Suspijigin "parhaat" värit
Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Suspijigin "parhaat" värit
Mitkä ovat suspijigien ns. luottovärit? Eli toisin sanoen, onko joku väri ylitse muiden. Tietenkin vesistö yms. vaikuttaa asiaan, mutta onko jotain mikä tuntuu pelittävän paikassa, kuin paikassa? Ei ole tullut vielä noilla kalasteltua, mutta nyt tekisi mieleni testata moisia vekottimia.
Mites nuo ei-suspi Stormit pelittää? Heikkoutena näyttäisi olevan puuttuva 3-haara koukku. Ilmeisesti kuitenkin uitettavuus pohjan tuntumassa hyvä juuri tuosta syystä (eli ei jää niin helposti pohjaan).
Niinhän siinä kävi, että kiiressä, puusilmänä tuli napattua noita uppo -malleja suspin sijaan
. Kaippa se on käytävä kaupan kautta hankkimassa ihan niitä suspejakin.
(Kyllä on hienoa tää hymiöiden valinnanvara...)
Niinhän siinä kävi, että kiiressä, puusilmänä tuli napattua noita uppo -malleja suspin sijaan
-
puttikalle
- Sylttytehtailija
No pääseepähän nuilla ei-suspeilla tarvittaessa tarpeeksi syvälle, monttuja tutkimaan...Mokia kirjoitti:Mites nuo ei-suspi Stormit pelittää? Heikkoutena näyttäisi olevan puuttuva 3-haara koukku. Ilmeisesti kuitenkin uitettavuus pohjan tuntumassa hyvä juuri tuosta syystä (eli ei jää niin helposti pohjaan).
Niinhän siinä kävi, että kiiressä, puusilmänä tuli napattua noita uppo -malleja suspin sijaan. Kaippa se on käytävä kaupan kautta hankkimassa ihan niitä suspejakin.
-
Wanha Jykä
eli yhtä hyviä värejä, kuin Saimaalla viikonloppuna ? no, viikko vielä ja kokeillaan uudestaan...
You’ll Never Walk Alone - Liverpool FC
Champions League: 1977 1978 1981 1984 2005 UEFA Cup 1973 1976 2001
League Champions 1901 1906 1922 1923 1947 1964 1966 1973 1976 1977 1979 1980 1982 1983 1984 1986 1988 1990
Champions League: 1977 1978 1981 1984 2005 UEFA Cup 1973 1976 2001
League Champions 1901 1906 1922 1923 1947 1964 1966 1973 1976 1977 1979 1980 1982 1983 1984 1986 1988 1990
Uutuusväri keltatiikeri eli keltainen mustilla raidoillla toimii joten kuten.
Aiemmista väreistä sinihopea on kans toiminut kelvollisesti.
Ylipäätään minusta nämä suspijigit ei oo olleet mitään aivan huippuja - siis mulla, tiedän kyllä että moni tykkää niistä yli kaiken. Ne on jotenkin niin jäykkiä vedessä. Jotenkin tylsiä patukoita.
Minusta normaalissa kalajigissä on paljon eloisampi liike.
Aiemmista väreistä sinihopea on kans toiminut kelvollisesti.
Ylipäätään minusta nämä suspijigit ei oo olleet mitään aivan huippuja - siis mulla, tiedän kyllä että moni tykkää niistä yli kaiken. Ne on jotenkin niin jäykkiä vedessä. Jotenkin tylsiä patukoita.
Pienissä suspeissa olen törmännyt tuohon väriin BSD. On ajoittain aivan pitelemätön haukikone, selvästi paras noista väreistä, mutta mutta... Pienestä koosta johtuen joutuu isommilta hakeilta usein poistamaan vieheen sisuksista ns. "persreiän kautta", eli nielevät niin syvälle kurkkuun, että joutuu kantamaan kalaa kotiin enemmän kuin olisi mielekästä. Onko kukaan siis törmännyt kyseiseen väriin noissa haukikoon (18cm) suspeissa? Jos löytyy tietoa asiasta, niin vikkelästi minulle vinkkiä kitoooosh...
- Liitteet
-
- swsb_c.jpg (34.79 KiB) Katsottu 6883 kertaa
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
- Samthefisherman
BB ja FLMB on olleet tehokkaimmat, FLMB varsinkin likaisemmassa vedessä on aika pitelemätön kapine. Viime syksynä oli muutama 'kalamies' kyydissä, punanen kone kiinni ja jätkät räkättää vieressä, että et sä tuolla mitään kalaa saa. Ensimmäisellä heitolla n. 7kg kala. Hiljeniväthän perkeleet kerrankin 
“There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.”
Jos Tyrä kysymyksesi on mistä löytyy isona suspina tuota mainitsemaasi väriä niin ainakin tänään pitelin käsissäni sitä Kalastimessa.(Eteläinen Hesperiankatu 12, helsinki)Tyrä kirjoitti:Pienissä suspeissa olen törmännyt tuohon väriin BSD. On ajoittain aivan pitelemätön haukikone, selvästi paras noista väreistä, mutta mutta... Pienestä koosta johtuen joutuu isommilta hakeilta usein poistamaan vieheen sisuksista ns. "persreiän kautta", eli nielevät niin syvälle kurkkuun, että joutuu kantamaan kalaa kotiin enemmän kuin olisi mielekästä. Onko kukaan siis törmännyt kyseiseen väriin noissa haukikoon (18cm) suspeissa? Jos löytyy tietoa asiasta, niin vikkelästi minulle vinkkiä kitoooosh...
Ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa!
Älä hemmetissäWalto kirjoitti:Jos Tyrä kysymyksesi on mistä löytyy isona suspina tuota mainitsemaasi väriä niin ainakin tänään pitelin käsissäni sitä Kalastimessa.(Eteläinen Hesperiankatu 12, helsinki)Tyrä kirjoitti:Pienissä suspeissa olen törmännyt tuohon väriin BSD. On ajoittain aivan pitelemätön haukikone, selvästi paras noista väreistä, mutta mutta... Pienestä koosta johtuen joutuu isommilta hakeilta usein poistamaan vieheen sisuksista ns. "persreiän kautta", eli nielevät niin syvälle kurkkuun, että joutuu kantamaan kalaa kotiin enemmän kuin olisi mielekästä. Onko kukaan siis törmännyt kyseiseen väriin noissa haukikoon (18cm) suspeissa? Jos löytyy tietoa asiasta, niin vikkelästi minulle vinkkiä kitoooosh...
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.