Jigivapa hyrrälle
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Jigivapa hyrrälle
Viisi- osainen Ambidex titanium katkesi jälleen aivan itsekseen ja nyt pitäisi saada asiallinen keppi pienelle hyrrälle ja ehkä n. 10g keskipainoille.Heittäkääpä ehdotuksia seuraavaksi rahareijäksi 
Shimano apuvälineitä kädettömille
Porocasterille myös täältä ääni.
Mulla ilmeisesti myös "vanhaa mallia" tai vanhempaa sidokset tuollaisilla punaisilla trimmauksilla. Aiho varmaan noissa kyllä ihan sama, jotain keskustelua noista joskus oli.
Plussaa ossa waiwassa on kokonaan lakattu aihio joka ei ole niin herkkä kaikenmaailman pikkunaarmuille. Taitaa olla myös paksumpi aihio kuin titaniumissa.
Mulla ilmeisesti myös "vanhaa mallia" tai vanhempaa sidokset tuollaisilla punaisilla trimmauksilla. Aiho varmaan noissa kyllä ihan sama, jotain keskustelua noista joskus oli.
Plussaa ossa waiwassa on kokonaan lakattu aihio joka ei ole niin herkkä kaikenmaailman pikkunaarmuille. Taitaa olla myös paksumpi aihio kuin titaniumissa.
Re: Jigivapa hyrrälle
ON muuten kunnossa taas. Ei sulla olis ilmaiseksi sihen kelaa? Vasuriveivillä.gsxf kirjoitti:Viisi- osainen Ambidex titanium katkesi jälleen aivan itsekseen ja nyt pitäisi saada asiallinen keppi pienelle hyrrälle ja ehkä n. 10g keskipainoille.Heittäkääpä ehdotuksia seuraavaksi rahareijäksi
Aion elää kunnes kuolen.
Herää epäilys, että katkaisit sen kun minulta silmä vältti esim silloin kun kaadoni sinulle kahvia tai koukin evästä pussista.Tämä nyt tuli vain mieleen, kun minulta menee vapoja poikki aina kun sinä tai broidisi Tyrä on veneessä. Nämä jämät siirtyvät sitten näppärästi jomman kumman haltuun ja saavat uuden elämän 
Kirottua. Tarvii kehitellä uusi tekniikka. Sen kepin uusioelämä koeponnistetaan kunnolla sitten, kun pääsen sillä kalastamaan. Pahimmassa tapauksessa joudun hylkäämään sen viimeisen natsan, ja sipaisemaan kärkilenkin sinne viimeiseen ehjään päähän. Se vois olla aika tyrnävä jigitikku sen jälkeen. Se olikin vähän naismaisen letkeä alkuperäisessä asussaan. Mutta yritetään nyt ensin tolla "korjauksella".gsxf kirjoitti:Herää epäilys, että katkaisit sen kun minulta silmä vältti esim silloin kun kaadoni sinulle kahvia tai koukin evästä pussista.Tämä nyt tuli vain mieleen, kun minulta menee vapoja poikki aina kun sinä tai broidisi Tyrä on veneessä. Nämä jämät siirtyvät sitten näppärästi jomman kumman haltuun ja saavat uuden elämän
Vaimolle kiitokset viimeisestä. Niin ja eväistä.
Aion elää kunnes kuolen.
gsxf kirjoitti:Viisi- osainen Ambidex titanium katkesi jälleen aivan itsekseen ja nyt pitäisi saada asiallinen keppi pienelle hyrrälle ja ehkä n. 10g keskipainoille.Heittäkääpä ehdotuksia seuraavaksi rahareijäksi
Itse itseäni lainaten... Katiskan myyjä kertoi, että noissa 5-osaisissa Ambidexeissä on kestäviä yksilöitä ja sitten tuollaisia kuin minulla oli
Käykö sekin kalassa Tyrän ja Teugen kanssa???gsxf kirjoitti:gsxf kirjoitti:Viisi- osainen Ambidex titanium katkesi jälleen aivan itsekseen ja nyt pitäisi saada asiallinen keppi pienelle hyrrälle ja ehkä n. 10g keskipainoille.Heittäkääpä ehdotuksia seuraavaksi rahareijäksi
Itse itseäni lainaten... Katiskan myyjä kertoi, että noissa 5-osaisissa Ambidexeissä on kestäviä yksilöitä ja sitten tuollaisia kuin minulla oli
citius altius fortius
Hyvä valinta!gsxf kirjoitti:No tuo tuli ostettua, kun procasteria ei näkynyt ja Katiskan myyjäkin tuota tyrkyttiMöykky kirjoitti:Fenwickin HMXT 54 MH...5,4- jalkanen yksosanen keppi. Voin suositella lämpimästi!Aikas jännän tuntuinen kelakiinnike ja varsin jämptin tuntuinen tikku
Nostellanpas vanhaa aihetta...
Mulla on 50 Kalkkuna kulkenut (kuha)jigireissuilla lähes käyttämättömänä johtuen epämiellyttävistä vavoista. 6' Ugly Stick Graphitella en saa riittävästi heittopituutta ja tuo on muutenkin turhan kevyt 10+ g jigipäille. Tuunattu (onkohan toi nyt 5' vai pikkusen pidempi) Jig-It ei myöskään lennätä jigiä oikein minnekään. Muutenkin ollut pettymys.
Heittelin tuossa kaverin settiä, jossa sama kela ja 6,6' Jig-It. Tuo vapa on noita uusia Jig-Ittejä pidemmällä takakahvalla. Setti tuntui paaaljon miellyttävämmältä ja heittokin sai jopa pituutta. Jotenkin vain jotain jäi vielä puuttumaan.
Pari vapaa käynyt mielessä: Procaster-S 195 cm ja Vulcan-XX 7'. Muitakin passeleita kuhajigivapoja, mielellään yli 6' mittaisina saa ehdotella.
Mulla on 50 Kalkkuna kulkenut (kuha)jigireissuilla lähes käyttämättömänä johtuen epämiellyttävistä vavoista. 6' Ugly Stick Graphitella en saa riittävästi heittopituutta ja tuo on muutenkin turhan kevyt 10+ g jigipäille. Tuunattu (onkohan toi nyt 5' vai pikkusen pidempi) Jig-It ei myöskään lennätä jigiä oikein minnekään. Muutenkin ollut pettymys.
Heittelin tuossa kaverin settiä, jossa sama kela ja 6,6' Jig-It. Tuo vapa on noita uusia Jig-Ittejä pidemmällä takakahvalla. Setti tuntui paaaljon miellyttävämmältä ja heittokin sai jopa pituutta. Jotenkin vain jotain jäi vielä puuttumaan.
Pari vapaa käynyt mielessä: Procaster-S 195 cm ja Vulcan-XX 7'. Muitakin passeleita kuhajigivapoja, mielellään yli 6' mittaisina saa ehdotella.
- Heikinheimo
Mulla ollut yleis ja jigivapana toi procaster-s punasilla sidoksilla ( 5kpl ) ja oiva keppi tulee ( siis omaan käteen ) kun kahvaa jatkaa noin 39-41 cm mittaiseksi. Samalla on helppo mitata kahvasta kuhien mitat eli onko yli vai alle alamitan. Jig-it on myös oiva ja soiva peli jatkettuna kuten gloomiksen dropshot vapakin. Nuo tulevatten ekana mieleen. keloina on skulannut ykkösketjussa Daiwa Alphas sekä Pfluegerin press ja Cardiff 100. Alphasissa siimana 0.15 pp, jota ohuemmaksi ei kannata laittaa hyrrälle johtuen siiman leikkautuvuusominaisuuksista itsensä kanssa puolalla. Oiva vaihtoehto hieman raskaampaan kuhanjigaukseen ja yleistikuksi on BFT- Walker, joka on koekäytössä ( Veli Toverin Wehkeet ) ollut potentiaalisin seuraavaksi kuhakepikseni.
Joo-o, tuli tänään hypisteltyä joitain St. Croixin 6,6' vapoja. Hintavia, mutta kivan tuntuisia, joskin takakahva oli niissäkin lyhyt. Tackle Warehousessakin olisi paljon mielenkiintoisia jigivapoja.
6,6 Jig-It tuntui hyvältä heittää 50 Kalkkunan kanssa ja on hinta-laatu-suhteeltaan erinomainen, joten ehkä mun täytyy kolmas Jig-It hommata. Katsotaan nyt...
6,6 Jig-It tuntui hyvältä heittää 50 Kalkkunan kanssa ja on hinta-laatu-suhteeltaan erinomainen, joten ehkä mun täytyy kolmas Jig-It hommata. Katsotaan nyt...
Niinpä!Ottomaani kirjoitti:Heh, varmaan se että se ei oo sun 8)Juves kirjoitti:...Jotenkin vain jotain jäi vielä puuttumaan.
Olkoot jäähyllä nyt tämän vavan hankinta. Tää kesä ja syksy menee nykyisellä kalustolla ja katsotaan uudelleen, kunhan tulee taas uusia ehdokkaita markkinoille. Toi Kalkkuna tuosta tuskin mihinkään happanee...
...ja v*tut! Nyt sai Calcutta arvoisensa kumppanin, St. Croix Premier PC66MHF2:n (6'6''). Toimii loistavasti 10g ja painavampien jigipäiden kanssa ja myös kevyeen hauen kalastukseen todellinen herkutteluvapa.Juves kirjoitti:Tää kesä ja syksy menee nykyisellä kalustolla ja katsotaan uudelleen, kunhan tulee taas uusia ehdokkaita markkinoille...
Laitetaanpa vaikka tämän jatkoksi niin ei tartte alottaa uutta säiettä. Elikkäs, joululahjaksi tuli saatua Daiwan advantage 153 ja ajattelin laittaa sen lähinnä jigikäyttöön, ehkä satunnaisesti jotain lusikkaakin tulis paiskottua painoissa 10- 30g. Mikä olis sellanen hyvä hinta/laatusuhteen omaava keppi tuohon kaveriksi?