postiin voi luottaa.

Alueen säännöt
Tänne voi antaa palautetta kokemistasi "vääryyksistä" tai "hyvyyksistä". Missä homma toimii ja missä ei..kallista vai ei..
kus...sta vai hyväntekeväisyyttä. ym. Tänne voit myös ilmoittaa jos sinulta on varastettu tavaraa.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
nypy

Viesti Kirjoittaja nypy »

romustahan ei ollut kysymys, tiesit mitä ostit, koska siitä oli kuva.

vittuilemisella tarkoitan , että väität minun lähettäneen sen risana sinulle, tosin vuosi sen jälkeen kun olit sen saanut, joten pitkään meni asian toteamisessa röpesin
Temppu

Viesti Kirjoittaja Temppu »

Kävi sitten ensimmäisen kerran näin.. Itellan sivuilla lähetysten seuranta antaa tällaisen bongauksen lähetykselle "Lähetyksen prosessissa on havaittu poikkeama, toimitus mahdollisesti viivästyy" :shock: Samalla minuutilla löytyy myös "Lähetys on lähetetty edelleen " Lienee kotimaan kielellä väärin lajiteltu, vai mitä mieltä on viisaammat?
nypy

menny toiselle puolelle suomea :D

ja tuo "mahdollisesti" tarkoittaa VARMASTI röpesin

tai sitten hukassa lopullisesti :twisted:
Msr
Syöpäläinen

Viesti Kirjoittaja Msr »

Temppu kirjoitti:Kävi sitten ensimmäisen kerran näin.. Itellan sivuilla lähetysten seuranta antaa tällaisen bongauksen lähetykselle "Lähetyksen prosessissa on havaittu poikkeama, toimitus mahdollisesti viivästyy" :shock: Samalla minuutilla löytyy myös "Lähetys on lähetetty edelleen " Lienee kotimaan kielellä väärin lajiteltu, vai mitä mieltä on viisaammat?
Sitähän se juurikin. Itsellä ollut noita useita eli runsaasti suhteessa lähettetyjen ja vastaanotettujen pakettin määrään. mm Nypylle aikoinani lähettämäni paketti kävi kääntymässä Helsingissä matkalla Tampereelta Lahteen.

Välillä seurannassa tulee päivän "tauko" että mitään tapahtuu =paketti makaa jossain postitoimipaikassa.
Luonnollisestikaan tuolloin jollain XX prosentin varmuudella luvattu "noudettavissa seuraavana arkipäivänä kello 16 jälkeen" ei toteudu.

Näin kävi viimeksi itselle tulevassa paketissa joka nukkui tampereen pääpostissa pari yötä.

Poikkeuksena viimeksi pohjoisen ja lännensuuntaan lähetetyt paketit menivät perille ihan kuin piti.
Temppu

Viesti Kirjoittaja Temppu »

Posti kuulemma paikkannut erheen ja paketti turvallisesti perillä! :juu:

Tuntuu nuo Postin/Itellan skannaukset laahaavan jonnin verran jäljessä tai sitten jäänyt skannaamatta..
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Viesti Kirjoittaja Wallu »

nypy kirjoitti:romustahan ei ollut kysymys, tiesit mitä ostit, koska siitä oli kuva.

vittuilemisella tarkoitan , että väität minun lähettäneen sen risana sinulle, tosin vuosi sen jälkeen kun olit sen saanut, joten pitkään meni asian toteamisessa röpesin
Ei tästä enää viitsisi vääntää kun aikaa on kulunut paljon ja totuuden tietävät niin vastaannottaja kuten lähettäjäkin.

Myynti-ilmoituksessa väitettiin että valaisin on laatutuote ja siihen on vaihdettu uusi putki, miten uusi putki on kolmesta kohtaa poikki. Pakkaus oli toki hyvä mutta tärkein oli jäänyt huomaamatta eli sen putken suojaus. Ne noenmustat juovat putkessa kuitenkin ihmetyttivät. Sanomattakin lienee selvää että tuo ei toiminut. Töissä testasimme noita losteputkia ja kun niitä riittävän määrän rikoimme niin saimme aikaan samanlaiset katkeamat. Nyt odottelimme miten kauan kestää että saumat ovat pikimustat. No normaali huoneilmassa siihen meni pitkä aika eli enmmennän kuin toimitusaika joka oli nopea, vaikka Nypy toista väittääkin. Myynti-ilmoituksessa väitettiin että valaisin on laatutuote eikä mikään rimpula kuten nykyiset muovituotteet No jalat olivat metallia ja maalattu vasaralakalla, nivelet eivät olleet ikinä olleet hyviä eivätkä ainakaan sen jälkeen kun tuote oli raatona siirretty autuammille metsästysmaille josta sen joku pelasti. Suurennuslasi ei ollut muovia mutta suurennusteho niin onneton että kaikki mainitsemasi muovihimmelit pesevät sen 6 - 0 ja kolme kertaa halvemmalla. Väitän että valaisin oli risa jo lähtiessään kuten se eräs kuuluisa peräprutkukin, jonka eräs mekaanikko korjasi talteen kun onneton ostaja suostui ostamaan palveluksesta kopan kaljaa.

Samassa lähetyksessä tuli Abumatic 60 kela josta huonon kuvan perusteella ei saanut mitään tolkkua, myyjä väitti kelaa " hyvä kuntoiseksi" no sen voi antaa anteeksi jos ei noista mitään ymmärrä, kuten hän itse kertoi. Kela oli tosiasiassa pelkkä arvoton romu.

No totuus on kuitenkin se että noin sata brysselin ruplaa noista maksoin ja shokki oli melkoinen kun ne sain, en tehnyt reklamaatiota kuten en yleensä tee muillekkaan yksityisille myyjille. Teen vain johtopäätöksen myyjästä ja siillä siisti.
Viimeksi muokannut Wallu, 19:38:40 25.10.2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ikinä nii huanosti mene ettei jotenki menis.
Royal Trude
Koko Kansan Tenaleidi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Royal Trude »

Kuva

:popcorn:
Piiloteksti
Suomi on suuri sukkahousumaa
hauki mummo

Viesti Kirjoittaja hauki mummo »

Pakko on avautua itsekkin,kun luin kirjoittelua! Wallulla on ollut jonkun vuoden jotain minulle kuuluvaa ja kun kesällä soittelin hänelle,niin lupaili lähettää tavarani minulle,kun palailee kesälomalta! Eipä ole tavaroita kuulun vaikka sanoin,että tarvitsen ne! Eipä muuta kuin hyvää kesäloman jatkoa Wallulle! :shock:
sakkeus
Yrjö Kakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sakkeus »

On tainnut kesälomien jälkeen lampi mennä jäähän, kun ei posti enää kulje? röpesin
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

hauki mummo kirjoitti:Pakko on avautua itsekkin,kun luin kirjoittelua! Wallulla on ollut jonkun vuoden jotain minulle kuuluvaa ja kun kesällä soittelin hänelle,niin lupaili lähettää tavarani minulle,kun palailee kesälomalta! Eipä ole tavaroita kuulun vaikka sanoin,että tarvitsen ne! Eipä muuta kuin hyvää kesäloman jatkoa Wallulle! :shock:
Osoitetta tässä on kovin odoteltu, vaikka postiin suhteellisen tyytyväinen olenkin niin tuskin tulee perille jos paketissa lukee " hauki mummo Raahe".

Laitahan Kalle osoitetta tulemaan niin paketti kyllä lähtee Raaheen.

Pakko sanoa että muutaman kerran toki olen kysynytkin että joko lähetän osat takaisin mitä en ikinä tarvinnut. Ei ollut silloin tarvetta. Tuon Kallen soiton jälkeen olisin toki voinut itsekkin kysyä osoitetta.
perza
da´ keittiöpönö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja perza »

edelleenkin olen sitä mieltä että postiin voi luottaa, mutta yksi viimeviikolla laittamani paketti ei perille tullut. Se oli siis kolmas paketti mikä on postin toimesta kadonnut.
eli n. joka sadas paketti/kirje on hävinnyt...
Vuosivaappu 2015 nyt saatavilla!

Vuosivaappu 2015
kari
Yrjö I Rusetti

Viesti Kirjoittaja kari »

Vain kerran olen saanut postin tuhoaman vaapun, tässäkin tapauksessa syy lähettäjän (kirjekuori, ei suojia...) hyvä paketointi olisi tuonut sen ehjänä...

Eilen sain itellan murjoman lähetyksen, sisälmykset kuitenkin ehjinä. :juu: Koukku oli tullut osittain pahvin ja suojusten/pehmikkeen läpi.

Eli kunnon pakkaukseen kannattaa satsata.
- kari -
sekakäyttäjä vm -73
Se kaikki alkoi ihan mato-ongesta, sitten kokeilin waariwainaan apumatikkia. Jossain vaiheessa siirryin avokelaan ja kokeilin myös vetouistelua...
Pete1977
Suurin Pudottaja

Viesti Kirjoittaja Pete1977 »

Olin lähes 10 vuotta töissä nykyiseen Itella-konserniin kuuluvassa yrityksessä ja kauttani kulki useita kymmeniä, joskus jopa satoja, kirjeitä ja paketteja päivässä enkä muista kertaakaan saaneeni palautetta ettei tavarat olisi menneet vastaanottajalleen perille.

Nyt...

...sen kerran kun yksityishenkilönä lähetän yhden pikkupussukan, eli 1 luokan kirjeen, Vantaalta Kaarinaan (tämä johonkin jonkin lähettäminen tapahtuu noin 2 kertaa vuodessa), niin eiköhän se s**tanan puketti häviä jonnekin matkan varrelle!!!!!!!! Ennen häviämistään jouduin asioimaan postin toimipisteessä KOLMEN eri henkilön kanssa ennen kuin minulle osattiin vastata, että paljonko maksaa tuon nyytin lähettäminen. Ensin veli venäläinen vastaa minulle puhuvansa "hoono soomi, eika jummarra", toinen (ilmeisesti) suvi-kuupo tai joku muu harjoittelija meni hakemaan noin 200-vuotiaan, hivenen kuivuneelle virtsalle haiskahtavan täti-ihmisen paikalle, joka pullonpohjan kokoisilla kiikareillaan tihrusti pienestä mustasta kirjastaan ja virkkoi: "notta, se on yks kuuskymmentä". Noh, sain kuin sainkin postimerkit kuoreeni (2kpl ykkösluokan merkkejä) ja täti ystävällisesti neuvoi minua tiputtamaan sen oven ulkopuolella olevaan postilaatikkoon, josta se iltapäiväviideltä sitten tyhjennetään. Minähän tein työtä käskettyä ja tässä on tulos... Eli kirjettä metsästetään ympäri eteläistä Suomea, todennäköisestihän se löytyy jostain Imatran suunnilta. Se kun on siellä samoilla hoodeilla kuin Kaarinakin.

Ja sitten vielä: postillahan on takuu ettei ykkösluokan kirjeet vaan häviä jäljettömiin. Jos niissä on täydelliset lähettäjän ja vastaanottajan tiedot (kuten tässä tapauksessa on), niin kirje pitää palauttaa lähettäjälle mikäli siinä on jotain ihmeellistä. Ihmeellisellä tarkoitan siis esim. väärää postimaksua tms. Tosin JOS siinä kirjeessä on esim. väärä postimaksu, niin ei muuta kuin lisää näitä palvelualttiita ja päteviä henkilöitä hommiin sinne postikonttoriin vaan...

Ai WATTU, että osaa taas pistää vihaks toi koko lafka! Onneksi tajusin irtisanoutua ajoissa...
...Raimo hauesta hanurin laittoi, minä vehkeen lampaille vein.

-Onni Varis
nypy

Wallu kirjoitti:
nypy kirjoitti:romustahan ei ollut kysymys, tiesit mitä ostit, koska siitä oli kuva.

Ei tästä enää viitsisi vääntää kun aikaa on kulunut paljon ja totuuden tietävät niin vastaannottaja kuten lähettäjäkin.

Myynti-ilmoituksessa väitettiin että valaisin on laatutuote ja siihen on vaihdettu uusi putki, miten uusi putki on kolmesta kohtaa poikki. Pakkaus oli toki hyvä mutta tärkein oli jäänyt huomaamatta eli sen putken suojaus. Ne noenmustat juovat putkessa kuitenkin ihmetyttivät. Sanomattakin lienee selvää että tuo ei toiminut. Töissä testasimme noita losteputkia ja kun niitä riittävän määrän rikoimme niin saimme aikaan samanlaiset katkeamat. Nyt odottelimme miten kauan kestää että saumat ovat pikimustat. No normaali huoneilmassa siihen meni pitkä aika eli enmmennän kuin toimitusaika joka oli nopea, vaikka Nypy toista väittääkin. Myynti-ilmoituksessa väitettiin että valaisin on laatutuote eikä mikään rimpula kuten nykyiset muovituotteet No jalat olivat metallia ja maalattu vasaralakalla, nivelet eivät olleet ikinä olleet hyviä eivätkä ainakaan sen jälkeen kun tuote oli raatona siirretty autuammille metsästysmaille josta sen joku pelasti. Suurennuslasi ei ollut muovia mutta suurennusteho niin onneton että kaikki mainitsemasi muovihimmelit pesevät sen 6 - 0 ja kolme kertaa halvemmalla. Väitän että valaisin oli risa jo lähtiessään kuten se eräs kuuluisa peräprutkukin, jonka eräs mekaanikko korjasi talteen kun onneton ostaja suostui ostamaan palveluksesta kopan kaljaa.

Samassa lähetyksessä tuli Abumatic 60 kela josta huonon kuvan perusteella ei saanut mitään tolkkua, myyjä väitti kelaa " hyvä kuntoiseksi" no sen voi antaa anteeksi jos ei noista mitään ymmärrä, kuten hän itse kertoi. Kela oli tosiasiassa pelkkä arvoton romu.

No totuus on kuitenkin se että noin sata brysselin ruplaa noista maksoin ja shokki oli melkoinen kun ne sain, en tehnyt reklamaatiota kuten en yleensä tee muillekkaan yksityisille myyjille. Teen vain johtopäätöksen myyjästä ja siillä siisti.

jaahas, täällähän on taas ollut satusetä käymässä :D

mitäs uutta nyt on keksitty......hmmm

vahvensin tuon yhden osan kirjoituksestasi.

22.4.2008 taasen kirjoitit:
"pakkauksesta päätellen olisi hajonnut viimeistään matkalla"

yritäppäs nyt päättää, oliko se pakkaus hyvä vai ei röpesin

ja suurennustehosta en maininnut mitään, koska en tiennyt paljonko se on, mutta siinä oli erittäin laadukas lasilinssi

jalka oli maalattu vasaralakalla, kuten kuvasta kävi ilmi ja oli tukeva verrattuna normaaleihin vastaaviin valaisimiin, johtuen järeämmästä ainevahvuudesta

mikäs sitten nivelissä oli vikana?

kelasta oli kuva, josta sen kunto kävi ilmi, kerroppas mitä osia siitä puuttui, koska en sitä ollut itse kalastanut ja kampi pyöritti puolaa, niin en ymmärrä asiaa.

mistähän perämoottorista sinä puhut, emme ole tietääkseni olleet missään moisissa kaupoissa perämoottoreista kumpaankaan suuntaan

vastaile näihin, niin voit sitten taas yrittää keksiä jotain muuta uutta.........
Wallu
Hymyilevä Haukiguru

Ethän sinä nypyseni ole ennenkään tiennyt mistään asiasta yhtään mitään, miten tuo tilanne nyt yhtäkkiä voisi muuttua. Onhan tuokin yksi tapa kantaa vastuuta kun kirjoittaa että "en tiedä asiasta mitään". Sinä varsin hyvin tiedät että toimitit täyttä paskaa ja rikkinäisenä, minä vastaanottajana tiedän tuon myös.

Sinulla varmasti kauppakumppaneita riittää mutta minusta et ikinä enää sellaista saa. Ei ole sitäpaitsi tarvetta mummon peltikatolle eikä mannehiasen laseille. Ja ethän edes pysty kauppaamaan tuota suomen ainoata lasisilmäistä Tamia kun et edes sitä omista.

Ja mitä puhut satusedästä niin omistatko peilin, jos satut omistamaan niin viitsitkö vilkaista.
nypy

kumma kun et osaa vastata kysymyksiini,

noh vaikeaahan se onkin, kun mielipide vaihtuu tilanteen mukaan, mitä siinä sitten vastaisi, ettei taas jäisi valheesta kiinni

miltäs tänään tuntuu, miten se oli tämän päivän tiedon mukaan pakattu?

olen vastannut jokaisesta myymästäni tavarasta ja vastaan edelleenkin, jos ei ole ostajan mielestä kuvatun mukainen, voi kaupan perua, olet ainoa joka väittää toisin.

eiköhän wallu sovita, että ensin selvität , mitä tietäminen tarkoittaa, tuntuu olevan sen verran vaikea sana sinun ymmärtää, että älä käytä sitä.

kumma juttu, että sinä olet ainoa, joka on saanut täyttä paskaa minulta ja miehekkäästi valitat siitä vuosi kaupan jälkeen ja väität hävittäneesi todisteet, tosi esimerkillistä toimintaa :D
catch_a_fish
Väärin kalastaja

Viesti Kirjoittaja catch_a_fish »

Aikuiset miehet jaksaa monta vuotta jahkata palstalla jotain minkä voisi varmasti paremmin hoitaa ihan kahden kesken. Koittakaa nyt kaivaa vaikka puhelimet esille ja julkaiskaa loppuraportti sitten kun olette saaneet tutkinnan ja hutkinnan päätökseen.

Ja sitten asiaan. Mä olen yllättävän tyytyväinen postin kulkuun. Toki mulle on tullut postia väärään osoitteeseen jaettuna, kerran tuli sama kirje jopa kahdesti väärin jaettuna, mutta aika harvassa nuo nyt loppujen lopuksi on. Pahasti rikkinäisenä en ole saanut mitään. Ulkomailta tilatut DVD:t ja CD:t ottavat joskus vähän osumaa (kotelomuovissa halkeamia tms pientä), mutta en koe sitä nyt niin kovin isoksi miinukseksi. Lisäksi on paha sanoa missä vaiheessa kuljetusta nuo rikkoutumiset on tapahtunut.
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää!
nypy

kun joku valehtelee, niin olen pitänyt tapana puolustautua......
aaAAaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aaAAaa »

Wihaiset Wanhat Ukot puikoon kiistansa muualla, tässä topikissa puhutaan postin toiminnasta.
Kalastusta ilman sukkiksia jo vuosikymmenien ajan.
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Osaksi ot.....
nypy kirjoitti:kun joku valehtelee, niin olen pitänyt tapana puolustautua......
:shock:

Jäpäkyörä kirjoitti:Huonoin perämoottorini oli se , jonka ostin täältä, ja jouduin maksamaan kaljat remonttimiehelle, että huoli sen. Tosin se oli puoli vuotta hänen varastossaan.
:wink:
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Kala Eemeli

Viesti Kirjoittaja Kala Eemeli »

Pete1977 kirjoitti:Olin lähes 10 vuotta töissä nykyiseen Itella-konserniin kuuluvassa yrityksessä ja kauttani kulki useita kymmeniä, joskus jopa satoja, kirjeitä ja paketteja päivässä enkä muista kertaakaan saaneeni palautetta ettei tavarat olisi menneet vastaanottajalleen perille.

Nyt...

...sen kerran kun yksityishenkilönä lähetän yhden pikkupussukan, eli 1 luokan kirjeen, Vantaalta Kaarinaan (tämä johonkin jonkin lähettäminen tapahtuu noin 2 kertaa vuodessa), niin eiköhän se s**tanan puketti häviä jonnekin matkan varrelle!!!!!!!! Ennen häviämistään jouduin asioimaan postin toimipisteessä KOLMEN eri henkilön kanssa ennen kuin minulle osattiin vastata, että paljonko maksaa tuon nyytin lähettäminen. Ensin veli venäläinen vastaa minulle puhuvansa "hoono soomi, eika jummarra", toinen (ilmeisesti) suvi-kuupo tai joku muu harjoittelija meni hakemaan noin 200-vuotiaan, hivenen kuivuneelle virtsalle haiskahtavan täti-ihmisen paikalle, joka pullonpohjan kokoisilla kiikareillaan tihrusti pienestä mustasta kirjastaan ja virkkoi: "notta, se on yks kuuskymmentä". Noh, sain kuin sainkin postimerkit kuoreeni (2kpl ykkösluokan merkkejä) ja täti ystävällisesti neuvoi minua tiputtamaan sen oven ulkopuolella olevaan postilaatikkoon, josta se iltapäiväviideltä sitten tyhjennetään. Minähän tein työtä käskettyä ja tässä on tulos... Eli kirjettä metsästetään ympäri eteläistä Suomea, todennäköisestihän se löytyy jostain Imatran suunnilta. Se kun on siellä samoilla hoodeilla kuin Kaarinakin.

Ja sitten vielä: postillahan on takuu ettei ykkösluokan kirjeet vaan häviä jäljettömiin. Jos niissä on täydelliset lähettäjän ja vastaanottajan tiedot (kuten tässä tapauksessa on), niin kirje pitää palauttaa lähettäjälle mikäli siinä on jotain ihmeellistä. Ihmeellisellä tarkoitan siis esim. väärää postimaksua tms. Tosin JOS siinä kirjeessä on esim. väärä postimaksu, niin ei muuta kuin lisää näitä palvelualttiita ja päteviä henkilöitä hommiin sinne postikonttoriin vaan...

Ai WATTU, että osaa taas pistää vihaks toi koko lafka! Onneksi tajusin irtisanoutua ajoissa...
:buahaha:
"I love the smell of two-stroke engine in the morning"
Jarziger
Jone Nikula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarziger »

Pete1977 kirjoitti:Olin lähes 10 vuotta töissä nykyiseen Itella-konserniin kuuluvassa yrityksessä ja kauttani kulki useita kymmeniä, joskus jopa satoja, kirjeitä ja paketteja päivässä enkä muista kertaakaan saaneeni palautetta ettei tavarat olisi menneet vastaanottajalleen perille.

Nyt...

Tulihan se sitten perille lopulta ja vain muutaman päivän myöhässä. Viikko sen jälkeen postilta tuli kysely, että onko kirje löytänyt perille...
Me, myself and I! Kolmen vuosikymmenen kestosuosikit samassa paketissa!
Pete1977
Suurin Pudottaja

Joo, olihan se perille sit loppujen lopuks päässyt. Vissiin jostain itärajan kautta... Mullekin tuli eilen se kyselylappu. Puoltoista viikkoa kesti siinäkin, että löys perille... :lol:

-Onni Varis
Haukkivesku
Viikonloppusavolainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haukkivesku »

Tuhansia paketteja lähetelleenä Itella toimii paremmin kuin yksikään paketteja toimittava taho Suomessa.

Yhtään pakettia ei ole hävinnyt eikä rikkoontunut.

Kirjoja lähetellessäni naureskelin muutaman paketin reissua pasila->pohjois suomi->pasila->ja siten vasta määränpää.
"En minäkään ole aina oikeassa, mutta silloinkin muut ovat enemmän väärässä."
Pete1977
Suurin Pudottaja

Kaipa ne yleensä lopulta löytyy jostain. Kunhan vaan jaksaa peräänkuuluttaa...

-Onni Varis
Vastaa Viestiin