Nyt on jo alkanu kevään haukisesonkia varten varustelukierre, eikä loppua ole näkyvissä. Tarttee varmaan pian hommata tota hiacee isompi auto ja pumppukärryt, että saa kamat keväällä paattiin...
Kalastuksellisia kujeita vuodelle 2009
Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
- Jarzi75
- Paikkakunta: Vaasa, tuo syvien ja kirkkaiden vesien valtakunta...
Enemmän pitäis tänä vuonna vesille päästä, kuin mitä täs muutamana edellisenä... Ja toki aina olis kiva saadakin jotain... Ainut enkka, mikä näillä vesillä on mahdollista petrata, taitaa olla ahven. Siinähän sitä olis hyvä tavoite...
Nyt on jo alkanu kevään haukisesonkia varten varustelukierre, eikä loppua ole näkyvissä. Tarttee varmaan pian hommata tota hiacee isompi auto ja pumppukärryt, että saa kamat keväällä paattiin...
Jarrut tappiin... Ja vielä napsu yli...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Jos tästä jotain positiivista hakee, niin ei tuu ihan heti mieleen...
Joo kyllähän toi harri on varmasti mahdollista saada myös muualta ku lapista, mutta tällä hetkellä ois tiedos reissu kaverin kanssa lappiin ja jos se ei onnistu niin en pääse lähellekään kunnon harrijokea.Fissaaja kirjoitti:Ehei kuule tartte mihinkään tunturiin asti lähteä Harria (sitä kalaaRiWeHe kirjoitti:-Harjus perholla (edellyttää tunturihomoilun toteutumista)
-Eka jalokala Vantaanjoesta (haastavin näistä))
saadakses.
Niin ja meinaatko Vantaanjoesta saatavalla jalokalalla taimenta/lohta, sitten on haastetta.
Jos kirre kelpaa niin pistä mulle yyveetä pikku hiljaa kevään edetessä(ihan oikeesti)
Ja juu kyllä ihan kirre kelpaa. Mä oon iha alottelija tossa koskihommassa(kin) et täytyy tyytyy siihe 8)
YV:tä voin paiskata sitten keväällä!
- Toku
- Kauneussalongin yksisilmäinen kummitus
Noihan toteutuu kunhan lähetään heittämään jalokalareissu kimpassa sun veneellä tottakaiStickan kirjoitti:Tänä vuonna meinaan kalastaa enemmän, laadukkaammin ja hyvässä seurassa.
Jos tänä vuonna nautin vesillä olosta yhtä paljon kuin edellisenä,
niin ei kai siiin muuta.
Niin ja jos sen kympin sieltä sais
Yksi iso pelastaa päivän!
Viettää enemmän laatuaikaa vesillä.
Positiivisella asenteella taas vesillä, tervehdin muita vesillä liikkujia, olen avoin muille kalastajille.
Vien mahdollisuuksien mukaan taas kalastuksesta kiinnostuneita mukanani vesille.
Saalis, jos sitä tulee,on pelkkää bonusta
.
Positiivisella asenteella taas vesillä, tervehdin muita vesillä liikkujia, olen avoin muille kalastajille.
Vien mahdollisuuksien mukaan taas kalastuksesta kiinnostuneita mukanani vesille.
Saalis, jos sitä tulee,on pelkkää bonusta
... ja kalantuloahan ei voinut estää ...
- Supermario
Vuosi 2009
Mun tavoite on tänävuonna saada ennätyskuha jigillä ja vetämällä.
Kymppikerhohauki olis kans kiva..
Kymppikerhohauki olis kans kiva..
"Se pitää tulla muistiin että kun turisti tulee saaristoon niin parempi että ei tule ollenkaan"-YouTube, Saariston Elämää
Hilarius kirjoitti:Jos sais edes kerran reissullansa.... siinä ne tavoitteet oikeastaan onkin. 8)
mut tää komppaa lähelle stickkanii ja bodomii eli enemmin, laadukkaammin ja seuroissa sekä kunnon kotiinviemiset Siikakoskelta..
Korkkarilta vois tulla laiturille asti kerralla yli kymmenen kiloa jotain kirkasta..
ja vuodenmittaan vaik joku 12+ hage jostain "eteläiseltä merialueelta" tms..
No jos kuhanjigauksessa -ja uistelussa tulisi onnistumisia paremmin, niin se olisi mukavaa. Vesistä ei pitäisi olla kiinni, joten siinäpä tavoitetta löytää ne muutaman vuoden tauon jälkeen. Ahvenenkalastukseenkin voisi keskittyä, kevyin välinein jigillä toki. Koskibroileria ja taimenta Pirkanmaan koskilta sekä tietysti Tyrskytaimenta Nässyltä. 
Ja tietty kalaan vielä entistä enemmän jos kerkeis, tosin jo viime kesänä oli sellanen 3-4 kertaa viikossa tahti.
Ja tietty kalaan vielä entistä enemmän jos kerkeis, tosin jo viime kesänä oli sellanen 3-4 kertaa viikossa tahti.
Edelleen löytää uusia tapoja nauttia luonnosta ja eräharrastamisesta.
Näennäisenä tavoitteena kuluvalle vuodelle on ainakin
- oppia heittämään ja tarjoilemaan perhoa hauelle
- tavoittaa ensimmäinen merellinen perhohauki
- vihdoin toteuttaa puro- ja lampiretki pohjoisen tuntureille
- jatkaa pienten lampien kartoittamista
Mutta enpä näistä todellisia paineita ota. Ressittä reissuun ja pääasia on, että pääsee
Näennäisenä tavoitteena kuluvalle vuodelle on ainakin
- oppia heittämään ja tarjoilemaan perhoa hauelle
- tavoittaa ensimmäinen merellinen perhohauki
- vihdoin toteuttaa puro- ja lampiretki pohjoisen tuntureille
- jatkaa pienten lampien kartoittamista
Mutta enpä näistä todellisia paineita ota. Ressittä reissuun ja pääasia on, että pääsee
Kalaa tulee kalastamalla
- penkkahenkka
- sir Anarkaista
- Olla tekemisissä kolmihaarakoukkujen kanssa entistä vähemmän.
Suomalaista ongintaa englanniksi -
http://carpofthethousandlakes.blogspot.com/
http://carpofthethousandlakes.blogspot.com/
- ma^ko
- Überbesserwisser
- Viesti:
Tuskin, särkii onkies tuu ku narkoottinen kooma. Mä en noist särjist just piittaa ja ja jos syötän niit kissalle tai koeralla, ku ihtehän en särkee syö, ni sää pillastut ja mä olen silleen urpo, et ainakin osa saaliista pitää hyötykäyttää ni asema ravintoketjun huipula oikeuttaa toiminnan.Stickan kirjoitti:Ai säkin alat kalastamaan karppeja?
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><