Buster jerkin värimaailma

Alueen säännöt
Palsta heittokalastuksesta. Keskustelun aiheina heittokalastukseen soveltuvat kalapaikat, välineet, vieheet, kalastustavat jne.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Msr
Syöpäläinen

Viesti Kirjoittaja Msr »

Samthefisherman kirjoitti:Selänne? :lol:
Ei mutta lähellä. 8)
spande
Valtakunnansovittelija

Viesti Kirjoittaja spande »

Jos vertaa Selänteen, äh eiku Heleniuksen omaan signatureen niin kauas ikävä kyllä jää. Heleniuksen sarjassa sentään oli ottiväri poikineen kuten pitääkin. Nuissa tuo viimeistely tosiaan aikas paskaa. Toivottavasti ei kuukauden päästä tule tehtaalta yhtä shitisti maalattuja. Tulevat saaliit kuitennii näyttää onko noista kunnon peleiksi, joten palakaliikki siltä osin turhaa.
psy1
Vähän ihastunut

Viesti Kirjoittaja psy1 »

No nyhämmmää tiäränki. Moro Teemu.
Mää mukkasi rotvalli reunaa ja pipa lens.
Matuu
Korkkikonttine heone

Viesti Kirjoittaja Matuu »

Pienellä tuunauksella tosta ylimmästä ja alimmasta sais ihan hyviä.
Ylempi muuttus mustalla tussilla ihan nätiksi pumuksi ja alempi tummanvihreellä tussilla ihan hyvä kontrastiseki vipu:ksi.
Kait noita kahta vois noinkin koittaa, mutta ei kyllä muut mitenkään mun silmään sopivia värejä.
Everyone should belive in something.
I belive I`ll have another beer.
Rami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rami »

Heh, hauskoja kommentteja. Kiitos vaan palautteesta. Kalastuksessa voi onnistua niin monella eri tavalla ja jotkut värit ovat enemmän omia kuin toiset. Oma kokemukseni haukivesiltä ei ole mitenkään osoittanut taiteellisesti kauniita uistimia pyytävämmiksi kuin olosuhteisiin mietittyjä rumiluksia. Mutta toki ymmärrän, että keräilijä hakee kaunista ulkonäköä. Eikä siitä missään nimessä haittaa hauenkalastuksessakaan ole, jos vaan muuten värit on mietitty.

En ole mistään löytänyt kromipohjaisia Ezoxin värejä. Tarkoittaako Jrc tätä punakultaa? Toi mun värin kupari olis voinut olla tummempikin. Ja mahan väritys, ei ole ihan onnistunut, fluorioranssit reunat on turhan tummat. Mutta olen lopputulokseen tyytyväinen. Ja tarkoitus ei todellakaan ollut matkia Ezoxin väriä. En tuota edes muistanut, kun en ole ikinä sitä omistanut. Suunnittelun pohjana on ollut oma toimiva väritys.

Jaskan väri kuin jostain alakansakoululaisten väritä jerkki kilpailusta?
Jep jep ja sitten jouduin taas valokuvaamaan :)

Viikon vinkki: Uita niitä värejä joihin itse uskot
jrc

Viesti Kirjoittaja jrc »

Ei tässä Rami ollut tarkoitus haukkua värejä,vaan ihmetellä sitä tapaa miten noissa parissa on värien toteutus tehty??Meinaan vaan että miksei voi maalauttaa protoja jollain sellaisella kaverilla jolla ruisku pysyy handussa ja jälki on sen mukaista,eikä lähettää tehtaalle tuotantoon kapulaa suoraan tussin jäljiltä.Kiinalainen kun monistaa sen proton virheineen kaikkineen.
Luulis että kun tekijämies saa kunnian teetättää oman värin,niin haluais myös saada työnjäljen puolesta kelvollisen tuotteen.Eli ei tää ollu mitenkään henkilökohtaista :twisted:
"Karppimafia"/Isä Carillo
www.karppimafia.fi
Msr
Syöpäläinen

Viesti Kirjoittaja Msr »

jrc kirjoitti:Ei tässä Rami ollut tarkoitus haukkua värejä,vaan ihmetellä sitä tapaa miten noissa parissa on värien toteutus tehty??Meinaan vaan että miksei voi maalauttaa protoja jollain sellaisella kaverilla jolla ruisku pysyy handussa ja jälki on sen mukaista,eikä lähettää tehtaalle tuotantoon kapulaa suoraan tussin jäljiltä.Kiinalainen kun monistaa sen proton virheineen kaikkineen.
Luulis että kun tekijämies saa kunnian teetättää oman värin,niin haluais myös saada työnjäljen puolesta kelvollisen tuotteen.Eli ei tää ollu mitenkään henkilökohtaista :twisted:
Mun tiedon mukaan noista on ainakin 75% ruiskun jäljiltä. Eikä tieto ole pelkkää mutua.
Rami
Viesti:

Jrc, nou hätä, mehän jutellaan vaan uistimista. Ja tottakai ainakin mun väriä saa aivan vapaasti kommentoida. Varmasti muidenkin.

Muista en tiedä, mutta omastani oli ainakin ruiskulla tehty parit protot. Ja piirroskin mitä värejä minnekin. Ja ekassa protossa eka hauki sen kokoinen, että olisi ollut kiva saada se puntarille... Koukku pysyi kyllä kiinni, mutta kävi harvinainen ja ikävä tapahtuma, kun pala huulta ei pysynyt kalassa kiinni.
spande
Valtakunnansovittelija

Viesti Kirjoittaja spande »

:popcorn: :popcorn:
Rami
Viesti:

Onko muut saaneet jo uusia Busia toimimaan?

Itse menin tänään klo 13 vesille. Edellinen merikeikka oli 1.6., joten oli epäilys, etten osaa enää edes heittää. Neljännellä heitolla yllätykseksi siiman päässä oli kuitenkin hauki, 5.8-kiloinen hyppivä laiheliini ft-Busalla. Päivän parhaaksi nousi kuitenkin C269 neitsytkeikallaan noin 15 tapahtumalla, joista 9 ylös. Muilla väreillä tuli 7 haukea. Aika vähän tuli kyllä vaihdeltua uistimia, kun heti löytyi toimivat.
Säynävä
Lahna mikä Lahna

Viesti Kirjoittaja Säynävä »

ööö... mikä väri on 269?
Jaskai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaskai »

Hmm

Oma värini ei ole varmaankaan keräilijöiden unelma-se on käyttöä varten.

Itsellä ko väri on ollut kaikkien aikojen paras omaväritys, jolla on tilillään aika monta SUURhaukea-viimeisin tämän vuoden kolmas kymppi 10.6kg.

Tein värin(kun sitä pyydettiin) aika pitkän koekalastuksen kautta. Ja tuo koekalastus oli kyllä aikamoinen myrskymerkki itselle-ja venekavereille..

Värini ei todellakaan ole mikään keräilijän unelma täynnä erikoisia yksityiskohtia-mutta TEHOKAS se on ollut.

Menossa 6:s itsevärjätty kappale.

-Jaska-
Jussipussi

Viesti Kirjoittaja Jussipussi »

Voisko se olla silleen, että saamamiehet on eri miehet kuin "nettikalastajat" ym. uistimen hiplaajat, yleensä? :wink:
Koivisto

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Eihän nuo mitään "kansikuva" Busia ole, mutta eipä värikartasta löydy vastaaviakaan. Toimivilta väreiltä näyttävät kuitenkin. Muut ovat hyviä sellaisenaan, mutta Jaskan väriin haluaisin ehkä hieman paksummat ja isommat salmiakit.
koivistojanne.kuvat.fi
Koivisto

Viesti Kirjoittaja Koivisto »

Odotan malttamattomana Wobblerin erikoisvärejä. Sieltä tulee ainakin kaksi hyvää ja varmasti toimivaa väriä.
koivistojanne.kuvat.fi
jrc

Viesti Kirjoittaja jrc »

Kun mä arvostelin noita värejä,en kyseenalaistanut niiden toimivuutta.Mun pointtina oli se,että kun kerran saa tehtaalta oman värin,niin miksei voi samalla teettää hyvännäköistä ja toimivaa.Kyllä suomesta maalareita löytyy joilla on taitoa ja visioita toteuttaa villeimpiäkin haaveita.
Jos mulla olis omaväri,niin kyllä mä haluaisin että se pyytävyyden lisäks myös näyttäisi hyvältä,ja kun mulla ei ole kykyä tehdä/suunnitella hyvännäköistä ja pyytävää uistinta,niin jätän sen homman alan taitajille.
Ei tästä sen enempää.
www.karppimafia.fi
Jussipussi

Esimerkiksi tuo Jaakon väri. Katsoin huutonetin puolelta kuvaa samasta palikasta. Käsittääkseni siihen on käytetty kahta väriä, sinistä ja keltasta. Tuo on niin yksinkertainen väri, että ainakaan minä en ymmärrä miten joku huippumaalari ois saanu siitä paremman. Jos alkuperäinen idea on nimenomaan ollut sininen pohja keltaisilla raidoilla. Jos tuohon ois huippumaalari maalannut vaikkapa suomuja kylkeen ja liimannyt höyheniä ja laittanut silikooni silmät, niin eipä taitais olla enää sama väri, mitä on alunperin haettu. Ja tuskinpa se kalastavuus niillä hepeneillä ois yhtään parempi.
Jussipussi

jrc:lle. Kun sinulla on tuota busteri kokoelmaa, ja varmaan olet niitä paljon kokeillut, niin mitkä sinulla on ollut niistä kalastavimmat värit?(muutama väri ja olosuhteet missä käytät). Sekä mikä/mitkä on mielestäsi omaan silmään se hienoin väri?

Itselläni on parhaiten pelannut 114, yllättäen myäs vähän pilviselläkin kelillä, c37 ja c47. Nämä värit on pelannut myös pikebuster vaapussa.
Hienoin väri omaan silmään on yks Wobblerin pesiaaliväri, semmonen ruskea-musta, olikohan Koiviston suunnittelema, koodia en nyt muista.
jrc

Viesti Kirjoittaja jrc »

Värejä kun on tosiaan se n 170kpl,niin tulee tosiaan kokeiltua eri värejä :) Tosin iso osa on mun silmään täysin toimimattomia ja näin ollen ei kulje edes mukana(joku on varmaan ihan eri mieltä tästäkin)
Mun lemppäreista esimerkkeinä olkoot:C47,C76,C100,C127,C130,C161,C192 eli aika normi värejä jotka toimii lähestulkoon aina.Sit on niitä muutaman kerran ihmeitä jotka on räjäyttäny potin.Kaikki riippuu niin olosuhteista ja vuodenajasta.
Mun mielestä hienoin Busa on SGK 2004,koska sen saaminen oli vaikeaa ja kovan työn takana :)
www.karppimafia.fi
Pepe_London

Viesti Kirjoittaja Pepe_London »

jrc kirjoitti:Värejä kun on tosiaan se n 170kpl,niin tulee tosiaan
Mun mielestä hienoin Busa on SGK 2004,koska sen saaminen oli vaikeaa ja kovan työn takana :)
Mielenkiinnosta kysyn mikä tuon busan värikoodi on? Haukiklubin sivuilta ei tolla nimellä ainakaan ole väriä. :) Tai jos ei ole siellä näkyvissä niin saisko kuvan?
jrc

Viesti Kirjoittaja jrc »

Pepe_London kirjoitti:
jrc kirjoitti:Värejä kun on tosiaan se n 170kpl,niin tulee tosiaan
Mielenkiinnosta kysyn mikä tuon busan värikoodi on? Haukiklubin sivuilta ei tolla nimellä ainakaan ole väriä. :) Tai jos ei ole siellä näkyvissä niin saisko kuvan?
C66 ja kyllä se Jannenkin kokoelmista löytyy,tietysti :)
www.karppimafia.fi
Haukikoira
Lohikissa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukikoira »

Tuli hommattua muutama Wee-kaupan uutuuksista. Olin saanut myös pari toimeksiantoa, kummatkin jerkkausta aloittavilta kavereilta. Täytyy myöntää, etttä ramiväri ja OB lähtivät kolmena kappaleena piikeistä. Ambulanssi ja meriväri jäivät myös omaan kekoon, mutta on toi yllättävän helppoa ja samalla hankalaa ostaa muille, varsinkin aloittelevalle jerkkejä. Varsin vaikeaa on opettaa niiden käyttöä puhelimitse:)

Mainita kyllä pitää, että eilen toinen näistä aloittelevista, eli yks käännytetty lohimies pisti multimediaa kaksin kappalein, kun shallopaskis oli vienyt hänen jerkkineitsyytensä, jäkimmäisen ollessa jo +2kg. Puhelimitse kuulin vielä tuon niin legendaarisen lauseen: sitte oli vielä iso seurimo! :D :D :D
Haukikoira
Lohikissa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukikoira »

Niin, piti kysymäni, muistaako joku sen vanhan sinipeili, vai siniprisman koodin ja sattuuko olemaan tietoa onko niitä vielä jossain?
Jussijii
Sisävesiswedu

Viesti Kirjoittaja Jussijii »

Haukikoira kirjoitti:Niin, piti kysymäni, muistaako joku sen vanhan sinipeili, vai siniprisman koodin ja sattuuko olemaan tietoa onko niitä vielä jossain?
Löytysköhän tuolta?
http://www.haukkiklubi.com/haukkiklubi/ ... buster.htm
Samthefisherman

Viesti Kirjoittaja Samthefisherman »

HK:lle, C114
Vastaa Viestiin