse olen kanssa harkinnut parin ostamista ihan kokeilu mielessä.
Mitä itse olen nähnyt niin hinta on järestään tuo 69e ja 320gt2 saa 85-90eurolla, joten ehkä tuo 20e lisä satsaus ei ole niin paha, kun saa ainakin varmaa laatua.
Noh, eihän sitä varmalla tiedä ennenkuin koklaa...
Mitäs kokemuksia porukalla on okuman catalinoista?
Hintaa ja hienoukisa noilla on ainakin, mutta mitäköhän laatu
Mitä itse olen nähnyt niin hinta on järestään tuo 69e ja 320gt2 saa 85-90eurolla, joten ehkä tuo 20e lisä satsaus ei ole niin paha, kun saa ainakin varmaa laatua.
Noh, eihän sitä varmalla tiedä ennenkuin koklaa...
Mitäs kokemuksia porukalla on okuman catalinoista?
Hintaa ja hienoukisa noilla on ainakin, mutta mitäköhän laatu
Sori, kun nostelen vanhoja, mutta en uutta aihetta jaksa tehdä.
Hyrrä(t) tulisivat käyttöön lähinnä kuhalle, taimenelle ja lohelle. Miksei hauellekkin. Vaihtoehtoja on kaksi.
Joko Abu Ambassadeur 7000 High Speed Narrow http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?p ... ductid=909
Tai Abu Seven
http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?p ... uctid=2017
Sevenissä kuulemma huonoa tuo siiman ulostulo, että pienellä vaapulla täytyy lypsää. No mikä on pieni vaappu? 5-6cm 6-8g ? Muuten vaan positiivista palautetta.
Mutta mitä mieltä tuosta toisesta hyrrästä? Tuleeko siima hyvin ulos ym.
Hyrrä(t) tulisivat käyttöön lähinnä kuhalle, taimenelle ja lohelle. Miksei hauellekkin. Vaihtoehtoja on kaksi.
Joko Abu Ambassadeur 7000 High Speed Narrow http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?p ... ductid=909
Tai Abu Seven
http://rialinna.entecore.fi/index.jsp?p ... uctid=2017
Sevenissä kuulemma huonoa tuo siiman ulostulo, että pienellä vaapulla täytyy lypsää. No mikä on pieni vaappu? 5-6cm 6-8g ? Muuten vaan positiivista palautetta.
Mutta mitä mieltä tuosta toisesta hyrrästä? Tuleeko siima hyvin ulos ym.
7000 kaksi kpl, ehkäpä ainoa huono puoli on tuo räikkä eli se on lähes äänetön (rikkoutunut???), muuten erinomaisen tyytyväinen.
Seveneitä on kaksi kappaletta, ainoa huono puoli on maalin rapistuminen.
Kuustonnisia on 10 kpl muutamaa eri mallia ja olen myös samaa mieltä tuon kelauksen voimattomuudesta. Kuitenkin olen täysin tyytyväinen kuustonnisten ominaisuuksiin. Riittää minulle vetokeloiksi. Tuo voimakampi kyllä houkuttelisi..
Seveneitä on kaksi kappaletta, ainoa huono puoli on maalin rapistuminen.
Kuustonnisia on 10 kpl muutamaa eri mallia ja olen myös samaa mieltä tuon kelauksen voimattomuudesta. Kuitenkin olen täysin tyytyväinen kuustonnisten ominaisuuksiin. Riittää minulle vetokeloiksi. Tuo voimakampi kyllä houkuttelisi..