Erälehti
Alueen säännöt
Tänne kaikenlainen lehdistöä, tv:tä, radiota tai muita medioita koskeva keskustelu, sekä keskustelut niissä olleista jutuista, testeistä ym. Huom ei mainoksia tänne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Tänne kaikenlainen lehdistöä, tv:tä, radiota tai muita medioita koskeva keskustelu, sekä keskustelut niissä olleista jutuista, testeistä ym. Huom ei mainoksia tänne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Dilnen, näin täysin neutraalisti, mitä odotit saavasi, ja mitä sitten et saanut jerkkihyrräjutusta?
Omasta mielestä juttu kertoi hyvin siitä, miten eri välitykset vaikuttavat jerkkien uintiin. Arvoa nostaa se, että tätä aihetta ei ole aiemmin julkisuudessä käsitelty. Kelojen tekniikkaan ei oltu siis yritettykään paneutua, muuten kuin aiheen kannalta välttämättömin osin.
--ako
Omasta mielestä juttu kertoi hyvin siitä, miten eri välitykset vaikuttavat jerkkien uintiin. Arvoa nostaa se, että tätä aihetta ei ole aiemmin julkisuudessä käsitelty. Kelojen tekniikkaan ei oltu siis yritettykään paneutua, muuten kuin aiheen kannalta välttämättömin osin.
--ako
- Dilnen
- oikeesti ihan mukava norsunvittukärpänen
Hieman tiiviimpää tekstiä nyt ainakin. Kerronnallisesti varmaan ihan OK paketti joillekin,ako kirjoitti:Dilnen, näin täysin neutraalisti, mitä odotit saavasi, ja mitä sitten et saanut jerkkihyrräjutusta?
mutta mut pitäisi saada ahmimaan tekstiä.
Mun mielenkiinto vaan pääsi loppumaan kesken - tämä ei ole mulle mitenkään asiaan sidottu ongelma.
Propsit siitä, että mainitsit ohimennen vasurien ja oikurien syvimmän olemuksen.
Tai näin mä olin ymmärtävinäni...
Koskaan ei korosteta kelan valinnassa heittokätisyyden merkitystä kahden käden vavoilla.
Itse heitän vasen käsi yläkätenä - siispä LH ei ole mun valinta,
ne jotka haluaa vaihtaa vapakättä saavat toki niin tehdä.
Keino ei oo konsti eikä mikään, kun sen tietää.
No, ehkä ne kuitenkin sen tekee, mitä resursseja on. Kuunaan ei voi tietysti sama opus miellyttää kaikkia.
Mitä tuohon vähiin julkaisuihin tulee, niin niin se vaan menee, että mitä enemmän on julkaisijoita, niin sitä enemmän tarjontaa kuluttajille, jotka joutuvat valitsemaan. Tällöin joudutaan kilpailemaan laadulla ja tämä luonnollisesti johtaa tarjonnan parantumiseen.
Nyt jos boikotoidaan näitä vähiäkin lehtiä, mitä tarjolla on, niin lopputulema on, että ei ole ensimmäistäkään lehteä tarjolla...
Niin se vaan menee.
Mitä tuohon vähiin julkaisuihin tulee, niin niin se vaan menee, että mitä enemmän on julkaisijoita, niin sitä enemmän tarjontaa kuluttajille, jotka joutuvat valitsemaan. Tällöin joudutaan kilpailemaan laadulla ja tämä luonnollisesti johtaa tarjonnan parantumiseen.
Nyt jos boikotoidaan näitä vähiäkin lehtiä, mitä tarjolla on, niin lopputulema on, että ei ole ensimmäistäkään lehteä tarjolla...
Niin se vaan menee.
Hankintalistalla Pekka Rekiön Suuri uistelukirja, kummatkin osat. Tarjotkaa Yv:nä.
Kyllä kai tehokkain tapa "ohjata" lehteä haluamaansa suuntaan on sen ostaminen/ostamatta jättäminen. Mitään lehteä ei ole järkeä ostaa vain "kannatuksen vuoksi" ja jotta lehti ei häviäisi. Itse ostan lehden jos jokin sen sisältämä juttu erityisesti kiinnostaa, muuten saa olla (koskee kaikkia lehtiä).
Minä saatan myös mielenosoituksenani jättää lehden ostamatta silloinkin, kun jokin sen juttu minua kiinnostaisi, mikäli olen jostain muusta syystä närääntynyt. Näin olenkin juuri Erän kohdalla usein menetellyt, sillä en esim. pidä päätoimittajan tyylistä hänen ottaessaan julkisesti kantaa lehtensä arvosteluun tai nettikeskusteluihin yleensä.
Minä siis hankin kalastuslehtiä silloin, kun tuote on mielestäni hintalaadukas, eikä minulla ole syytä ostoboikotilla osoittaa mieltäni. Erää ei olekaan noista syistä viimevuosina tullut paljonkaan osteltua. Nyttemmin olen kuitenkin ajatellut taas jopa ottavani tuollaisen kestotilaajia kyykyttävän pätkätilauksen, kunhan sopiva tarjous osuu kohdalle.
Minä saatan myös mielenosoituksenani jättää lehden ostamatta silloinkin, kun jokin sen juttu minua kiinnostaisi, mikäli olen jostain muusta syystä närääntynyt. Näin olenkin juuri Erän kohdalla usein menetellyt, sillä en esim. pidä päätoimittajan tyylistä hänen ottaessaan julkisesti kantaa lehtensä arvosteluun tai nettikeskusteluihin yleensä.
Minä siis hankin kalastuslehtiä silloin, kun tuote on mielestäni hintalaadukas, eikä minulla ole syytä ostoboikotilla osoittaa mieltäni. Erää ei olekaan noista syistä viimevuosina tullut paljonkaan osteltua. Nyttemmin olen kuitenkin ajatellut taas jopa ottavani tuollaisen kestotilaajia kyykyttävän pätkätilauksen, kunhan sopiva tarjous osuu kohdalle.
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
-
Andde
- jenssin påmå
- Viesti:
olhha tuo ihan käypä lehti, jerkkivapa+kelavälityksistä juttu ol hyvä.
vapavertailu muutoin meni ohi, mut eiköhän se jolleen osunnu kohilleen.
kelavälitysjutussa ols ollu kiva se 6,2:1 välityksinen kelakin, mut se ol vissiin normisuositus?
Tai siis yleispätevä?
kestotilaus jatkuu osaltani edelleen. Olen siis tyytyväinen lehden antiin. Täytyy kai sekin sanoa, kun tuntuu olevan linjana aina tuon ko. julkaisun haukkuminen.
vapavertailu muutoin meni ohi, mut eiköhän se jolleen osunnu kohilleen.
kelavälitysjutussa ols ollu kiva se 6,2:1 välityksinen kelakin, mut se ol vissiin normisuositus?
Tai siis yleispätevä?
kestotilaus jatkuu osaltani edelleen. Olen siis tyytyväinen lehden antiin. Täytyy kai sekin sanoa, kun tuntuu olevan linjana aina tuon ko. julkaisun haukkuminen.
kilo on kova
Otetaan tämä kielioppiarvostelu täältä pois, että tuo yksi myllykirjemestari saa mielenrauhan.
Pyydän anteeksi Akolta, ei ollut mitään henkilökohtaista.
Pyydän anteeksi Akolta, ei ollut mitään henkilökohtaista.
Viimeksi muokannut heksa, 11:52:26 05.05.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikissa lehdissä ja kirjoissa on varmasti kielioppivirheitä ja jopa suorastaan väärinkirjoitusta, tuo ei ole mielestäni silti mikään oleellinen asia.
Oleellinen asia on se jos artikkelin kirjoittaja suoraan apinoi toisen keksimän jutun ja mainostaa sitä omanaan, tuo kertoo mielestäni kirjoittajasta kaiken.
Täällä väittämäni asia Erä- Lehdestä ja tiikerinmetsästyksestä afrikassa on asia josta haluan vilpittömästi pyytää ANTEEKSI.
Kyseessä oli joku video joka käsitteli metsästystä afrikassa ja missä tuo tiikeri esiintyi samassa yhteydessä, Erä -Lehdellä ei siis ollut mitään tekemistä koko asian kanssa.
Itse videon tekijä ei tietenkään edes käsitä miten puupäiseltä tuo tuntui ja näytti, no ei ole kyllä ihmekkään sillä samaa sarjaa tuo oli kuin kaikki muukin mikä on siltäsuunnalta tullut.
Vaikka minulle tulee tuo kyseinen julkaisu niin en ole sitä vuosiin edes lukenut, ainoastaan siinätapauksessa että saan vinkin jostain asiasta tulee tuo lukaistua. Tuokin vain jos ei ole jo mennyt koko julkaisu roskikseen, tuohon menee nykyisin ehkä kahdestaviikosta kuukauteen.
Vielä kerran anteeksi levittämäni valheellinen informaatio.
Jarmo. K. Rantanen
Nm. Wallu
Oleellinen asia on se jos artikkelin kirjoittaja suoraan apinoi toisen keksimän jutun ja mainostaa sitä omanaan, tuo kertoo mielestäni kirjoittajasta kaiken.
Täällä väittämäni asia Erä- Lehdestä ja tiikerinmetsästyksestä afrikassa on asia josta haluan vilpittömästi pyytää ANTEEKSI.
Kyseessä oli joku video joka käsitteli metsästystä afrikassa ja missä tuo tiikeri esiintyi samassa yhteydessä, Erä -Lehdellä ei siis ollut mitään tekemistä koko asian kanssa.
Itse videon tekijä ei tietenkään edes käsitä miten puupäiseltä tuo tuntui ja näytti, no ei ole kyllä ihmekkään sillä samaa sarjaa tuo oli kuin kaikki muukin mikä on siltäsuunnalta tullut.
Vaikka minulle tulee tuo kyseinen julkaisu niin en ole sitä vuosiin edes lukenut, ainoastaan siinätapauksessa että saan vinkin jostain asiasta tulee tuo lukaistua. Tuokin vain jos ei ole jo mennyt koko julkaisu roskikseen, tuohon menee nykyisin ehkä kahdestaviikosta kuukauteen.
Vielä kerran anteeksi levittämäni valheellinen informaatio.
Jarmo. K. Rantanen
Nm. Wallu
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
heksa, häh, mihinköhän tuo liittyi, olen ihan pihalla (enkä todellakaan siis koe tulleeni loukatuksi missään kohdassa).
ylläpito, häh, olen aika varma, että postasin muinoin dilnenille ystäväl. vastauksen, mutta eipä vaan näy täällä listassa.
wallu, häh, tunnustaa viestissään ihan nimeä. isot propsit ainakin multa.
--ako
ylläpito, häh, olen aika varma, että postasin muinoin dilnenille ystäväl. vastauksen, mutta eipä vaan näy täällä listassa.
wallu, häh, tunnustaa viestissään ihan nimeä. isot propsit ainakin multa.
--ako
Ako tai joku muu joka asiasta tietää, olisi kysyttävää tuosta jerkkivapatestistä. Mode voi siirtää parempaan paikkaan jos ei käy tänne.
Oliko noista vavoista, jotka eivät päässeet "lopputesteihin" jerkkaukseen sopimattomina olemassa jotain merkki/mallitietoa? Mikä oli kun merkkivalikoima oli muutenkin suppeahko? Maahantuojilla toimitusvaikeuksia vai haluttomuutta osallistua? Ei minään kettuiluna, mutta olisin halunnut lukea miten esim. greys envy/edge, bromannodel, loomis yms. pärjäävät strike pron tikuille...
Saa laittaa kokemuksia tulemaan....

Oliko noista vavoista, jotka eivät päässeet "lopputesteihin" jerkkaukseen sopimattomina olemassa jotain merkki/mallitietoa? Mikä oli kun merkkivalikoima oli muutenkin suppeahko? Maahantuojilla toimitusvaikeuksia vai haluttomuutta osallistua? Ei minään kettuiluna, mutta olisin halunnut lukea miten esim. greys envy/edge, bromannodel, loomis yms. pärjäävät strike pron tikuille...
"Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä!"
Ei ihan suora vastaus kysymykseen, mutta hieman taustoja ainakin selvittää.
Testejä joudutaan usein tekemään reilusti ennen sesonkia, eli aikana jolloin maahantuojilla ei ole saatavilla kaikkia malleja. Tämä siksi, että testi olisi luettavissa lehdestä kun sesonki kolkuttelee ovelle.
Maahantuojat/valmistajat/myyjät osallistuvat testeihin ainakin oman suht lyhyen kokemuksen mukaan kiitettävästi. Testeihin jotka eivät ole sidottu tiukkoihin aikatauluihin saadaan testattavia tuotteita mukaan vähintäänkiin riittävät määrät. Suurempi ongelma onkin testin liika paisuminen, johonkin on raja vedettävä jotta testi voidaan toteuttaa järkevästi.
Tulevana viikonloppuna aloittelemme jerkkitestiä kahdeksan hengen ja noin kolmenkymmenen eri jerkkimallin voimin. Testaamme jerkkien eri ominaisuuksia kuten: uiton helppoutta, ilmeikkyyttä, muunneltavuutta, omaa liikettä, heittopituuksia, osumatarkkuutta jne. Jerkkejä löytyisi enemmänkin, mutta testiä oli pakko rajoittaa yleisimpiin markkinoilla oleviin malleihin. Pelkkä teknisen osuuden toteuttaminen tuolla jerkkimäärällä (kalastuksesta puhumattakaan) vie noin kuukauden työtunnit.
Toivottavasti tulevaisuudessa pääsemme ryhmämme kanssa testaamaan myös pienvalmistajien malleja
.
Testejä joudutaan usein tekemään reilusti ennen sesonkia, eli aikana jolloin maahantuojilla ei ole saatavilla kaikkia malleja. Tämä siksi, että testi olisi luettavissa lehdestä kun sesonki kolkuttelee ovelle.
Maahantuojat/valmistajat/myyjät osallistuvat testeihin ainakin oman suht lyhyen kokemuksen mukaan kiitettävästi. Testeihin jotka eivät ole sidottu tiukkoihin aikatauluihin saadaan testattavia tuotteita mukaan vähintäänkiin riittävät määrät. Suurempi ongelma onkin testin liika paisuminen, johonkin on raja vedettävä jotta testi voidaan toteuttaa järkevästi.
Tulevana viikonloppuna aloittelemme jerkkitestiä kahdeksan hengen ja noin kolmenkymmenen eri jerkkimallin voimin. Testaamme jerkkien eri ominaisuuksia kuten: uiton helppoutta, ilmeikkyyttä, muunneltavuutta, omaa liikettä, heittopituuksia, osumatarkkuutta jne. Jerkkejä löytyisi enemmänkin, mutta testiä oli pakko rajoittaa yleisimpiin markkinoilla oleviin malleihin. Pelkkä teknisen osuuden toteuttaminen tuolla jerkkimäärällä (kalastuksesta puhumattakaan) vie noin kuukauden työtunnit.
Toivottavasti tulevaisuudessa pääsemme ryhmämme kanssa testaamaan myös pienvalmistajien malleja
- Hyttinen_T
- Aavikkosammakko
- PaMu "the Hand" Henry
paljon oli luettavaa, mutta hieman jäi harmittamaan mieltäni Tami-vaapun esittely. Ei mitenkään kehuttavaa palautetta antaneet, vaikka näyttää vaappu toimivan mainiosti
Oli siellä monien muidenkin vaappuja esillä ja moni löytyy myös pakistani 8) KIITOS teille tekijöille, me käyttäjät arvostamme työtänne ainakin
Oli siellä monien muidenkin vaappuja esillä ja moni löytyy myös pakistani 8) KIITOS teille tekijöille, me käyttäjät arvostamme työtänne ainakin
- Aavikkosammakko
- PaMu "the Hand" Henry
Jep, kyllä siinä testaaja itse teki omat johtopäätöksensä. Tämähän on tietysti tarkoitus.Anssi Lehtinen kirjoitti:Tosta voidaan kyllä olla todella montaa eri mieltä..abboreman kirjoitti:paljon oli luettavaa, mutta hieman jäi harmittamaan mieltäni Tami-vaapun esittely. Ei mitenkään kehuttavaa palautetta antaneet, vaikka näyttää vaappu toimivan mainiosti![]()
Ei testiin pidä vaikuttaa jos samaisella vaapulla heppu x on saanyt y määrän kirrejä lammella z.
EDIT: luin tuon vielä uudestaan ja palautehan oli ihan ok!
No joo, asioista voi olla montaa mieltä. Niin kuin lopputekstit sanovatkin, testi on hankala aina arvioitavaksi. Ehkä liian iso testisatsi saa hommat kireän aikataulun keskellä supistamaan tekstejä& testejä.Aavikkosammakko kirjoitti:Jep, kyllä siinä testaaja itse teki omat johtopäätöksensä. Tämähän on tietysti tarkoitus.Anssi Lehtinen kirjoitti:Tosta voidaan kyllä olla todella montaa eri mieltä..abboreman kirjoitti:paljon oli luettavaa, mutta hieman jäi harmittamaan mieltäni Tami-vaapun esittely. Ei mitenkään kehuttavaa palautetta antaneet, vaikka näyttää vaappu toimivan mainiosti![]()
Ei testiin pidä vaikuttaa jos samaisella vaapulla heppu x on saanyt y määrän kirrejä lammella z.
abboreman kirjoitti:No joo, asioista voi olla montaa mieltä. Niin kuin lopputekstit sanovatkin, testi on hankala aina arvioitavaksi. Ehkä liian iso testisatsi saa hommat kireän aikataulun keskellä supistamaan tekstejä& testejä.Aavikkosammakko kirjoitti:Jep, kyllä siinä testaaja itse teki omat johtopäätöksensä. Tämähän on tietysti tarkoitus.Anssi Lehtinen kirjoitti: Tosta voidaan kyllä olla todella montaa eri mieltä..
Kun katson vihreitä, näen punaista.
Johtuuko siitä että saman firman toisella lehdellä on oma kilpailunsa ja huipennus on samoilla messuilla.silli kirjoitti:Erämessujutussa oli lueteltu kaikenlaista messutapahtumaa, mutta vieheenrakennuksen SM-kilpailua ei mainittu sanallakaan?
No Kalamiescomin kilpailuun tuli kuitenkin vieheitä niin että tuskin laadussa kannatta hävetä, määrästä ei vielä tietoa.
Senverran risuja foorumin sisällä että täällä olevista kuvista ei ota selvää erkkikään, miten noiden perusteella voi äänestää
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.