Kokemuksia kelluntarenkaista?
Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Harmitti tuo kun oli päivän potkinut ja piti lähteä kotiin märkä rengas autoon ja sit kuivatellaan takapoksia. Noh pienen pähkäilyn ja mittaamisen jälkeen soitto äipälle (entinen ompelia) et nyt tarvis saada renkaalle oma "vedenpitävä" veska!!! Muutaman viikon jälkeen se oli sitten valmis. Veskaan mahtuu rengas, kahluuvermeet, räpylät ja tilaakin vielä jää. Takapoksi pysyy kuivana eikä emäntä enää murjota 

Kettumies kirjoitti:Harmitti tuo kun oli päivän potkinut ja piti lähteä kotiin märkä rengas autoon ja sit kuivatellaan takapoksia. Noh pienen pähkäilyn ja mittaamisen jälkeen soitto äipälle (entinen ompelia) et nyt tarvis saada renkaalle oma "vedenpitävä" veska!!! Muutaman viikon jälkeen se oli sitten valmis. Veskaan mahtuu rengas, kahluuvermeet, räpylät ja tilaakin vielä jää. Takapoksi pysyy kuivana eikä emäntä enää murjota

Nyt näkyy ainakin mulla.
Pienen keskustelun jälkeen äippä lupas tehdä veskan 125 € sis pienen työpalkkion ja postit. Mun hinta arvio men vähän ketuiksi. Veskassa on kuitenkin melkein kaksi metriä vetoketjua, reilusti kangasta mikä ei ollut aivan halpaa. Mut jos nyt joku innoistui ja haluaa tuollaisen itselleen niin yv:tä tulemaan. Tämän kyseisen veskan mitat leveys n.62 cm, pituus n. 118cm ja korkeus n. 45cm. Veskassa ei ole pohjassa mitään patjoja kovikkeena vaan renkaan pohjapatjat/selkänoja hoitavat tuon asian. Veska suunniteltu fisu kissa4 mittojen mukaan. Tilaa jää vielä reilusti tuon kissan jälkeen eli sinne mahtuu periaatteessa kaikki sälä/vaatetus mitä ikinä voi tarvita reissussa mukana. Veska ehkä hieman liian korkea mut eipä tule liian piukkaan pakattua mikä voi sit ehkä vaurioittaa rengasta.
Do diih. Kumiamme saapunee haettavaksi tänään tahi huomenna. Räpylät edelleen ostamati. Omistan Ursukin sea horsen thermosaappailla, ja jos oikein eilen selailin topicin läpi kierosilmilläni, niin tuo saapas-räpylä yhtälö ei oikein ole toimiva, vai?? Force-Fin räpylät nyt harkinnassa koska tuohon saa sovitettua myös lämpösaappaan. Kokemuksia?!?!?
Viikonloppuna ekaa kertaa elämässä kumiamme plaaniin ja metriä lip-lockiin
Viikonloppuna ekaa kertaa elämässä kumiamme plaaniin ja metriä lip-lockiin
- jpuustinen
- Viesti:
Jep, kihelmöi. Tilasin juuri ekan rinkulani samasta paikasta ja Maresin räpylät Varustenetistä. Ja ihan meinaan teitä kaikkia syyttää jos rupevaa kaduttamaan tai tulee sanomista!Fissaaja kirjoitti:Tänään kävin ostamassa Spey Clavesta ekan rinkulani 8)
Hitto, kun kihelmöi jo päästä testimään :juunääs:
Jos kehtais kysyä, kun en ehdi kahlailla koko sivustoa, niin miten tuo pumppu puoli, oliko se niin, että Biltemasta löyty tuohon Fisuun sopivainen hyvä pumppu?
T. Mopokäsistä
Tulikin jo sitten eilen käytyä koittamassa tuo ihan noin vaan pikaisesti ilman perhovermeitä. Siis mielettömän mukava peli 8) kiva oli kellutella ja yllättävän vakaata oli meno, vaikka riuhdoin ja sähläsin minkä kerkesin. Tykkäsinjpuustinen kirjoitti:Jep, kihelmöi. Tilasin juuri ekan rinkulani samasta paikasta ja Maresin räpylät Varustenetistä. Ja ihan meinaan teitä kaikkia syyttää jos rupevaa kaduttamaan tai tulee sanomista!Fissaaja kirjoitti:Tänään kävin ostamassa Spey Clavesta ekan rinkulani 8)
Hitto, kun kihelmöi jo päästä testimään
Jos kehtais kysyä, kun en ehdi kahlailla koko sivustoa, niin miten tuo pumppu puoli, oliko se niin, että Biltemasta löyty tuohon Fisuun sopivainen hyvä pumppu?
T. Mopokäsistä
Ite ostin Clavesta samalla myös pumpun, hyvin täytti renkaan. Joo, kyllä niitä Biltemasta taitaapi saada, joku voi neuvoa, kun itsellä ei tietoa
Mulla on siis se Guidelinen mikälie Drifter, kun Cätit oli jo loppunu
- jpuustinen
- Viesti:
Juu varmaankin? Liikkeessä niitä ei vaan silloin ollut kun kävin.jpuustinen kirjoitti:Jaa, vai loppu? No nehän tietysti hommaa sen mulle kampanjahintaan, kun ne siellä sivuilla vielä esillä oli, ainakin mun järjenjuoksun mukaan.Fissaaja kirjoitti: Mulla on siis se Guidelinen mikälie Drifter, kun Cätit oli jo loppunu
Sai muuten tuon Drifterinkin 200 ekuun.
- jpuustinen
- Viesti:
Ja meiliäkin jo Clavelta tuli, eli ensviikolla saavat noita Catteja lisää ja samaan hintaan, hienoa!Fissaaja kirjoitti:Juu varmaankin? Liikkeessä niitä ei vaan silloin ollut kun kävin.jpuustinen kirjoitti:Jaa, vai loppu? No nehän tietysti hommaa sen mulle kampanjahintaan, kun ne siellä sivuilla vielä esillä oli, ainakin mun järjenjuoksun mukaan.Fissaaja kirjoitti: Mulla on siis se Guidelinen mikälie Drifter, kun Cätit oli jo loppunu :wink:
Sai muuten tuon Drifterinkin 200 ekuun.
Itse olen ollut väsännyt sumpun haavin havaksesta (ei liian iso!) ja polkupyörän mustekalasta (80 cm). Tässä kokoamisohjeet:perza kirjoitti:Itseasiassa ite mietin jonkinlaista sumpun tynkää, mutta vähän hankala se on tohon laittaa...Hauttis kirjoitti:Mites oletta järjestäneet tuon saaliin kuljetuksen kelluntarenkaassa?
1) Pujota mustekala havaksen yläreunan läpi koko kierroksen matkalta
2) Taivuta mustekalan koukku mustekalan ympäri niin että mustekala muodostaa lenkin, jolla havaksen suun saa suljettua ja avattua. Lisää havaksesta pari lenkkiä taivitettuun koukkuun kiinni, niin sumpun avaminen helpottuu.
3) Kiinnitä mustekalan vapaa pää kelluntarenkaaseen johonkin opivaan kohtaan. Jos mustekala tuntuu liian pitkältä, niin sumpun voi heittää vaikka renkaan keulan yli toiselle puolen.
Toivottavasti ohjeesta saa selvää.
Parannusehdotuksia kaipaillaan ainakin siihen miten tuonne saisi kalan helpommin. Pitäisikö askarrella jonkinmoinen suppilo (vaikka koiran kaulurista, joita saa eläinlääkäristä)?
Janne
-
Mikey
- Herr Doktor
Jos ruokakalan otan niin annan pappia päähän ja tungen kalan renkaan etutilaan. Kyllä se siellä säilyy tarpeeksi kauan.kojape kirjoitti:Itse olen ollut väsännyt sumpun haavin havaksesta (ei liian iso!) ja polkupyörän mustekalasta (80 cm). Tässä kokoamisohjeet:perza kirjoitti:Itseasiassa ite mietin jonkinlaista sumpun tynkää, mutta vähän hankala se on tohon laittaa...Hauttis kirjoitti:Mites oletta järjestäneet tuon saaliin kuljetuksen kelluntarenkaassa?
1) Pujota mustekala havaksen yläreunan läpi koko kierroksen matkalta
2) Taivuta mustekalan koukku mustekalan ympäri niin että mustekala muodostaa lenkin, jolla havaksen suun saa suljettua ja avattua. Lisää havaksesta pari lenkkiä taivitettuun koukkuun kiinni, niin sumpun avaminen helpottuu.
3) Kiinnitä mustekalan vapaa pää kelluntarenkaaseen johonkin opivaan kohtaan. Jos mustekala tuntuu liian pitkältä, niin sumpun voi heittää vaikka renkaan keulan yli toiselle puolen.
Toivottavasti ohjeesta saa selvää.
Parannusehdotuksia kaipaillaan ainakin siihen miten tuonne saisi kalan helpommin. Pitäisikö askarrella jonkinmoinen suppilo (vaikka koiran kaulurista, joita saa eläinlääkäristä)?
Janne
Mikäli kyseessä on elävä kala jonka haluan kuljettaa rantaan mitattavaksi/punnattavaksi/kuvattavaksi niin käytän punnituspussia jonka kiinnitän nyöreistään kellunrenkaan D-renkaaseen. Kala on helppo uittaa vedessä renkaasta pussissa roikkuen rantaan. Näin välttyy sumpun väkertelyltä.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
-
Mikey
- Herr Doktor
Jep, sama juttu. Joella varmasti pakollinenkin kapine mutta seisovassa vedessä...ei kiitos.selenius kirjoitti:Mä olen yhden reissun pitänyt matkassa ankkuria...
Sitten luovuin siitä turhana ja edelleen olen samaa mieltä. Käyttöä en moiselle laitteelle (merellä/järvillä) ole keksinyt.
Paitsi laahausankkurina kesäisin käyttämäni kaljakassi, joka pitää myös mielen virkeänä. Muistakaa tosin, että olut ja avovesi eivät ole yhteensopivia elementtejä. Korkeintaan pari kaljaa siis ja sen jälkeen limua.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
- Royal Trude
- Koko Kansan Tenaleidi
- Viesti:
Mulla on kanss toi Bilteman pikkuankkuri. Vähän turhalta vekottimelta tuntuu, enkä aio sitä joka keikalle kyllä mukaan ottaa.
Kalastelen (toistaseks) siis vain virtapaikoissa: ankkuri on hyvä ainoastaan niissä virtapaikoissa, joissa sun ei tartte heittää taakse tai takaviistoon vaan ainoastaan kapealle sektorille eteenpäin. Eteenpäin = oletuksena on, että kiinnität ankkuriköyden renkaan pers-osaan niin että lillut vedessä perse ylävirtaan päin.
Ankkurissa ollessasi jos sun tarttee kääntyä ylävirtaan päin, niin ankkuri on enemmänkin kiusa kuin apuväline.
Järvi-/Merikalastuksessa tolla ei varmaankaan o yhtään mitään hyätyä...
Kalastelen (toistaseks) siis vain virtapaikoissa: ankkuri on hyvä ainoastaan niissä virtapaikoissa, joissa sun ei tartte heittää taakse tai takaviistoon vaan ainoastaan kapealle sektorille eteenpäin. Eteenpäin = oletuksena on, että kiinnität ankkuriköyden renkaan pers-osaan niin että lillut vedessä perse ylävirtaan päin.
Ankkurissa ollessasi jos sun tarttee kääntyä ylävirtaan päin, niin ankkuri on enemmänkin kiusa kuin apuväline.
Järvi-/Merikalastuksessa tolla ei varmaankaan o yhtään mitään hyätyä...
Viimeksi muokannut Royal Trude, 15:13:35 10.11.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Piiloteksti