Vetovapoja & Keloja
En mene vannomaan, mutta perkules käyn tänään kahtomassa tokmannilta onko samojaperza kirjoitti:On kyllä aika iso hinta ero jos toisaalla maksaa 59 ja toisaalla jopa 120€. Ja ruotsissakin jopa yli 100€(eikö yleensä suomen rajojen ulkopuolella kaikki ole halvempaaPenaurse kirjoitti:Kyllä se tokmannilla on samanlainen, kun perzan kuvassa jos en ihan väärässä ole.)uskoisin että eri kela kyseessä. Mutta jos on sama niin todella halpa hinta. Tosin vielä ois mukava kuulla että mitä hintaa noilla pidetään muualla?
Nyt jo 17v Ovensuulainen!
Pyhäselkä =D
Pyhäselkä =D
Vetouistelukalusto !
Näillä olen pärjäillyt sisävesillä vallan mainiosti:
1 * Ambassadeur 6500 Pro Rocket
1 * Ambassadeur 6500 C Pro Shop
1 * Ambassadeur 7000 Pro Shop
4 * Ambassadeur 6500 TCS
1 * Abu Workhorse 7'
5 * Ugly Stik Gold Tiger 7'
1 * Ugly Stik Lite 9'0"
1 * Ambassadeur 6500 Pro Rocket
1 * Ambassadeur 6500 C Pro Shop
1 * Ambassadeur 7000 Pro Shop
4 * Ambassadeur 6500 TCS
1 * Abu Workhorse 7'
5 * Ugly Stik Gold Tiger 7'
1 * Ugly Stik Lite 9'0"
...I still haven't found what I'm looking for...
-
misi
- Twitter: http://www.twitter.com/msiianko
Avasin uuden ketjun samasta asiasta huomaamatta tätä ketjua, joten esitän asiani täällä.
Eli olen siis hankkimassa kunnollista hyrräkelaa sekä hyvää vetovapaa sille. Kalastan lähinnä merellä, mutta myös sisävesillä, haukea sekä kuhaa. Mihin kannattaa sijoittaa? Hyrräkeloista Abun 6000 ja 7000 kiinnostaisivat.
Entä vavat sitten? Täällä kehutaan vuoronperään Ron Thompsonin Armageddonia sekä Shakespearen Ugly Stikia. Ilmeisesti makuasia kumpi on parempi. Rialinnasta löytyy vain Armageddonia 210cm sekä 240cm samaan hintaan. Minkä pituinen vapa noin yleisesti kannattaa ostaa? Onko näissä vavoissa paljon eroa? Haussa olisi siis tarpeeksi jykevä mutta myös herkkä vapa.
Eli olen siis hankkimassa kunnollista hyrräkelaa sekä hyvää vetovapaa sille. Kalastan lähinnä merellä, mutta myös sisävesillä, haukea sekä kuhaa. Mihin kannattaa sijoittaa? Hyrräkeloista Abun 6000 ja 7000 kiinnostaisivat.
Entä vavat sitten? Täällä kehutaan vuoronperään Ron Thompsonin Armageddonia sekä Shakespearen Ugly Stikia. Ilmeisesti makuasia kumpi on parempi. Rialinnasta löytyy vain Armageddonia 210cm sekä 240cm samaan hintaan. Minkä pituinen vapa noin yleisesti kannattaa ostaa? Onko näissä vavoissa paljon eroa? Haussa olisi siis tarpeeksi jykevä mutta myös herkkä vapa.
Armageddoneita löytyy pari kappaletta. Ovat tuota 210 cm mallia. Melko kokotoiminen "pehmeä" vapa. Uittaa mukavasti pikkuplaaneria. Voimaa on kuitenkin aihiossa. Kahvat mielestäni keskivertoa paksummat ja etu kahvassa reilut sormiurat. Ei taida tulla suomessa semmoista kalaa vastaan jottei sillä sitä ylös saisi. Kävisiköhän se takilaankin???
Plaaneri vavoissa toisella puolella on RT salmonizerit. Ei taivu ehkä yhtä paljon plaanerissa kuin "armis". Vavan tyvi on paksumpi kuin A:ssa, eli ei pitäisi tuntua voimattomalta kalan kanssa. Hinnaltaan halvempi kuin Armageddon.
Ugly Stikistä ei kokemusta, kuin kaupassa hypistelystä.
On toki olemassa paljon muitakin vapoja, kannattaa tutkia tarjontaa

Plaaneri vavoissa toisella puolella on RT salmonizerit. Ei taivu ehkä yhtä paljon plaanerissa kuin "armis". Vavan tyvi on paksumpi kuin A:ssa, eli ei pitäisi tuntua voimattomalta kalan kanssa. Hinnaltaan halvempi kuin Armageddon.
Ugly Stikistä ei kokemusta, kuin kaupassa hypistelystä.
On toki olemassa paljon muitakin vapoja, kannattaa tutkia tarjontaa
Kiitokset neuvoista.
Olen kolmen kelan vaiheilla: Amba 6000, Amba 7000i sekä Abu Seven.
6000 näyttäisi olevan valmistettu Ruotsissa, joten pitäisi olla kestävämpi kuin nuo kaksi muuta jotka on ilmeisesti Aasiassa koottuja? 6000 on vain harmittavasti hieman liian pieni.
Periaatteessa kelasta voisin maksaa hieman enemmänkin, jos löytyisi 7000-sarjalainen joka olisi valmistettu Ruotsissa a.k.a. se olisi varmasti kestävä ja omaisi kapasiteettia vetouisteluun. 7000-sarjaa isommalle ei ole käyttöä. Löytyykö vinkkejä?
Olen kolmen kelan vaiheilla: Amba 6000, Amba 7000i sekä Abu Seven.
6000 näyttäisi olevan valmistettu Ruotsissa, joten pitäisi olla kestävämpi kuin nuo kaksi muuta jotka on ilmeisesti Aasiassa koottuja? 6000 on vain harmittavasti hieman liian pieni.
Periaatteessa kelasta voisin maksaa hieman enemmänkin, jos löytyisi 7000-sarjalainen joka olisi valmistettu Ruotsissa a.k.a. se olisi varmasti kestävä ja omaisi kapasiteettia vetouisteluun. 7000-sarjaa isommalle ei ole käyttöä. Löytyykö vinkkejä?
Jos keloilla ei ole kiirettä, niin vetouistelu.comia sekä huuto.nettiä seuraamalla voi löytää vielä toisinaan noita ruotsalaisia 7k keloja. Hinta vaihtelee 50-150euron välissä, riippuen kunnosta.
Olen viimeisen parin vuoden aikana kymmenkunta ulkoapäin huonokuntoista kelaa ostanut n. 50eurolla/pala. Itselleni tuolla ulkokuorelle ei ole niinkään väliä, kunhan sisuskalut toimivat. Raaskii käyttääkin kovemmalla kädellä. Muutaman räikänjousen olen joutunut vaihtamaan sekä purkamaan ja putsaamaan kelat, mutta muuten ei ole vanhoissa käytetyissä ongelmia esiintynyt.
Olen viimeisen parin vuoden aikana kymmenkunta ulkoapäin huonokuntoista kelaa ostanut n. 50eurolla/pala. Itselleni tuolla ulkokuorelle ei ole niinkään väliä, kunhan sisuskalut toimivat. Raaskii käyttääkin kovemmalla kädellä. Muutaman räikänjousen olen joutunut vaihtamaan sekä purkamaan ja putsaamaan kelat, mutta muuten ei ole vanhoissa käytetyissä ongelmia esiintynyt.
Lähes kaikissa kalastustarvikkeissa on älyttömiä hintaeroja. Ei niitä järjellä voi selittää. Vaappujen ja oheistarvikkeiden hintoja seuraamalla voi huomata tuollaisia 50% eroja eri kauppojen välillä.perza kirjoitti:tjoo, nyt on tullut tutkittua noita 6000 döörien hintoja ja kyllä vaan hinta eroa kalliimman ja halvimman välillä on 60€!![]()
Eli kallein dööri on ollut 120€(tosin vapa mukana) ja halvin 59€.
Mun mielestä älyttömiä hinta eroja, kuinka tollasia ees voi olla?
Nyt täytyy kyllä hieman antaa miinusta nuille Penn220 keloille, koska olen käyttänyt niissä P-linen 0,42mm siimaa ja siima pääsee tuonne puolan ja rungon väliin ja on aiheuttanut/ollut osasyyllinen muutamaan siiman katkeamiseen. Kerran siima meni suoraan poikki, kun vedin sitä pois siitä rungon välistä.
Nyt vaihdoin sitten nuihin keloihin 0,47mm P-linet, mutta en ole vielä kerenny testaamaan onko sen kanssa ongelmia.
Nyt vaihdoin sitten nuihin keloihin 0,47mm P-linet, mutta en ole vielä kerenny testaamaan onko sen kanssa ongelmia.
Tuli lopulta tilattua Ruotsissa valmistettu Abu Ambassadeur 6000, ja vavaksi Ron Thompson Armageddon 7". Tuo kela on hieman pienehkö mutta päädyin panostamaan laatuun. Armageddonin lyhyemmän mallin valitsin käytettävyyden takia, 30 lisäsenttiä olisivat olleet vain tiellä ilman suurta hyötyä. Ehkä sitten isompi vapa kun hankin isomman kelankin. Tällä setillä luulisi pärjäävän.
Onko muuten käyttökokemuksia noista P-Linen siimoista? Mainostavat vetolujuutta, joka on paperilla aika hienoa katsottavaa, mutta miten käytännössä? Siima on myös kohtuullisen edullista. Tilasin kokeeksi 0,36mm paksuista P-Line CXX X-tra Strong Fluor Green -siimaa. Saa nähdä millaista on.
Onko muuten käyttökokemuksia noista P-Linen siimoista? Mainostavat vetolujuutta, joka on paperilla aika hienoa katsottavaa, mutta miten käytännössä? Siima on myös kohtuullisen edullista. Tilasin kokeeksi 0,36mm paksuista P-Line CXX X-tra Strong Fluor Green -siimaa. Saa nähdä millaista on.
Itselläni on 2kpl Abu Seven (uusi malli), 1kpl 6000dööri ja yksi Seveni on tulossa lisää. Tyytyväinen olen ollut noihin, kiskoovat pikkuplaanarit hyvin, ja yleensäkkin voimaa on riittävästi. Vapoina löytyy 2kpl Kinetic rough rigger, noissa on hyvää herkkä kärki, hinta ja takuu. Löytyy myös yksi Kinetic cyclone (vai mikä se oli) joka on turhan jäykähkö, mutta ihan hyvä perusvapa (ja halpa, 12€)
Viimeksi muokannut [t_k], 16:09:20 02.09.2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teknik sano ryssä kun rautakangen näki
Mulla on nyt toista kautta käytössä pelkkää Abun Seveniä ja Ron thompsonin Armageddon settiä 13kpl. Mitään vikaa noista ei toistaiseksi ole löytynyt. Ainoastaan ehkä se, että osa Seveneistä on vanhempaa versiota, josta lähtee maalipinta suht herkästi, mutta sillä ei taas käytön kannalta ole mitään väliä. Uudemmassa versiossa on uusittu kampi pykälää isommaksi, mikä antaa enempi vääntöä kun rullailee plaanareita sisään.
Itseasiassa takilavapoina on pari sinappivapaa.
Itseasiassa takilavapoina on pari sinappivapaa.
"Pitkän aikaa vintillä palanut valo on sammutettu kustannussyistä"
Ostan/vaihdan H. Renforsin uistimia.
Ostan/vaihdan H. Renforsin uistimia.
-
Teamwerner
- Viesti:
Okuman Classic kelojen kanssa on tullut puljattua mökkijärvellä kesän aikana ja olen kyllä positiivisesti yllättynyt. Muovisuus ei haittaa ollenkaan ja kelassahan on parempien kelojen samat ominaisuudet. Piti yksi oikein ostaa isoon veneeseenkin.
Hinta/laatusuhde kyllä kohtaa tässä kelassa. Ei ollut mitään heikkoa kohtaa, verrattuna muihin 20-40€ hintaluokan keloihin mitä olen ajan mittaan omistanut. Juuri kaivattiin varastosta yksi vanha shakespeare comissar kela - aivan kamala. Jumalauta minkäkokoinen ja painava. Käyntikin on kuin vanhalla diisel- mersulla, ja ei missään positiivisessa sävyssä.
Näillä Classic keloilla pärjää kyllä merelläkin isompien kalojenkin kanssa, siitä olen varma. Hyvä vaihtoehto, jos ei välttämättä halua satsata omaisuuksia keloihin, mutta haluaa kuitenkin toimivat yksilöt. Jää rahaa vaikka sähkötakiloihin
Hinta/laatusuhde kyllä kohtaa tässä kelassa. Ei ollut mitään heikkoa kohtaa, verrattuna muihin 20-40€ hintaluokan keloihin mitä olen ajan mittaan omistanut. Juuri kaivattiin varastosta yksi vanha shakespeare comissar kela - aivan kamala. Jumalauta minkäkokoinen ja painava. Käyntikin on kuin vanhalla diisel- mersulla, ja ei missään positiivisessa sävyssä.
Näillä Classic keloilla pärjää kyllä merelläkin isompien kalojenkin kanssa, siitä olen varma. Hyvä vaihtoehto, jos ei välttämättä halua satsata omaisuuksia keloihin, mutta haluaa kuitenkin toimivat yksilöt. Jää rahaa vaikka sähkötakiloihin
Fish with Drago Boats
www.tr-products.com
www.tr-products.com
Jep, kävinpä toissapäivänä motonetistä hakemassa autoon varaosia. Tarttui ohimennen tassuihin pari Okuma klassikkoa taas. Ja rulla big gamea. Huomen tositoimiin. Nyt on kaikille pikkuplaanareille okumat. Hyviä siihen hommaan, kelausvoimaa ja siimatilavuutta löytyy.
Those of us who let go, will be swallowed. Left here to die.
Tuli hommattua 7000 hyrrä, niin mikä olis hyvä vapa soutuun? Missä olisi hinta ja laatusuhde kohdallaan! Lohta ja taimenta tulee pääasiassa soudettua.... 
MYYN RAPALA COUNTDOWN 7cm KOKOELMAA KAPPALEITTAIN
http://picasaweb.google.fi/117803013042502682219
http://picasaweb.google.fi/117803013042502682219