Haukiperhot
Alueen säännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
Täältä löydät kaiken perhokalastukseen ja perhonsidontaan liittyvän pulinan...
Kalamies.com foorumin yleissäännöt
-
flatlander
Epoksia olen käyttänyt kiinnittämiseen ja väritykseen olen käyttänyt alleviivaus kyniä kun muuta en huushollista löytänyt ja niiden päälle ihan tavallinen sidontalakka saa vähän kiiltoa P.S koukut olen vaihtanut suurempi kitaisiin paketissa tulevat ovat aika ahtaan oloisia
-Tyhmyyden ja sitkeyden välinen raja on varsin häilyvä-
-
Mikey
- Herr Doktor
Eli nuo on tilattu Mistpoolista? Omissanikin koukut oli aika ahtaita, jopa huomattavasti ahtaampia kuin paketin kuvissa? Itse ajattelin että olin vain saanut väärät koukut, mutta kait nuo sitten on järjestäen turhan pieniä?J69 kirjoitti:Epoksia olen käyttänyt kiinnittämiseen ja väritykseen olen käyttänyt alleviivaus kyniä kun muuta en huushollista löytänyt ja niiden päälle ihan tavallinen sidontalakka saa vähän kiiltoa P.S koukut olen vaihtanut suurempi kitaisiin paketissa tulevat ovat aika ahtaan oloisia
Lakkaaminen tekee sitten poppereista melko lailla raskaampia, eli entistäkin v-mäisempiä heittää...
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Sieltähän ne,löytyy myös Meri&Metsästä
Joo eipä niillä koukuilla kyllä ole paljon virkaa noissa päissä mitä lie valmistaja ajatellut ja tosta lakkauksesta ei sitä paljon tarvi laittaa hiukan pensselillä sipasee samalla saa silmät lakan sisään niin pysyvät paremmin,toki se tuo lisää painoa mutta eihän tässä mitään pituusennätyksiä yritetäkään
-Tyhmyyden ja sitkeyden välinen raja on varsin häilyvä-
Laitetaanpa muutama oma viritys. Kumpaas mallia porukat mielummin heittävät?
- Liitteet
-
- Ensimmäisiä Craftfur deseivereitä
- cfd_potretti.jpg (77.75 KiB) Katsottu 6343 kertaa
-
- hollowdeseiver samoilla väreillä
- ch_or_hd.jpg (59.4 KiB) Katsottu 6350 kertaa
-
- Cfd suosikki väreissä
- ch_or_cfd.jpg (46.75 KiB) Katsottu 6351 kertaa
-
Mikey
- Herr Doktor
Hollow Deceiverin saa uppoamaan hitaammin kuin CFDn, mikä on usein hyvä homma. Toisaalta omissa käsissä CFD kalastaa paremmin ja kestää huomattavan paljon paremmin kuinHD. HD ei pahimmillaan montaa haukea kestä, kun taas CFD on hyvin pitkälti tuhoutumaton.
Itse käytän siis enemmän CFD:tä, mutta molempia kannattaa pitää rasiassa valmiina, sillä varsinkin tynkäkaislikossa hidasta uittoa vaadittaessa HD on hyvä, kellusiimalla tietty silloin.
Hienot CFD:t
Itse käytän siis enemmän CFD:tä, mutta molempia kannattaa pitää rasiassa valmiina, sillä varsinkin tynkäkaislikossa hidasta uittoa vaadittaessa HD on hyvä, kellusiimalla tietty silloin.
Jag fiskar. Pappa betalar. Samma på finska.
Nyt olen tänä vuonna tuolla CFD:llä paiskonut, epoksipäällä tosin. Kalastuspaikkana ollut matala virtaava vesistö, se kun on ainoa auki oleva paikka tähän mennessä.
Mulla ollut siimana ihan kelluva ja perhossa painava koukku ja kunnon epoksiklontti päänä. Uppoaa passeliin syvyyteen ja tekee kivaa sivuliukua eikä kuitenkaan uppoa liian jigimäisesti. Noilla muutamilla reissuilla yhteensä ~parikymmentä puikkaria veneeseen ja muutama kunnon tälli.
Parhaina väreinä ollut valko-fluoripinkki, fluoripapukaija (chartreuse pyrstö, keltainen runko, fluoripunainen vatsa ja musta selkä)) ja fluoriahven (chartreuse pyrstö, chartreuse runko, nippu vihreää selkään, fluoripunaista mahaan ja nippu mustaa päällimmäiseksi selkään, lopuiksi tussilla mustat raidat).
Tuossa fluoripinkissä ollut useampi kymmenen tapahtumaa eikä vieläkään ole karvat harventuneet
. Tosin irrottaminen joskus hankalaa kun tuo craft fur takertuu hampaisiin aika v-mäisesti. Tuo tapahtumien ja tarttuneiden huono suhde johtunee ihan omasta selkärankaan pinttyneestä tavasta vetää vastari vavalla ja siitä että puikkarit ovat nyt niin kankeita ettei tärppejä edes tunne, vaan siimassa on stripatessa ylimääräistä painoa
. Joskus tosin jää tarttumatta vaikka muistaisi siimasta kiskaista, varsinkin silloin jos on 20+m siimaa ulkona, venymä on aika muikea. 
Seuraavaksi tarvii koittaa kevyempää cfd:tä kärkiuppoavalla, itse leikkaa-liimaa-menetelmällä kasatulla siimalla. Se kun kuivaharjoituksissa tuntui poistuvan vastatuuleen tuota kärjsetä napsaistua Big Mamaa vaivattomammin. Tosin sekin alkaa jo poistumaan 8).
Helvetin hauskaa hommaa kaiken kaikkiaan.
Mulla ollut siimana ihan kelluva ja perhossa painava koukku ja kunnon epoksiklontti päänä. Uppoaa passeliin syvyyteen ja tekee kivaa sivuliukua eikä kuitenkaan uppoa liian jigimäisesti. Noilla muutamilla reissuilla yhteensä ~parikymmentä puikkaria veneeseen ja muutama kunnon tälli.
Parhaina väreinä ollut valko-fluoripinkki, fluoripapukaija (chartreuse pyrstö, keltainen runko, fluoripunainen vatsa ja musta selkä)) ja fluoriahven (chartreuse pyrstö, chartreuse runko, nippu vihreää selkään, fluoripunaista mahaan ja nippu mustaa päällimmäiseksi selkään, lopuiksi tussilla mustat raidat).
Tuossa fluoripinkissä ollut useampi kymmenen tapahtumaa eikä vieläkään ole karvat harventuneet
Seuraavaksi tarvii koittaa kevyempää cfd:tä kärkiuppoavalla, itse leikkaa-liimaa-menetelmällä kasatulla siimalla. Se kun kuivaharjoituksissa tuntui poistuvan vastatuuleen tuota kärjsetä napsaistua Big Mamaa vaivattomammin. Tosin sekin alkaa jo poistumaan 8).
Helvetin hauskaa hommaa kaiken kaikkiaan.
Varsin samoilla linjoilla. Ihte olen kietonut yhen poksin HD:tä että saa nimenomaan tynkäkaislojen päältä/alta/ihan mistä vaan hitaalla uitolla houkuteltua kaloja. Tässä setissä kulkee kellu tai 2-uppo mukana. Toinen setti on 3/4 upolla varustettu slinkysetti, jolla ronkitaan piirun verran syvemmältä sekä matalasta härön nopealla uitollaMikey kirjoitti:Hollow Deceiverin saa uppoamaan hitaammin kuin CFDn, mikä on usein hyvä homma. Toisaalta omissa käsissä CFD kalastaa paremmin ja kestää huomattavan paljon paremmin kuinHD. HD ei pahimmillaan montaa haukea kestä, kun taas CFD on hyvin pitkälti tuhoutumaton.
Mitä vattua!
Kävin tossa eilen kiskomassa kolmosuppoa. Kokeilin heittoja striimujen kanssa ja tinsuilla, mut sitten kun sidoin joskus sitomani slinkyn siimaan niin eihän se perkele tahtunut upota ollenskaan.
Eli siis upposiima, 1,5 metriä 0,45 monoa ja suht tuuhea 15cm slinky.
Mikähän mätti?
En omista mitään haakiperukkeita. Liekkö se ois upottanu.
Kävin tossa eilen kiskomassa kolmosuppoa. Kokeilin heittoja striimujen kanssa ja tinsuilla, mut sitten kun sidoin joskus sitomani slinkyn siimaan niin eihän se perkele tahtunut upota ollenskaan.
Mikähän mätti?
Sanoisin että tuossa on ne ongelmat. Tuuhea slinky ei uppoa, etenkään ilman epoksipäätä. Eikä haukea kalasteta ilman peruketta.Fissaaja kirjoitti:Mitä vattua!
Mikähän mätti?
OhHoh