Lauantaina kolmen miehen voimin lähdettiin tahkoamaan tuota kuuluisaa Eteläistä Suomenlahtea. Sään puolesta ilmassa oli vahvasti hauen tuoksua, mutta toisin kävi. Ensimmäisten tuntien aikana veteen lensi kaikennäköistä palikkaa, tuottaen keulaan ainoastaan yhden luikin. Kaikki varman oloiset paikat tuottivat kerta toisensa jälkeen pelkkää tyhjää.
Pienen paikanvaihdon jälkeen ajauduimme matalaan, pitkään ja sameaan lahteen. Avain onneen löytyi. Aivan lahdukan pohjalta, alle metrin vedestä alkoi elämää löytyä, sillä hetkessä veneessä kävi pyörähtämässä kolme perushaukea, sekä yksi keulamiehen ilmoittama +7 möllykkä kävi pyörähtämässä busterin takana. Tämän paikan pommitettuamme kartta handuun ja samanoloisia mestoja etsimään. Parit samantyyppiset, sameat ja matalat lahdet kävimme vielä päivän aikana pommittamassa, ja kas vain, siellähän niitä kaloja oli.
Kaikenkaikkiaan kaloja kävi veneessä asti 9kpl, keulaan 2, keskelle 3 ja mulle 4. Isompi kala jäi tällä kertaa koukuttamatta ja päivän suurimmaksi jäi apaut nelosen pikkumamma. Jännistä paikoista löytyivät kalat, kun vesi oli vielä niin epämiellyttävän alhaalla.
Tänään ysin pintaan vesillä kahden miehen voimin. Päivä alkoi ihan lupaavasti, kun heti ensimmäinen pohjukka antoi avauskalan keulaan.
Matka ulospäin etsimään samantyyppisiä paikkoja kuin eilen.
Päämäärään saapuessamme, totesin keulamiehelle täällä haisevan kalalle. Eikä aikaakaan, kun keulaan nousi päivän toinen hauki. Heittoja heittoja, oli vain ajan kysymys, milloin napsahtaa, mietin mielessäni. Ja niinhän siinä kävi, nätti mamma seuraili tuulen puoleiselta reunalta aivan veneen viereen, jolloin se ampui tulisesti jerkkiin. Hetken kala junnaili veneen alapuolella, kunnes alkoi olla valmis nostoon. Seiskan kalalta näytti vedessä, mutta nostovaiheessa selvisi kalan olleen hyvässä lihassa, joten painoarviot uusiksi.
Seuraavaksi siirtymä tutulle peruspaikalla, mistä nousi keulaan puikkari ja mulle yksi kiukkuinen karkuutus. Pieniä siirtymiä ulospäin ja sieltä täältä tapahtumia, lähinnä keulamiehen vapaan. Kiviä tuli paikannettua tutuilta paikoilta veden ollessa matalalla... Päivän alkaessa hämärtyä, alkoi iskeä paniikki keulamiehen ottaessa rajua kaulaa kappaleissa. Viimeisiltä paikoilta ennen hämärää keulamiehelle vajaa nelosen karkuutus ja yksi nelkku ylös sekä mulla veneen vierelle iskemäisillään seuraillut +8 mamma, ois saanut iskeä...
Rantaan saapuessa kappaleita oli veneeseen noussut 14 kipaletta, joista keulaan tyrmäävät 10 ja loput 4 mulle.
Hieno päivä taas vesillä, toivottavasti ei jäänyt kauden viimeiseksi.
Päivän tuhdeimmat 8,5kg/85kg