Meritaimenta heittämällä 2005 - 2007

Alueen säännöt
Kalapaikkoja, reissuraportteja ja kuvia kalareissuilta ympäri maailmaa. Kalastusmuoto vapaa...
Lasten pönöt - Lasten kanssa kalaan! - Kalamies.com foorumin yleissäännöt
brague

Viesti Kirjoittaja brague »

:wink: Joo..Onnea myös Kimmolle.!!
Mutta helppohan se "keulahookkanin" on heitellä kun viedään "ottipaikoille" :D :D Ja haavitaankin vielä... :D
Mulla onkin nykyään "perähookkaneita" mukana..
Sen takia hommasinkin "koppiveneen" niin pääsee itse heittämään keulasta(pystyy ohjaamaan samalla) (keskihytti wessa..)
Jani
Olut ON Kustavissa

Viesti Kirjoittaja Jani »

joonas kirjoitti:
Jani kirjoitti: kävi pyrstöllä lyömässä jerkkiä
Jumalauta, sä siis näit ton lyönnin pyrstöllä ?? :shock:
Juuh. Hyvin näki ku jerkki tulee kuitenkin ihan pintakalvossa ja komia pyrstön läimäys jerkkiin mut meni hitusen ohi. Eiköhän ne yritä tainnuttaa ensin saaliin ja sit ruokapöytään.

Aloin kyl funtsimaan et mahtokohan saman kiven juuressa olla kaks kalaa vai voiko sama kala olla sen verran ahne et kävi tälläämässä faijan vaappuun muutaman sekunnin kuluttua. Vai saalistaisko noi taimenet vähän samaan tyyliin ku delfiinit eli muutama yksilö hyökkää pikkukalaparveen ja tainnuttaa saaliskalat ja sit kaverit tulee ja pistää kalat poskeen. Eli tää vois tarkottaa sitä tos edellisessä kohtaa ensin kävi toinen kala tainnuttamassa saaliin ja sit toinen kala yritti tällätä faija vaappuun luullen sitä tainnutetuks saaliiks (eli mun jerkki) mut epäonnistunu tartutus säästi sen kalan tai sit sama kala kävi lyömässä (tainnuttamassa) tostakin vaappua ku tuli jonkinlainen parviefekti ku kaks vaappua ui melkein rinnakkain.

Sitä vaan ihmettelen et mikä kelta-oranssisessa perhossa kiinnosti niin paljon enemmän et tälli tuli samantien eikä luonnonvärinen vaappu kelvannut niin paljoa et sitä kelpais heti käydä syömään.
Karppa

Viesti Kirjoittaja Karppa »

brague kirjoitti::wink: Joo..Onnea myös Kimmolle.!!
Mutta helppohan se "keulahookkanin" on heitellä kun viedään "ottipaikoille" :D :D Ja haavitaankin vielä... :D
Mulla onkin nykyään "perähookkaneita" mukana..
Sen takia hommasinkin "koppiveneen" niin pääsee itse heittämään keulasta(pystyy ohjaamaan samalla) (keskihytti wessa..)
Heh, pitäskö itsekin kokeilla samaa :lol:
Iso, pieni, seiska...
Kimmo Kuha

Viesti Kirjoittaja Kimmo Kuha »

Kiitti jätkät onnitteluista!
Mut niinku sanottu, helppohan keulageipparin on niitä kaloja poimia kyytiin... :wink:
-Oiskohan sittenkin pitänyt vaan jäädä himaan ja syödä vaikka kilo sinitarraa...
MadDog

Viesti Kirjoittaja MadDog »

Kimmo Kuha kirjoitti:Kiitti jätkät onnitteluista!
Mut niinku sanottu, helppohan keulageipparin on niitä kaloja poimia kyytiin... :wink:
Ja ottaa pari lonkeroo samalla, maistuis varmaan kuskillekin. :P
Iso sulle. :bigboss:
Ehkä otin ehkä en!
Pulikka

Viesti Kirjoittaja Pulikka »

Eilen saaristomerellä, päivällä oli lähes tyyni keli, kunnes vaihtoi suuntaa luoteeseen. 4 tuntia tyhjää, kunnes vanha ottipaikka antoi tulosta.
Mukaan 53,5 cm ja 2,6 kg nätti tane. Ongelmitta ei selvitty. Vasurin hyrräkelan jarrusäätö oli hakusessa, ja säädin jarrun täysin pois. Hirveä siimasoppa ja kala kiinni. Ei kun vapa ja siima käteen ja manuaalinen vinssaus käyntiin. Ihme että pysyi kiinni. Haittasi tosin kalastuksen jatkoa jonkin verran. Vieheen koukku oli niin täynnä kuitua, ettei voinut jatkaa ilman koukunvaihtoa. No... perkauksen ja koukunvaihdon jälkeen samalle paikalle, josta jysähti silmämääräarviolta 3-4 kg tane, mutta tylsä koukku ei pitänyt. Hauskaa kuitenkin oli, kun ei tarvitse tyhjää heitellä...
Liitteet
tane
tane
tane 090507 vers3.jpg (47.37 KiB) Katsottu 4567 kertaa
Massi

Viesti Kirjoittaja Massi »

Massi hajosi sohvalle Kongossa...ja hajoaa lisää koska perke..... työtä on liikaa ettei ehdi vesille.

Karpalle ja Kuhalle kumarrus. Tsiisus mitä fisuja! Joonasta nyt unohtamatta mutta sen pönöttelylle olen jo allerginen :lol:

Lauantaina vesille on yritys muiden sekaan, ehkä kohta helpottaa ja pääsee itsekkin vähän pönöttämään.

Mun seurassa kippari saa yleensä kalat. Olen ilkeä ajaja ja ajan aina itseni parhaaseen positioon :roll:

PS. Kongossa oli kuitenkin tapahtumia mutta ei viitsi edes selittää kuin 60 cm ei ylittynyt....vähän niinku Mestarin ongelma Joonaksen veneessä :byääääh:
Tulin, Näin, Heitin
Karppa

:lol:
Iso, pieni, seiska...
Ihis

Viesti Kirjoittaja Ihis »

Varsinkin kun Kippari seilaa yksin :lol:

Sekä lauantai että sunnuntai paloi juuri :cry: Viikolla enemmän tilaa vesillä....eipähän tarvii jonottaa 8)
Massi

Ehkä yks stoori tähän Kongon reissulta.....

Naapuri oli saanut 3 heitolla 15kg kalaa. Yksi 9.5 hakki ja sitten 4 kg tane....rantakiveltä. Mites minä ja Ihis....NADA, Nolla :oops:

Käytiin Jerkkikamoilla tsekkaamassa yks lahti mutta ihan hiljaista. Vaihdoin Salamanderin Lehmänpaskan ja Ihis otti Buchin. Alettiin heitellä tosi sisällä niemennokkia kunnes tultiin eräälle ja sanoin että...toihan näyttää hyvältä ens syksylle....eka heitto ja....pang!

Tane kiinni ja Ihis huutaa epäuskoisesti ihmetellen että "äijällähän on taimen kiinni". Se oli niin epäuskoinen kommentti että vieläkin naurattaa, mutta sen jälkeen energitasot nous ja löysimme tosi hyviä mestoja joista sitten toinen tärppi, hyppy ja irti sekä ne snadit kirret perään Henkassa.....

Tää lyö vertoja mun viime syksyn "paska heitto" kommentin jälkeiseen tälliin kun Mantaa vietiin sitten oikein tosissaan.

Seuraavaksi tuon tänne pönötystä. Eihän täällä kohta uskalla muuten esiintyä :roll:
Tulin, Näin, Heitin
Laiska
Kapteeni Koukku, nuorempi yrittäjä

Viesti Kirjoittaja Laiska »

Helkkarin hienoja kaloja on taas tekijämiehet napsineet.. :shock:
"Asioilla on tapana järjestyä"
joonas
Dr. Silmäroikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joonas »

Loiskutusta....
Liitteet
Kopio 9.5.07 012.jpg
Kopio 9.5.07 012.jpg (58.77 KiB) Katsottu 3748 kertaa
Kopio 9.5.07 011.jpg
Kopio 9.5.07 011.jpg (58.12 KiB) Katsottu 3764 kertaa
Karppa

Muutama photo...
Liitteet
Silakka ja tanttu...
Silakka ja tanttu...
Silakka2.JPG (57.68 KiB) Katsottu 4297 kertaa
Tanttu uiskentelee!
Tanttu uiskentelee!
Uiskentelua.JPG (28.02 KiB) Katsottu 4297 kertaa
Iso, pieni, seiska...
Karppa

Pitäis varmaan kävästä ostamassa kunnon digijärkkäri ja alkamaan napsimaan huolella kuvia joka tilanteista... Näyttää olevan mukavaa katseltavaa noi tilanne kuvat!
Iso, pieni, seiska...
brague

Viesti Kirjoittaja brague »

Videokameran viritystä ehdottomasti...sellainen lippikseen kiini laitettava "linssi"..jonka saa siirrettyä aina "väsyttäjän" päähän...tällainen täytyy muuten "tuunata"... :P
Karppa

brague kirjoitti:Videokameran viritystä ehdottomasti...sellainen lippikseen kiini laitettava "linssi"..jonka saa siirrettyä aina "väsyttäjän" päähän...tällainen täytyy muuten "tuunata"... :P
Jeh, ollaan tuumittu että virittäis sellaisen kaiteeseen yms. kiinni. Mut ei oo näköjään taas kerennyt :lol: Pitäis palkata veneeseen pelkkä kuvaaja 8)
Iso, pieni, seiska...
Wileospe

Viesti Kirjoittaja Wileospe »

Karppa kirjoitti: Jeh, ollaan tuumittu että virittäis sellaisen kaiteeseen yms. kiinni. Mut ei oo näköjään taas kerennyt :lol: Pitäis palkata veneeseen pelkkä kuvaaja 8)
Mä voin tulla kuvaamaan 8)
Karppa

:lol:
Iso, pieni, seiska...
Massi

Karppa,

Ollaan kans mietitty jos kaiteessa olis kamera laajakulmalla että sais varsinkin tärpit ja kommentit pydeen. Tosin...videokuvaaminen Taneista on vähän vaikeaa, mutta saatais ainakin tilannemeininki purkkiin 8)

Ja sen lisäksi...vedenalaista kuvaa kameralla ja sukellusboxilla.. :roll: . Olis vähän riskiä tolla 5.3kg veijarilla....
Tulin, Näin, Heitin
Karppa

Sen 5,3kg:sen kanssa juuri kun olin kaivanyt videokameran esiin ja aloin nauhoittamaan niin yllätys, yllätys loppu akku kesken. Ja yleensä kukaan ei malta kuvata, kun meno päällä. Ois kyllä kieltämättä kiva katsella talven hiljaisina aikoina vähän vedenalaista video kuvaakin :D
Iso, pieni, seiska...
Karppa

Ja tosiaan ois kiva katsella ne tärppi hetketkin uudestaan ja uudestaan eikä vaan kuvausta kun kala jo kiinni!
Iso, pieni, seiska...
Aavikkosammakko
PaMu "the Hand" Henry

Viesti Kirjoittaja Aavikkosammakko »

Karppa kirjoitti:Sen 5,3kg:sen kanssa juuri kun olin kaivanyt videokameran esiin ja aloin nauhoittamaan niin yllätys, yllätys loppu akku kesken.
Mulle tuli nyt semmonen, mikäs se nyt on? Bon voyage tunne!

:mrgreen:
Wileospe

Viesti Kirjoittaja Wileospe »

Tänään yksin reisussa Kustavin vesillä viitisen tuntia (13.00-18.00). Ainoa tapahtuma oli noin kolmosen mertsarin pudotus veneen vierellä :evil: Näytti olevan merkattu kala. Joppen Mörköön kajautti olen daivaassa
Jani
Olut ON Kustavissa

Viesti Kirjoittaja Jani »

Iniön aukko kutsuu tänään. Kaveriks lupautunut Sakkeus (oli taas eilen tyhjentäny Pyyntivälineen hyllyt kaikesta "tarpeellisesta") ja palstan nuorisoakin pitäis veneeseen ilmaantua ku reissun olen luvannut n. vuos sitten :-). Kivaa sämpylänsyöntikeliä näyttää lupailevan eli mikäs merellä on kelluessa. Eiköhän jompi kumpi jotain illalla riipusta jos jotain kerrottavaa tule.
Laiska
Kapteeni Koukku, nuorempi yrittäjä

Viesti Kirjoittaja Laiska »

Meillä jää mökkireissu väliin, muu porukka siellä tällä hetkellä..
"Asioilla on tapana järjestyä"
Vastaa Viestiin