Kalastusvalvonnan yleisyys (äänestys)

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!

Montako kertaa sinulta on kysytty kalastuslupaa?

1) Ei kertaakaan
34
40%
2) Kerran
16
19%
3) Kaksi kertaa
6
7%
4) 3-4 kertaa
12
14%
5) Viidesti tai useammin
17
20%

Ääniä yhteensä: 85

JiiHoo
HaggiMatti tahtoo naista, heh

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Stidin mä ymmärrän, ettei siltä ole kysytty. Se on niin pieni ja sillä on se Camo-puku. Eihän sitä nää, kele...

:lol:
Mun YV ei toimi, käytä sähköpostia.
nypy

Viesti Kirjoittaja nypy »

siinä sen taas näkee, kun on rehellinen ja vielä näyttää siltä, niin koskaan ei kysytä lupia :lol:
toinen vaihtoehto on tietysti, että on niin ruma, ettei kukaan uskalla tulla kyselemään, jompi kumpi.
tietysti kun näkee asialliset varusteeni, niin kukaan epäile mitään, pidän aina mukana vähintään S&W 357 Mag pikavetokotelossa, eivät häiritse :lol:
selenius
Yliliimapää

Viesti Kirjoittaja selenius »

J-P plagioikin mun vastauksen...
Paitsi ettei merellä kertaakaan kyselty lupien perään.
Dalilla oli hauska kalastuksen valvoja, ei tiennyt paikallista kuhan alamittaa - luuli että oli cm (joka mun sintti oli) vaikka todellisuudessa olikin 45cm.
------------------------
http://arsyttavaa.omasivu.fi/

...by the way, kalaonnea!
mutteri
Keskisuuri keilapallonkaatajastrumffi

Viesti Kirjoittaja mutteri »

Olen ollut joko oikeaan aikaan kalassa, tai sitten ei ole kalastuksen valvojat huomanneet mua. On mulla kyllä luvat ollu kunnossa, mutta kertaakaan ei ole yksikään kalastuksen valvoja tullut kyselemään lupia.
Rudi

Viesti Kirjoittaja Rudi »

Ei o kyl paljon kyselty kalastuslupia mutta ei o kysytty ajokorttiikaan vaik sentään enemmän mä ajan autolla kun kalastan.
Samstar

Viesti Kirjoittaja Samstar »

35 vuoden aikana on kerran joskus 80 luvun lopussa kysytty.
Oltiin sillon laajalahdella kuhakauden alotuksessa kesä/heinäkuun vaihteessa. :shock:
Sillon vielä oli kuha rauhotettu kesäkuun 8)
Θα αλίευα μάλλον
Mokia
Operan Killisilmä

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Eipä ole lupia juuri kyselty. Olishan se mukava joskus, kun joku kerrankin osoittaisi kiinnostuksensa kalastuslupia kohtaan. :?
Kaikki jotka kalastavat meritaimenta, syyllistyvät laillistettuun uhanalaisen lajin sukupuuton edistämiseen!
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Mul on muutaman kerran kysytty, kun olen pyytänyt esittään jonkin valtuutuksen kysellä on tilanne jäänyt siihen, kerran olen luvan jopa joutunut esittämään(joella).
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
_J_S_

Viesti Kirjoittaja _J_S_ »

Ei ole kertaakaan yli 10 vuoden aikana kysytty. Pitäs varmaan itse alkaa kalastusvalvojaksi :twisted:
Zander

kerran

Viesti Kirjoittaja Zander »

Kerran ja sillonkin oli 5 vapaa liikaa vedossa(onneks kerettiin keloa ylös ennen ku tulivat lähelle) :oops: :oops: :oops:
Tomppa

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Multa on parinkymmenen vuoden aikana joka kesä ainakin kerran tarkastettu luvat, saalis, (mahd.alamittaset) ja kalastusvehkeet.
Täällä läntisellä Suomenlahdella valvontaa tuntuu olevan välillä liikaakin kun valvojan näkee päivittäin liikenteessä.
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

tasan kolme kertaa: kerran kuusamossa, kerran kainuussa ja kerran käsivarressa :shock:
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
Maknum

Viesti Kirjoittaja Maknum »

Mites muuten tämmönen oon kuullu juttua, että kalastuksen valvojalla ei ole oikeutta käydä sun kassissa katsomassa onko sulla alamittaisia? Ainoastaan virkavallalla on siihen oikeus...
Tomppa

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Kalastusalueen asettama kalastuksenvalvoja on virkamies joka suorittaa viranomaistehtävää ja heilläon oikeudet tarkastukseen.
Mutta sitten on eriasia noitten kalastuskuntien valvojien kanssa niillä ei ole paljonkaan oikeuksia.
Samthefisherman

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Yhteensä neljästi on kysytty. Kolmesti Saimaalla ja kerran Houtskarissa. Tosin Houtskarin "valvojat" olivat kevätlinnustamassa ja olivat ajaneet koneensa kiville/paskaksi tuhannenpäissään. Putputtivat tyhjäkäynnillä eteenpäin. Lupien tarkastus oli vain tekosyy kysellä, että oliko meillä myydä heille viinapulloa. Heidän hoonolla soomella ja meidän vähintään yhtä huonolla ruåtsilla selvitettiin asiaa. Loppujen lopuksi ei lupia tarvinnut esittää (vaikka ne olivatkin ok) ja viinaakaan ei ollut heille myydä. "Loistavaa" toimintaa tuolta isä/poika parivaljakolta :cry:
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

:lol:
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
atn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja atn »

Mä oon esitellyt lupaläpysköjä kahdesti merellä. Kerran lupia kyseli soutuvenholle liikkunut mökkiverkottaja ja toisella kerralla rajavartiostolaitoksen edustaja.
T. Salama

Viesti Kirjoittaja T. Salama »

Helsingissä vanhankaupunginkoskella ja sen suvannossa on kysytty useasti, muualla ei koskaan.
Samtheman
Pippelsman

Viesti Kirjoittaja Samtheman »

Maknum kirjoitti:Mites muuten tämmönen oon kuullu juttua, että kalastuksen valvojalla ei ole oikeutta käydä sun kassissa katsomassa onko sulla alamittaisia? Ainoastaan virkavallalla on siihen oikeus...
Eipä saa kukaan muu kuin poliisi mennä laukulle. Valvoja saa kysyä että näytätkö laukun sisällön.
ISO uisteluvene kaupan! Nettivene 735003

Tsekkaa mun blogi: https://www.facebook.com/ruodollarokotettu/?fref=ts
Maknum

Viesti Kirjoittaja Maknum »

Samtheman kirjoitti:
Maknum kirjoitti:Mites muuten tämmönen oon kuullu juttua, että kalastuksen valvojalla ei ole oikeutta käydä sun kassissa katsomassa onko sulla alamittaisia? Ainoastaan virkavallalla on siihen oikeus...
Eipä saa kukaan muu kuin poliisi mennä laukulle. Valvoja saa kysyä että näytätkö laukun sisällön.
Juu näin ajattelinkin...
stento_z

Pernaja

Viesti Kirjoittaja stento_z »

Jättäkääs maksamatta noi luvat niin kyselijöitä on jonossa paitsi pernajan lahdella siellä on reilu valvoja se ei kysele edes kuulumisia :P
Peksim
TöPeksim
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peksim »

Vaivaiset kaksi kertaa. Kerran merellä siika ongella olessa ja kerran merellä uistellessa.
perza
da´ keittiöpönö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perza »

nii no jos lasketaan nuo kirjo-lohi lammet/kosket nii sitten on kyllä kysytty kymmeniä kertoja!
aina melkein kun eräälle lammelle menee kalaan nii tulee valvoja kysymään.
ja kerran vetouistellessa tuli kysymään.
Vuosivaappu 2015 nyt saatavilla!

Vuosivaappu 2015
runner
Paikkakunta: Rooman mahtia uhmaava gallialainen pikkukylä eli Sipoosta :)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja runner »

Ensimmäisen kerran kysyttiin Somasjärvellä... Metsälän Yrjö kysäisi luvat opaskeikkansa lomassa
Joskus myöhemminkin joskus jollain taimenjoella.

Järvillä tai merellä ei koskaan ole kyselty lupia
Vastaa Viestiin