Suspijigin "parhaat" värit

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Mokia
Operan Killisilmä

Suspijigin "parhaat" värit

Viesti Kirjoittaja Mokia »

Mitkä ovat suspijigien ns. luottovärit? Eli toisin sanoen, onko joku väri ylitse muiden. Tietenkin vesistö yms. vaikuttaa asiaan, mutta onko jotain mikä tuntuu pelittävän paikassa, kuin paikassa? Ei ole tullut vielä noilla kalasteltua, mutta nyt tekisi mieleni testata moisia vekottimia.
Merirules

Suspi

Viesti Kirjoittaja Merirules »

stormin suspendi wildeye swimbait, itellä oli toi 5"/14cm/40g sinihopea mustilla viivoilla hauelle paras.
pjh

Viesti Kirjoittaja pjh »

Uutuus väri kelta-musta tiikeri ei ole ainakaan vielä toiminut. Mites muilla?
- Ei aina voi saada -
Mokia
Operan Killisilmä

Mites nuo ei-suspi Stormit pelittää? Heikkoutena näyttäisi olevan puuttuva 3-haara koukku. Ilmeisesti kuitenkin uitettavuus pohjan tuntumassa hyvä juuri tuosta syystä (eli ei jää niin helposti pohjaan).

Niinhän siinä kävi, että kiiressä, puusilmänä tuli napattua noita uppo -malleja suspin sijaan :oops: . Kaippa se on käytävä kaupan kautta hankkimassa ihan niitä suspejakin.

(Kyllä on hienoa tää hymiöiden valinnanvara...) :shock:
conolon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja conolon »

Eilen Tammisaaressa pelitti uusi puna-ahven väri. 12 tunnin reissulla kaikki kalat tulivat ko. värillä, vesi aika ruskeaa ja todella leväistä pohjassa. Itse heitin jerkkejä koko päivän eikä kalan kalaa. Kaveri nappasi - olikohan 10 cm suspi - päivän kaikki gäddat.

Saku
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Se isompi mode ja permanentti tussilla tummanpunaiseksi tussattuna on mulla ollut paras.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
selenius
Yliliimapää

Viesti Kirjoittaja selenius »

Vika lienee miehessä, suspilla ei vielä kalan kalaa. Täytynee ottaa kevään projekti-vieheeksi, siis suspilla kala...
pjh

Viesti Kirjoittaja pjh »

Visiin sama vika kuin Seleniuksella... Viime kesä ei mitään, eikä tämäkään kausi ole ainakaan paremmin alkanut. Jotkut tuntuu vetävän suspilla haukea kuin suo kuokalla. Onko hyviä vinkkejä ?
- Ei aina voi saada -
puttikalle
Sylttytehtailija

Viesti Kirjoittaja puttikalle »

kyllä sillä kalaa saa ku kelaa vaa hiljaa..mä en oo tarvinnu mitää erikoisempia kikkoja :shock:
Wstrand
Don Jouni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wstrand »

Mokia kirjoitti:Mites nuo ei-suspi Stormit pelittää? Heikkoutena näyttäisi olevan puuttuva 3-haara koukku. Ilmeisesti kuitenkin uitettavuus pohjan tuntumassa hyvä juuri tuosta syystä (eli ei jää niin helposti pohjaan).

Niinhän siinä kävi, että kiiressä, puusilmänä tuli napattua noita uppo -malleja suspin sijaan :oops: . Kaippa se on käytävä kaupan kautta hankkimassa ihan niitä suspejakin.

(Kyllä on hienoa tää hymiöiden valinnanvara...) :shock:
No pääseepähän nuilla ei-suspeilla tarvittaessa tarpeeksi syvälle, monttuja tutkimaan...
Wanha Jykä

Viesti Kirjoittaja Wanha Jykä »

Sininen on toiminut parhaiten. Tosin aion vielä jonain päivänä saada myös tiikeri suspilla kalaa, vaikka joutuisin koko vuoden kalastamaan pelkästään sillä. :evil:
Niin syvää järveä ei olekaan etteikö siinä pintavieheellä voisi kalastaa.
Mokia
Operan Killisilmä

Eilen tuli sitten hankittua Vantaan Honkkarista noita suspeja. Väri Pilchard tuntui kaikkein houkuttavimmalta (ainakin näin kalastajan silmään :D ), joten niitä tuli sitten pakkiin hommattua. Saas nähdä, kuis äijän käy, kun ensi viikolla pitäisi lähteä haukea jallittamaan.
Wstrand
Don Jouni
Viesti:

sama vika, eli muutamia tuli pakin täytteeksi. viime vuonna jäi luu käteen kaupassa käydessä, joten onpahan nyt ainakin varalla. Tosin nyt ei enää löytynyt sitä uutta punamustaa isoimissa kokoluokissa.
pikkisone

Viesti Kirjoittaja pikkisone »

Luonnolliset värit ja jonkin verran käytettynä siten, että suspi on nuhjaantunut sopivasti eikä kiillä enää niin kuin juuri pakasta vedetty. Musta selkä ja hopean harmaat kyljet on antanut parhaiten vihernieriää.
Wstrand
Don Jouni
Viesti:

eli yhtä hyviä värejä, kuin Saimaalla viikonloppuna ? no, viikko vielä ja kokeillaan uudestaan...
You’ll Never Walk Alone - Liverpool FC
Champions League: 1977 1978 1981 1984 2005 UEFA Cup 1973 1976 2001
League Champions 1901 1906 1922 1923 1947 1964 1966 1973 1976 1977 1979 1980 1982 1983 1984 1986 1988 1990
Cello

Viesti Kirjoittaja Cello »

Uutuusväri keltatiikeri eli keltainen mustilla raidoillla toimii joten kuten.

Aiemmista väreistä sinihopea on kans toiminut kelvollisesti.

Ylipäätään minusta nämä suspijigit ei oo olleet mitään aivan huippuja - siis mulla, tiedän kyllä että moni tykkää niistä yli kaiken. Ne on jotenkin niin jäykkiä vedessä. Jotenkin tylsiä patukoita. :) Minusta normaalissa kalajigissä on paljon eloisampi liike.
selenius
Yliliimapää

Hää!!!
Suspi selätetty ja ensimmäiset 2 hakkia ovat sen kohdanneet (ja pataan joutuneet). Sininen on aivan kurko väri, antoi mulle molemmat!
Mokia
Operan Killisilmä

Selenius kirjoitti:Hää!!!
Suspi selätetty ja ensimmäiset 2 hakkia ovat sen kohdanneet (ja pataan joutuneet). Sininen on aivan kurko väri, antoi mulle molemmat!
Minkä kokoisella suspilla ko. "pötköt" tulivat ja mitä kokoa kalat edustivat?
selenius
Yliliimapää

Koko oli (luonnollisesti) suurin ja kalat kuin veljekset, á 2,5kg.
Tyrä
Raksiteline
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Pienissä suspeissa olen törmännyt tuohon väriin BSD. On ajoittain aivan pitelemätön haukikone, selvästi paras noista väreistä, mutta mutta... Pienestä koosta johtuen joutuu isommilta hakeilta usein poistamaan vieheen sisuksista ns. "persreiän kautta", eli nielevät niin syvälle kurkkuun, että joutuu kantamaan kalaa kotiin enemmän kuin olisi mielekästä. Onko kukaan siis törmännyt kyseiseen väriin noissa haukikoon (18cm) suspeissa? Jos löytyy tietoa asiasta, niin vikkelästi minulle vinkkiä kitoooosh...
Liitteet
swsb_c.jpg
swsb_c.jpg (34.79 KiB) Katsottu 6889 kertaa
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Samthefisherman

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

Mulla parhaat värit ovat olleet: itse tussattu pumu, FLMB ja sellainen siniselkäinen/hopeakylkinen. Kokona tuo suurin eli 7".
tjs
Tittelinkipeä

Viesti Kirjoittaja tjs »

BB ja FLMB on olleet tehokkaimmat, FLMB varsinkin likaisemmassa vedessä on aika pitelemätön kapine. Viime syksynä oli muutama 'kalamies' kyydissä, punanen kone kiinni ja jätkät räkättää vieressä, että et sä tuolla mitään kalaa saa. Ensimmäisellä heitolla n. 7kg kala. Hiljeniväthän perkeleet kerrankin :)
“There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.”
Walto
X - filée

Viesti Kirjoittaja Walto »

Tyrä kirjoitti:Pienissä suspeissa olen törmännyt tuohon väriin BSD. On ajoittain aivan pitelemätön haukikone, selvästi paras noista väreistä, mutta mutta... Pienestä koosta johtuen joutuu isommilta hakeilta usein poistamaan vieheen sisuksista ns. "persreiän kautta", eli nielevät niin syvälle kurkkuun, että joutuu kantamaan kalaa kotiin enemmän kuin olisi mielekästä. Onko kukaan siis törmännyt kyseiseen väriin noissa haukikoon (18cm) suspeissa? Jos löytyy tietoa asiasta, niin vikkelästi minulle vinkkiä kitoooosh...
Jos Tyrä kysymyksesi on mistä löytyy isona suspina tuota mainitsemaasi väriä niin ainakin tänään pitelin käsissäni sitä Kalastimessa.(Eteläinen Hesperiankatu 12, helsinki)
Ilman lihaskramppeja en saisi yhtään liikuntaa!
Tyrä
Raksiteline
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tyrä »

Walto kirjoitti:
Tyrä kirjoitti:Pienissä suspeissa olen törmännyt tuohon väriin BSD. On ajoittain aivan pitelemätön haukikone, selvästi paras noista väreistä, mutta mutta... Pienestä koosta johtuen joutuu isommilta hakeilta usein poistamaan vieheen sisuksista ns. "persreiän kautta", eli nielevät niin syvälle kurkkuun, että joutuu kantamaan kalaa kotiin enemmän kuin olisi mielekästä. Onko kukaan siis törmännyt kyseiseen väriin noissa haukikoon (18cm) suspeissa? Jos löytyy tietoa asiasta, niin vikkelästi minulle vinkkiä kitoooosh...
Jos Tyrä kysymyksesi on mistä löytyy isona suspina tuota mainitsemaasi väriä niin ainakin tänään pitelin käsissäni sitä Kalastimessa.(Eteläinen Hesperiankatu 12, helsinki)
Älä hemmetissä :shock: Sellainen täytyy saada :P
Nuorten kalakerho etsii lahjoituksina käyttökelpoista tai korjauskelpoista kalastustavaraa. Yksäriä minulle, niin kerron lisää.
Bugi

Viesti Kirjoittaja Bugi »

Viime kaudella suspeista toimivat parhaiten.
1.TS (ylivoimainen)
2.BSD
3. YETG
MelkkeSaamaMiäs
Vastaa Viestiin