Oli meillä nuoruudessa (lienee tallessa viäki) kimpassa semmonen
n. 60m pitkä jokinuottaki.
Hyvin sillä tuli mm. muikkuja.....
Eikös kutsu tullut perille? Jään päältä kuhaa ei oo helppo jigata, eli jonkin aikaa kuluu vielä väkisinkin, ennen kun kannattaa mennä.Tyrä kirjoitti:Jos vielä oppisi jigaamaan kuhaa, niin ei tarvitsisi enää liottaa verkkoa, kuin silakalle ja täkykaloille. Vapaaehtoisia opettajia???
Laiska kirjoitti:Kalastaako joku Haukea verkolla?perza kirjoitti:Olen kalastanut verkolla ja kalstan edelleen(tälläkin hetkellä!)
Mutta kalaa en oo saanu, verkolla jos paria sataa haukea ja yhtä kuhaa ei lasketa...
Ei kukaan normaali...
Meikäläinen on pikkupojasta asti, 70-luvun alusta, kalastanut itäisellä Suomenlahdella verkoilla, ongella, heittämällä, pitkälläsiimalla, silakkaverkoilla jne. Verkkokalastuksessa on ihan yhtä suuri jännitysmomentti, oikeastaan vielä suurempi, sillä ikinä ei tiedä mitä sieltä tulee. Kerran oli jopa merilohi sotkeutunut silakkaverkkoon, tosin, vaikka kuinka koitettiin pussittaa sitä, se sai silti vapautensa. MP-reissuja on verkoillakin tullut tehtyä lukemattomia, jos ei nyt silakkaverkkoja lasketa mukaan. Että ei se vapaa-ajan verkkokalastajan saalis nyt niin suurta ja kalakantaa verottavaa ole, että siitä kannattaa vapakalastajien herneitä ottaa. Ei ainakaan itäisellä Suomenlahdella. Merkitä verkot silti täytyy hyvin, se on selvä. Vaikka mulla on aina hyvin merkityt verkot olleetkin, on niitäkin joskus löytynyt yliajettuna nipuissa rantamatalasta. Ja kuinka paljon olen tuppihaukia päästänyt takaisin, samoin pieniä kampelanlätkiä, kasvamaan. Todellista C&R -kalastamista siis.jones kirjoitti:Onko se kalastamista? Siis tuo verkkojen liottaminen??