Poistaisitko tämän jutun

Alueen säännöt
Täällä keskustellaan kaikesta yleisestä kalastukseen liittyvästä.
Kalamies.com foorumin yleissäännöt - Kalastus-uutisia - Etusivu uusiks!
terva

Poistaisitko tämän jutun

Viesti Kirjoittaja terva »

Näinpä minä kirjoitustaidoton vaivaa,, eli kirjoitin tämmöstä

Painoton kala

Tulipa seurattua erään lehden lohitilastoa..paljon oli isomuksia saatu..Kateellisena katselin, :oops: kunnes huomasin että suurin osa kaloista oli kaksinvoimin saatu eli puolethan kuuluu soutajalle. Näin sain suurimman osan kakskymppisistä n. 11.5 kiloisiksi.. ja ensimmäiset todelliset kalan saajat löytyivät 20kg kohdalta..

Tarkemmin asiaa tutkittuani..tulin siihen tulokseen ettei kahdesta kalan saaneesta voi oikein sanoa kumpi kalan sai, eli kalaa ei ole saatu ollenkaan ja näin kaloista tuli painottomia..

Kaikkea se kalakateus meikäläisellä teetättää...luulevat vielä olevansa kalastajia :lol: :lol: :lol:

PS Ei niin puolet leikkiä ettei toinen puoli totta..lohen voi siis saada tai olla mukana saamassa,,tiimi kalastajat erikseen :lol:

Tämmösen jutun kirjoittelin, ihan huumori mielessä..ja juttu poistettiin..mitä mieltä olette..onko liikaa kirosanoja..
jaska joku
etelä-savon amiraali

Viesti Kirjoittaja jaska joku »

poistettiin mistä?

juu,ja kirosanoja on liikaa.pystyin just just lukeen. :shock:
Stickan
RantaruÅttalainen ojaharppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stickan »

Totta helvetissä soutajalle kuuluu myös kunnia kalan saamisesta,
vaikka ei olisi itse edes koskenut vapaan.
Soutajahan sen duunin tekee ja saa tarjoiltua vieheen kalalle
oikealla tyylillä ja oikeassa paikassa.
Se, että kalan saajia on kaksi, ei vaikuta kalan painoon.

Sama pätee myös vetouistelemalla saatuihin kaloihin.
Ihan sama, vaikka veneessä olisi neljä ukkoa...

-Stickan, joka jakaa mielellään ilot frendien kesken
terva

Jooo enpä sano..annan kaverille mahdollisuuden palauttaa jutun... :lol:

Todenteolla...tämmönen kirjoitustaidoton ja lukihäiriöinen kalastaja kun saa vuorokaudessa tuon verta tekstiä aikaan.. niin toinen sen surutta poistaa..olen kyllä sitä mieltä että tuo poistaminen pitäisi tehdä yhtä vaikeaksi kun kirjoittaminen.. :lol: :lol:

PS oletko enää itsekkään varma, ettet yllä kiroillut koko ajan..asiasta perkules vapa viking linen perään.. jopa olis HKI- Tallinan välillä saamamiehiä..odottakaahan kun se maailman suurin risteilijä valmistuu :lol: :lol:
Anár

Viesti Kirjoittaja Anár »

Tjaa... olempa minäkin päässyt maistamaan lohiherkkua, soutamalla saatua. Olen siinä onnellisessa asemassa että minulla on tuolla ylempänä oikein hyvä ystävä, jonka kaveriksi voin mennä, vaikkapa soutelemaan lohta. Yhessä me katellaan ilmoja että milloin kannattaa mennä joelle. Ja yhessä mietitään kulloisiakin soutulinjoja ja eri taktiikoita ja valitaan vaaputkin porukalla (kunhan saan pientä opastusta asiaan :) ). Ja sitten mennään joelle, ystävä soutaa ja minä hoitelen vavat. Ja kalaa on tullut, onnistumisprosentti on ollut tähän mennessä 100, joka tarkoittaa sitä että ollaan saatu kala/reissu. Näitä saaliita sitten kehuskelen rinta rottingilla milloin kenellekin ja otan onnitteluita vastaan niin kuin asiaan kuuluu.

Tosiasia kuitenkin on se, että minulla tuskin on suurtakaan osuutta ollut saaliin saannissa, korkeintaan siinä että ollaan porukalla katottu keli, milloin kannattaa hyökätä. Ja tietenkin se että kun kala on topannut kiinni, olen sen väsyttänyt ja kiskonut veneen viereen josta se sitten on haavittu veneeseen. Mutta ilman ystäväni taitoja lukea virtaa ja soutaa, tuskin olisin saanut muuta kuin roskia uistimeen. Taikka olen minä omin päin soutelemalla saanut yhden harrin.

Eli kyllä minä annan saaduistamme kaloista kaiken kunnian soutajalle. Kun kala nappaa niin se on kohtuullisen yksinkertainen juttu saada veneeseen. Vieläpä niin että kun lohi on rimpuillut siiman päässä, olen osannut vapatuntumalta kertoa että mitä se siellä tekee ja soutaja on osannut reagoida tilanteeseen oikealla lailla ja sillä tavalla vielä helpottaa ylössaantia.
Lähetäämpä kattomaan mikä unohtu kotia
terva

Kyllähän se tuo ns saaminen on varmasti tapauskohtainen..ja itse kukin tietää millä ansioilla kala on saatu... mutta kolikon toinen puoli on juuri se että samaa kalaa ei olisi saatu yksin..koska todennäköisesti soutu vieheet olisi olleet eri, ja soutukin olisi ollut toinen eli periaatteessa kuten vitsailinkin kirjoituksessani. niin siinä oli totuuden tynkää..

Unohdit muuten yhden asian,, kun ollaan yksin virrassa ja väsytetään, soudetaan, ajetaan, koukataan jne niin homma onnistuu kaksin n.80% helpommin.. Eli yksin saatu kala ei ole sama asia kuin kaksin... :lol:

Mutta kommentoippa oliko juttuni niin rivo että se piti poistaa erään foorumin sivuilta
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Olihan tuo rivoa luettavaa. Siinähän mainittiin sana "soutu".

Miten on muuten heittokalan laita kun veneessä on kolme äijää? Eli itse tarjoat kalalle vieheen ja väsytät sen, mutta kaveri haavitsee ja toimii sinä päivänä veneen kuskina. Kolmas ukko on ankkurimiehenä. Onko tuo kala sitten pyydetty kolmen miehen voimin, jokainen on siis 33,3% verran saamamies? ;)
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Joonizzz
Metrozzz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joonizzz »

Melko tiukkapipo kun verrattan seuraavaan:

http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=2667

:wink:
Stickan
Viesti:

Ainakin mun mielestä heittokalat on henkilökohtaisia juttuja.
Toki lukuja voidaan kaunistella puhumalla venekunnan saaliista?

Jokunen setti ootto- / siikaonkia ja muutama äijä tulistelemassa.
Siinä joku saattaa vääntää kaikki kalat ylös, vaikka ei edes
omista kalastusvälineitä? Tälläisessä tapauksessa taas saalis
on mielestäni kimpassa saatu.
terva

Helppo juttu...jaettu ilo on kaksikertainen eli nyt se olis kolminkertainen..

Mutta kerroppa sinä kuka on saamamies vai tulisiko finjetillinen saamamiehiä kerralla :lol:

PS toivottavasti en kiroillut :shock:
Stickan
Viesti:

Kyllä Finnjetilläkin on ollut saamamiehiä... :wink:
Mikey
Herr Doktor

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Finnjetillä saalita tosin harvemmin taidettiin jakaa :?:

No, toi mun heitto oli kyllä pelkkää huumoria, sillä totuushan on, ett mun ollessa kipparina KAIKKI veneessä käyneet kalat on MUN saamia.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Roaveaja

Viesti Kirjoittaja Roaveaja »

Joko Tervankeittäjä on saanut keskustelu oikeudet takas :lol: Älä sitten keittele Tervasnapsia :twisted: Laittoko kalastaja huuskonen sulleki postia hahaa.... Olen minä taas kalastus.com:ssa kommentoinut, enkä ole varma oliko minut ees poistettu. <olin pilkillä pari päivää. Saalis 2 kuhaa. Sitä ihmettelin ko yksi paikallinen kalastaja veti repullisen mitälie mutuja(affenia). Kaksi mahtu tikkuaskiin, ei mitään järkeä?
Stickan
Viesti:

En tosiaan jakanut sitä hyttiemänt... saalistani muiden kanssa.
Kokeneesta käyttäytymisestä päätellen saalis oli
kokenut C & R:n joskus ennenkin? :?

Kipparille kuuluu aina toki kunniasta iso osa.
Sehän ne muut vie pelipaikoille ja luotsaa veneen
oikein ja turvallisesti, aina kotirantaan asti.

Eli kiitos näin jälkikäteen vielä sille Finnjetin kapteenille.
terva

roaveaja, Hu.. laitto mulle heti postia kun tämä paikka löyettiin..ilmeisesti kielletty hedelmä..Nauroin tuolle stickanin jutulle ja mielessäni arvelin että täällä sitä saattaa Saamen pojatkin saada vastinetta jutuilleen..

Ihmisellä on hauskaa, niinkauan kun saa tehdä mitä haluaa... :lol:
Jotkut yrittävät väkisin tehdä kalastuksesta yhtiökokousta... :wink:
Viimeksi muokannut terva, 10:42:57 29.03.2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Stickan
Viesti:

Eihän sitä veneessäkään puhuta koko päivää kalastuksesta!
Pillujuttuja ja muuta mukavaa rupatellaan aina iltaan asti.

Sama päteköön täälläkin.
Roaveaja

tuli vaan mieleen sellainen juttu, ko isäni sodanjälkeen kalasteli tenolla ja rajamiehet ei oikein tykänneet.Sodassa oli miehellä kuulo mennyt kuulolaite piti olla että jotain kuuli. Isäpappa oli joella kalastelemassa ja tietenkin luvattomaan aikaan ja vielä kulkutusverkolla. Siinä isä sitten rauhassa kulkutti, olihan hänellä iso perhe 11 lasta. No rajamiehet sattu sitten paikalle, huutelivat rannalta mikäs mies se luvattomana aikana kalastelee. Tietenkään isä ei kuullut, kuulolaite oli jäänyt kotiin. Rajamiehet sitten rupesivat ammuskelemaan konepistoolilla ympärille, semmosia vesipatsaita tietenkin nousi, tottakai isä huomas tuon ,ei vaan ollut milläänsäkään. Kun oli paikan kulkuttanut, pisti verkon säkkiin kaloineen souti rannalle missä rajamiehet odottelivatkin häntä aseet tanassa. Isällä kun oli s vika puhessaan hän tokaisi heille.Zaakeli miehillä konepiztoolit ja vapizzee. Tietenkin Rajamiehet meni paikallisen poliisin juttusille, kyseli mikä mies se petteri oiken on. Välimäki(poliisi) juu petteri on suur perheellinen antakaa miehen kalastella rauhassa täytyyhän miehen perheelleen ruokaa hankkia. On aikoinaan ollut asenteet kohillaan. Eikö?
Joonizzz
Metrozzz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joonizzz »

Hyvät ovat asenteet, tosin tuo ammutaan kalastajia ei ole niin hyvä idea... :wink:
terva

Taas se alko ja heti ollaan 6-0 häviöllä..Tuolleen ohimennen, kalastusta konetykityksessä..helevetti en pane paremmaksi....

meikä ei ole kuin muuten vaan airot ylhäällä ollut hiljaa...yön pimeydessä ja ainut mikä veden pintaa hipoi oli auton valot :wink: 8)
savolax
Savolainen Siimaleikkuri

Viesti Kirjoittaja savolax »

terva kirjoitti:Helppo juttu...jaettu ilo on kaksikertainen eli nyt se olis kolminkertainen..

Mutta kerroppa sinä kuka on saamamies vai tulisiko finjetillinen saamamiehiä kerralla :lol:
Eikös se sitten ole jaettu saaliskin kaksinkerainen :lol:
Eli meni nuo alun spekulaatiot ihan uusiksi :lol:

Eiköhän tuo yleensä tiedätä tai ilmi tule ketkä ne oikeat saamamiehet on.
Vähän turhan tärkeää tuntuu joillekin tuo saamamiehen maine. Kenelle mistäkin syystä.

Joskus olen mukana ollut kun kaloja on veneeseen saatu. Ja joskus itsekseenkin on sattunut tuurillaan saamaan.
Tärkeintä on kuitenkin on ollut kalastuskokemus, eikä se että pääsee toisille saamisillaan kehumaan. Mukavia tarinoita joskus on liiviin tarttunut saamisista tai saamatta jäämisistä.
Tieto lisää tuskaa ja kuitu paskaa
terva

Niinhän se on toiseen suuntaan kumarrat ja toisaalle pyllistät...

Se on nimmittäin riesa tuo saamamiehen maine..Olet seurannan kohteena, aina pitäs saada.. ähä eipä saanut,, aina verrataan itseä tähän ns saamamieheen..pidetään jakkaralla ja kukaan ei puhu enää luontevia..

Siinä on monesti yksin rikas rahojensa keskellä... :wink:
ma^ko
Überbesserwisser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Tuohon alkupostaukseen, niin mun mielestä on laxit jaettava usseempaan luokkaan... Näin ainakin mulla menee.

Mä olen saanut 8.xx laxin itse soutaen(yksin venhossa), samaten olen saanut 8,xx laxin heittäen. 13,xx on saatuna mereltä moottoriuistellen, sitten on paikallisen soutamia Teno-ojalta, mut en oikkeen osaa niit omina rekortteina pitää vaikka kolme on yli tuon uistelurekin ja suurin yli 2x isompi ku suurin oikeasti ihan itse saatu.
><(((((°> <°)))))>< Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, ihminen voi korjata. ><(((((°> <°)))))><
Roaveaja

Joo tuhon saamamies asiaan voidaan soveltaa käyttämääni keinoa tuolta naismetästys puolelta, antaa kaverin iskeä nainen, katot vaan että ei oo ihan susi ruma. Sinä sitten nappaat sen,sitten on tulkinta kysymys kumpi sen on saanut :lol: :lol: Onko se saamamies se joka nappas sen poiskuleksimasta vai joka kävi tärräyttämässä. On kerrankäynyt niinkin, että mie tärräytin, mutta kaveri teki siitä lopulta vaimon perkules.Ei se kalastus ole aina sitä miltä se näyttää. :oops: :oops:Soutuhommissa käynyt monesti taas niin, kun kala napannut oli kala minkä kokoinen tahansa, alat puhumaan on se perkules isokala. Niin heikkohermoisimmat työntää sulle vavan ja sinä väsyttelet, oot saamamies ja soutaja! :twisted:
Renfors
Turha jätkä, Suomen Kommunistinen Puolue
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Renfors »

Roaveaja kirjoitti: On kerrankäynyt niinkin, että mie tärräytin,
Onneksi olkoon, miltä tuntui :D :D
Paskaviestejä lähes 10 000 kpl Kalamies.comiin vuodesta 2005...........
Roaveaja

Moni väittää että suolaliha on parempi kuin oman poron liha. (suola= saamenkieltä tarkoittaa, varas). Vai mitä renfors?
Vastaa Viestiin