Meritaimenta heittämällä 2005 - 2007
Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
-
Helmiräsänen
Joppe: Vesi oli ainakin sunnuntaina 4.8-6.2c väliillä mun Lowrancella. Oltiin aika varhain jo liikkeellä ja lopetettiin heti puolen päivän jälkeen joten iltaa kohden vesi lämmennyt varmaankin puolisen astetta. Paljonko Karppa veden lämpö oli eilen illalla ? Yli 7 ??[/quote]
no ei se sitten paljoa lämpimämpää ole kuin täällä. la aamuna käytiin vetäsemässä puolenpäivän mp reissu niin vesi oli 3.8- 4.5 astetta.
no ei se sitten paljoa lämpimämpää ole kuin täällä. la aamuna käytiin vetäsemässä puolenpäivän mp reissu niin vesi oli 3.8- 4.5 astetta.
-
Kimmo Kuha
Onnittelut komeasta enkasta
Huh huh mitä rapsaa, moista odoteltu jo pitkään.......
Massin kanssa kärvistellään duunissa
Ja Kongossakin oli vain muutama tapahtuma + yks kirre ylös ja takas
. Tosin limatuubien metsästys sai suurimman ajan.
Hienoa, että Matiaskin pääsi välillä nauttimaan korujensa taiasta 8) .
Kireitä ja lisää raporttia!
Huh huh mitä rapsaa, moista odoteltu jo pitkään.......
Massin kanssa kärvistellään duunissa
Hienoa, että Matiaskin pääsi välillä nauttimaan korujensa taiasta 8) .
Kireitä ja lisää raporttia!
onnitelut enkasta.
kova polte iski päälle kun katsoi kalan kuvia.
soitto kaverille ja ilta keikka merelle.kauden avaus kalat vihreä kupari möröllä. kalojen koko oli mulle tyypillistä. nippanappa mitta. joka valitettavasti koki karmean kohtalon. koukku oli kiduksessa joten pamppu heilui.. toinen n.40cm
kivaa oli kun oli aivan tyyntä. jos se kausi vaikka tästä alkaisi. vesi oli aamupäivällä ollut 4.5 astetta..
kova polte iski päälle kun katsoi kalan kuvia.
soitto kaverille ja ilta keikka merelle.kauden avaus kalat vihreä kupari möröllä. kalojen koko oli mulle tyypillistä. nippanappa mitta. joka valitettavasti koki karmean kohtalon. koukku oli kiduksessa joten pamppu heilui.. toinen n.40cm
kivaa oli kun oli aivan tyyntä. jos se kausi vaikka tästä alkaisi. vesi oli aamupäivällä ollut 4.5 astetta..
- Liitteet
-
- Joppe_50cmtaimen.JPG (28.75 KiB) Katsottu 4204 kertaa
Viimeksi muokannut joppe, 07:35:29 09.05.2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu vanha kikka on muutama nopea kammenpyöräytys ni yleensä kala tällää kunnolla kiinni mutta ku noi p*rkeleet ei edes tällää vauhdissa vaan tulee perässä ja sit ku näkee kalan ja pysäyttää jerkin ni siihen ne jää möllöttämään ja pyörimään jerkin ympärillä. Sit varovasti käydään tökkäämässä jerkkiä. Sit ku yrität tehä vastaiskun ku kala käy tökkäämässä ni sen jälkeen kala lähtee karkuun tai sit ku yrittää tehä pienen houkutusvedon ni kala pelästyy. Jos taas kesken uiton yrittää tehä pari nopeeta kammenpyöräytystä ni jerkki tulee sukkana eli ei kovinkaan pyytävää.
Viimesen kalan, minkä tännekin ilmotin, kävi ensin tälläämässä helvatin kovaa jerkkiin. Seuraavalla heitolla sama kala kävi pyrstöllä lyömässä jerkkiä ja muutaman sekunnin päästä sama kala kävi faija vaappua tukistamassa. Eka heitto perholla samaan koloon ja kala samantien kiinni.
Aloin vaan funtsimaan et puolustaako noi jotain reviiriä ja ainoostaan häätää kilpailijan pois.
Viimesen kalan, minkä tännekin ilmotin, kävi ensin tälläämässä helvatin kovaa jerkkiin. Seuraavalla heitolla sama kala kävi pyrstöllä lyömässä jerkkiä ja muutaman sekunnin päästä sama kala kävi faija vaappua tukistamassa. Eka heitto perholla samaan koloon ja kala samantien kiinni.
Aloin vaan funtsimaan et puolustaako noi jotain reviiriä ja ainoostaan häätää kilpailijan pois.
Välillä tuntuu Jani siltä että käyvät vaan ajamassa reviiriltä pois. Eli ajavat suu kiinni vaan tuhatta ja sataa päälle. Jos vähääkään kauempaa heitellyt niin noi huomaa aika selkeästi vavassa! Eli ei minkäänlaista syönnin halukkuutta silloin. Käydään vaan kopauttelemassa pusuja kylkiin! Esim tuolloin kun noita ilmennyt niin voi olla ulkopuolelta kiinni.
Iso, pieni, seiska...
Itse asiassa tarkennuksena eli Kuhan Kimmo otti kalan, mutta mun veneellä oltiin liikkeellä. "keulahomothan" korjaa aika useasti pottia hyvin vai mitä Joonas? Mutta pääasiahan on viettää hyviä hetkiä ja nauttia tästä touhusta. Sama kuka kalat korjaa veneeseen, fiilinki on aina kuitenkin katossabrague kirjoitti:On se Karppa ÄIJÄ!!!!!
Onnea Helv.....in hienosta Fisusta!!!
Nyt sitten tarkat koordinaatit niin ensi viikonlopulla "tuhat" ukkoa samoilla kivillä..![]()
![]()
Iso, pieni, seiska...
Jumalauta, sä siis näit ton lyönnin pyrstöllä ??Jani kirjoitti: kävi pyrstöllä lyömässä jerkkiä
Mä olen pitkään epäillyt että ne lätkii pyrstöllä niitä välillä. Sen tuntee kun kopsahteluja tulee peräkkäin useita. Siinä vaiheessa on aikaa muutama sekunti valmistua seuraavaan lyöntiin, eli me onnistuttiin sekä perjantaina että sunnuntaina tartuttamaan vastarilla kala pyrstön tyvestä.
Mä luulen että tän pyrstöllä pätkäsyn tarkoitus on tainnuttaa hetkeksi saalis jotta se saa otettua sen pää edellä suuhun. Tätä tapahtuu silloin kun saalistetaan silakkaa eli isompaa ja nopeampaa saalista. Kolmipiikkiä,siiroja tai katkaa syävät kalat mun mielestä ottaa suoraviivaisemmin uistimeen kiini. Tää takominen uistimeen on tällä hetkellä tosi tyypillistä. Tää muoti tuli heti kun silakkaa alkoi löytymään kalojen vatsasta.
Hitto kun tekis mieli kirjoitella tästä vielä lisää sillä tää on tod. mielenkiintoista, mutta työt odottaa ja iltapäivällä taas heittelemään. Palaillaan tähän vielä myöhemmin....
Onhan tossa saalista kerrakseen... Seuraavanpäivän viihtyykin sit raittiissa ilmassa paremmin.Karppa kirjoitti:Btw.. Tosta kuvasta selviää minkä takia saalis Saaristomerellä jäi viime vklp:na pieneksi-...... 8)
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Jep. saman huomasin. Ja arvaa vaan oliko morkkikset kun sinne asti taas raahaat veneet yms kimpsut ja sit käy noinAndde kirjoitti:raitis ilma o vaarallista, siitäkin tulee känniin.
Iso, pieni, seiska...
Kai se sit vesistä on kiinni?? Toisilla paremmat (vahvemmat) veet 
Kaikenmaailman tyllejä - erilaisia folioita--> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtop ... &start=450
Aloittelenpa minäkin virtuaalielämääni täällä..
Eilen käytiin kaverin kanssa pyörähtämässä Suomenlahdella. Ensi alkuun heiteltiin vähän uusia paikkoja -> tyhjää, yhtä pudotusta lukuunottamatta. Voi olla, että mestat olisivat olleet ihan hyviä hämärän aikaan, mutta nöyrryttiin kuitenkin menemään tutuille paikoille mättämään. Ensi herkistelyn jälkeen etsittiin hyvä rekauslinja, ja pudoteltiin sitä sitten muutama kerta. Tuloksena 6 tanea, suurin 3,5 kg, 68 cm. Pienemmät olivat kilon ja kahden väliltä. Parhaalla laskulla mulla oli tanet peräkkäisillä heitoilla, ja toisen väsytyksen aikana päästiin hetki pitelemään tuplatärppiä. Vissiin neljännellä rekauksella paikka hiljeni. Muita ottimestoja sen enempiä kokeilematta lähdettiin siitä sitten suoraan kotirantaan, kun tuntui, homma ei tuosta paljoa enää voisi parantua. Puolet kaloista c&r. Me käytettiin vain ärsyvärisiä lusikoita, mutta varmaan muutkin olisivat pelittäneet.
Eilen käytiin kaverin kanssa pyörähtämässä Suomenlahdella. Ensi alkuun heiteltiin vähän uusia paikkoja -> tyhjää, yhtä pudotusta lukuunottamatta. Voi olla, että mestat olisivat olleet ihan hyviä hämärän aikaan, mutta nöyrryttiin kuitenkin menemään tutuille paikoille mättämään. Ensi herkistelyn jälkeen etsittiin hyvä rekauslinja, ja pudoteltiin sitä sitten muutama kerta. Tuloksena 6 tanea, suurin 3,5 kg, 68 cm. Pienemmät olivat kilon ja kahden väliltä. Parhaalla laskulla mulla oli tanet peräkkäisillä heitoilla, ja toisen väsytyksen aikana päästiin hetki pitelemään tuplatärppiä. Vissiin neljännellä rekauksella paikka hiljeni. Muita ottimestoja sen enempiä kokeilematta lähdettiin siitä sitten suoraan kotirantaan, kun tuntui, homma ei tuosta paljoa enää voisi parantua. Puolet kaloista c&r. Me käytettiin vain ärsyvärisiä lusikoita, mutta varmaan muutkin olisivat pelittäneet.
Komeita kaloja taas pojat saaneet! Onnea saamamiehille!
Sunnuntaina illalla seitsemän aikaan sain soiton, että laitahan kamat kasaan ja lähde Ahvenanmaalle. Noh suihku ja kamat kasaan ja jo puoli kahdeksalta olin jo poikien kyydissä. Laivaan ja bisselle......
Maanantaina heti n. 10 aikoihin kalaan ihan suoraan Maarianhaminan edustalle Pingon kyytiin ja n. vartin kalastuksen jälkeen kala kiinni, mutta irtosi hypyssä. heti perään kaverille n. 45 tamaani ylös. Vesi oli muuten sitten 2.1 astetta ja tuuli perkeleesti ja satoi vettä. Iltapäivästä hieman parempaa keliä ja aurinkokin hieman alkoi paistamaan. Ilta päivällä muutamia tapahtumia ja seurimoita, mutta ei enään kaloja ylös.
Tiistaina muutaman tunnin heitto sessio ilman tulosta ja ajoissa kahden aikaan terminaaliin ja takaisin Turkuun.
Olipahan nopea reissu, mutta paikat aivan loistavia, vaikka kalaa ei kauheammin tullutkaan. Tuonne mennään vielä joskus uudestaankin!
Ottipelinä pieni keltainen Kroodile. Tapahtumia oli Keltaisessa Suomi lusikassa ja pienissä Forellin kevennetyissä.
Sunnuntaina illalla seitsemän aikaan sain soiton, että laitahan kamat kasaan ja lähde Ahvenanmaalle. Noh suihku ja kamat kasaan ja jo puoli kahdeksalta olin jo poikien kyydissä. Laivaan ja bisselle......
Maanantaina heti n. 10 aikoihin kalaan ihan suoraan Maarianhaminan edustalle Pingon kyytiin ja n. vartin kalastuksen jälkeen kala kiinni, mutta irtosi hypyssä. heti perään kaverille n. 45 tamaani ylös. Vesi oli muuten sitten 2.1 astetta ja tuuli perkeleesti ja satoi vettä. Iltapäivästä hieman parempaa keliä ja aurinkokin hieman alkoi paistamaan. Ilta päivällä muutamia tapahtumia ja seurimoita, mutta ei enään kaloja ylös.
Tiistaina muutaman tunnin heitto sessio ilman tulosta ja ajoissa kahden aikaan terminaaliin ja takaisin Turkuun.
Olipahan nopea reissu, mutta paikat aivan loistavia, vaikka kalaa ei kauheammin tullutkaan. Tuonne mennään vielä joskus uudestaankin!
Ottipelinä pieni keltainen Kroodile. Tapahtumia oli Keltaisessa Suomi lusikassa ja pienissä Forellin kevennetyissä.