Bassihyrrät
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
-
Mikey
- Herr Doktor
Kyllähän tuo Porocasteri ihan puhdasverinen sämpylä on. Itse en ole siihen edes koskenut, mutta eräs palstalainen joka kalastaa todella paljon haukea mutta huoltaa keloja ehkä juuri siitä johtuen vähän laiskasti, on sitä mulle kehunut. Eli jos kestää rankkaa aktiivikalastusta vähällä huollolla, niin pakkohan sen on olla vähintään OK. Hinta ainakin on inhimillinen.mutteri kirjoitti:Tekeekös tällaisella mitään? Daiwa Procaster 100H, vai luetaanko tuota edes bassihyrräksi? Entä mitäs kokoa tuo vastaa Abun hyrrissä, 4k vai 5k sarjaa?
Hauen kalastukseen sisävesille tulis. Tai sitten parempia ehotuksia, Kiitos!
Siimatilavuudesta en tiedä, mutta mitä sillä on väliä? Ei tuo joka tapauksessa vetouisteluun omiaan ole. Hauen paiskomiseen siimatilavuus varmasti riittävä.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Freetime Fishers Finland Oy myypi tuota procasteria 99€ hintaan. http://www.fishers.fi/-p-130.html, tuolla ilmottavat siimatilavuudeksi 150 m / 0,32 mm. Hiukan ohkasempaa kuitusiimaa menis siis enempi. Ihan puhtaasti tulis heittokalastukseen, vetelyyn mulla on ihat omat kelat (Abulaisia 1x6k ja 7k 3kpl ja yks seven ja sit yks Shakespeare Summit).
Hommailin tuollaiset 100H ProCasterin itselleni raskaampaan kuhan jigittelyyn.
Ihan miellyttävän tuntuinen kela. Yhtään siimasoppaa en ole saanut aikaiseksi vaikka ihan rivakastikin olen jigejä käskenyt jäykällä vavalla liikkeelle.
Mankkajarrullisia minulla ei ole pidempään käytössä ollut yhtään, mutta tämä kela jää ihan vakikalustoon.
Ihan miellyttävän tuntuinen kela. Yhtään siimasoppaa en ole saanut aikaiseksi vaikka ihan rivakastikin olen jigejä käskenyt jäykällä vavalla liikkeelle.
Mankkajarrullisia minulla ei ole pidempään käytössä ollut yhtään, mutta tämä kela jää ihan vakikalustoon.
I am the lizard king, I can do anything!
Tual -> http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=14286mutteri kirjoitti:On tuosta Daewasta tullikkin jo hyvii kommentteja, mutta onko kellään kokemusta Abun Revo(hkasta)? Lueskelin eilen illalla Erästä lehteä, viimesintä edellistä numeroa, jossa oli heittohyrriä testissä. Ihan kivasti oli heti Daewan ja Shiimanoiden jälkeen sijoittunut.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Onk tää nyt joku naamakerroin kun pari viikkoa sitten kyselin samasta kelasta kuin mutteri ilman vastauksia...Peksim kirjoitti:Josku tän ketjun alkuaikana oli pientä juttua Daiwan Procaster 100H:sta... Niin, onko tuosta nyt siis mihinkään, jos niin mihin? Kulikomissa vaan kattelin kun tuollainen olisi myynnissä...
Kalastusvälineillä tulli on 3,7%mutteri kirjoitti:Paljonkos se on noiden kelojen kanssa tullin tarkka prosenttiosuus? Kun kattelin Tullin sivuilta, niin siellä oli esimerkkinä alkaen golf-välineiden ja auton mottorin osien 2,7% tuonne vaatteiden 12,2%, muttei kalastustarvikkeista/välineistä mitään esimerkkiä.
Tulli = ( tuotteen hinta + toimituskulut ) * 3,7% jos alle 10€ ei peritä
ALV = ( tuotteen hinta + toimituskulut + tulli ) * 22% jos alle 10€ ei peritä
Pressa sano sitte vuoden vanhana työsopimuksen irti....
Eileen meinasin kattua tuan sisälle ja aattelin konepellin aukaasta. No,,,,oli pikkuusen jäykkee aukaasta ku normaalisti, "ainahan se on nihkiä ollu!"
No ei auennu normi voimin jotenka väännin sitte kunnolla........Antoo perskules periksi ja aukes.......Mutta kuinka
Jumankekka kiinnikkeet poikki jakonepelli käteen
Sinä aikani ihimeteltyä alkasin sitte, suuremmalta shokilta toivuttua, kattomaan sisälle........Perskatti sisällä jotaki jauhomaista harmaanvalkoosta systeemiä niin palio jottei sisään nähny....Ravistelin suuremmat jauhot pois ja kattoon uurestaan...Siinähän oli viälä kansi jarrupalojen päällä...Ei lähteny irtin näppivoimin
.... Jätin asian sikseen ja aamulla soitin OPM:lle....Pyysivät lähettämään koko hoiron sinne.......
Saas nährä kuinka käy, saako ikänä ehejäksi ja takuuseen
Eileen meinasin kattua tuan sisälle ja aattelin konepellin aukaasta. No,,,,oli pikkuusen jäykkee aukaasta ku normaalisti, "ainahan se on nihkiä ollu!"
No ei auennu normi voimin jotenka väännin sitte kunnolla........Antoo perskules periksi ja aukes.......Mutta kuinka
Jumankekka kiinnikkeet poikki jakonepelli käteen
Sinä aikani ihimeteltyä alkasin sitte, suuremmalta shokilta toivuttua, kattomaan sisälle........Perskatti sisällä jotaki jauhomaista harmaanvalkoosta systeemiä niin palio jottei sisään nähny....Ravistelin suuremmat jauhot pois ja kattoon uurestaan...Siinähän oli viälä kansi jarrupalojen päällä...Ei lähteny irtin näppivoimin
Saas nährä kuinka käy, saako ikänä ehejäksi ja takuuseen
- Liitteet
-
- On se.JPG (58.6 KiB) Katsottu 4249 kertaa
"Laiskuus on suuri lahja, kun sen osaa oikeen käyttää."
-
Nilsuilija