Jerkki hyrrä
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tällaista tekis mieli tilailla, Shimano Metanium Mg DC / http://japantackle.com/Shimano/Shimano_MetaniumMGDC.htm
Onko kellään mitään tietoo kuin sopis jerkkaukseen ja mitenhän toi dc toimii kylmillä ilmoilla?
Ite oon niin noviisi näiden hyrrien kanssa vielä ettei oo mitään hajuu moisista vermeistä.
Onko kellään mitään tietoo kuin sopis jerkkaukseen ja mitenhän toi dc toimii kylmillä ilmoilla?
Ite oon niin noviisi näiden hyrrien kanssa vielä ettei oo mitään hajuu moisista vermeistä.
tuosta kelasta ei mitään kokemusta, tuskin muillakaan kun uutuus näkyy olevan. varmaan ihan soiva peli jerkkaukseenkin, mutta tuolla rahalla saa esim 3 kpl 200 curadoa, jotka on oikeasti huippukeloja jerkkihommiin.
DC aika tarpeeton jerkkihommissa muutenkin, sotkuvaaraa ei käytännössä ole kun jarrua kärsii pitää tiukalla ja silti lentää.
mutta jos ei rahasta kiinni ole, niin kokeile ihmeessä, niin minä tekisin...
DC aika tarpeeton jerkkihommissa muutenkin, sotkuvaaraa ei käytännössä ole kun jarrua kärsii pitää tiukalla ja silti lentää.
mutta jos ei rahasta kiinni ole, niin kokeile ihmeessä, niin minä tekisin...
Mikä ihme tota JB dööriä mahtaa vaivata. Juuri tuli abun takuukorjauksesta ja huvikseni testasin että toimiiko, niin sama ongelma edelleen. Eli heittojarrua kun kiristää niin samalla jäykistyy myös kelaus. Kun heittojarrua kiristää tarpeeksi niin kelaus tulee täysin mahdottomaksi. Saivatpahan ne sentään vinkunan ja rätinän siellä huollossa poistettua kelasta... Nyt heittojarrua ei voi käyttää ollenkaan, heti kun kiristää niin että alkaa olemaan jotain vaikutusta niin johan jäykkeni kelauskin.
allu_ kirjoitti:Mikä ihme tota JB dööriä mahtaa vaivata. Juuri tuli abun takuukorjauksesta ja huvikseni testasin että toimiiko, niin sama ongelma edelleen. Eli heittojarrua kun kiristää niin samalla jäykistyy myös kelaus. Kun heittojarrua kiristää tarpeeksi niin kelaus tulee täysin mahdottomaksi. Saivatpahan ne sentään vinkunan ja rätinän siellä huollossa poistettua kelasta... Nyt heittojarrua ei voi käyttää ollenkaan, heti kun kiristää niin että alkaa olemaan jotain vaikutusta niin johan jäykkeni kelauskin.
Sitä mikään vaivaa. Se on ihan just niin suunniteltukkin, mutta proot heittää ilman jarruja ja himmaa peukalolla
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Tuli hommattua tuo Shitmanon Curado 200 DHSV.
Pari kyssäri tuosta kelasta :
1. Noita jarrupaloja näyttäisi olevan kolmea eri väriä :punainen, vihreä ja kelassa valmiina olevat oranssit/kellertävät. Millä konfiguraatiolla olette itse kokeilleet tuota kelaa? Itse en varmaankaan jaksa kauheasti noiden kanssa pelata vaan hinnaan peukalolla puolaa..
2. Siimä. Eli tarkoitus olisi laittaa PowerPro:ta kelaan, mutta puolalle ei ihan kauheasti tavaraa mahdu jos jerkkivahvuutta haluaa käyttää. Itse haluisin käyttää 0.36 - 0.40 vahvuista narua. Kannattaako tuota 0.40 edes harkita, jotta puolalle mahtuisi edes mun heittotaidoille riittävä määrä siimaa?
3. Hiukan jäykän oloinen tuo kelaus, mikäli verrataan Cardiffiin tai 6500 poroon.. Johtuuko tuosta 7:1 välityksestä eli kuuluuko olla vai pistänkö kelan oitis palasiksi ja putsaan / kasaan uusiksi??
Mutta IHQ:n tuntuinen kela...
Pari kyssäri tuosta kelasta :
1. Noita jarrupaloja näyttäisi olevan kolmea eri väriä :punainen, vihreä ja kelassa valmiina olevat oranssit/kellertävät. Millä konfiguraatiolla olette itse kokeilleet tuota kelaa? Itse en varmaankaan jaksa kauheasti noiden kanssa pelata vaan hinnaan peukalolla puolaa..
2. Siimä. Eli tarkoitus olisi laittaa PowerPro:ta kelaan, mutta puolalle ei ihan kauheasti tavaraa mahdu jos jerkkivahvuutta haluaa käyttää. Itse haluisin käyttää 0.36 - 0.40 vahvuista narua. Kannattaako tuota 0.40 edes harkita, jotta puolalle mahtuisi edes mun heittotaidoille riittävä määrä siimaa?
3. Hiukan jäykän oloinen tuo kelaus, mikäli verrataan Cardiffiin tai 6500 poroon.. Johtuuko tuosta 7:1 välityksestä eli kuuluuko olla vai pistänkö kelan oitis palasiksi ja putsaan / kasaan uusiksi??
Mutta IHQ:n tuntuinen kela...
Zaphod: I can't do this without my third arm!
Suojele norppaa. Vältä verkkokalastusta. Osta katiska.
--== : Kalamittatarroja kaupan : ==--
1. mulla on noita alunperin paikallaan olevia 2 kpl "aktiivisena", en ole kokeillut vaihtoehtopaloja. ei varmaan jerkkikäytössä suurta väliä mitkä palat tuolla on.
2. 0,36 PP:tä meni arviolta n.110 metriä. 0,41 menee ehkä 90 metriä, noin, eli riittävästi. mulla on toisella 200:sella tuo 0,41 eikä vielä ole pohja vastaan tullut.
3. oisko paksut vaseliinit sisässä, jos kela on uusi? muistaakseni omakin 7,0 oli aavistuksen kankea ensimmäiset 1-2 reissua.
2. 0,36 PP:tä meni arviolta n.110 metriä. 0,41 menee ehkä 90 metriä, noin, eli riittävästi. mulla on toisella 200:sella tuo 0,41 eikä vielä ole pohja vastaan tullut.
3. oisko paksut vaseliinit sisässä, jos kela on uusi? muistaakseni omakin 7,0 oli aavistuksen kankea ensimmäiset 1-2 reissua.
Kiitoksia....
Eiköhän tuo notkistu tuosta kunhan pääsee paiskomaan.
Tavara tuli hyvin pakattuna. Tilaus ja maksu tapahtui 20.päivä ja 28.päivä oli kela kämmenessä..
Eiköhän tuo notkistu tuosta kunhan pääsee paiskomaan.
Tavara tuli hyvin pakattuna. Tilaus ja maksu tapahtui 20.päivä ja 28.päivä oli kela kämmenessä..
jep
-
Pepe_London
Näin, nyt tarvitsisin apua tuon minun calcutta 200gtb:n kasaamisessa.
Kaikke meni niin kauan hyvin kun olin saanut sen kasaan, mutta kokeilin sen jälkeen siimanvapautinta.
Ei liikkunut mihenkään. Olen nyt purkanut ja koonnut kelan uudestaan niin, että vapautin on ylhäällä ja vapautin on alhaalla ja aina sama homma, eli osaako joku neuvoa missä teen väärin?
Kaikke meni niin kauan hyvin kun olin saanut sen kasaan, mutta kokeilin sen jälkeen siimanvapautinta.
Ei liikkunut mihenkään. Olen nyt purkanut ja koonnut kelan uudestaan niin, että vapautin on ylhäällä ja vapautin on alhaalla ja aina sama homma, eli osaako joku neuvoa missä teen väärin?
-
Pepe_London
Sitä vanhempaa kuustonnista. Tuossa on takasalpa ja toisessa ei. Jerkkikelana tuollainen takasalvallinen on parempi kuin IAR laakerilla varustettu.Hotkale kirjoitti:Noniin, köyhällä opiskelijalla ei ole varaa uuteen hyrrään ja arsenaalista löytyy pulloposkinen 6000 dööri ja 6500cs rocket. Molemmat vähä turhan isokokosia mutta niillä tulee pärjätä, eli kumpaa näistä kannattais käyttää jerkkaamiseen? Kohtuu raskaita jerkkejä heittelen, busat varmaan keveimpiä..
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Kaksi keikkaa takana tuolla uudella Shimano Curado 200DHSV:lla ja täytyy antaa vain positiivista palauteta kyseisestä kelasta. Istuu käteen hyvin ja samoilla säädöillä olen heittäny Bustereita ja hiukan painavampia kapuloita (upto 90g) sekä noin 20g jigejä. Kaikki on lentänyt ajatuksen lailla... NAM
Keppinä edelleen Bronze Age 6' upto 120g
Keppinä edelleen Bronze Age 6' upto 120g
Oliskos tuo välityssuhde.
DHSV 7:1
DPV 5:1
DHSV 7:1
DPV 5:1
Löytyiskö joltain ohjeita Curadon huoltamiseen? On kyllä niin hyvä kela, että toivois sen kestävän pitkään.
Itselläni on Curado DHSV 201, ja sen mukana tulevassa ohjeessa ei kovin selvästi kerrota, mihin voi laittaa rasvaa ja mihin öljyä. Tietääkö joku?
Siimaohjaimessa näyttää tehtaan jäljiltä olevan rasvaa. Sehän ei liikukaan heiton aikana, kuten perusdööreissä, joten pitäiskö tähän paikkaan jatkossakin laittaa rasvaa, eikä kelan mukana tulevaa öljyä?
Kuulalaakereita ei taida helposti olla näkysällä ja tavoitettavissa kuin yksi; pikalukituksen puoleisessa päädyssä. Muihin laakereihin päästäkseen pitänee avata koneistopäätyä.
Itselläni on Curado DHSV 201, ja sen mukana tulevassa ohjeessa ei kovin selvästi kerrota, mihin voi laittaa rasvaa ja mihin öljyä. Tietääkö joku?
Siimaohjaimessa näyttää tehtaan jäljiltä olevan rasvaa. Sehän ei liikukaan heiton aikana, kuten perusdööreissä, joten pitäiskö tähän paikkaan jatkossakin laittaa rasvaa, eikä kelan mukana tulevaa öljyä?
Kuulalaakereita ei taida helposti olla näkysällä ja tavoitettavissa kuin yksi; pikalukituksen puoleisessa päädyssä. Muihin laakereihin päästäkseen pitänee avata koneistopäätyä.
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
"Akselijarrun" nuppin kun kiertää irti niin siel on toinen akselinpäätylaakeri, joka kannattaa pitää puhtaana/öljyttynä.jerkman kirjoitti: Kuulalaakereita ei taida helposti olla näkysällä ja tavoitettavissa kuin yksi; pikalukituksen puoleisessa päädyssä. Muihin laakereihin päästäkseen pitänee avata koneistopäätyä.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Tuollaisen ohjeistuksen löysin. Olisiko siitä apua?