Painotusreiän täyttö?
Alueen säännöt
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Kaikkea vaapunrakentelusta veneiden maalailuun.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Uittovideot
Painotusreiän täyttö?
Milläs te vaapunväsääjät täytätte noi painotusreiät? Tähän asti oon itse käytelly epoksia mut se on aika huonoa tohon hommaan, ei kovin täyttävää ja vaikea hioa. Mielelläni otan vastaan jotain vinnkejä paremmista tököteistä tohon hommaan.
-
Juutalainen
Pikasilotetta itsekin survon noihin reikiin. Ei maksa montaa egee tuubi ja se kestää ja kestää..
Kestää myös probin ...
Kestää myös probin ...
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
Seuraavassa setissä ajattelin kokeilla reikien tukkimista puutapilla.
Porataan 10mm painotusreikä ja siiten sujautetaan samasta puusta poratuu 10mm tappi. Onneksi löytyy pakista tuollainen tappipora..
Tässä tietenkin oletuksena se, että painotusreiässä on ainakin muutama milli tilaa syvyyssuunnassa..
Porataan 10mm painotusreikä ja siiten sujautetaan samasta puusta poratuu 10mm tappi. Onneksi löytyy pakista tuollainen tappipora..
Tässä tietenkin oletuksena se, että painotusreiässä on ainakin muutama milli tilaa syvyyssuunnassa..
No eiköhän löydy. Niin peruskamaa kuin olla voi..
Tuossa on tietoa ko. tökötistä mitä itse käytän.
Itsellä 10mm reikiä. Jos on kovin syvä, niin joutuu paikkaamaan vähän kerrallaan kos liian paksu kerro tuota tatinaa halkeilee.. 2mm kerralla.. Mutta muuten ihan ok kamaa.
Jatkossa kyllä teen puutapilla tuon reiän täytön ja sen mikä jää niin paikkaan tuolla Oivalla..
Sen verran varoituksen sanaa että tuntui reagoivan valkoisen probiin joten sitä ei kannata suoraan tuon päälle laittaa...
Jatkossa kyllä teen puutapilla tuon reiän täytön ja sen mikä jää niin paikkaan tuolla Oivalla..
Sen verran varoituksen sanaa että tuntui reagoivan valkoisen probiin joten sitä ei kannata suoraan tuon päälle laittaa...
Kävin Rautiasta kyselees tota Oiva tasoitetta ja siinä sitten höpistessä myyjän kanssa meinas et enemmin kannattais kokeilla Lakka Kittiä tohon hommaan ja ostinkin purkin sit sitä... Onko kellää kokemusta kyseistä aineesta?
Aika samoissa hinnoissa oivan kanssa toi lakkakitti...
Aika samoissa hinnoissa oivan kanssa toi lakkakitti...
-kuolema kuittaa univelat-
Kerrohan kokemuksia kun olet kokeillut..
Napox. Testaisitko noin 10mm 3mm syvän reiän täyttämistä kerralla.. Lohkeaako / kutistuuko lakkakitti kuivuessaan??
Olisi arvokasta tietoa...
Olisi arvokasta tietoa...
- E.N.Hääppönen
- IVRAN Saunabad
- Viesti:
Oiva ja muut vastaavat YLEIStasoitteet ovat varmaan ihan käypäisiä nekin. Itse en osaa vieheitä rakennella mutta kaikenlaista muuta on tullut puun kanssa touhuttua.
Mielestäni porausaukkojen täyttöön sopii lakkakitin ohella myös varsinaiset puukitit. Niitäkin on useamman värisiä, johtuu siitä kun niitä käytetään nimenomaan valmiin pinnan korjaukseen. Maalattavan pinnan alle käy varmaan mikä sävy tahansa.
Tässä vain yksi esimerkki, joka merkillä on omansa. Väriliikkeistä ainakin löytyy, pitäisi myös rautakaupoissa olla.
https://www.netrauta.fi/portal/maalaus/kitit
Mielestäni porausaukkojen täyttöön sopii lakkakitin ohella myös varsinaiset puukitit. Niitäkin on useamman värisiä, johtuu siitä kun niitä käytetään nimenomaan valmiin pinnan korjaukseen. Maalattavan pinnan alle käy varmaan mikä sävy tahansa.
Tässä vain yksi esimerkki, joka merkillä on omansa. Väriliikkeistä ainakin löytyy, pitäisi myös rautakaupoissa olla.
https://www.netrauta.fi/portal/maalaus/kitit
https://www.netrauta.fi/portal/maalaus/ ... _valkoinen
Tosta siis kyse.
Ite ostin pienenmän purkin 1/3 litraa ja maksoi karvan alle 7 €.
Kuulemma aika kovaa kuivuttuaan ja valkoisen väristä mutta ei kai noi mitään miinuksia ole...
Jones: Voin ens viikolla kun joku ilta aikaa niin tehdä pikku kolontäyttö testejä...
Muistaakseni purkin kyljessä oli että kerralla kannattaa täyttää 0,1-2,0 mm.
Tosta siis kyse.
Ite ostin pienenmän purkin 1/3 litraa ja maksoi karvan alle 7 €.
Kuulemma aika kovaa kuivuttuaan ja valkoisen väristä mutta ei kai noi mitään miinuksia ole...
Jones: Voin ens viikolla kun joku ilta aikaa niin tehdä pikku kolontäyttö testejä...
Muistaakseni purkin kyljessä oli että kerralla kannattaa täyttää 0,1-2,0 mm.
-kuolema kuittaa univelat-
Toi 0.2-2.0mm on sama kuin Oivalla. Toisin sanoen jos täyttää liian syvän kerralla, kitti halkeilee ja joutuu täyttämään pienemmissä kerroksissa..
Ei niissä olekaan, mutta kuivuessaan tuppaavat halkeilemaan jos on liian paksulti..Timky kirjoitti:Kävin verstaalla katsomassa tota lakkakitin purkkia. Ei mun silmään ainakaan osunut mitään täyttö rajoituksia.
Bilhelvetin epoksikitillä saa hyvää ja kohtuullisen kesävää jälkeä. Oiva sopii hyvin seinien kittaukseen, mutta uistin puolella se ei oikein vakuuttanut.
koivistojanne.kuvat.fi
Sen verran tuosta lakkakitistä. Itse täytin sillä vaapun lankauran, kun olin liimannut langan kiinni. Nyt on mennyt n. 1½h ja vieläkin on pehmeää. Tuota kannattaa hieman ohentaa lakkabensiinillä, on melkoisen tiukkaa tavaraa, tosin, itse en ohentanut vielä
Edit: No olihan se kuivunut sittenkin. Tänään testataan, mitä tuo sanoo pohjalakalle.
Itse maksoin 1/3L purkistä n. 10€
Edit: No olihan se kuivunut sittenkin. Tänään testataan, mitä tuo sanoo pohjalakalle.
Itse maksoin 1/3L purkistä n. 10€